Civic Fb7 çalıştıktan sonra 5 dk içinde hararet yapıyor

Katılım
1 Ara 2018
Mesajlar
25
Tepki puanı
13
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2012
Herkese merhaba. Arac 2012 model Civic FB7 Elegance. Öncelikle olayı anlatayım. Yaklaşık 2 aydır memleketteydim ve araç binanın önünde park halindeydi. Aracı evimin çok yakınındaki bir oto yıkamacıda iç dış yıkattırdım ve eve döndüm. Akşam üzeri aracı çalıştırdım ve 5 dk sonra hararet ışığı yandı. Aracı hemen kenara çektim ve park ettim. Daha sonra motorun iyice soğumasını bekledim ve soguduktan sonra suyuna baktım çok az su ekledim ve tekrar çalıştırdım klimayı da ac modunda çalıştırdım. Baktığımda fan dönüyordu. Eve bu şekilde çalıştırıp 2 dk sonra hararet lambası yakarak durdurup sogutarak geri döndüm. Arkadaşlar yük de bindirmedim araabnın üzerine peki bu hararetin sebebi ne olabilir ne kadar masraf çıkar merak ediyorum. Şimdiden yardımcı olanlara teşekkürler.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Biraz araştırma yaptım ve devir-daim pompasında ya da termostatta sorun olabileceğini düşünüyorum. Yarın sabah göreceğiz inşallah bir sorun çıkmazsa
Geçmiş olsun hocam.
> Banada su tam dönmüyor gibi geldi. Termostat açmaz ise motor içindeki su olduğu yerde döner ve soğumadan motora gider. Başta güzel birşeydir motor hemen ısınır. Fakat her daim devam etmemelidir.
> Aracı bilgisayara bağlayıp hararet takibi yapılmalı. Fan açıyormu takip edilmeli. Radyatöre giden borular soğuk mu kontrol edilmeli.
> Tıkanıklık vs. var isede problem olabilir.

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
 
Geçmiş olsun hocam.
> Banada su tam dönmüyor gibi geldi. Termostat açmaz ise motor içindeki su olduğu yerde döner ve soğumadan motora gider. Başta güzel birşeydir motor hemen ısınır. Fakat her daim devam etmemelidir.
> Aracı bilgisayara bağlayıp hararet takibi yapılmalı. Fan açıyormu takip edilmeli. Radyatöre giden borular soğuk mu kontrol edilmeli.
> Tıkanıklık vs. var isede problem olabilir.

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
Hocam aracın ön kısmındaki borular radyatöre giden borular inanılmaz ısınıyor el yakıyor hatta su bölmesindeki su da kapağı açtığında bildiğiniz kaynıyor fokurduyor. Fan dönüyordu dün baktığımızda
 
Motorun sadece 2 3 dakika içinde içerisinde bu sıcaklıklara ulaşması biraz korkutucu geliyor. Umarım büyük bir sorun yaşamam.
Evet bu ciddi bir sorun. Kısa sürede çözüm bulunmalı. Ek olarak lpg regülatöründen su sistemine gaz kaçağı olursa sistemdeki gaz ısıyı hemen yükseltir.


Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
 
Konuya çok aşırı hakim değilim ama tüpte kullanmadım aracı memleketten döndüm döneli benzinde kullandım kullandığım zamanlarda. Fazla kullanmak da nasip olmadı zaten ne yazık ki :D

Evet bu ciddi bir sorun. Kısa sürede çözüm bulunmalı. Ek olarak lpg regülatöründen su sistemine gaz kaçağı olursa sistemdeki gaz ısıyı hemen yükseltir.


Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
 
Hondalara sadece yetkili servisten aldiginiz antifitizi kullanin. Bunun onune gecemezsiniz. Cok basiniz agrir. Termostat kapali sekilde arizalanmistir. Sebebi yanlis antifiriz ve ya normal su kullanimi oluyor genelde. Size tavsiyem once orijinal bir termostat ve antifiriz alip degistirmeniz. Bu sizin su pompanizin kanatlarini bile mahveder...


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Hondalara sadece yetkili servisten aldiginiz antifitizi kullanin. Bunun onune gecemezsiniz. Cok basiniz agrir. Termostat kapali sekilde arizalanmistir. Sebebi yanlis antifiriz ve ya normal su kullanimi oluyor genelde. Size tavsiyem once orijinal bir termostat ve antifiriz alip degistirmeniz. Bu sizin su pompanizin kanatlarini bile mahveder...


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Teşekkürler servisle konusurken bu durumdan bahsedeceğim.
 
Geri
Üst