BRC Sistemlerinde AFR ayarının gerekli midir, değil midir?

Katılım
1 Eki 2019
Mesajlar
121
Çözümler
1
Tepki puanı
130
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2014
2015 yılından beri tüm araçlarımın lpg ayarlarını kendim yaparım. Lovato, Atiker, BRC vb vb çok marka ile ilgili ayar yaptım ve AFR ayarı ile ilgili kendi tecrübemi paylaşayım. Şu an FB7 aracımda fabrikasyon BRC var ve ayarlarını kendim yapıyorum aldığım günden beri. Trim değerlerini 0.00 a ayarlamak için çok uğraştım (ekstra map sensörü olmadığı için) ve en sonunda değerler +5 0 -5 arasında ayarlayınca kaydettim ve üzerine 10bin km bindim. Merakımdan bir hafta önce baktığımda tüm değerlerin 0,00 civarında gezdiğini gözlemledim. Her ne kadar AFR ayarı yapılmamış olsa bile BRC'de kapalı döngü olarak bilinen "closed loop" bölgesini düzgün bir şekilde yol ayarı yaparak ayarlarsanız araç kilometre yaptıkça harita değerlerini düzeltiyor. Durum böyleyken ve diğer markalardaki tecrübelerime dayanarak BRC için AFR ayarına gerek yok diye düşünüyorum.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
2015 yılından beri tüm araçlarımın lpg ayarlarını kendim yaparım. Lovato, Atiker, BRC vb vb çok marka ile ilgili ayar yaptım ve AFR ayarı ile ilgili kendi tecrübemi paylaşayım. Şu an FB7 aracımda fabrikasyon BRC var ve ayarlarını kendim yapıyorum aldığım günden beri. Trim değerlerini 0.00 a ayarlamak için çok uğraştım (ekstra map sensörü olmadığı için) ve en sonunda değerler +5 0 -5 arasında ayarlayınca kaydettim ve üzerine 10bin km bindim. Merakımdan bir hafta önce baktığımda tüm değerlerin 0,00 civarında gezdiğini gözlemledim. Her ne kadar AFR ayarı yapılmamış olsa bile BRC'de kapalı döngü olarak bilinen "closed loop" bölgesini düzgün bir şekilde yol ayarı yaparak ayarlarsanız araç kilometre yaptıkça harita değerlerini düzeltiyor. Durum böyleyken ve diğer markalardaki tecrübelerime dayanarak BRC için AFR ayarına gerek yok diye düşünüyorum.
Ayar konusunda tecrübeniz olduğunu belirttiğiniz için sormak istiyorum, LPG yol ayarı için MY11 kit BRC’de ince ayar kısmında devir bandına göre MAP basıncı üzerinden ayar yapılıyor diye biliyorum, benzinde belirli bir süre kullanıp sonra da LPGde de kullanıp haritadaki noktaları mümkün mertebe eşleştirilmeye çalışılıyor ancak aracımda 2 kere ayar yapılmasına eşleştirmeler ideal değil gibi.
İşin daha da garibi şu anda aracı benzinde kullanıyorum ve benzinde LTFT -11de geziyor ? Sanki uzun yol haritası cidden bozulmuş.
Sizin yol ayarı konusunda doğru ayar için bir öneriniz varmıdır?
 

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
935
Tepki puanı
1,044
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
Bende atiker var afr ayarı filan hiç yaptırmadım 2 sene olacak. Afr ayarı istediğini nasıl anlarız ? Düzgün bir ayar kullanımda nasıl bir fark yaratıyor ?
 
