Civic FB7 Civic FB7 için Fren Balata ve Disk Tecrübeleri

Bugün daha önce Amazon.com'dan aldığımı belirttiğim STOPTECH ön balataları merakımdan dayanamayıp taktırdım :)
StopTech 309.09590 Street Performance Front Brake Pad
1.jpg

Aracın üstündeki orjinal balatada "ilk frenaj" hissi harici bir sorunum yoktu ama bence şehiriçinde ilk frenajın zayıf olması kullanım deneyiminin kalitesini biraz baltalıyor maalesef.
Balatayı çıkarınca daha yarıya ancak geldiğini gördük ve kendi aşınması kadar disktende aşındırmış :) Orjinal balataların diskle birlikte bitme fenomenini şimdi daha iyi anlıyorum.
Balatayı söken usta ilerde istersem orjinal balataları zımparalayarak tekrardan kullanabileceğimi söyledi, eski balataları telleri ile bagaja koydum. Bu bilgiye nerden sahip olduğunu sorunca Japon tamirhanesi diye girdiğim dükkanın ustasının Honda servisinden ayrılma olduğunu öğrendim :) bu açıdan biraz içime su serpildi.
Balataların rengine baktıklarında sadece metalik balata olmadığını ve kaliteli göründüğünü söylediler, ebatları tam uydu (y)
Balataların değişimi ile birlikte fren havalarını da aldırdım (y) Kaliper pimlerini de BOSCH SUPERFIT TO100 ile yağlattım :)

Aşağıdaki resimde bulunan yeni balatadaki eski balatadan bulaşmış olan kire takılmayın lütfen :) Balatanın görünen yüzeyi bu şekilde.

2.jpg

"Bedding" denilen yataklama işlemini şehiriçi trafiğinde rahat alan bulamadığım için hafif düzeyde yaptım, 70-10 km. arası 5 kere hızlan-yavaşla yapabildim.
Kullanımla 500-1000 km sonrası bedding tamamlanacaktır diye düşünüyorum, bu balataların ilk fren hissi orjinal olandan bariz daha güçlü ama beklentimde zaten bu yönde idi, daha yüksek hızlarda frenaj yapamadım, fren pedalından ayağımı ilk çektiğim anda biraz gacırtı mevcut ancak bunun harici frenajda bir titreme ya da bir sesle şimdilik karşılaşmadım, tecrübelerim km. geçtikçe ve netleştikçe sizlerle paylaşırım :)
Umarım beklentilerimi fazlasıyla karşılaşayan bir sonuç elde edebilirim :)
 
Son düzenleme:
Merhabalar,

2015 Civic FB7 sahibiyim. Aracım stok. Ön ve arka disk boyutlarını internetten öğrendiğim kadarıyla önler:282MM, arkalar:260MM diye biliyorum

Malum frenlemeler civiclerde yetersiz ve hatta dengesiz. (bana göre) Arka fren disklerini büyütmek istiyorum sadece fren diski ile kaç mm'ye kadar büyütebilirim. yada ucuz maliyet ile arkalara neler yapabiliriz. Bilen arkadaşların yardımlarına ihtiyacım var.

Teşekkür ederim.

(NOT: Konu açıldıysa önceden kusura bakmayın bakındım ama göremedim)
 
Merhabalar,

2015 Civic FB7 sahibiyim. Aracım stok. Ön ve arka disk boyutlarını internetten öğrendiğim kadarıyla önler:282MM, arkalar:260MM diye biliyorum

Malum frenlemeler civiclerde yetersiz ve hatta dengesiz. (bana göre) Arka fren disklerini büyütmek istiyorum sadece fren diski ile kaç mm'ye kadar büyütebilirim. yada ucuz maliyet ile arkalara neler yapabiliriz. Bilen arkadaşların yardımlarına ihtiyacım var.

Teşekkür ederim.

(NOT: Konu açıldıysa önceden kusura bakmayın bakındım ama göremedim)
Aracın kendi ağırlığı ve lastik ebatları da değişmediği sürece frenlemeye negatif yönde etki edeceğini düşünüyorum. Zaten Hondalar kızaklamayı seven bir araç, siz diski değiştirirseniz kızaklama iyiden iyiye artacaktır. Şahsi fikrim bu işe hiç bulaşmayın, gereksiz para harcamaktan başka bir şeye yaramaz.
 
Merhabalar,

2015 Civic FB7 sahibiyim. Aracım stok. Ön ve arka disk boyutlarını internetten öğrendiğim kadarıyla önler:282MM, arkalar:260MM diye biliyorum

Malum frenlemeler civiclerde yetersiz ve hatta dengesiz. (bana göre) Arka fren disklerini büyütmek istiyorum sadece fren diski ile kaç mm'ye kadar büyütebilirim. yada ucuz maliyet ile arkalara neler yapabiliriz. Bilen arkadaşların yardımlarına ihtiyacım var.

Teşekkür ederim.

(NOT: Konu açıldıysa önceden kusura bakmayın bakındım ama göremedim)
Konuyu FB7 ile ilgili frenler hakkında görüşlerin belirtildiği konuya aktardım.
282 mm.lik diskler bence yeterli bir ebat. 99 model EK Type R'larda bu ebat mevcut.
Bence fren gücünü arttırmak için özel modifikasyonlar gerekli, öncelikle piston sayısını arttırmak ve lastik fren hortumlarını çelik hortumlarla değiştirmekle başlanabilir.
Ancak bu tip işlemler maliyetlidir ve özel kitler gereklidir.
Bence spor disk+balata ile fren mesafesini yukarda saydığım özel değişiklikler uygulamadan da kısaltmak mümkün.

