Civic FB7 Civic Fb7 Eco Anlık Tekleme Sorunu...

Katılım
30 Mar 2014
Mesajlar
997
Tepki puanı
15
Yaş
44
Konum
İzmir
Arkadaşlar merhaba. 2013 Civic Eco Otomatik sahibiyim. FDH de de bu konudan bahsedildi fakat çözümü konusunda elle tutulur bir yanıt bulamadım. Ben de burada sormak istedim.

Sıkıntım şu; araç ile düz yolda lpg de iken, özellikle 50-60 km hız aralığında, yavaşlayıp hafif gaza dokunduğumda bir miktar geri atıyor hissi oluyor. Her zaman olmuyor bu durum.

Bu durum hakkında bilgisi olan var mı?

Ayrıca çözümü konusunda bilgisi olan var mı?

Yanıtlarınızı bekliyorum.

İyi forumlar...
 
Çözüm
Çorum özençlerde sorunum çözüldü arkadaşlar. Mehmet Özenç ustam sağolsun kendisi işinde uzman ve oldukça misafirperver davrandı. Araçta fiziksel kontroller yapıldıktan sonra ileri düzeyde bir yol ayarı ile sorun çözüldü, sonrasında 300 km uzun yol ve şehiriçi karışık yol yaptım, tekleme, sarsıntı vs hiçbirşey kalmadığını gördüm, extradan vites geçişleri ve gazdan ayağımızı çektiğimiz cut off durumları da daha bi yumuşadı gözlemime göre.

Çözümle ilgili bilmemiz gereken ilk nokta; eco modellerde manifolt delikleri benzin enjektör girişlerine oldukça uzak geride bir noktadan bırakılmış. Bu ciddi bir gecikmeye neden oluyor. Brc'nin enjektörleri pistonlu yapıda, hortum uzunluklarını tolere edebiliyor ama manifolda gaz girişi yapılan nokta...
Katılım
19 Ara 2014
Mesajlar
111
Tepki puanı
0
Ben bilerek manuel aldim bir arkadas baska yazisinda yazmis bu ayni kisinin yazisina gaza bastinmi firlasin istiyosan 3000 devirin altina inme diye bizim araclar 3500 den sonra canli alt devirler kotu kabul ediyorum ama tsi motorlar ise 3500 kadar canli sonrasi yigilir kalir ben bunu anlatmaya calisiyorum arkadas 500 metre gitmis performans kotu demis ben 1.5 aydir 1000 km oldu her turlu yol kosuluna girdimm gitmicem demiyor bu insanlari anlamiyorum ....
 

stmr

0
Katılım
6 Eki 2014
Mesajlar
338
Tepki puanı
1
Yaş
43
Konum
Lüleburgaz
Bu dediğinizi yazan benim kullanıcılar biliyor zaten bunu araba 4000 devir civarındayken gaza ufak bir dokunuşa gayet atak bir cevap veriyor gerçekten. Benim aracım otomatik, bulunduğum şehir dolayısı ile fazla hızlı gidecek yer yok ama 4. vitesi bitiremedim ben daha 5'e geçmek kısmet olmadı. 4'te 160'ı ıkınmadan görüyor Uzun yola yada otobana çıkmadım daha çıksam da zaten daha fazla sürate gerek yok kanımca
 
Katılım
19 Ara 2014
Mesajlar
111
Tepki puanı
0
Bu dediğinizi yazan benim kullanıcılar biliyor zaten bunu araba 4000 devir civarındayken gaza ufak bir dokunuşa gayet atak bir cevap veriyor gerçekten. Benim aracım otomatik, bulunduğum şehir dolayısı ile fazla hızlı gidecek yer yok ama 4. vitesi bitiremedim ben daha 5'e geçmek kısmet olmadı. 4'te 160'ı ıkınmadan görüyor Uzun yola yada otobana çıkmadım daha çıksam da zaten daha fazla sürate gerek yok kanımca
Cok dogru iste boyle bir aracada performanssiz demeleri beni sinirlendiriyor acikcasi
Diger markalar motor hacmi kucultuk torku yuksek tutuyor Honda ise motor hacmini buyuk tutup torku dusuruyor bir bildikleri vardir demekki...
 

stmr

0
Katılım
6 Eki 2014
Mesajlar
338
Tepki puanı
1
Yaş
43
Konum
Lüleburgaz
2013 Civic Eco Otomatik Silkeleme Sorunu...

2013 Civic Eco Otomatik Silkeleme Sorunu...

Bildikleri şudur; küçük motorda ve düşük devirde alınan yüksek tork, devir yükseldiğinde aynı oranda düşüyor. Oysa Honda ve benzerlerinde yüksek devirde alınan maksimum tork devir kesiciye girene kadar çok az bir kayıpla korunuyor.

Internetten beygir gücü nedir? Tork nedir arayın. Şu anda ben bildiğim kadarı ile anlatmaya çalışsamda Karışık bir anlatım olacak. Ve en iyi örnek ve en çok karşılaştırılan motor olması nedeniyle tsi motor devir tork eğrisini ve i-Vitec devir tork eğrisini inceleyin bence.
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Ara 2014
Mesajlar
111
Tepki puanı
0
Bildikleri şudur; küçük motorda ve düşük devirde alınan yüksek tork, devir yükseldiğinde aynı oranda düşüyor. Oysa Honda ve benzerlerinde yüksek devirde alınan maksimum tork devir kesiciye girene kadar çok az bir kayıpla korunuyor.
Bu bilgiyide yeni ogrenmis oldum bunun sebebini geercekten merak ediyordum...
Birde az once bir akrabam arabama hayirli olsuna geldi arabaya bir bindi 110 hp lik connectini satip civic almaya karar verdigini soyledi binen hayran kaliyor arkadass...
 

Wordls

0
Katılım
2 May 2014
Mesajlar
631
Tepki puanı
2
Yaş
2023
Konum
İstanbul tarabya
Bı bıldıklerı yok. Eskı teknolojıyı bıze satıyolar sadece bu. Bu motor para etmıyor artık. Fıyatın uygun olması motoru. Honda ılerıde kucuk hacımlı turbo motor yaparsa fıyatı ve gorecegı ılgı artacaktır. Sanzıman olarakta gelıstırmelı kendı. Ama honda tr yı dusunmuyor. Baska ulkelerde satıyor. 18 motor cogu.


iPad 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 

stmr

0
Katılım
6 Eki 2014
Mesajlar
338
Tepki puanı
1
Yaş
43
Konum
Lüleburgaz
Konu silkelemeden aldı nereye gitti :) uzun lafın kısası. Bu Civic varya kalkışlarda turbo benzinliden 2-3 boy fark yer, amma devrini bulup gitmeye başladığın da o fark kapanıverir, terse döner. Gitmem demiyor bu araba "acele etme önce devirlenmem lazım" diyor kısacası
 
Geri
Üst