Çözülemeyen tekleme boğulma çekiş problemi

Katılım
8 Eki 2019
Mesajlar
27
Tepki puanı
1
Konum
ANKARA
Aracınız
Civic FD6 2007
Merhaba arkadaşlar aracım 2007 honda cıvıc otomatik tekleme boğulma çekiş problemi var beyinden şüpheleniyorlar daha önce beyin problemi yaşayan var mı tamir ettiren var mı
 
FD6 Civic'lerin kendi beyinlerinde eğer kaza ile beyin değişmediyse veya elektrik sorunu yoksa beyin sorunu yaşayanı hiç duymadım diyebilirim, OBDye bağladığınızda hangi hata kodlarını veriyor?
 
Arıza kodu yok sorunu çözende yok en son çare beyin dendi yakıtı dengeli göndermiyor diye
Hocam beyinden kastınız sanırım lpg beyni.
Benzinde aynı sıkıntıyı yapıyormu?
Subap ayarı düzgün yapıldımı?
Bujilerin değişimi gerekiyormu? (Belki sizden önce yan sanayi ile dğişmiş olabilir)
Hav filtresi ne durumda?
Bobinler kontrol edildimi vs bilgi verirseniz daha rahat yardımcı olunabiliriz.
 
Hocam beyinden kastınız sanırım lpg beyni.
Benzinde aynı sıkıntıyı yapıyormu?
Subap ayarı düzgün yapıldımı?
Bujilerin değişimi gerekiyormu? (Belki sizden önce yan sanayi ile dğişmiş olabilir)
Hav filtresi ne durumda?
Bobinler kontrol edildimi vs bilgi verirseniz daha rahat yardımcı olunabiliriz.
Hayır araç motor beyni
Benzinde yapıyor lpg söküldü (deneme amaçlı 500 km yaptım)
Subap 7 ayda 5 kez yapıldı son yapılan 3 gün önce
Bujileri servisten aldım 557 TL
Hava filtresi temiz
Bobin orjinal bulunmuyor bugün iki tane yan sanayi taktım araç toparlar gibi oldu
2 gün normal oluyor sonra yine aynı hali alıyor yoruldum en iyi ustaları gezdim
Servis bilgisayar bağlıyor onda hata olmadığı için götürmedim çünkü test sürüşü yapmıyorlar
 
Hayır araç motor beyni
Benzinde yapıyor lpg söküldü (deneme amaçlı 500 km yaptım)
Subap 7 ayda 5 kez yapıldı son yapılan 3 gün önce
Bujileri servisten aldım 557 TL
Hava filtresi temiz
Bobin orjinal bulunmuyor bugün iki tane yan sanayi taktım araç toparlar gibi oldu
2 gün normal oluyor sonra yine aynı hali alıyor yoruldum en iyi ustaları gezdim
Servis bilgisayar bağlıyor onda hata olmadığı için götürmedim çünkü test sürüşü yapmıyorlar
Bobin olarak hangi marka bobin kullanıyorsunuz ve araç kaç km.de?
Orjinal harici her parça Civiclerde sorun potansiyeli oluşturur, başka parça olarak değişenler nelerdir?
 
Hayır araç motor beyni
Benzinde yapıyor lpg söküldü (deneme amaçlı 500 km yaptım)
Subap 7 ayda 5 kez yapıldı son yapılan 3 gün önce
Bujileri servisten aldım 557 TL
Hava filtresi temiz
Bobin orjinal bulunmuyor bugün iki tane yan sanayi taktım araç toparlar gibi oldu
2 gün normal oluyor sonra yine aynı hali alıyor yoruldum en iyi ustaları gezdim
Servis bilgisayar bağlıyor onda hata olmadığı için götürmedim çünkü test sürüşü yapmıyorlar
Geçmiş olsun hocam. Sizin adınıza üzüldüm.
> Honda'nın beyinleri çok sağlamdır. Forumda beyinle ilgili ilk kez konu gördüm. Lpg sistemi yok. Subap ayarınız tamam. Ateşleme, yakıt ve hava akışı soruları aklıma geliyor.
> Ateşleme için buji ve bobinler. Bobinler denso olacak takım halinde olmalı. Buji ngk veya denso.
> Yakıtla ilgili yakıt pompası, yakıt filtresi, borudaki yakıt basıncı kontrol edilebilir.
> Hava ile ilgili filtre sonrası plastik hortumda yarılma varsada yapabilir.
> Lpg'nin emme monifoldu girişleri iyi kapatılmalı.
> Teşhis için :
> Ecuya reset atılacak. Muadil çalışan 4 bobin ile test edilir. Bilgisayara bağlanır. Stf ve Ltf ortalarına bakılır. Tam gazda sistem açık döngü görüyor mu kontol edilir.
> Belki son işlem olarak hazır çalışan otomatik Fd6 beyni takılır. Test edilir.
> Bunlar ciddi zaman ve materyal isteyen işlerdir. Öncelikle Honda ustası olmalı elinde Fd6 bulunmalı. Hazır elinde tak çıkar malzeme olacak. Birde elektrik ustası olsa güzel olur.
> Beyine müdahale edemiyorlar. Ancak değişim yapılır. Beynin üstünde kodu olur. Ona göre takılır.

