Civic FD6 Civic Fd6 Lastik tavsiyesi?

Katılım
5 Ara 2016
Mesajlar
37
Tepki puanı
25
Konum
Turgutlu
Aracınız
Hocam Dunlop konusunda ciddi kararsız kaldım.. Good Year EfficienGrip 91v - Michelin Primacy4 - Dunlop FM800 bu 3 lastik arasında gidip geliyorum bütçemi zorlamadan iyi bir performans olsun istiyorum bu 3 lastiği kullanan herkes memnun gerçi.
Dunlop FM 800’un ıslak zemin performansını Michelin Primacy 4'ten daha iyi buluyorum.

215 taban için fiyat farkı yarı yarıya gibi.

205 fiyatını araştırmadım.

SM-N950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
3 Ara 2016
Mesajlar
107
Tepki puanı
12
Yaş
47
Hocam Dunlop konusunda ciddi kararsız kaldım.. Good Year EfficienGrip 91v - Michelin Primacy4 - Dunlop FM800 bu 3 lastik arasında gidip geliyorum bütçemi zorlamadan iyi bir performans olsun istiyorum bu 3 lastiği kullanan herkes memnun gerçi.
Hocam bak son kez yaziyorum. Dunlop fm 800 ü 1 yildir kullanoyorum. Tekrar alirsam ozellikle gidip ayni lastigi alicam. Pişman olmazsin.

SM-J530F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Yazmayayım diyorum ama yine dayanamadım.

1 yıldır lastik kullanan arkadaşlar. Kaç km kullandınız, ilk takılıştaki diş derinliği ile 1 yıl sonraki diş derinliği nasıl, ne tarz bir kullanımınız var, lastikten beklentileriniz nedir, hangi hava şartlarında standart dışı kullanım yapıyorsunuz...? Uzar gider.

Ayrıca en kritik olan ise lastiğin 1 yıl sonunda ki değil 3-5 yıl sonundaki durumudur.

Benim gibi motorsikletle ilgilenen birileri illa ki vardır forumda. Üretiliş ve kullanım amacına göre özellikle motorsikletlerin arka tekerleri özel hamur yapısındadır. İşin raconu her sezon arka lastiğin yenilenmesi gerekir, çünkü 1 yıl sonunda lastik yola yeterince tutunamaz. Ama ülkemizin malum ekonomik şartlarından bu süre 2-3 yıla çıkar. Kesinlikle güvenli bir sürüş vermez. Eğer gerçekten motorcuysa lastiğin diş derinliğiyle ilgilenmez.

Sonuç olarak bir lastiğin fiyatı tek başına yeterli değildir. Yıl olarak sertleşen lastikte sonuçta işinizi görür ama ne kadar verimli olur?

Bunun yanında lastikler aşındıkçada verinleri azalır.

Kısaca 1 yıllık veri bir lastik için kriter değildir. Diyorsanız ki ben her yıl yeni lastik alıyorum o zaman sorun yok ;)


SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
3 Ara 2016
Mesajlar
107
Tepki puanı
12
Yaş
47
Yazmayayım diyorum ama yine dayanamadım.

1 yıldır lastik kullanan arkadaşlar. Kaç km kullandınız, ilk takılıştaki diş derinliği ile 1 yıl sonraki diş derinliği nasıl, ne tarz bir kullanımınız var, lastikten beklentileriniz nedir, hangi hava şartlarında standart dışı kullanım yapıyorsunuz...? Uzar gider.

Ayrıca en kritik olan ise lastiğin 1 yıl sonunda ki değil 3-5 yıl sonundaki durumudur.

Benim gibi motorsikletle ilgilenen birileri illa ki vardır forumda. Üretiliş ve kullanım amacına göre özellikle motorsikletlerin arka tekerleri özel hamur yapısındadır. İşin raconu her sezon arka lastiğin yenilenmesi gerekir, çünkü 1 yıl sonunda lastik yola yeterince tutunamaz. Ama ülkemizin malum ekonomik şartlarından bu süre 2-3 yıla çıkar. Kesinlikle güvenli bir sürüş vermez. Eğer gerçekten motorcuysa lastiğin diş derinliğiyle ilgilenmez.

Sonuç olarak bir lastiğin fiyatı tek başına yeterli değildir. Yıl olarak sertleşen lastikte sonuçta işinizi görür ama ne kadar verimli olur?

