Civic Sedan RS alıyorum

rider

0
Katılım
24 Ağu 2017
Mesajlar
182
Tepki puanı
65
Yaş
46
Konum
İstanbul
Herkese merhabalar

Foruma bugün katıldım ve konu başlığımdan anlayacağınız gibi , kısmetse bayram sonrası 2017 Civic Sedan RS sahibi olacağım . Ancak kafamdaki hala bazı tereddütleri giderme konusunda siz değerli forum üyelerinin görüşlerine çok ihtiyacım var . Benim halen kullanmakta olduğum araç üç yıl önce sıfır satın aldığım Giulietta 1.4 Multiair TCT . Bu araba
170 hp gücünde , 250 Nm torklu , çift kavramalı otomatik şanzımana sahip bir araç bildiğiniz gibi ve ciddi bir performansa sahip olduğunu da samimiyetle belirtebilirim .

Halen 91,000 Km de olan aracımı değiştirmeye karar verdiğimde itiraf etmeliyim ki ilk aklıma gelen yine sıfır bir Giuletta Multiair oldu , fakat Collezione paket olan eski aracımın muadili ,sıfır bir Giulietta nın şu andaki fiyatı 146.000 TL ve arabayı ne kadar sevsem de bu fiyatın yüksek olduğunu düşündüğüm için arayışa girdiğimde ilk aklıma gelen
kayda değer opsiyon Civic Sedan RS oldu . Arabayı inceledim , test sürüşü yaptım ve ilk intibam olumlu oldu , hatta bu cumartesi ikinci test sürüşü içinde randevum var buna rağmen aklımdajki sorular şunlar .

1. Giulietta nın top speed değeri katalog verisi 218 km/h ve araba 220 Km ye su içer gibi çıkıyor , defalarca 230 km/h gördüm . Civic 182 Hp ve ara hızlanmalarda verdiği tepki kesinlikle Giulietta dan kötü değil , hal böyleyken 200 Km/h katalog verisini anlamak mümkün değil . Youtube videolarında da azmi ölçülen hız 207 km/h görülüyor . Sorularım şu ;
burada bir fabrika ayarı olarak konmuş sınırlayıcı mı var ? Bu kırılabiliyor mu ? Siz kullanıcıların bu konuda benimle paylaşabilecekleri değerli görüş ve önerileri var mıdır ?
2.Diğer bir konuda CVT şanzıman ; normalde performans ve CVT yan yana hiç bir zaman gelmeyecek iki sözcük gibi duruyor , yine siz kullanıcıların bu konudaki düşünceleri nelerdir . Ben maalesef ne kadar çeşitlendirmeye ve uzatmaya çalışsam da , sonuçta 20 dakikayı geçmeyen test sürüşlerinde bu konuda tam bir fikir sahibi olamıyorum .
3.Tüketim değeri Giulietta dan bir tık yukarıda gibi duruyor ama bunu sorun etmem , Giulietta da şehir içi 9,5 lt uzun ortalamalara alışkınım .
4.Ben test sürüşünde turbo gecikmesi hissetmedim pek , Giulietta da az da olsa bu gecikme vardı , siz kullanıcıların bu konudaki tespiti nedir ?
5. Son olarak şunu söyleyeyim , direksiyon hissi maalesef Giulietta nın uzağından bile geçmez ama bunu da dert etmemeye kendimi zaten alıştırmıştım , çünkü Alfa yı bıraktığın anda direksiyondaki o yüksek geri bildirimi bulabileceğin marka sayısı pek fazla değil.

Arkadaşlar özetle ruh halim budur ; esasında kafamda olayı bitirdim Alfamla vedalaşacağım öyle gözüküyor , sizlerden bunu kolaylaştıracak cevaplar almayı umuyorum.

Saygılar

Aslında sormak istediğim başka konular da var ama öncelikli olanlar bunlar
 

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,364
Tepki puanı
1,277
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
1- Araç 207 km hızı geçmiyor limitör var rampa yukarı aşağı aynı kilometrede kalıyor. Hondata diye bir şey var youtube da onlar programla devre dışı bırakabiliyorlar programla.
2- CVT dediğiniz gibi performansı törpülüyor fakat bu araçta şanzıman geliştirilmiş hala birçok kişi manuel seçeneğinin gelmesi gerektiğini söylüyor ben sürdüm aracı şahsen beğendim şanzıman sorunsuz çalışıyor.
3- Tüketim değeri şehir içi 8-9 , şehir dışı 5.5-6 litre civarında. Kullanıma göre değişir tabiki.
4- Turbo tepkisi güzel bence
5- Direksiyon eski nesil hondaya göre 1 tam turda çevrimi tamamlıyor. Eskilere nazaran baya gelişmiş fakat alfa için farkı nedir bilemiyorum.

Sonuç olarak şahsi fikrim araç güzel sürüşü zevkli, motor güçlü, yol tutuşu çok iyi bende hatchback kasayı bayramdan sonra düşünüyorum.
 
