Civic Cafe

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan NoFeaR
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Sombo Japan sigortanın pert satılık araçları genel erişime açık ve Honda özelinde galiba yedek parça fiyatlarındaki fahişlikten olsa gerek kaportası iyi görünen birçok pert araç mevcut.

Mesela şu örnekteki aracın yürümesinde hiçbir sıkıntı yok gibi, airbaglerde açılmamış ama tavanına kaplama düşmesi sonrası pert,

Bu araçta sağ ön tekerden iyi bir darbe yemiş ama @İsmail Beşiroğlu hocamın kazasındaki gibi önemli bir kaporta hasarı yok gibi duruyor.
 
Aslında olayı doğru yorumlamak gerek.

Neden değişen parçası olan araca ya da kaporta hasarı fazla olan araca iyi gözle bakmıyoruz? Çünkü önemli olan kaporta değil ama kaporta bu durumdaysa kimbilir kaportanın iç kısmında ne hasarlar vardır diye yorumluyoruz da, ondan.

Ön akstan alınan darbe sonucu direksiyon kutusu mutlaka zarar görür. Belki kısa vadede sorun çıkarmaz ama illa ki zarar görmüştür ve kesinlikle sorun çıkaracaktır. Kritik bir parçadır ve fazlasıyla pahalıdır. Kritiktir çünkü kullanım esnasında arızalanırsa bir çok kullanıcı sonu ölümle bitebilecek kazaya karışabilir.

Kaporta önemlidir ama pert araç almayın.

Ben pert alıp orjinali gibi yapacağım, kafamda soru işareti kalmasın diye orjibalden çok para harcanım diyene sözüm yok tabi.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Fb7 şu an parça parça yetkili servisten alınsa araç 600bin falan ediyor. Direksiyon kutusu 19bin liraydı bir buçuk ay önce misal. Benim kazanın maliyeti 140bindi. Kaporta vs sağlam ve motor şanzıman vs ön kısımda bir şey yok...

Araçlara bakarken de sadece kaportaya bakmamak gerek. Bakarsın heryeri orjinaldir ancak benim gibi yürüyen aksama hasar verip adam dışarıda yaptırmıştır 10-15bine ve ilana koymuştur. İrdelemek gerek iyice aracı.
 
Fb7 şu an parça parça yetkili servisten alınsa araç 600bin falan ediyor. Direksiyon kutusu 19bin liraydı bir buçuk ay önce misal. Benim kazanın maliyeti 140bindi. Kaporta vs sağlam ve motor şanzıman vs ön kısımda bir şey yok...

Araçlara bakarken de sadece kaportaya bakmamak gerek. Bakarsın heryeri orjinaldir ancak benim gibi yürüyen aksama hasar verip adam dışarıda yaptırmıştır 10-15bine ve ilana koymuştur. İrdelemek gerek iyice aracı.
Evet maalesef Honda Türkiye'nin yedek parça politikası cidden çok fahiş.
Amerika'da 20 dolara satılan cam sıyırıcı çıtanın serviste 950 tl olmasının ticari bir izahı yok.
İşin kötüsü bir aracı iyi bilmeye başlayınca her baktığım 2.el araçta bakımsız alanları gördüğümden 2.el araç alamaz hale geldim ?
Ya çok ucuza hurda birşey alacam ya da fiyatını ödeyip çok iyi bakılmış bir araç veya sıfır alacam, ortasını bulamıyorum ?

Bu arada tavanına düşen kaplamadan pert olan aracın taban fiyatı 110bin, tekere darbe yiyen aracın ise 122bin görünüyor.
Pert olup yapılmış araçları bu fiyata satıyorlar normalde ?
1614166161745.png
 
Ya abi sıfır fc5 105bine falan satılıyordu bir kaç sene önce. Ne hale geldik hey Allahım.
 
Ya abi sıfır fc5 105bine falan satılıyordu bir kaç sene önce. Ne hale geldik hey Allahım.
Sorma hocam :( 2019 Mayıs'ında 50bine 2010 FD6 sattım, o dönem sıfır Corolla Vision 105'ti ve almanın eşiğinden döndüm. Sonrasında fiyatlar akıl almaz şekilde uçtu gitti bi daha o fiyatları göremedik maalesef.
 
Hocam seninki de can acıtan cinsten bir satış olmuş. Yatırımcı olsam senin aracı alırdım ?
Bilmiyorum hocam araç pahalı, parçaları pahalı, servisi pahalı, paramız değersiz. Çalıştığımızın hakkını tam da alamıyoruz. Yerli araç gelecekti 200 falan olur deniyordu şimdiki vergiye göre 1milyon olur. İnsan karamsarlığa düşüyor günden güne...
 
Hocam seninki de can acıtan cinsten bir satış olmuş. Yatırımcı olsam senin aracı alırdım ?
Bilmiyorum hocam araç pahalı, parçaları pahalı, servisi pahalı, paramız değersiz. Çalıştığımızın hakkını tam da alamıyoruz. Yerli araç gelecekti 200 falan olur deniyordu şimdiki vergiye göre 1milyon olur. İnsan karamsarlığa düşüyor günden güne...
Ah ah sorma hocam birazda o acıdan gerek kendime araba alamıyorum ?
Sattığım FD6nın v kayışı ve gergisi, motor kulağı, direksiyon kutusu, amortisör körükleri, alt takım parçaları ve teker bilyaları gibi olası bütün problemlerini de yaptırmıştım :)

İşin kötüsü birkaç yıl önceye kadar bir araç 140-150bin km.yi geçtiyse artık eskidi ağır bakımları yaklaşıyor gözüyle bakılıp fiyatı bariz düşmeye başlardı.
Şimdi ise 250bini geçmiş ağır hasar kayıtlı araçları 100binin üstünde fiyatlardan satmaya çalışıyorlar, cidden aklım almıyor.
 
Geri
Üst