Civic FC5 Civic soğudum kronik hatalar

Katılım
4 Mar 2019
Mesajlar
8
Tepki puanı
4
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
2019 fc5 kasa elegance eco aldığım ilk günden hep arıza hep arıza. Önce lpg sensör arızası dolu gösteriyor boşalıyor, boş gösteriyor dolu vb servis sorun yok her seferinde kalibre etmelisin dedi çok kez gittikten sonra arıza var dedi ve garanti den değişti. Koltuk krikosu 2 kez garanti den değişti şuan kullanmıyorum kullansam yine değişecek, çamurluk farı darbe almadan buğu yaptı garanti den değişti, klima düşük devirde sorun yapıyor, araç az bir güneş görse sol sütun çatırdama sesleri geliyor, cam ve kapılar çok ses yapmaya başladı yaglattim yine başladı sesler, direksiyon derisi soyuldu ve bolca tırnak izi oluştu, trim sesi, şimdiden kendini toplamayan emniyet kemeri, navigasyonun sapitmasi, multimedia sapitmasi vb vb görüntüsü harika ama hiç konforu olmayan kronik sorunlu bir araç bazi kisilerde az veya fazla benzer sorunlar duydum bir daha honda almayı düşünmüyorum
 
Katılım
16 Mar 2019
Mesajlar
102
Çözümler
1
Tepki puanı
126
Konum
Afyon/Ankara
Aracınız
Civic Type R
Bence fazla bir şey kaçırmıyorsun cvt şanzıman ile turbo pek uyumlu diyemeyiz RS aracı defalarca test etmiştim ilk çıktığında motordan gereğinden fazla gürültü geliyor bence ZF şanzımanlı olsa tadından yenmezdi ama HB kasanın görünümü halen hoşuma gidiyor çoğu kişi beğenmese de :)
Öncelikle ,
1.5 Vtec Turbo CVT'den bağımsız olarak homurdanan bir motor..
Test sürüşüyle yeterli bilgiyi edinebildiğinizi düşünmüyorum , uzun süreli kullanımda oldukça memnun kalıcağınıza eminim :D
Ve açıkcası 1.5 Vtec Turbo ile ZF9 eşleşmediği için oldukça memnunum.
ZF9 Amerikada Honda'nın Accord,Pilot vs modellerinde kullanıldığında kullanıcılar tarafından hiç beğenilmedi ve yerini oldukça hızlı bir şekilde 10 AT şanzımana bıraktı.
 
Katılım
22 Ocak 2020
Mesajlar
189
Tepki puanı
185
Konum
Balıkesir
CVT ile turbo olmuyor diğer sorunlarin çoğu halledilebilir servis düzeltiyor ama yol sesi olayı işte ondan nefret ediyorum her model Civic te yol sesi var hatta bence fb7 de maksimum seviyede ama şunu söyleyebilirim 10 uncu nesil motor tasarım açısından daha iyisi gelene kadar en iyi Civic ...

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
11 Kas 2020
Mesajlar
44
Tepki puanı
96
Konum
Samsun
Aracınız
Civic FK7 HB 2020
İnsanların şikayet ettiği çoğu şeye şaşırıyorum aslında. 308 kullandım 111.000 km idi ve her yerinden ayrı ses, ayrı sıkıntı bitmiyordu. Dizel motoru seri kalkıyor yol tutuşu çok sürat kaldırmıyor fren balata sesi asla gitmiyor yerine yenisini takıyorsun o ses devam ediyor sana taş girmiştir diyorlar ne taşmış be diyorsun falan. 5.000 km frene basmaya korkarak kullandığım bir araçtı, vites geçişleri kötü olmasa da otomatik hissettiriyordu.