Katılım
12 Şub 2015
Mesajlar
392
Tepki puanı
40
Konum
ELAZIĞ
Aracınız
1- Bu videoyu izlemenizi tavsiye ederim, kafanızdaki birçok soruya cevap olacaktır. https://www.youtube.com/watch?v=GOxN4WTLc-Q
2- CVT bu motorun başına gelebilecek en büyük kötülük. Bu kadar.
3- Sağ ayakla ilgili. Sizde biter bu değer.
4- İllaki lag var, Alfa 'yı bilmiyorum ama Honda 'da biraz daha düşük devirlerde tork vermeye başlıyor.
5- Geliştirilmiş elektrikli direksiyon var, ne işe yarar derseniz sadece dönüşleri daha keskin. Yol bilgisi vermiyor.

## Dikkat edilmesi gereken bir nokta var, sedan modellerinde arka sütunda zamanla göçük oluşuyor. Bu konuda birçok madur var. Bilginiz olsun.
 

rider

0
Katılım
24 Ağu 2017
Mesajlar
182
Tepki puanı
65
Yaş
46
Konum
İstanbul
1- Bu videoyu izlemenizi tavsiye ederim, kafanızdaki birçok soruya cevap olacaktır. https://www.youtube.com/watch?v=GOxN4WTLc-Q
2- CVT bu motorun başına gelebilecek en büyük kötülük. Bu kadar.
3- Sağ ayakla ilgili. Sizde biter bu değer.
4- İllaki lag var, Alfa 'yı bilmiyorum ama Honda 'da biraz daha düşük devirlerde tork vermeye başlıyor.
5- Geliştirilmiş elektrikli direksiyon var, ne işe yarar derseniz sadece dönüşleri daha keskin. Yol bilgisi vermiyor.

## Dikkat edilmesi gereken bir nokta var, sedan modellerinde arka sütunda zamanla göçük oluşuyor. Bu konuda birçok madur var. Bilginiz olsun.

Teşekkürler , gönderdiğiniz you tube linki çok faydalı oldu bende böyle bir şey arıyordum , bu arada göçük konusunda yaptığınız uyarı da çok doğru zamanda bir uyarı oldu benim için
en azından alacağım aracı çok iyi inceleyip ,bayi ile konuyu baştan dile getirebileceğim .

Bu arada CVT konusunda bu versiyonda ciddi farklar ve iyileştirmeler olduğuna dair çok sayıda video inceledim , yarın ki testte bunu doğrulayabileceğimi umuyorum
 

rider

0
Katılım
24 Ağu 2017
Mesajlar
182
Tepki puanı
65
Yaş
46
Konum
İstanbul
1- Araç 207 km hızı geçmiyor limitör var rampa yukarı aşağı aynı kilometrede kalıyor. Hondata diye bir şey var youtube da onlar programla devre dışı bırakabiliyorlar programla.
2- CVT dediğiniz gibi performansı törpülüyor fakat bu araçta şanzıman geliştirilmiş hala birçok kişi manuel seçeneğinin gelmesi gerektiğini söylüyor ben sürdüm aracı şahsen beğendim şanzıman sorunsuz çalışıyor.
3- Tüketim değeri şehir içi 8-9 , şehir dışı 5.5-6 litre civarında. Kullanıma göre değişir tabiki.
4- Turbo tepkisi güzel bence
5- Direksiyon eski nesil hondaya göre 1 tam turda çevrimi tamamlıyor. Eskilere nazaran baya gelişmiş fakat alfa için farkı nedir bilemiyorum.

Sonuç olarak şahsi fikrim araç güzel sürüşü zevkli, motor güçlü, yol tutuşu çok iyi bende hatchback kasayı bayramdan sonra düşünüyorum.

Teşekkürler , Hondata ile ilgili youtube videosunu izledim , size de madem karar vermişsiniz hayırlı olsun derim .
 

rider

0
Katılım
24 Ağu 2017
Mesajlar
182
Tepki puanı
65
Yaş
46
Konum
İstanbul
Forumda bu konuyla ilgili yeterince konu var, fc5 bolumunde bulabilirsiniz. Test surusu izlenimleri yakit tuketimleri hepsi mevcut


iPhone cihazından CivicTR mobile app tarafından gönderildi.


Teşekkürler bahsettiğiniz bölümü inceleme fırsatım oldu , açık söylemem gerekirse Honda forumunda müşteri memnuniyetsizliğine dair açılmış daha az konu olmasını beklerdim .
Bendeki Honda marka algısından daha farklı bir genel tablo gözüme çarptı
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Sedan kasadan ziyade bence Hatchback kasayı düşünün, işçilik kalitesi bariz yüksek ve sedanlardaki C sütündaki göçüş ciddi bir sorun, bu durum hatchbacklerde yok.
Honda Türkiye son yıllarda garanti ve memnuniyet konularında rakiplerinden çok geri kalmaya başladı. Bu durumu da dikkate alın.
En son olarak servisler araçtaki ufak tefek sorunları da çoğunlukla sorunları size yıkmaya çalışıyor, 6 yıl garanti hayal kırıklığı olabiliyor maalesef :( Allah'tan araçlar genel olarak dayanıklı üretiliyorlar bu nedenle servisle pek işiniz olmuyor. İnş bakım haricide işimiz düşmez diyelim :)
 
Geri
Üst