EBC, ATE, Brembo, StopTech gibi markaların disk+balata ikililerini bence araştırın.
Kendim STOPTECH'in 309.09590 Street Performance Ön balatalarını orjinal disklerin üzerine kısa bir süre önce taktırdım (daha 1000 km olmadı) ve şimdilik frenaj gücü olarak orjinalden daha iyi hissiyata sahibim diyebilirim.
Tabi biraz daha kilometre ve uzun yol deneyimi sonrası daha sağlıklı yorum yapabilirim.
 
Merhabalar,

2015 Civic FB7 sahibiyim. Aracım stok. Ön ve arka disk boyutlarını internetten öğrendiğim kadarıyla önler:282MM, arkalar:260MM diye biliyorum

Malum frenlemeler civiclerde yetersiz ve hatta dengesiz. (bana göre) Arka fren disklerini büyütmek istiyorum sadece fren diski ile kaç mm'ye kadar büyütebilirim. yada ucuz maliyet ile arkalara neler yapabiliriz. Bilen arkadaşların yardımlarına ihtiyacım var.

Teşekkür ederim.

(NOT: Konu açıldıysa önceden kusura bakmayın bakındım ama göremedim)
Arka fren disklerini büyütmekteki beklentiniz frenaj performansının artması mı ? Yani sadece arka frenle mi olacak bir iş bu ? Bir de neden sadece arkalar ?

Genel konuşmak gerekirse bence bu fren performansı konusunda ilk olarak lastikler önemlidir, alın Michelin pilot sport 4 lastik, sonra orjinal disklerin üzerine de üstte Hamid hocamın önerdiği EBC,Ate veya stoptech balata. İyi bir hidrolik yağı ile değiştirin tamamdır.
İstanbul'daysanız maslakta SK otomativ'e gidin paranız varsa max. performansı alacağınız donanımı koyarlar zaten. Amaç sadece "ucuza arka diskleri max ne kadar büyütebilirim" ama tek başına bu işlem bana çok yetersiz geliyor.
 
Yüksek hızlarda sert frenlemede araç öne eğilim halinde oluyor. bunun sebebi fren ayarının ön ve arkanın eşit dağılmamasından kaynaklı. Bir nevi mühendislik hatası gibi.
Arka diskleri büyüterek bunu eşitlemek istiyorum. Lakin arkadaşlar herkes alternatif fikir sunmuş. Kimse soruma olur olmaz yada olursa böyle olur tarzında yanıt vermemiş. Yok mu aramızda bunu bilen eden yapan ???
 
Yüksek hızlarda sert frenlemede araç öne eğilim halinde oluyor. bunun sebebi fren ayarının ön ve arkanın eşit dağılmamasından kaynaklı. Bir nevi mühendislik hatası gibi.
Arka diskleri büyüterek bunu eşitlemek istiyorum. Lakin arkadaşlar herkes alternatif fikir sunmuş. Kimse soruma olur olmaz yada olursa böyle olur tarzında yanıt vermemiş. Yok mu aramızda bunu bilen eden yapan ???
Mühendislik hatasından ziyade mühendislik gereği bu durum olabilir. Bu konuda bence biraz araştırma yapmanızda fayda var zira aracın ağırlık dağılımı önde, araç fren yaptığında keza yine öne doğru basınç artıyor. Ön lastiklerdeki yük ile sürtünme katsayısı arttığı için ön frenlerin önemi frenajda daha fazla oluyor. Bunun dışında siz diskleri aynı boyutta yapsanız dahi, fren sistemindeki hidrolik yağ basıncının eşit dağılacağından emin misiniz ? Bu iş sadece büyütmekle olmaz gibime geliyor. Performanslı kullanımda disk büyütmenin şöyle bir faydası olabilir; diskin yüzey alanı artacağı için balataların ve diskin soğuması daha çabuk olur, yüzey alanı büyüdüğü için elbette daha iyi bir frenaj mümkündür. Ancak aracın arkasının kilitlenmesiyle önünün kilitlenmesinin risklerini bilmeniz gerekiyor. Yine burada sanırım temel risk bu kilitlenmelerden kaynaklı ve bunun için temelde hemen hemen tüm otomobillerde önler daha büyük...

Bunun dışında sorunuzun yanıtı olur. Ben yapmadım ancak yapılabileceği aşikar. Bunun için bu işlerle uğraşan yerlerle iletişime geçmeniz yeterli. Bir önceki mesajımda bu konuda bir yol gösterdiğimi düşünüyorum.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Arka diskin çapı ile oynamayın, virajda sert fren yaptığınızda ebd devreye girene kadar savrulmuş olursunuz. Arka kısım hafif, o açıdan sağlıklı olmaz
 
Yüksek hızlarda sert frenlemede araç öne eğilim halinde oluyor. bunun sebebi fren ayarının ön ve arkanın eşit dağılmamasından kaynaklı. Bir nevi mühendislik hatası gibi.
Arka diskleri büyüterek bunu eşitlemek istiyorum. Lakin arkadaşlar herkes alternatif fikir sunmuş. Kimse soruma olur olmaz yada olursa böyle olur tarzında yanıt vermemiş. Yok mu aramızda bunu bilen eden yapan ???
Öne eğilim halinde olması Civic’e özgü değilki kullandığım bütün araçlarda aynıydı, hatta FB7de bence arka frenler bayağı aktif kullanılıyor ve bu nedenle arka balatalar önlerden daha çabuk bitiyor (y)
Disk büyütmeyi forumda deneyen olduğunu sanmıyorum, bu nedenle olur veya olmaz cevabı veren olmamış.
 
Geri
Üst