Fk7 biniyorum şuan bozuk yolda gelen sese yapacak hiç bir şey yok, arkadaşımda sedan eco bende hatchpack 1.5 var ikimizde bir kere garantiye başvuracak bir şey görmedik. Yok klima sesi huh dedi yok kapı gıcırdadı insanların kötülediği cvt şanzımanın azıcık torku yemesi benim için hiç bir problemi yok şehir içinde bu kadar konforlu bir şanzıman göremezsin. Tabi şanzımanı zamanla yeni modellerle geliştiriceklerdir sağlık olsun. Honda dediğimiz araç benim gözümde hem sportif kitleye hemde aile tipi konfor kitlesine hitap etmeye çalışıyor. Hepsini dört dörtlük yapamıyor ortalama bir araba oluyor doğal olarak. Her zaman parasını hakettiğini düşünmüşümdür.

Servisin sedanda en çok gördüğü sıkıntı C sütunu çökmesi idi. Geri kalan hatalar kanımca kullanıcı hatası olabilir. Araç parçaları nasıl muamele görüyor, araçtan inip binerken kapıda yüklenip sürekli inip binmeler mi yapılıyor, ucuz su gibi yağ mı kullanılıyor, kapılar vurarak mı kapatılıyor, aksesuar mı takılıyor, sanayide hiç işlem gördümü ufakta olsa, kaza gördümü, araç kaç km en ufacık detayına kadar sebebiyet verir. Çevremde bir çok spor araba, makam araçları gibi bir çok arabaya bindim sahiplerini tanıdım, dinledim.

O kadar internette gömülen arabanın aslında harika olduğunu çok sevilen arabaların asla sanayiden çıkmadığını sürekli özellikle şanzıman, motor ve klima parçalarında sıkıntı çıktığını çok gördüm ve duydum. Hondaya binen adam başka arabaya bindikten sonra hondayı mumla arar benim yorumum böyle. Aracı alırken beklediğin beklenti rolls royce kadar kaliteli olmasıysa parayı basın alın abi diyecek bir şey yok yani :)
 
Katılım
14 Eki 2020
Mesajlar
129
Tepki puanı
32
Konum
ADANA
Aracınız
Civic FC5 2019
İnsanların şikayet ettiği çoğu şeye şaşırıyorum aslında. 308 kullandım 111.000 km idi ve her yerinden ayrı ses, ayrı sıkıntı bitmiyordu. Dizel motoru seri kalkıyor yol tutuşu çok sürat kaldırmıyor fren balata sesi asla gitmiyor yerine yenisini takıyorsun o ses devam ediyor sana taş girmiştir diyorlar ne taşmış be diyorsun falan. 5.000 km frene basmaya korkarak kullandığım bir araçtı, vites geçişleri kötü olmasa da otomatik hissettiriyordu.

Fk7 biniyorum şuan bozuk yolda gelen sese yapacak hiç bir şey yok, arkadaşımda sedan eco bende hatchpack 1.5 var ikimizde bir kere garantiye başvuracak bir şey görmedik. Yok klima sesi huh dedi yok kapı gıcırdadı insanların kötülediği cvt şanzımanın azıcık torku yemesi benim için hiç bir problemi yok şehir içinde bu kadar konforlu bir şanzıman göremezsin. Tabi şanzımanı zamanla yeni modellerle geliştiriceklerdir sağlık olsun. Honda dediğimiz araç benim gözümde hem sportif kitleye hemde aile tipi konfor kitlesine hitap etmeye çalışıyor. Hepsini dört dörtlük yapamıyor ortalama bir araba oluyor doğal olarak. Her zaman parasını hakettiğini düşünmüşümdür.

Servisin sedanda en çok gördüğü sıkıntı C sütunu çökmesi idi. Geri kalan hatalar kanımca kullanıcı hatası olabilir. Araç parçaları nasıl muamele görüyor, araçtan inip binerken kapıda yüklenip sürekli inip binmeler mi yapılıyor, ucuz su gibi yağ mı kullanılıyor, kapılar vurarak mı kapatılıyor, aksesuar mı takılıyor, sanayide hiç işlem gördümü ufakta olsa, kaza gördümü, araç kaç km en ufacık detayına kadar sebebiyet verir. Çevremde bir çok spor araba, makam araçları gibi bir çok arabaya bindim sahiplerini tanıdım, dinledim.