Katılım
1 Eki 2019
Mesajlar
121
Çözümler
1
Tepki puanı
130
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2014
Ayar konusunda tecrübeniz olduğunu belirttiğiniz için sormak istiyorum, LPG yol ayarı için MY11 kit BRC’de ince ayar kısmında devir bandına göre MAP basıncı üzerinden ayar yapılıyor diye biliyorum, benzinde belirli bir süre kullanıp sonra da LPGde de kullanıp haritadaki noktaları mümkün mertebe eşleştirilmeye çalışılıyor ancak aracımda 2 kere ayar yapılmasına eşleştirmeler ideal değil gibi.
İşin daha da garibi şu anda aracı benzinde kullanıyorum ve benzinde LTFT -11de geziyor ? Sanki uzun yol haritası cidden bozulmuş.
Sizin yol ayarı konusunda doğru ayar için bir öneriniz varmıdır?
Üstadım öncelikle aracınızı benzinde kullanıp trim değerlerinizin 0.00'a ne kadar yakın olduğunu gözlemleniz lazım. Benzinde bindikçe LTFT' nin "0" değerine kadar düştüğünü görürsünüz. Öncelikle benzin haritanızın düzelmesi lazım. Bunu sağladıktan sonra BRC ayar programının yol ince ayar menüsünden haritaları üst üste bindirmeniz lazım. Size önerim ayara çıktığınızda Obd cihazı ile trim değerlerinizide gözlemleyin. Benzin haritanız ne kadar düzgün ise lpg haritanızda o derece düzgün olacaktır. Sizin ayarlarınızın bozuk olmasının sebebi Ltft 0.00 değilken ayar yapılması ve bu şekliyle günden güne dahada zengine düşer aracınız. Daha önce belirttiğim gibi ilk iş Trim değerleri sıfırlanana kadar benzinde binmek.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Üstadım öncelikle aracınızı benzinde kullanıp trim değerlerinizin 0.00'a ne kadar yakın olduğunu gözlemleniz lazım. Benzinde bindikçe LTFT' nin "0" değerine kadar düştüğünü görürsünüz. Öncelikle benzin haritanızın düzelmesi lazım. Bunu sağladıktan sonra BRC ayar programının yol ince ayar menüsünden haritaları üst üste bindirmeniz lazım. Size önerim ayara çıktığınızda Obd cihazı ile trim değerlerinizide gözlemleyin. Benzin haritanız ne kadar düzgün ise lpg haritanızda o derece düzgün olacaktır. Sizin ayarlarınızın bozuk olmasının sebebi Ltft 0.00 değilken ayar yapılması ve bu şekliyle günden güne dahada zengine düşer aracınız. Daha önce belirttiğim gibi ilk iş Trim değerleri sıfırlanana kadar benzinde binmek.
Anladım teşekkürler, dediğiniz gibi muhtemelen araç uzun süredir zenginde çalıştığı için şu anda hep yakıtı düşürmeye çalışıyor. Araç aynı güzergahta kullanılmasına rağmen benzinli kullanıma geçmeden önce ekranda görülen tüketim hep 10.5-11 arası iken şu anda 9.6-9.7lerde seyrediyor ve yavaş yavaş düşüyor.
 
Katılım
15 Eyl 2020
Mesajlar
164
Tepki puanı
38
Konum
istanbul
Aracınız
Civic ES7 2006
Ayar konusunda tecrübeniz olduğunu belirttiğiniz için sormak istiyorum, LPG yol ayarı için MY11 kit BRC’de ince ayar kısmında devir bandına göre MAP basıncı üzerinden ayar yapılıyor diye biliyorum, benzinde belirli bir süre kullanıp sonra da LPGde de kullanıp haritadaki noktaları mümkün mertebe eşleştirilmeye çalışılıyor ancak aracımda 2 kere ayar yapılmasına eşleştirmeler ideal değil gibi.
İşin daha da garibi şu anda aracı benzinde kullanıyorum ve benzinde LTFT -11de geziyor ? Sanki uzun yol haritası cidden bozulmuş.
Sizin yol ayarı konusunda doğru ayar için bir öneriniz varmıdır?
Hocam benim benzinde ltft stft değerlerim bunlar.

Motor soğukken benzinde

Motor sıcakken benzinde

Bu değerlerde fakir karışım zengin karışım vs bişi var mı?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Hocam benim benzinde ltft stft değerlerim bunlar.

Motor soğukken benzinde

Motor sıcakken benzinde

Bu değerlerde fakir karışım zengin karışım vs bişi var mı?
Sanki genel olarak fakir bir karışım varsa hep yakıtı arttırma eğiliminde görünüyor, ama sıcak motorda %5 LTFT değeriniz bence normal.
 
Katılım
15 Eyl 2020
Mesajlar
164
Tepki puanı
38
Konum
istanbul
Aracınız
Civic ES7 2006
Sanki genel olarak fakir bir karışım varsa hep yakıtı arttırma eğiliminde görünüyor, ama sıcak motorda %5 LTFT değeriniz bence normal.
Hocam sadece 6 dakika öyle kalıyor ne zaman gaz versem artıyor. Hatta şöyle soylim e5 çıktım diyelim sabit gaz verdiğim sürece 14 15 civarlarında sabit duruyor bu fakir karışım demek dimi
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Hocam sadece 6 dakika öyle kalıyor ne zaman gaz versem artıyor. Hatta şöyle soylim e5 çıktım diyelim sabit gaz verdiğim sürece 14 15 civarlarında sabit duruyor bu fakir karışım demek dimi
Gaza yüklenme durumunda open loop moduna geçiyorsa normal bir durum aslında, yakıt enjektörleri maximum püskürtme moduna geçiyor olabilir.
 
Geri
Üst