1xbet

Civic FD6 Çözülemeyen problem?

Katılım
23 Eyl 2025
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Konum
Adana
Ad Soyad
Serdar Çam
Yaş
27
Aracınız
Civic FD6 2010
Merhabalar;
Aracım 2010 model civic manuel vites. Aracımda öncelikle vites geçişlerinde sarsıntı (kafa atma) problemi vardı, bujilerde sıkıntı vardır dediler değiştirdim. Biraz fark yaşandı ama sorun çözülmedi. Sorun çözülmeyince bobinlerde yada şarj dinamosunda dediler. Yeni bobin aldım ve şarjı ölçtürdüm sorun aynı şekilde devam etti. Eski bobinleri araca geri takıp yenilerini iade ettim. Sorun çözülmeyince sorunun LPG de olduğunu söylediler. Araç üzerinde GFI marka kit var fakat yaşadığım şehirde gfi ye bağlanabilecek ve pc de işlem yapabilecek LPG ustası bulamadım kimsede lisansı yokmuş. Farklı bir şehirde gfi markaya işlem yapabilecek bir usta buldum 1 saat boyunca ayar yapmaya çalıştı ama düzen tutturamadı ve son olarak aracın lpg de sorun yok motorda sorun var dedi. Sorunun benzinde azaldığını fakat lpg ye geçince arttığını söyledi ve yaptığı bütün ayarları kaldırdı. Sonrasında aynı şehirde bir Honda tamircisi buldum ve oraya gittim. Orada aracı PC ye bağlayıp ateşleme sorunlarını kontrol etti usta, araç PC ye bağlı yaklaşık 1 saat gezerek test edildi. Araçta ateşleme kısmında sürekli devam eden bir hata çıkmadı ama tekleme devam ediyordu. Usta bobinlerden şüphelendi ve dükkanından bir takım bobin çıkartıp onları aracı taktı ve teste devam etti. Sorun yine çözülmedi. Usta sibop ayarı gerektiğini söyledi. Bir süre aracı bu şekilde kullanırken (yaklaşık 2 hafta sonra) araç gaz yememeye ve arıza lambası yakmaya başladı 3 bin devri geçmez oldu. Aracı PC ye bağladık ateşleme hatası be krank devir sensörü hatası verdiğini gördük. Hataları sildik bir tur attık sonra sarı yağ lambasını yaktı ve bir kaç dakika sonra tekrardan söndü..
Araç soğukken ilk çalıştırmada garip çalışmaya başladı, garip çalıştığı kısımda gaz verince gazı yemiyor ve vuruntulu bir şekilde tekliyor sonra arıza lambası yanıp sönmeye başlıyor sonra 3 bin devri geçmez oluyor. Yine soğuk çalıştırmada hiç bir şekilde gaz vermeden aracın ısınmasını beklediğim zamanda da aynısını yapıyor. Benzinde ve lpg de her ikisinde de bunları yapıyor.
Kendi şehrimde kendi ustama sibop ayarını yaptırdım ve ustam sibopların ayarlarının kayda değer şekilde bozulmamış olduğunu söyledi. Ateşleme de ve sensörlerimde de sorun olmadığını sorun olduğunda sürekli bir şekilde arıza lambasını yakacağını söyledi.
Sorun tekrardan LPG kitine bağlandı. Lpg nin ön düzeninin farklı bir marka kit ile değiştirince sorunun çözüleceğini söylüyorlar.
Böyle bir problem yaşayanınız varsa lütfen beni aydınlatabilir misiniz ? Şimdiden teşekkürler.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
9,395
Çözümler
11
Tepki puanı
9,216
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Merhaba hocam, öncelikle geçmiş olsun. Çok emek harcamışsınız. Ama gittiğiniz ustaları güzel ahlâklı gördüm. Parça değişimi ile denemeleri ve anlık veri takibi önemli teşhis hareketleri. Benim size tavsiyem LPG sistemi elektronik bağlantılarını iptal edin. Ecuya reset atın birde öyle kullanın.
Kompresyon testi yapılabilir.
Egr temizliği yapılabilir.
 