O kadar internette gömülen arabanın aslında harika olduğunu çok sevilen arabaların asla sanayiden çıkmadığını sürekli özellikle şanzıman, motor ve klima parçalarında sıkıntı çıktığını çok gördüm ve duydum. Hondaya binen adam başka arabaya bindikten sonra hondayı mumla arar benim yorumum böyle. Aracı alırken beklediğin beklenti rolls royce kadar kaliteli olmasıysa parayı basın alın abi diyecek bir şey yok yani :)
Hocam çok doğru söyledin agzına saglık. etrafımızda çogu kişiler den duyarız bineceksen alman olsun diye. Ben golf 7 den bu araca geçtim hem de 1.4 TSİ den güçlü bir motordu gaza dokundum mu uçuyordu. ama devir ekonomi devri aynı gittigim km için neden fazla ödeyim. inanın honda nın sürüş keyfi golf te yok. Siz sanıyormusun alman araçların da hiçbir sıkıntı yok. benim eski aracım golf te. alt takımlardan devamlı ses gelirdi. bir türlü yapamadılar arka sol kapıdan gıcırtı sesi hiç kesilmezdi yaglandı bakıldı gene gitmedi ses. Şuan makyajlı ex. oco ya biniyorum daha memnunum. ama golf ün malzeme kalitesi daha iyiydi hakkını yemeyim.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Hocam çok doğru söyledin agzına saglık. etrafımızda çogu kişiler den duyarız bineceksen alman olsun diye. Ben golf 7 den bu araca geçtim hem de 1.4 TSİ den güçlü bir motordu gaza dokundum mu uçuyordu. ama devir ekonomi devri aynı gittigim km için neden fazla ödeyim. inanın honda nın sürüş keyfi golf te yok. Siz sanıyormusun alman araçların da hiçbir sıkıntı yok. benim eski aracım golf te. alt takımlardan devamlı ses gelirdi. bir türlü yapamadılar arka sol kapıdan gıcırtı sesi hiç kesilmezdi yaglandı bakıldı gene gitmedi ses. Şuan makyajlı ex. oco ya biniyorum daha memnunum. ama golf ün malzeme kalitesi daha iyiydi hakkını yemeyim.
Golf ün malzeme kalitesi? mesela TSI motorun segmanlarının kalitesi çok iyidir :) özellikle 1.4 TSI 160hp olan motorun segmanları, gaza abandığınızda bu segmanlar kırılır ve silindiri çizer ileri safhada piston kırar. TSI 1.4 lerde bu problem yüzünden serviste ve sanayide motor açtıran motor yaptıran çoktur. O sebeple TSI motorların güçleri kısılarak çözüm bulunmaya çalışıldı 160hp motor 140hp oldu 120 oldu yakında 90hp olarak piyasaya sürerler Kia gibi bir marka 1.6 litre ile 204hp güç elde edip bunu ProCeed modeliyle sundu bir tanesi bile çatlamadı patlamadı 15000km boyunca gazlandı ama gram yağ eksiltmedi, üç silindirli 1.0 TSI ın motorun sesini duydunuz mu mesela?, bu motor dizel mi diye soranlar olur. 1.5 turbo vtc yaklaşık 4 yıldır yollarda ve hunharca gazlanıyor, henüz kırılan dökülen birşey yok uzun süre de olmayacak.

