Civic FB7 Çalışmama Sorunu

Katılım
14 Mar 2017
Mesajlar
82
Tepki puanı
39
Konum
Erzurum
Ad Soyad
Hüseyin
Yaş
30
Aracınız
Honda HRV
Arkadaşlar öncelikle benim aracımda ortaya çıkıp zorda olsa çözümlenebilen ve bir o kadar da çoook basit olan bir konuya değinmek istiyorum yarın bi gün herhangi birinizde aynı problem çıkarsa faydalansın ya da en azından bahsedeceğim yeri eledikten sonra diğer kısımları incelettirsin.

Ben aracımı aldığımda şubat ayı gibiydi havalar soğuk malumunuz . Aracımla uzun yol dönüşlerin de ya da sürekli kullanım ardından stop edip tekrar çalıştırdığımda aracın ilkinde marş almayıp ikincisinde alma sıkıntısı gün yüzüne çıkıyordu. Bahar geldikten sonra bu olayı tekrar yapmam neticesinde aracım yarım saat süre ile çalışmıyordu. Honda servisine defalarca gitmem neticesinde bir sonuca varamamıştım. En son ki yaşadığım olaydan sonra 110 km hızla giderken aracım birden stop etti şoförlüğüme güvenirim mesleğim bu netice de lakin şans o an için benden yanaydı ki virajlı yolda olmamıştı bu olay. Çekiçi çağırıp servise çektirdiğimde aracım 5 gün daha serviste yattı ve sorunun beyinden geldiğini belirlediler ??? ve sıfır beyin yolladılar montajdan sonra sorunum yine çözülmedi. Düşünsenize sıfır araba alıyorsunuz sanayiden çıkamıyorsunuz .duv. En sonunda Kocaeli fabrikasından mekanik aksamın kilit ismi geldi randevu verdiler gittim aracı teslim ettim yine çözümleyemeyeceklerini umuyordum. Yarım saat sürmedi telefon ettiler tarafıma hayret ettim şaşırdım nasıl olur toplasanız 6 aylık bir araç rahat 1 ayını serviste bu sorunun çözülmesi için beklemişken yarım saatte nasıl olur bu iş diye kendi kendime düşünerek servisin yolunu tuttum [;)] Sorunun ana sigorta bölümünde (resmini çekip atacağım) 3 tane alt alta konumlandırılmış ve vida yardımıyla sıkıştırma işlemi yapılmış civatadan kaynaklanıyormuş :clap: Bosch marka olan bu sigorta bölümünde robot hatası neticesiyle .duv. psikolojimi bir civata o kadar süre bozmuş sıcak olunca levhalar ayrılıp elektrik iletmiyor ve stop ediyormuş ve bunu sözde eğitimini almış servis elemanları hiç bir şekilde çözemediler. Sonuç bu kadar basit bir yerdeyken ya ilgilenilmedi ya da gerçekten işten anlayan kalifiye eleman çalıştırılmıyor yetkili servislerde [:-]

Umarım bu sıkıntıyla hiç bir zaman karşılaşmazsınız karşılaşırsanız da bu konu size yardımcı olur inşallah
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaşlar öncelikle benim aracımda ortaya çıkıp zorda olsa çözümlenebilen ve bir o kadar da çoook basit olan bir konuya değinmek istiyorum yarın bi gün herhangi birinizde aynı problem çıkarsa faydalansın ya da en azından bahsedeceğim yeri eledikten sonra diğer kısımları incelettirsin.

