Civic FC5 Boş passat mı dolu Honda mı?

Katılım
27 Ara 2020
Mesajlar
228
Tepki puanı
150
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2020

Türkiye ye gelirmi bilmiyorum ama bu da fena değil, tasarım olarak ilk nesil 1978 model Civic e benziyor, şahsen itici geldi bana, ama gün gelecek elektrikli otomobilleri mecbur kullanmak durumunda kalacağız belki de.

Sahibinden de satılıyor bu araçlar 400 küsürlere sanırım


35 ARS 909
 
Katılım
4 Haz 2021
Mesajlar
5
Tepki puanı
5
Konum
İSTANBUL
CVT ye alışmak çok uzun sürebilir, bende öyle oldu, tam iki yıl sonra tam manasıyla CVT ye alıştım, şahsen otomotiv teknikerliği bölümü mezunuyum meslek yüksek okulundan yani otomobil mekaniğine her zaman merakım ve ilgim olmuştur CVT nin çalışma ilkesini her şeyini bilmeme rağmen sürüş yaparken biraz da Civic in karakterinden kaynaklanan biçimde alışılması gereken bir hissiyatı var

CVT şanzımanın yay mekanizmalı full mekanik versiyonu genelde scooter larda kullanılır

Otomobillerde ise elektronik kontrollü hidroliklerle kumanda edilerek açılıp kapanan ve ortasında dönen zincirin döndürme oranını ayarlayan İki tane kasnak var,

basit biçimde anlatmak gerekirse gaz pedalına yedire yedire ve sabit biçimde basmaya alışmanız gerekiyor vites büyütecek galiba dur biraz fazla gaza basayım da vites bir üst vitese geçsin şeklinde kullanmanıza gerek yok, durduğunuz yerden ilk kalkışlarda her zaman hantaldır ama hızını aldıktan sonra ciddi avantaj sağlar vites yükseltirken arada milisaniyelik dahi olsa boşluk olmadığından ara hızlanmada hiçbir şekilde boşluk bırakmaz her zaman çeker, ama tam otomatik şanzımanın yağ sıkıştırmalı tork konvertör kavraması dolayısıyla motor gücü kaybı özellikle düşük süratlerde ilerlerken diğer yarı otomatik ve robotize otomatiklere DSG EDC DCT vs. ye göre güç kaybı her zaman daha fazla ancak çok fazla değil. Konfor olarak vites değiştirirken zıplama hoplama olmayan bir şanzıman ancak bu tarz bir konfora herkes ihtiyaç duymuyor.

Kulakçık kontrolü var ise yokuş aşağı vites küçülterek frenleri daha az yıpratmanıza imkan tanır. Genelde her zaman en büyük vitesle ilerlemek istediğinden manuel kumandalı seçenekle vites küçültmek yine kulakçıklar ile iyi iş görüyor. Yeri geliyor 30-40km hızlara kadar 1100-1200 devirde ilerliyor bu motor devri niye bu kadar düşük gidiyoruz diye düşünüyor insan ama alışırsanız yadırgamıyorsunuz, 40km hızdan 90km hıza kadar motor deviri olduğu yerde sabit durabiliyor ama hız artıyor o esnada ihtiyaç olmadıkça motor devrini gaz pedalıyla oynayıp değiştirmeye gerek yok önünüzde rampa varsa gazı artırmasanız bile yüzlerce vites oranından birisine kısa sürede ayarlayıp en ideal vitesle çıkar mevzu genel olarak bu. Diğer otomatikler gibi 6 dan 5 e düşüp 5. vitesle devir yükseltip tekrar 6 tekrar 5 yapmaz.

DSG deki gibi 1200 devirle 40km hızla giderken titreme yapmaz. Aslında hiçbir motor devrinde ve hiçbir şartta titreme yapmıyor.

Yağ değişim periyotu yeni CVT Civic lerde çok kısa ve servisten HCF-2 tipinde adlandırılan Honda logolu özel şanzıman yağı gereksinimi var 800 lira gibi bir masrafı normal bakıma ilave olarak 24 ay 20-40000km aralıklarında ödemeniz gerekiyor. Kötü yanı da bu.

Çok güzel ve detaylı anlatmışsın reis eyw yani bi alışma süreci olur ama anlattığına ve araştırdığıma görede daha sorunsuz bi şanzıman


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
24 May 2018
Mesajlar
445
Tepki puanı
166
Yaş
37
Konum
Eskişehir
Aracınız
Civic ES7 2002
Uzun ömür isteniyorsa Honda.
 

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
935
Tepki puanı
1,044
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
Cvt de çok masum değil zinciri kopartırsa onarılmaz hale geliyor komple şanzıman değişmesi gerekiyor örnekleri gördük çok masraflı. Dsgde en azından onarım mümkün. Kavrama değişimi yada mekatronik ünitenin tamiri mümkün.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Cvt de çok masum değil zinciri kopartırsa onarılmaz hale geliyor komple şanzıman değişmesi gerekiyor örnekleri gördük çok masraflı. Dsgde en azından onarım mümkün. Kavrama değişimi yada mekatronik ünitenin tamiri mümkün.
CVTnin tamiri maliyetli olabilir ancak arıza potansiyeli açısından bence DSG ile karşılaştırılamaz, DSG şanzımanlı araca uzun dönem (50-60bin km.) sahip olup arıza yaşamayan tanıdığım yok (şanzıman ısındı uyarısı değil aracın hiç hareket etmemesi).
Hatta bir tane Passat fanatiği tanıdığım nerdeyse ölümüne savunduğu DSG ile gece vakti Antalya dağlarındaki ıssız bir kısımda çoluk çocukla yolda kalınca o bile dayanamadı elindekini satıp Passat manuel aldı ?
 

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
935
Tepki puanı
1,044
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
CVTnin tamiri maliyetli olabilir ancak arıza potansiyeli açısından bence DSG ile karşılaştırılamaz, DSG şanzımanlı araca uzun dönem (50-60bin km.) sahip olup arıza yaşamayan tanıdığım yok (şanzıman ısındı uyarısı değil aracın hiç hareket etmemesi).
Hatta bir tane Passat fanatiği tanıdığım nerdeyse ölümüne savunduğu DSG ile gece vakti Antalya dağlarındaki ıssız bir kısımda çoluk çocukla yolda kalınca o bile dayanamadı elindekini satıp Passat manuel aldı ?
Ailede 2015 model Polo 1.2tsi dsg var 80k km yi geçti dsg de en ufak bir sıkıntı yok şuan için, tabi bu olmayacak anlamına gelmiyor, eski modellerdeki kadar sıkıntılı değil yenileri. Cvt tamiri maliyetli demişsiniz ama tamiri olmuyor diye okudum hep, komple şanzıman değişiyormuş. Arıza yaptımı cvt de yürümüyor sonuçta :) Birde Hondadaki cvt ile vw deki dsg arıza oranlarına bakmak daha doğru çünkü ülkemizde kıyaslanmayacak seviyede daha fazla dsg li araç satılıyor bu yüzden daha çok arıza duyuyor olabiliriz. Birde dsg deki kavrama değişimini arıza olarak görmüyorum baskı balata manuel araçlardada değişiyor bunun masrafının bir kısmınıda 40k da değişen cvt yağına sayın ?
 
Katılım
27 Ara 2020
Mesajlar
228
Tepki puanı
150
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2020
Ailede 2015 model Polo 1.2tsi dsg var 80k km yi geçti dsg de en ufak bir sıkıntı yok şuan için, tabi bu olmayacak anlamına gelmiyor, eski modellerdeki kadar sıkıntılı değil yenileri. Cvt tamiri maliyetli demişsiniz ama tamiri olmuyor diye okudum hep, komple şanzıman değişiyormuş. Arıza yaptımı cvt de yürümüyor sonuçta :) Birde Hondadaki cvt ile vw deki dsg arıza oranlarına bakmak daha doğru çünkü ülkemizde kıyaslanmayacak seviyede daha fazla dsg li araç satılıyor bu yüzden daha çok arıza duyuyor olabiliriz. Birde dsg deki kavrama değişimini arıza olarak görmüyorum baskı balata manuel araçlardada değişiyor bunun masrafının bir kısmınıda 40k da değişen cvt yağına sayın

Hocam bence dsg ve cvt kıyaslanamaz çünkü kişiden kişiye değişir ikisi birbirinden çok farklı herkesin zevkine göre ikisininde iyi ve kötü yanları vardır bunun şu yönü iyi şu yönü kötü diye tartışılmaması gerekiyor bence


35 ARS 909
 

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
935
Tepki puanı
1,044
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
Hocam bence dsg ve cvt kıyaslanamaz çünkü kişiden kişiye değişir ikisi birbirinden çok farklı herkesin zevkine göre ikisininde iyi ve kötü yanları vardır bunun şu yönü iyi şu yönü kötü diye tartışılmaması gerekiyor bence


35 ARS 909
Benimde tartışma niyetim yok ama dsg ye biraz fazla yükleniyorlar gibi geliyor. Ayrıca benim kullanmaktan en çok zevk aldığım şanzıman tipi.
 
Katılım
23 Nis 2021
Mesajlar
309
Tepki puanı
186
Konum
istanbul
Ad Soyad
Suat Tanar
Yaş
47
Aracınız
Civic HB 9. Jen.
Bu seçim kişiden kişiye göre değişir.Kimisi passat olsun,boş olsun der.Kimisi dolu olsun Civic olsun der,bence bu tamamen beklenti ile alakalı.Mesela bir abimiz sırf marka imajından dolayı dolu superb yerine boş passatı almıştı.Mesela ben bir önceki aracımda olan kör nokta,çarpışma önleme gibi donanımları aldığım civicte arıyorum.Gerçi o paketler var ama arada alırken çok fark vardı.Mesela ben çift kavramalı şanzımanlı araç almam,cvt için bir şey diyemiyorum.Daha önce abimde qashqai vardı çok keyifli değildi.
 
Geri
Üst