Otomobili yol katetmek, yolculuk yapmak için satın alıyoruz, otomobil sadece içinde oturup çay kahve içtiğimiz bir yapı olmadığı için koltukların döşemelerin içerideki plastik parçaların kalitesinin motordan ve şanzımandan yada süspansiyondan daha iyi, daha kaliteli imal edilmiş hissi vermesi veya öyle olması otomobil tasarımının mantığıyla uyuşmayan birşey,




Avrupalı hiçbir otomobil üreticisi benzinli motorda ekonomik markalarda hiçbir zaman Honda nın yakaladığı motor ve şanzıman performansını ve dayanıklılığını yakalayamayacaktır. Ekonomik marka diyorum, Mercedes, Ferrari, Koenigsegg gibi markalar hariç. BMW de bu konuda kötü bir üne sahiptir lüks olmasına rağmen.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,266
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Golf ün malzeme kalitesi? mesela TSI motorun segmanlarının kalitesi çok iyidir :) özellikle 1.4 TSI 160hp olan motorun segmanları, gaza abandığınızda bu segmanlar kırılır ve silindiri çizer ileri safhada piston kırar. TSI 1.4 lerde bu problem yüzünden serviste ve sanayide motor açtıran motor yaptıran çoktur. O sebeple TSI motorların güçleri kısılarak çözüm bulunmaya çalışıldı 160hp motor 140hp oldu 120 oldu yakında 90hp olarak piyasaya sürerler Kia gibi bir marka 1.6 litre ile 204hp güç elde edip bunu ProCeed modeliyle sundu bir tanesi bile çatlamadı patlamadı 15000km boyunca gazlandı ama gram yağ eksiltmedi, üç silindirli 1.0 TSI ın motorun sesini duydunuz mu mesela?, bu motor dizel mi diye soranlar olur. 1.5 turbo vtc yaklaşık 4 yıldır yollarda ve hunharca gazlanıyor, henüz kırılan dökülen birşey yok uzun süre de olmayacak.

Otomobili yol katetmek, yolculuk yapmak için satın alıyoruz, otomobil sadece içinde oturup çay kahve içtiğimiz bir yapı olmadığı için koltukların döşemelerin içerideki plastik parçaların kalitesinin motordan ve şanzımandan yada süspansiyondan daha iyi, daha kaliteli imal edilmiş hissi vermesi veya öyle olması otomobil tasarımının mantığıyla uyuşmayan birşey,




Avrupalı hiçbir otomobil üreticisi benzinli motorda ekonomik markalarda hiçbir zaman Honda nın yakaladığı motor ve şanzıman performansını ve dayanıklılığını yakalayamayacaktır. Ekonomik marka diyorum, Mercedes, Ferrari, Koenigsegg gibi markalar hariç. BMW de bu konuda kötü bir üne sahiptir lüks olmasına rağmen.

Ove ove bitiremedikleri o VW ve unlu passat modeli.. :)) yalitim eksik japonyada yollarda 1. Kalite asfalt oldugu icin tum arabalarinda oyle yama seritlerden gecerken yag gibi gidiyorum acikcasi Turkiyenin asfaltina pek uygun degil yol secer bu araclar. Cok rahatsiz oluyorsaniz gercekten seramikten boya koruma gibi gereksiz masraflardan kisarak yalitim yaptirilabilir en krali 10 bin tutar.

Honda bir otomobil ureticisi degil esasinda motor ureticisidir bir zahmet kaddar motoru ve vites kutusu olsun. :)) Yillarca gazlanan VTI S2000 ben gormedim hic motor yaptirdigini. Civic ve CRV gordum onlarda yagsiz ve susuz kaldigi icindi. AE101 Corolla mesela her yeri plastik ne bir catlama ne bir yipranma var.

Sanayide cok nadirdir ariza sebebiyle gelen bir Honda olsun Toyota, Subaru, Mazda. Ama cok overler Vosvosu adamlar ac kalir yoksa. :)

Benim icinde surus keyfi onemlidir gaza bastimi yapay bir ses degil dogal bir ses isterim. Artik kamuda bile VW ve Audi araclari kullanilmayacakmis VW nin yatirimini Turkiyeden cekme karari aldigi icin Cumhurbaskanligi talimatiyla.