Ben aracımı aldığımda şubat ayı gibiydi havalar soğuk malumunuz . Aracımla uzun yol dönüşlerin de ya da sürekli kullanım ardından stop edip tekrar çalıştırdığımda aracın ilkinde marş almayıp ikincisinde alma sıkıntısı gün yüzüne çıkıyordu. Bahar geldikten sonra bu olayı tekrar yapmam neticesinde aracım yarım saat süre ile çalışmıyordu. Honda servisine defalarca gitmem neticesinde bir sonuca varamamıştım. En son ki yaşadığım olaydan sonra 110 km hızla giderken aracım birden stop etti şoförlüğüme güvenirim mesleğim bu netice de lakin şans o an için benden yanaydı ki virajlı yolda olmamıştı bu olay. Çekiçi çağırıp servise çektirdiğimde aracım 5 gün daha serviste yattı ve sorunun beyinden geldiğini belirlediler ??? ve sıfır beyin yolladılar montajdan sonra sorunum yine çözülmedi. Düşünsenize sıfır araba alıyorsunuz sanayiden çıkamıyorsunuz .duv. En sonunda Kocaeli fabrikasından mekanik aksamın kilit ismi geldi randevu verdiler gittim aracı teslim ettim yine çözümleyemeyeceklerini umuyordum. Yarım saat sürmedi telefon ettiler tarafıma hayret ettim şaşırdım nasıl olur toplasanız 6 aylık bir araç rahat 1 ayını serviste bu sorunun çözülmesi için beklemişken yarım saatte nasıl olur bu iş diye kendi kendime düşünerek servisin yolunu tuttum [;)] Sorunun ana sigorta bölümünde (resmini çekip atacağım) 3 tane alt alta konumlandırılmış ve vida yardımıyla sıkıştırma işlemi yapılmış civatadan kaynaklanıyormuş :clap: Bosch marka olan bu sigorta bölümünde robot hatası neticesiyle .duv. psikolojimi bir civata o kadar süre bozmuş sıcak olunca levhalar ayrılıp elektrik iletmiyor ve stop ediyormuş ve bunu sözde eğitimini almış servis elemanları hiç bir şekilde çözemediler. Sonuç bu kadar basit bir yerdeyken ya ilgilenilmedi ya da gerçekten işten anlayan kalifiye eleman çalıştırılmıyor yetkili servislerde [:-]

Umarım bu sıkıntıyla hiç bir zaman karşılaşmazsınız karşılaşırsanız da bu konu size yardımcı olur inşallah

Paylaşımınız için çok teşekkürler, resimleri de bekliyoruz, yetkili servislerin işi bana göre piyasanın 3 katı fiyata bakım yapmak, sorun durumunda çözüm üretme konusu tamamen şansınıza bağlı :( Allah’tan Honda’lar çok sorun çıkaran araçlar değil, sizdeki gibi enteresan durumlarda bu şekilde işin içinden çıkamıyorlar.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,266
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Yetkili servisler bişey bilmiyor ezbere konusuyorlar. Ben Honda da çalışırken 91 kasa NSX ile ana serviste yan yana bakımı yapilan tek FB7 Si spec. Abdullah abi bu konuda oldukça bilgilidir İstanbul'da da bir tane özel servis var iyi olan bu konuda. Tirnagin varsa başını kası diye boşuna demiyorlar hava filitrem sadece $ 70 ve orijinalinden çok daha kaliteli. Aklınızda bulunsun uzun yoldan gelen ya da devir çevirdikten sonra arabanızı hemen kapatmayın, bu tempolu koşuda birden durup dalak şişmesi gibi bir şey. Performans kaybı olabilir tekler vs vs.. LPG varsa motoru benzin de kapatın.

GM 5 Plus d cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

NoFeaR

0
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,037
Çözümler
4
Tepki puanı
3,491
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2016
[MENTION=6958]hsyk112[/MENTION] Geçmiş olsun paylaşım için teşekkürler.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Civic FB7 Çalışmama Sorunu

Ek not olarak bilgi vermek istiyorum, uzun süre yedek parça işi yapmış bir tanıdığım bana bosch üretimi parçaların kalite olarak diğer markalara göre kaliteli olmadığını, Özellikle Fiat araçlarda (marea, punto, palio gibi 2000-2010 yılı arasındaki) Bosch üretimi birçok parçanın 3-4 yılda bir arıza verdiğini ama magnet-marelli gibi diğer üretici parçalarının daha uzun ömürlü olduğunu, Çok Sonradan bosch’un revizyonlu parçalar çıkardığını ve düzelttiğini söylemişti. Konuyu açan arkadaşta bosch parçada hata var diyince aklıma o anlattıkları geldi
 
Katılım
14 Mar 2017
Mesajlar
82
Tepki puanı
39
Konum
Erzurum
Ad Soyad
Hüseyin
Yaş
30
Aracınız
Honda HRV
Yardımcı olabildiysem ne mutlu arkadaşlar rica ederim resimde belirttiğim alandaki vidaların gevşeklığinden kaynaklanıyor 20180609_141617.jpg

SM-A530F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst