Civic FC5 Civic soğudum kronik hatalar

Katılım
4 Mar 2019
Mesajlar
8
Tepki puanı
4
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
2019 fc5 kasa elegance eco aldığım ilk günden hep arıza hep arıza. Önce lpg sensör arızası dolu gösteriyor boşalıyor, boş gösteriyor dolu vb servis sorun yok her seferinde kalibre etmelisin dedi çok kez gittikten sonra arıza var dedi ve garanti den değişti. Koltuk krikosu 2 kez garanti den değişti şuan kullanmıyorum kullansam yine değişecek, çamurluk farı darbe almadan buğu yaptı garanti den değişti, klima düşük devirde sorun yapıyor, araç az bir güneş görse sol sütun çatırdama sesleri geliyor, cam ve kapılar çok ses yapmaya başladı yaglattim yine başladı sesler, direksiyon derisi soyuldu ve bolca tırnak izi oluştu, trim sesi, şimdiden kendini toplamayan emniyet kemeri, navigasyonun sapitmasi, multimedia sapitmasi vb vb görüntüsü harika ama hiç konforu olmayan kronik sorunlu bir araç bazi kisilerde az veya fazla benzer sorunlar duydum bir daha honda almayı düşünmüyorum
 
Katılım
11 Kas 2020
Mesajlar
44
Tepki puanı
96
Konum
Samsun
Aracınız
Civic FK7 HB 2020
Dip gaz ile kötü bir asfaltta orjinal lastik ile kuru hava 60-70km hıza kadar sardığını görmüştüm, atma yada kayma yapmadı fakat oturmamıştı yere. Bedava pirelli geldi şimdi aynı yaşta lastik ince yanak dip gaz olmadan da ani gaz ile sarmaya başlıyor. Bazen insanın hoşuna gidiyor da bazen de sinir bozuyor.
 
Katılım
27 Tem 2017
Mesajlar
732
Tepki puanı
462
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2013
Ben Michelin den nefret ediyorum, şu an benim Civic in üzerinde var ve nefret ettim her gaza bastığımda patinaj yapıyor her direksiyon çevirdiğimde VSA ışığı yanıyor ve duramıyorum 50km hızda dip frende 20 metre boyunca ABS çalışır mı? lastik havaları 28psi, 29psi ,30psi, 33psi, 35psi alayı tarafımca denenmiştir ve her seferinde kayıyor deli gibi kayıyor özellikle kuru zeminde kayıyor ama ıslak zeminde ne hikmetse kaymıyor yapışıyor su tahliyesi eh işte fena değil, bunlar aşınır aşınmaz dört tane en gürültülüsünden Bridgestone bakacağım, Michelin konfor ve sessizlik odaklı ama benim sürüş tarzım esnemeyen kaba yanaklı lastiklerden verim almaya yönelik ve hal böyle olunca kullandığım lastiğin yanakları kaba olmalı, taban yuvarlanma direncide düşük olmalı gazlarken ve frenlerken tabanın bükülüp katlanmaması için, o özellikler ise sadece Bridgestone modellerinde var B modelleri Potenza serisi veya Turanza serisi vs. markanın lastik tasarım felsefesi zaten birçok Bridgestone modeline benzer şekilde aynen yansıyor.

Lastik yol gürültüsünü otomobilden kulağıma gelen bir sürüş geribildirimi olarak algıladığım için forumdaki herkesten farklı görüşte beklentilerim olduğunu düşünüyorum çünki denk geldiğim herkes yumuşak sakin naif lastik arıyor. Benim mantığıma göre eğer viraj dönerken bir lastikten homurtu hışırtı sesi artarak geliyorsa o lastik yavaştan kaymaya başlamış manasına gelir, düz yolda lastikleri dinlemeye pek gerek yok sadece gazlarken patinajı anlamak için olabilir.

Lakin Michelin Prymacy 3 patinaj yaparken bile ses yapmayan bir lastik. Konfor mevzusu bu derecede. Araba kayıyor ama algılamak için sadece direksiyon hissiyatı popo hissiyatı gibi duyularıma güvenmem gerekiyor kulak sağır kalıyor ses gelmediği için. Otobanda viraj döneceğim mesela 140km hızla gireceğim yerde 120km ye iniyorum aha bu Michelin yüzünden.

Kullanılan hamurun yumuşak yada sert olması yorumları oluyor bazen, bence hamur sertliği hususu kullanıcının doğru anlayabileceği birşey değil, lastik taban ve yanak kesiti kalın bir lastik olsa ama hamur yumuşak olsa bile kullanıcı o lastiğe sert bu lastik konforsuzmuş diyebilir ama lastik taban ve yanak kesiti ince olsa ama hamuru sert olsa hissiyatta konforlu gözükür ama performans zayıf olur. Kesit dediğim lastik ebatları değil, lastiğin iç duvarı ile dış yüzeyi arasındaki 9-10mm lik kauçuk ve kord bezinden oluşan malzemenin et kalınlığı. Bu konuda üreticilerce belirlenmiş ortak belli bir standart yok, yönlü tip lastiklerde iç ve dışta kalan yanak kesitleri farklı yapıda tasarlanabiliyor. Hankook Kumho Yokohama gibi lastiklerde yanaklar 7-8mm ye kadar ince olabiliyor Bridgestone da benzer ebat lastiklerde bu ölçü 10-11mm ye kadar çıkıyor ağırlığından da bellidir zaten, ama evet ağır lastik fazla yaktırır ama güçlü bir motorunuz varsa onun gücünü daha rahat kullanır, genelde spor lastiklerin etiketlerinde yakıt tüketim değeri E dir yada D dir zaten A yada B olamaz.

Yaşım 37 olmuş lastiği değiştiririm ama sürüş tarzımı kolay değiştiremem bu saatten sonra. Michelin ve konfor tavsiyesi duyunca artık içim daralıyor :)

Benim eski aracım Clio RXT idi onda sert hamurlu bir lastik vardi bu dediğim 18 sene evveli ondan sonra Michelin Energy Saver taktırmıştım tam tersi virajlara daha süratli giriyordum şimdiki aracim FB7 Civic de ise fabrika Continental denen rezil lastikler ile verdi sert hamurlu araç daha 6 aylık bir cukura girdim sanırsın arka aksı orada bıraktım bir gürültü çıktı :) Bu kazulet lastikler eskisin diye araziye bile vurmuştum aracı lanet olasıca 4 sene canıma okudu uzun yol çekilmez oluyordu başım davul gibi resmen ağrı kesici falan alıp dinleniyordum sonra kış lastiği saçmalığı icat oluca hemen Michelin CrossClimate lastikleri taktırdım dünya varmış dedim meğer Civic güzelmişte lastikleri çöpmüş Fransızları gram sevmem ama bu marka nedense bana iyi geliyor gözüm kapalı gidip yine aynı model taktıracağım malum aracı değiştiremedim uzun yoldaki o gürültüye tekrar çekemem virajlarda oldukça iyi sarıyor hiç senin dediğin gibi kayma falan yok hatta 20 km daha hızlı giriyorum güven veriyor virajlarda dahası karda bile sürüyorum polis çevirse ceza da kesemiyor :)
 
Geri
Üst