Isteyen olursa konforlu araba Mondeo aracim var MK5 kasa 2015 model 158 bin km de. Passattan cok daha iyi bu araba emin olun hemde 2.0 400 tork diesel.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
27 Tem 2017
Mesajlar
732
Tepki puanı
462
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2013
CVT ile turbo olmuyor diğer sorunlarin çoğu halledilebilir servis düzeltiyor ama yol sesi olayı işte ondan nefret ediyorum her model Civic te yol sesi var hatta bence fb7 de maksimum seviyede ama şunu söyleyebilirim 10 uncu nesil motor tasarım açısından daha iyisi gelene kadar en iyi Civic ...

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Bende aynı şeyi söylüyorum hem cvt ile turbo uyumu yeterince iyi değil hemde gaza yüklendin mi motordan gelen gürültü bana gereksiz gürültü yapan ama gitmeyen amerikan araçlarını anımsattı testte yani demem o ki ZF8 ya da EAT6 gibi bir şanzıman varken Cvt de ısrar edilmesi saçmalık madem kaldırmıyor 182 beygir yapma da 170 beygire düşür birazda torku düşür illa ki vardır bir oluru yolu neyse gelelim yalıtıma yetersiz de olsa lastikleri değiştirerek azaltabilirsin yani üzerindeki lastik eskiyene kadar sabredebilirsen ben öyle yaptım İstanbul - Bodrum arası artık başım davul gibi olmuyor tüm Honda Civic kullanıcılarına tavsiye ederim yumuşak hamurlu fransız markadan aldım resmen araç değişti ha bu arada aracım komple sert plastik ama halen trim sesi yok çok tuhaf hemide sunrooflu olandan :)
 
Katılım
25 Ara 2020
Mesajlar
44
Tepki puanı
22
Konum
2552446
Aracınız
Civic FC5 2020
Yeni başka araç siparişi verdim yorumu silemiyorum yardımcı olabilirmisiniz başkalarını etkilemek istemem bana sorun olan başkasına olağan gelebilir
Başka bir marka araç mi aldınız? Sıfır mı 2. El mi aldınız. Bilgi verebilir misiniz?
Not : ilerleyen sayfalarda cevabını vermişsiniz. Okudum. Hayırlı olsun ?
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Bende aynı şeyi söylüyorum hem cvt ile turbo uyumu yeterince iyi değil hemde gaza yüklendin mi motordan gelen gürültü bana gereksiz gürültü yapan ama gitmeyen amerikan araçlarını anımsattı testte yani demem o ki ZF8 ya da EAT6 gibi bir şanzıman varken Cvt de ısrar edilmesi saçmalık madem kaldırmıyor 182 beygir yapma da 170 beygire düşür birazda torku düşür illa ki vardır bir oluru yolu neyse gelelim yalıtıma yetersiz de olsa lastikleri değiştirerek azaltabilirsin yani üzerindeki lastik eskiyene kadar sabredebilirsen ben öyle yaptım İstanbul - Bodrum arası artık başım davul gibi olmuyor tüm Honda Civic kullanıcılarına tavsiye ederim yumuşak hamurlu fransız markadan aldım resmen araç değişti ha bu arada aracım komple sert plastik ama halen trim sesi yok çok tuhaf hemide sunrooflu olandan :)
Ben Michelin den nefret ediyorum, şu an benim Civic in üzerinde var ve nefret ettim her gaza bastığımda patinaj yapıyor her direksiyon çevirdiğimde VSA ışığı yanıyor ve duramıyorum 50km hızda dip frende 20 metre boyunca ABS çalışır mı? lastik havaları 28psi, 29psi ,30psi, 33psi, 35psi alayı tarafımca denenmiştir ve her seferinde kayıyor deli gibi kayıyor özellikle kuru zeminde kayıyor ama ıslak zeminde ne hikmetse kaymıyor yapışıyor su tahliyesi eh işte fena değil, bunlar aşınır aşınmaz dört tane en gürültülüsünden Bridgestone bakacağım, Michelin konfor ve sessizlik odaklı ama benim sürüş tarzım esnemeyen kaba yanaklı lastiklerden verim almaya yönelik ve hal böyle olunca kullandığım lastiğin yanakları kaba olmalı, taban yuvarlanma direncide düşük olmalı gazlarken ve frenlerken tabanın bükülüp katlanmaması için, o özellikler ise sadece Bridgestone modellerinde var B modelleri Potenza serisi veya Turanza serisi vs. markanın lastik tasarım felsefesi zaten birçok Bridgestone modeline benzer şekilde aynen yansıyor.