Bunun yanında lastikler aşındıkçada verinleri azalır.

Kısaca 1 yıllık veri bir lastik için kriter değildir. Diyorsanız ki ben her yıl yeni lastik alıyorum o zaman sorun yok ;)


SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Herhalde sen F1 de pilotluk yapiyorsun kardesim.

SM-J530F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
3 Ara 2016
Mesajlar
107
Tepki puanı
12
Yaş
47
Biz burada kullanimlarimizi deneyimlerimizi memnuniyetlerimizi aktariyoruz. Isteyen istedigini alir. Sonucta bizde 22 yildir yollardayiz. Yilda en az 20-30 bin yol yapiyoruz.

SM-J530F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
4 Şub 2019
Mesajlar
249
Tepki puanı
225
Konum
ankara
Ad Soyad
Erkan Can KÖSE
Yaş
29
Aracınız
Civic FE1 2022
Yazmayayım diyorum ama yine dayanamadım.

1 yıldır lastik kullanan arkadaşlar. Kaç km kullandınız, ilk takılıştaki diş derinliği ile 1 yıl sonraki diş derinliği nasıl, ne tarz bir kullanımınız var, lastikten beklentileriniz nedir, hangi hava şartlarında standart dışı kullanım yapıyorsunuz...? Uzar gider.

Ayrıca en kritik olan ise lastiğin 1 yıl sonunda ki değil 3-5 yıl sonundaki durumudur.

Benim gibi motorsikletle ilgilenen birileri illa ki vardır forumda. Üretiliş ve kullanım amacına göre özellikle motorsikletlerin arka tekerleri özel hamur yapısındadır. İşin raconu her sezon arka lastiğin yenilenmesi gerekir, çünkü 1 yıl sonunda lastik yola yeterince tutunamaz. Ama ülkemizin malum ekonomik şartlarından bu süre 2-3 yıla çıkar. Kesinlikle güvenli bir sürüş vermez. Eğer gerçekten motorcuysa lastiğin diş derinliğiyle ilgilenmez.

Sonuç olarak bir lastiğin fiyatı tek başına yeterli değildir. Yıl olarak sertleşen lastikte sonuçta işinizi görür ama ne kadar verimli olur?

Bunun yanında lastikler aşındıkçada verinleri azalır.

Kısaca 1 yıllık veri bir lastik için kriter değildir. Diyorsanız ki ben her yıl yeni lastik alıyorum o zaman sorun yok ;)


SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Hocam gördüğüm kadarıyla fiyatla ilgili çok fazla bir yorum yok konuda. Herkes neyi tecrübe ettiyse elinden geldiğince aktarıyor. Ayrıca her yıl yeni lastik almak bu konu için profesyonel konuma gelmek adına tek yol da değildir. Bu yazınız üzerine de sizden en azından bir tavsiye beklerdik. @fatihdemet hocama da katılıyorum. Ayrıca elinin altında 3 4 araba varsa hepsine ayrı lastik deneyip de 1 yıl içerisinde gayet de güzel bilgi verilebilir. 99 ies aracımızda petlas imperium pt515 var, fiyat performans lastiği. Yumuşaklığı güzel ama patinaja çok düşürüyor, ayrıca ıslak zeminde sıfır. Accord aracımızda petlas velox sport pt741 var. Tahmin edebileceğiniz gibi imperiuma göre performansı çok daha iyi. Kuru zeminde gerçekten iyi performans sunuyor. Islak zeminde bir goodyear grip performance olmasa da yeterli. 2012 aracımda continental conti 5 vardı çok sertti komforu azdı ama yol tutuşu gerçekten iyiydi. Sesi de fazlaydı tabi sertlikle doğru orantılı olarak. Bu arada kışlık olarak da bu zamana kadar hankook ve petlas kullandım bütün araçlarımda petlasın kış lastiklerinden çok memnun olduğum için başka lastik deneme ihtiyacı duymadım. Ankara keçiören yokuşlarını bilen arkadaşlar vardır, oralarda bile yolda bırakmadılar beni. Bu önümüzdeki kış için de petlas alıcam gibi duruyor.
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Başka bir konuda yazmıştım aslında, Falken AS210 euro allseasons takılı aracımda şu an. Test amaçlı bu lastiği taktım. Takıldıktan bu yana yaklaşık 1 ay oldu 4000km kadar yol yaptım. Dediğim gibi test halindeyim ve kış durumunu görmeyi bekliyorum.

Ama anlatmak istediğim her yıl lastik değiştirmek değil.

Lastik 200 lira 3. yılda sertleşiyor, diğer lastik 250 lira 5. yılda sertleşiyor. Kimi de daha uygun fiyatlı 1 yılda sertleşiyor. Demem o ki, 1 yıl bir lastik kullanılıp yorum yapmak yanlış. Aynı lastiği 5 yıldır kullanıyordur bir araçta ona yorum yaparım.

Ben neden öneride bulunmuyorum, çünkü ben sürekli 4mevsim lastik kullanan biriyim 2009 yılından bu yana. Goodyear vector 4seasons ya da michelin crossclimate ile ilgili yorum yaparım sayfalarca. Ama yazlık lastik dedin mi yeterince tecrübemi aktaramam. Yorum yaparım, tavsiyede veririm ama kısa dönem verisi üzerinden.

Hangimiz her yıl lastik değiştirmeyi ister? Ben bunu sorguluyorun önceki mesajlarımda. Otomobilde yıllık ortalama 10000km hesabı yapılırsa 4-5 yıl dayanır bir lastik. Tabi yaz kış ayrımı yapmıyorum. Peki 4 yıl sonunda o lastikle 1 yıl sonundaki lastik aynı performansı verir mi? İşte fiyatı uzun dönem kullanım belirler.

2. aracım Bora günlük 4km yol yapar. Üzerinde de 2013 yılından kalma petlas snow master takılı şu an. Çok kullanılmadığından dolayı yazlık lastik almadım ona.

6 yaşında bir petlas ile 6 yaşında michelin alpin'i kıyaslayayım ben size. Alpin hala ortalama kış lastiği kadar iyi. Snowmaster ise sadece dönüyor, yaz lastiğinden çokta bir farkı yok kış döneminde.

Yine bir örnek vector 4seasons gen2 tanesi 450lira, crossclimate 400 lira, euro allseasons 300 lira. Vector 4seasons ve crossclimate 4. yıla kadar neredeyse özelliklerini kaybetmiyorlar ama 5 yıldan sonra kullankmlarını tavsiye etmiyorum. Falken euro allseasons ile henüz 1. ayımdayım. 4000km yol yaptım. Bu yolun büyük kısmı günfüz 40 derece sıcaklıkta ve en az 3 saatlik uzun yol kullanımlarında. Normal bir kullanıcı standart kullanımda memnun kalır ama henüz kış nasıl olacak bilmiyorum, gelecek yıl ne olacak bilmiyoyum. Derseniz ki ben sert ve sgresif araç kullanırım, o zaman euro allseasons frenlemede sizi üzer.

Sonuç, lastik uzun süre kullanımı olan bir üründür. Bir kaç aylık dönemde değerlendirme yapmak yanlış olur. En az 3 yıl gerçek bir gözlem için gereklidir ki, lastiğin sertleşme durumunu görebilelim.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
4 Şub 2019
Mesajlar
249
Tepki puanı
225
Konum
ankara
Ad Soyad
Erkan Can KÖSE
Yaş
29
Aracınız
Civic FE1 2022
Başka bir konuda yazmıştım aslında, Falken AS210 euro allseasons takılı aracımda şu an. Test amaçlı bu lastiği taktım. Takıldıktan bu yana yaklaşık 1 ay oldu 4000km kadar yol yaptım. Dediğim gibi test halindeyim ve kış durumunu görmeyi bekliyorum.

Ama anlatmak istediğim her yıl lastik değiştirmek değil.

Lastik 200 lira 3. yılda sertleşiyor, diğer lastik 250 lira 5. yılda sertleşiyor. Kimi de daha uygun fiyatlı 1 yılda sertleşiyor. Demem o ki, 1 yıl bir lastik kullanılıp yorum yapmak yanlış. Aynı lastiği 5 yıldır kullanıyordur bir araçta ona yorum yaparım.

Ben neden öneride bulunmuyorum, çünkü ben sürekli 4mevsim lastik kullanan biriyim 2009 yılından bu yana. Goodyear vector 4seasons ya da michelin crossclimate ile ilgili yorum yaparım sayfalarca. Ama yazlık lastik dedin mi yeterince tecrübemi aktaramam. Yorum yaparım, tavsiyede veririm ama kısa dönem verisi üzerinden.