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
 
Geçmiş olsun hocam. Sizin adınıza üzüldüm.
> Honda'nın beyinleri çok sağlamdır. Forumda beyinle ilgili ilk kez konu gördüm. Lpg sistemi yok. Subap ayarınız tamam. Ateşleme, yakıt ve hava akışı soruları aklıma geliyor.
> Ateşleme için buji ve bobinler. Bobinler denso olacak takım halinde olmalı. Buji ngk veya denso.
> Yakıtla ilgili yakıt pompası, yakıt filtresi, borudaki yakıt basıncı kontrol edilebilir.
> Hava ile ilgili filtre sonrası plastik hortumda yarılma varsada yapabilir.
> Lpg'nin emme monifoldu girişleri iyi kapatılmalı.
> Teşhis için :
> Ecuya reset atılacak. Muadil çalışan 4 bobin ile test edilir. Bilgisayara bağlanır. Stf ve Ltf ortalarına bakılır. Tam gazda sistem açık döngü görüyor mu kontol edilir.
> Belki son işlem olarak hazır çalışan otomatik Fd6 beyni takılır. Test edilir.
> Bunlar ciddi zaman ve materyal isteyen işlerdir. Öncelikle Honda ustası olmalı elinde Fd6 bulunmalı. Hazır elinde tak çıkar malzeme olacak. Birde elektrik ustası olsa güzel olur.
> Beyine müdahale edemiyorlar. Ancak değişim yapılır. Beynin üstünde kodu olur. Ona göre takılır.

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim bobin 2 tane denso var 2 tane yan sanayi var denedim araç toparladı sevindim ama aracı sıkıştırdım 20 yada 30 km gittikten sonra yine su motoru gibi çalışmaya başladım tork gitmiş gibi gaz tepkime kalmadı gaza bastıkca devir yükseldi ama araç hareket yok az bekledim araç soğudu toparladı
 
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim bobin 2 tane denso var 2 tane yan sanayi var denedim araç toparladı sevindim ama aracı sıkıştırdım 20 yada 30 km gittikten sonra yine su motoru gibi çalışmaya başladım tork gitmiş gibi gaz tepkime kalmadı gaza bastıkca devir yükseldi ama araç hareket yok az bekledim araç soğudu toparladı
Bu dediğiniz daha farklı geldi. Araba soğukta iyi çalışıyor ısınınca veya sıkıştırıldığında işler değişiyor. Önce bobinler takım olmalı. Ateşlemede kısa bir zaman farkı bile etkiler. Vtec-2'lerde araç ısınınca aracı stop ettiren bozuk egzantirik sensörüdür. Araç soğuyunca tekrar çalışır. Fakat arıza lambası yanar. Sizde arıza lambası yanmıyor. İ-vtec motorlarda sistem farklı olabilir. Fakat net bildiğim yan sanayi parça takılıyor. Arıza yapıyor. Bu parça yan sanayi olduğu için arıza lambasını yakmıyor. Hararet göstergeniz orta seviyede olmalı.
En son bahsettiğiniz olay elektronik bir sıkıntı gibi duruyor.

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
 
Bobin olarak hangi marka bobin kullanıyorsunuz ve araç kaç km.de?
Orjinal harici her parça Civiclerde sorun potansiyeli oluşturur, başka parça olarak değişenler nelerdir?
Bu dediğiniz daha farklı geldi. Araba soğukta iyi çalışıyor ısınınca veya sıkıştırıldığında işler değişiyor. Önce bobinler takım olmalı. Ateşlemede kısa bir zaman farkı bile etkiler. Vtec-2'lerde araç ısınınca aracı stop ettiren bozuk egzantirik sensörüdür. Araç soğuyunca tekrar çalışır. Fakat arıza lambası yanar. Sizde arıza lambası yanmıyor. İ-vtec motorlarda sistem farklı olabilir. Fakat net bildiğim yan sanayi parça takılıyor. Arıza yapıyor. Bu parça yan sanayi olduğu için arıza lambasını yakmıyor. Hararet göstergeniz orta seviyede olmalı.
En son bahsettiğiniz olay elektronik bir sıkıntı gibi duruyor.

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
Hararet ortada anormal bir durum olmadı hararette yine bugün ortalama araç çalıştıktan sonra 20 km falan yaptım dur kalkta var araç hızı ilk başlarda iyidi sonradan devir 3000 geçmemeye başladı motor bağırmaya başladı motorun sesi inceliyor resmen vuu vuu yapıp bırakıyor (gazdan ayağı çekincede sanki araçı arkadan birşey tutuyor gitmesini engelliyor yakıt gelmiyor desem anlamadım yavaş hızda gaz bas çek birşey yavaşlatıyor akmıyor araç o an duracak gibi oluyor
 
Geri
Üst