Lastik yol gürültüsünü otomobilden kulağıma gelen bir sürüş geribildirimi olarak algıladığım için forumdaki herkesten farklı görüşte beklentilerim olduğunu düşünüyorum çünki denk geldiğim herkes yumuşak sakin naif lastik arıyor. Benim mantığıma göre eğer viraj dönerken bir lastikten homurtu hışırtı sesi artarak geliyorsa o lastik yavaştan kaymaya başlamış manasına gelir, düz yolda lastikleri dinlemeye pek gerek yok sadece gazlarken patinajı anlamak için olabilir.

Lakin Michelin Prymacy 3 patinaj yaparken bile ses yapmayan bir lastik. Konfor mevzusu bu derecede. Araba kayıyor ama algılamak için sadece direksiyon hissiyatı popo hissiyatı gibi duyularıma güvenmem gerekiyor kulak sağır kalıyor ses gelmediği için. Otobanda viraj döneceğim mesela 140km hızla gireceğim yerde 120km ye iniyorum aha bu Michelin yüzünden.

Kullanılan hamurun yumuşak yada sert olması yorumları oluyor bazen, bence hamur sertliği hususu kullanıcının doğru anlayabileceği birşey değil, lastik taban ve yanak kesiti kalın bir lastik olsa ama hamur yumuşak olsa bile kullanıcı o lastiğe sert bu lastik konforsuzmuş diyebilir ama lastik taban ve yanak kesiti ince olsa ama hamuru sert olsa hissiyatta konforlu gözükür ama performans zayıf olur. Kesit dediğim lastik ebatları değil, lastiğin iç duvarı ile dış yüzeyi arasındaki 9-10mm lik kauçuk ve kord bezinden oluşan malzemenin et kalınlığı. Bu konuda üreticilerce belirlenmiş ortak belli bir standart yok, yönlü tip lastiklerde iç ve dışta kalan yanak kesitleri farklı yapıda tasarlanabiliyor. Hankook Kumho Yokohama gibi lastiklerde yanaklar 7-8mm ye kadar ince olabiliyor Bridgestone da benzer ebat lastiklerde bu ölçü 10-11mm ye kadar çıkıyor ağırlığından da bellidir zaten, ama evet ağır lastik fazla yaktırır ama güçlü bir motorunuz varsa onun gücünü daha rahat kullanır, genelde spor lastiklerin etiketlerinde yakıt tüketim değeri E dir yada D dir zaten A yada B olamaz.

Yaşım 37 olmuş lastiği değiştiririm ama sürüş tarzımı kolay değiştiremem bu saatten sonra. Michelin ve konfor tavsiyesi duyunca artık içim daralıyor :)
 