Hangimiz her yıl lastik değiştirmeyi ister? Ben bunu sorguluyorun önceki mesajlarımda. Otomobilde yıllık ortalama 10000km hesabı yapılırsa 4-5 yıl dayanır bir lastik. Tabi yaz kış ayrımı yapmıyorum. Peki 4 yıl sonunda o lastikle 1 yıl sonundaki lastik aynı performansı verir mi? İşte fiyatı uzun dönem kullanım belirler.

2. aracım Bora günlük 4km yol yapar. Üzerinde de 2013 yılından kalma petlas snow master takılı şu an. Çok kullanılmadığından dolayı yazlık lastik almadım ona.

6 yaşında bir petlas ile 6 yaşında michelin alpin'i kıyaslayayım ben size. Alpin hala ortalama kış lastiği kadar iyi. Snowmaster ise sadece dönüyor, yaz lastiğinden çokta bir farkı yok kış döneminde.

Yine bir örnek vector 4seasons gen2 tanesi 450lira, crossclimate 400 lira, euro allseasons 300 lira. Vector 4seasons ve crossclimate 4. yıla kadar neredeyse özelliklerini kaybetmiyorlar ama 5 yıldan sonra kullankmlarını tavsiye etmiyorum. Falken euro allseasons ile henüz 1. ayımdayım. 4000km yol yaptım. Bu yolun büyük kısmı günfüz 40 derece sıcaklıkta ve en az 3 saatlik uzun yol kullanımlarında. Normal bir kullanıcı standart kullanımda memnun kalır ama henüz kış nasıl olacak bilmiyorum, gelecek yıl ne olacak bilmiyoyum. Derseniz ki ben sert ve sgresif araç kullanırım, o zaman euro allseasons frenlemede sizi üzer.

Sonuç, lastik uzun süre kullanımı olan bir üründür. Bir kaç aylık dönemde değerlendirme yapmak yanlış olur. En az 3 yıl gerçek bir gözlem için gereklidir ki, lastiğin sertleşme durumunu görebilelim.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Konuda istenen bilgiler de bunlardi zaten, teşekkür ederiz. Bizim tepkimiz küçümser bir edayla konuya giriş yapmanizdaydi. Herkes için her konu genellenemez zaten. Konu başlığında yaz lastiği ya da dört mevsim kışlık diye ayrılmiyordu ayrıca. Engin bilgilerinizden her zaman yararlanmak isteriz, tekrar teşekkürler.
 
Katılım
14 Nis 2019
Mesajlar
714
Tepki puanı
199
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Erhan Turhan
Yaş
40
Aracınız
Civic FC5 2021
Dunlop SP Sport FM800 almaya karar verdim. 91V standart sanırım bu lastikte. Şu an n11 de 4 lastiğin fiyatı 1118 liraya geliyor ki oldukça uygun
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Lastik konusunda 4-5 yıl çok uzun bir süre ve benim gibi çok kilometre yapan çoğu zaman yazlık kullanan ve her zaman aynı lastiği kullanmayanlar için. Sertleşme konusunda özellikle, yorum yapmak ve gözlemlemek için uzun bir süreç.

Ben hiç 40bin'km den fazla aynı lastikle gitmedim ve senede 25-30bin km yaptığım için de bu kadar fazla yıl lastiklerle birlikte olmadım. Hep de farklı lastik denerim?

40bin km olarak kullandıklarımdan Pirelli P7 cinturato: Sesli, sert ama aşınmayan bir lastikti, stok olarak gelen cpc2'lerin yerine almıştım. CPC 2'lerin birinin yanak yarıldığında ilk ikisini P7 aldım daha sonra diğerlerine 2 den fazla vida girince onları da değiştim p7 ile. Islak kuru zeminde P7 cinturatolar iyiydi ama daha çok sesten dolayı şikayetçiydim. Sonra Michelin crossclimate + aldım 30 küsür onları kullandım yaz haricinde (yazın p7). 2. senesindeler ve bu sene nisan'a kadar kullandım sonra 2 adet michelin primacy 4 arkaya, öne de nokian wetproof aldım. P7 cinturato ve CC+'lar garajda duruyor. Şu anki yazlıklar sessiz ve oldukça sağlamlar. Çok fazla dağ yolları, taşlı yollar gezdim ve ciddi panik frenler yaptım epey güven verdiler.
 
Geri
Üst