Katılım
23 Eyl 2025
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Konum
Adana
Ad Soyad
Serdar Çam
Yaş
27
Aracınız
Civic FD6 2010
Merhaba hocam, öncelikle geçmiş olsun. Çok emek harcamışsınız. Ama gittiğiniz ustaları güzel ahlâklı gördüm. Parça değişimi ile denemeleri ve anlık veri takibi önemli teşhis hareketleri. Benim size tavsiyem LPG sistemi elektronik bağlantılarını iptal edin. Ecuya reset atın birde öyle kullanın.
Kompresyon testi yapılabilir.
Egr temizliği yapılabilir.
Hocam merhabalar;
Kompresyon testi de yaptırdım sorun çıkmadı onu yazmayı unutmuşum. Arıza lambasını söndürmek ve Ecu sıfırlanması için kutup başını söküp 5 dakika kadar tekrar taktım (bir kaç kez yaptım bunu ama ertesi gün tekrar arıza lambası yaktığı için yapmaktan artık vazgeçtim) .
Lpg bağlantılarını galiba ben iptal edemiyorum lpg’ci yapacak herhalde,
Egr yi de ustama ileteceğim. Bir de Krank devir sensörünüydü galiba başka bir ismi var mı bilmiyorum ama ustamdan onu da değiştirmesini isteyeceğim.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
9,395
Çözümler
11
Tepki puanı
9,216
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Hocam merhabalar;
Kompresyon testi de yaptırdım sorun çıkmadı onu yazmayı unutmuşum. Arıza lambasını söndürmek ve Ecu sıfırlanması için kutup başını söküp 5 dakika kadar tekrar taktım (bir kaç kez yaptım bunu ama ertesi gün tekrar arıza lambası yaktığı için yapmaktan artık vazgeçtim) .
Lpg bağlantılarını galiba ben iptal edemiyorum lpg’ci yapacak herhalde,
Egr yi de ustama ileteceğim. Bir de Krank devir sensörünüydü galiba başka bir ismi var mı bilmiyorum ama ustamdan onu da değiştirmesini isteyeceğim.
Krank sensörü için acele etmeyin. Arıza kodlarını kaydedip problemi çözmeye çalışın derim. Sadece benzinde kullanın.
 
Katılım
18 Ağu 2021
Mesajlar
320
Çözümler
3
Tepki puanı
270
Konum
Kocaeli
Ad Soyad
Burak
Yaş
30
Aracınız
Civic FD6 2011
Olası Sebepler

1. Krank Devir Sensörü (CKP) / Eksantrik Sensörü (CMP)

Senin aldığın hata doğrudan burayı işaret ediyor. CKP sensörünün arızalı olması araçta gaz yememe, tekleme, devri sınırlama ve bazen yağ lambası ile beraber arıza ışığını yakma gibi semptomlar yapar.

Özellikle soğuk çalıştırmada kendini belli etmesi tipik.



2. LPG’nin Durumu

LPG kitinin uyumsuzluğu sorunu büyütebilir ama tek başına “benzinde de aynı” olduğu için sebep LPG değil.

GFI kit eski ve ayarsız olabilir ama motorun kendi sensör hataları çözülmeden LPG’ye odaklanmak seni yorar.



3. Yağ Lambasının Yanıp Sönmesi

Yağ basıncı sensörü anlık değerleri düşük görmüş olabilir. Bu bazen devir sensöründeki sıkıntıdan ECU’nun motor devrini yanlış algılamasıyla tetiklenir.

Gerçek yağ basıncı problemiyse çok kritik olurdu, sürekli yanıp sönmezdi.



4. ECU – Tesisat

Bu araçlarda bazen bobin fişleri, sensör soketleri oksitleniyor. Özellikle krank sensörünün soketi ve kabloları kontrol edilmeli.





---

Ne Yapabilirsin?

Öncelik: Krank devir sensörünü (CKP) orijinal parça ile değiştir. Yan sanayi çok sorun çıkarıyor.

Eksantrik sensörünü de kontrol ettir (bazen ikisi beraber arıza yapar).

Sensör soketlerini ve kablo tesisatını temizletip kontrol ettir.

Sorun devam ederse, ECU’ya canlı değerler üzerinden (misfire count, CKP/CMP senkronizasyonu) baktır.

LPG ön düzenini değiştirmek bu aşamada lüks, önce motor sensörleri sağlam çalışmalı.



---

👉 Kısacası:
Sorun büyük ihtimalle krank devir sensöründen kaynaklanıyor. Onu orijinalle değiştir, tesisatı kontrol ettir. Ondan sonra LPG’ye sıra gelir.

Chatgpt derki🙂
 
Katılım
9 Tem 2015
Mesajlar
513
Tepki puanı
465
Aracınız
Açıkçası bu kadar uğraşıp da sonuç alamıyorsam hem motor hem de lpg ustalarının bol olduğu bir büyük şehre giderdim. Sizin durumunuzda sanırım en makul seçenek Ankara. Kısa bir araştırma ile güncel güvenilir ustalara ulaşabilirsiniz.
 
Katılım
23 Eyl 2025
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Konum
Adana
Ad Soyad
Serdar Çam
Yaş
27
Aracınız
Civic FD6 2010
Olası Sebepler

1. Krank Devir Sensörü (CKP) / Eksantrik Sensörü (CMP)

Senin aldığın hata doğrudan burayı işaret ediyor. CKP sensörünün arızalı olması araçta gaz yememe, tekleme, devri sınırlama ve bazen yağ lambası ile beraber arıza ışığını yakma gibi semptomlar yapar.

Özellikle soğuk çalıştırmada kendini belli etmesi tipik.



2. LPG’nin Durumu

LPG kitinin uyumsuzluğu sorunu büyütebilir ama tek başına “benzinde de aynı” olduğu için sebep LPG değil.

GFI kit eski ve ayarsız olabilir ama motorun kendi sensör hataları çözülmeden LPG’ye odaklanmak seni yorar.



3. Yağ Lambasının Yanıp Sönmesi

Yağ basıncı sensörü anlık değerleri düşük görmüş olabilir. Bu bazen devir sensöründeki sıkıntıdan ECU’nun motor devrini yanlış algılamasıyla tetiklenir.

Gerçek yağ basıncı problemiyse çok kritik olurdu, sürekli yanıp sönmezdi.



4. ECU – Tesisat

Bu araçlarda bazen bobin fişleri, sensör soketleri oksitleniyor. Özellikle krank sensörünün soketi ve kabloları kontrol edilmeli.





---

Ne Yapabilirsin?

Öncelik: Krank devir sensörünü (CKP) orijinal parça ile değiştir. Yan sanayi çok sorun çıkarıyor.

Eksantrik sensörünü de kontrol ettir (bazen ikisi beraber arıza yapar).

Sensör soketlerini ve kablo tesisatını temizletip kontrol ettir.

Sorun devam ederse, ECU’ya canlı değerler üzerinden (misfire count, CKP/CMP senkronizasyonu) baktır.

LPG ön düzenini değiştirmek bu aşamada lüks, önce motor sensörleri sağlam çalışmalı.



---

👉 Kısacası:
Sorun büyük ihtimalle krank devir sensöründen kaynaklanıyor. Onu orijinalle değiştir, tesisatı kontrol ettir. Ondan sonra LPG’ye sıra gelir.

Chatgpt derki🙂
Hocam merhaba GPT biraz yanılmış gibi duruyor 🥹 yağ lambası sürekli yanmıyor sadece bir kere arıza kodları silindikten sonra yakmıştı tekrar hiç yakmadı. Arıza lambası sürekli yanıp sönüyor.
 
Katılım
23 Eyl 2025
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Konum
Adana
Ad Soyad
Serdar Çam
Yaş
27
Aracınız
Civic FD6 2010
Açıkçası bu kadar uğraşıp da sonuç alamıyorsam hem motor hem de lpg ustalarının bol olduğu bir büyük şehre giderdim. Sizin durumunuzda sanırım en makul seçenek Ankara. Kısa bir araştırma ile güncel güvenilir ustalara ulaşabilirsiniz.
Hocam merhaba, işimden ötürü çalıştığım şehirden maalesef ki çok fazla uzaklaşamıyorum.
 
Geri
Üst