Katılım
22 Ocak 2020
Mesajlar
189
Tepki puanı
185
Konum
Balıkesir
Bende Michelin kullanıyorum sürüş tarzımda sert ama şuana kadar hiç kayması olmadı vsa on - off farketmedi patinaj oluyor ama çok sert kalkışta
Ben Michelin den nefret ediyorum, şu an benim Civic in üzerinde var ve nefret ettim her gaza bastığımda patinaj yapıyor her direksiyon çevirdiğimde VSA ışığı yanıyor ve duramıyorum 50km hızda dip frende 20 metre boyunca ABS çalışır mı? lastik havaları 28psi, 29psi ,30psi, 33psi, 35psi alayı tarafımca denenmiştir ve her seferinde kayıyor deli gibi kayıyor özellikle kuru zeminde kayıyor ama ıslak zeminde ne hikmetse kaymıyor yapışıyor su tahliyesi eh işte fena değil, bunlar aşınır aşınmaz dört tane en gürültülüsünden Bridgestone bakacağım, Michelin konfor ve sessizlik odaklı ama benim sürüş tarzım esnemeyen kaba yanaklı lastiklerden verim almaya yönelik ve hal böyle olunca kullandığım lastiğin yanakları kaba olmalı, taban yuvarlanma direncide düşük olmalı gazlarken ve frenlerken tabanın bükülüp katlanmaması için, o özellikler ise sadece Bridgestone modellerinde var B modelleri Potenza serisi veya Turanza serisi vs. markanın lastik tasarım felsefesi zaten birçok Bridgestone modeline benzer şekilde aynen yansıyor.

Lastik yol gürültüsünü otomobilden kulağıma gelen bir sürüş geribildirimi olarak algıladığım için forumdaki herkesten farklı görüşte beklentilerim olduğunu düşünüyorum çünki denk geldiğim herkes yumuşak sakin naif lastik arıyor. Benim mantığıma göre eğer viraj dönerken bir lastikten homurtu hışırtı sesi artarak geliyorsa o lastik yavaştan kaymaya başlamış manasına gelir, düz yolda lastikleri dinlemeye pek gerek yok sadece gazlarken patinajı anlamak için olabilir.

Lakin Michelin Prymacy 3 patinaj yaparken bile ses yapmayan bir lastik. Konfor mevzusu bu derecede. Araba kayıyor ama algılamak için sadece direksiyon hissiyatı popo hissiyatı gibi duyularıma güvenmem gerekiyor kulak sağır kalıyor ses gelmediği için. Otobanda viraj döneceğim mesela 140km hızla gireceğim yerde 120km ye iniyorum aha bu Michelin yüzünden.

Kullanılan hamurun yumuşak yada sert olması yorumları oluyor bazen, bence hamur sertliği hususu kullanıcının doğru anlayabileceği birşey değil, lastik taban ve yanak kesiti kalın bir lastik olsa ama hamur yumuşak olsa bile kullanıcı o lastiğe sert bu lastik konforsuzmuş diyebilir ama lastik taban ve yanak kesiti ince olsa ama hamuru sert olsa hissiyatta konforlu gözükür ama performans zayıf olur. Kesit dediğim lastik ebatları değil, lastiğin iç duvarı ile dış yüzeyi arasındaki 9-10mm lik kauçuk ve kord bezinden oluşan malzemenin et kalınlığı. Bu konuda üreticilerce belirlenmiş ortak belli bir standart yok, yönlü tip lastiklerde iç ve dışta kalan yanak kesitleri farklı yapıda tasarlanabiliyor. Hankook Kumho Yokohama gibi lastiklerde yanaklar 7-8mm ye kadar ince olabiliyor Bridgestone da benzer ebat lastiklerde bu ölçü 10-11mm ye kadar çıkıyor ağırlığından da bellidir zaten, ama evet ağır lastik fazla yaktırır ama güçlü bir motorunuz varsa onun gücünü daha rahat kullanır, genelde spor lastiklerin etiketlerinde yakıt tüketim değeri E dir yada D dir zaten A yada B olamaz.

Yaşım 37 olmuş lastiği değiştiririm ama sürüş tarzımı kolay değiştiremem bu saatten sonra. Michelin ve konfor tavsiyesi duyunca artık içim daralıyor :)

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst