Civic FB7 Civic Fb7 Eco Anlık Tekleme Sorunu...

Katılım
30 Mar 2014
Mesajlar
997
Tepki puanı
15
Yaş
44
Konum
İzmir
Arkadaşlar merhaba. 2013 Civic Eco Otomatik sahibiyim. FDH de de bu konudan bahsedildi fakat çözümü konusunda elle tutulur bir yanıt bulamadım. Ben de burada sormak istedim.

Sıkıntım şu; araç ile düz yolda lpg de iken, özellikle 50-60 km hız aralığında, yavaşlayıp hafif gaza dokunduğumda bir miktar geri atıyor hissi oluyor. Her zaman olmuyor bu durum.

Bu durum hakkında bilgisi olan var mı?

Ayrıca çözümü konusunda bilgisi olan var mı?

Yanıtlarınızı bekliyorum.

İyi forumlar...
 
Çözüm
Çorum özençlerde sorunum çözüldü arkadaşlar. Mehmet Özenç ustam sağolsun kendisi işinde uzman ve oldukça misafirperver davrandı. Araçta fiziksel kontroller yapıldıktan sonra ileri düzeyde bir yol ayarı ile sorun çözüldü, sonrasında 300 km uzun yol ve şehiriçi karışık yol yaptım, tekleme, sarsıntı vs hiçbirşey kalmadığını gördüm, extradan vites geçişleri ve gazdan ayağımızı çektiğimiz cut off durumları da daha bi yumuşadı gözlemime göre.

Çözümle ilgili bilmemiz gereken ilk nokta; eco modellerde manifolt delikleri benzin enjektör girişlerine oldukça uzak geride bir noktadan bırakılmış. Bu ciddi bir gecikmeye neden oluyor. Brc'nin enjektörleri pistonlu yapıda, hortum uzunluklarını tolere edebiliyor ama manifolda gaz girişi yapılan nokta...

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Hocam bizde Vtec selenoid iptal eden varmiydi bizde fisini ceken yani?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Bizim forumda duymadım ama donanimhaberde çok uzun zaman önce niyeti bozup bu işe fazla kafayı takan biri nasıl başardiysa fabrika'dan bir teknisyen getirtip yazılımla VTEC sistemini devredışı bıraktırmisti ama sonrasında çekiş düşüklüğü ve arıza lambası nedeniyle normale döndurmustu. Araç 100 bg gibi gidiyor çok ağır hale geldi ve arıza lambası sabit diye şikayet ettiğini hatırlıyorum.
 

Hakan Uzun

0
Yönetici
Katılım
6 Kas 2014
Mesajlar
1,539
Tepki puanı
200
Konum
Kocaeli, Körfez
İzmitte bu teklemeden muzdarip olan varmi? Lpg li arac kullanan ve araci tekleyen?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Katılım
11 Eki 2018
Mesajlar
250
Tepki puanı
246
Yaş
36
Konum
kocaeli
Aracınız
Civic FB7 2012
evet var ama ben guzel bi sibob ayariyla minimuna indirdim bu sorunu suan beni rahatsiz etmiyor
İzmitte bu teklemeden muzdarip olan varmi? Lpg li arac kullanan ve araci tekleyen?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

SM-J720F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Hakan Uzun

0
Yönetici
Katılım
6 Kas 2014
Mesajlar
1,539
Tepki puanı
200
Konum
Kocaeli, Körfez

Hakan Uzun

0
Yönetici
Katılım
6 Kas 2014
Mesajlar
1,539
Tepki puanı
200
Konum
Kocaeli, Körfez
Çözüm mü buldunuz ? Hayır öyleyse bizde geliriz bir hafta sonu izmir yakın

Valla hocam bi cozumum var netlesmeden de paylasmak istemiyorum bana has birsey denemek istiyorum benim arac benzinli. DENEYEMİYORUM:) bu isi cozen adam olarak tarihe gecmek istiyorum



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Valla hocam bi cozumum var netlesmeden de paylasmak istemiyorum bana has birsey denemek istiyorum benim arac benzinli. DENEYEMİYORUM:) bu isi cozen adam olarak tarihe gecmek istiyorum



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Sizin fikriniz nedir hocam?
Hocam benim aklımda da birkaç fikir vardı ama aracın orjinalliği ile oynamak istemediğim için uğraşmamıştım.
Benim düşüncem enjektörlerden motora giren hortumlar sanki olması gerektiğinden çok uzunlar ve bu nedenle tepki gecikmeli geldiği için VTEC teklemesi oluşuyor, eski FD6mda enjektörler motorun arka kısmında manifoldun dibine sabitlenmişti, ayrıca regülatörden çıkan hortumda yine motorun arkasında dolanmadan hemen enjektörlere giriyordu, LPG filtresi değişimi için cam sileceğinin önündeki plastiği kaldırmak gerekiyordu ancak hortumların mesafesi çok kısaydı ve VTEC teklemesini çok dikkat etmediğim sürece rutin kullanımda hissetmiyordum, benzindeki gibi var-yok arasıydı.
 

Hakan Uzun

0
Yönetici
Katılım
6 Kas 2014
Mesajlar
1,539
Tepki puanı
200
Konum
Kocaeli, Körfez
Bu isin vtecle alakasi olmadigina inaniyorum artik, cunki eski fd6 da i vtec toyotada kaldi ki toyota lpg ye en uyumlu arac gosteriliyor. Hortumlarin uzunlugu evet sogru yaklasim fakat performans ve verim aliniyor eskiden fd6 si olan arkadasimin lpg hortumlarini minimuma indirip verimi artirmistik bunu gozlemledik ama benim dusundugum cok baska sonuca ulastirayim paylasacagim mustafa hocam


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Tamamdır hocam haberini bekliyoruz :) @Hakan Uzun

Ek bilgi amaçlı paylaşmak istiyorum, FC5lerde regülatörden enjektöre giden ve filtrenin bulunuduğu hortumun mesafesi FB7lere göre olması gerektiği gibi kısaltılmış, aslında en baştan beri olması gereken doğru bence buydu.

FC5in regülatörden enjektöre giden LPG filtresinin olduğu kısım görseli,
fc5 lpg.jpg

Aynı hortumun FB7de ne kadar uzun kaldığına dikkat edin,
1628499771997.png
 
Geri
Üst