CVT Şanzıman - ANA KONU

Katılım
12 Mar 2018
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Yaş
46
Konum
kayseri
Fc5 kasa civic lerdeki cvt otomatik şanzıman ile ilgili problem yaşayan varmi sormak istedim. Devir saati dalgalanması, D den R ye geçişte sarsıntı yada direksiyonda kayma sağa veya sola çekme gibi

SM-N920C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
1,133
Tepki puanı
1,463
Konum
ankara
Aracınız
Civic FC5 2020
Öncelikle çok geçmiş olsun. Üzücü bir durum. Hep söylediğimi tekrar söyleme gereği hissettim. Araçlarımızı garantiden çıkarmışsak bile, şanzıman yağını kesinlikle yetkili servisde ve peryodik bakımda belirtildiği aralıklarda bakımının yapılması gerekli... Burada 4 bakım atlatılmış, ne oldugu belli değil, belkide şanzıman yağı hiç değişmedi 45 bin km den sonra. Belkide değişti ama yan sanayi kullanıldı, bilemiyoruz. İşte bu sebepten motor yağını pekmezde kullansan olur ama şanzıman olayı çok önemli.... Yapılacak bir şey kalmamış, servis bu garanti bu konuda sizi kurtaramaz. Tavsiyem 2. el komple şanzıman bulup takmanız..
 

Armour

0
Katılım
31 Mar 2016
Mesajlar
190
Tepki puanı
242
Konum
Türkiye
Aracınız
Honda CRV
Arkadaşlar oromatik vites araba ile el freni kullanımı hep tartışılır ve karıştırılır. Bunun en büyük sebebi kullanma kılavuzu okumamaktan ve markalar/teknolojiler arası farklılıklardan kaynaklanır. Aslında araçlarımızın kullanma kılavuzunda çok sade ve güzel anlatmışlar bu hususu da . Ama maalesef Türk milleti olarak kullanma kılavuzu okumama problemimiz var bir çoğumuzun. İşin özü şudur; El frenini kullanmamız gerekiyorsa; Araç durduğunda ayak frendeyken ilk iş olarak el freni çekilir, kalkışa geçerken de yine ayak frendeyken son olarak el freni bırakılır. Kısaca, İlk-son kuralı yani... Bu iş uçakta da böyledir, trende de böyledir, gemide de böyledir, otomobilde de, uzay mekiğinde de... Ayrıca bu iş reno 12 de de böyleydi, Hacı Murat tada ferraride de.. hatta henry ford da bile böyleydi.. yani zaman içerisinde değişmeyen teknolojilerden bir tanesi. Zaten yeni nesil araçlarda bu da otomatik, siz durduğunuzda el freni otomatikman devreye giriyor, kalkerken de otomatikman devreden çıkıyor. mantık yine değişmedi yani.. :)
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Eyl 2019
Mesajlar
113
Tepki puanı
108
Konum
Istanbul
Aracınız
Civic FC5 2019
el frenini çekmeden p'ye alınca direkt şanzımana yük bindirmiyor, ama p'nin bağlı olduğu bir dişli var ona biniyor.
şuraya örnek resmi koyayım

1*IG8AjSmvimN6lvh28POZJw.png

o dişlinin de az dişi olduğu için diş temas edene kadar araç salınıp sonra temas sağlanınca sert vuruyor.
amerikan dizilerinde dikkat edin hep p'ye alıp inerler araç yerinden zıplar inerken özellikle breaking bad dizisinde evlerinin önündeki eğimli yere park ederken görürsünüz bu sahneyi :)

ben bu salınımı sevmediğim için önce n sonra el freni yaparım hep.
birinde de arkadaşın araçta çocuğu oturttuk, araç el freni çekili p modunda.
kontak anahtarı olmadığından kafamız rahat.

çocuk yana geçmek için el freninin indirmemizi istedi. bizde p modunda olduğundan saldık tabi.
artık nasıl bir temasta kaldıysa raç çok fazla geriye gitti, ayak ezecek kadar yer değiştirdi sonra dişli yerine oturdu(araç honda değildi)

o günden sonra bu sıraya daha çok dikkat etmeye başladım yeri gelir 5cm kayma bile sıkıntı verebilir.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Katılım
9 Eyl 2019
Mesajlar
113
Tepki puanı
108
Konum
Istanbul
Aracınız
Civic FC5 2019
4 bakıma götürsen 10bin tl zarar yazacaktı, oradan 10bin kardasın.
ucuza çıkma şanzıman bulursan çok az zararla olayı kapatmış olacaksın.

honda zaten astronomik bakım ücretleriyle o parçanın parasını taksit taksit tahsil ediyor bizden.
vw de aynı kafa, onlar da uzatılmış garantiyle dsg parasını taksitle alıyor bozulunca da değiştiriyor.
 

akif

0
Katılım
5 Haz 2018
Mesajlar
570
Tepki puanı
836
Yaş
35
Konum
izmir
Aracınız
Yıllar önce 2010 model focus varken ilk otomatik aracımızdı yokuşta bir yere park ettiğimiz zaman direkt P'ye alıp el frenini çektiğimizde tekrar aracı hareket ettirmek istersek P konumundan çok zor çıkıyordu özellikle eşim vitesle savaşıyordu resmen. Sonrasında en güzelinin;
Frene bas N konumuna al
El frenini çek ayak frenini bırak
Frene bas P konumuna al.
Kullanıcı deneyimim en rahat böyle olduğu yönünde, eşime de öğrettim yıllardır hep böyle park ediyoruz hiç sıkıntı yaşamadık.

SM-N910C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
Düzde el freni çekmiyorum otomatik olduğu için el freni motoru boşuna yorulmasın diye. Zaten araç vitese binmiyor. Rampada arkadaşların dediği gibi boşta stop edip el freni çekiyorum sonra P ye alıyorum. Stop etmeden P ye el freni çekerek alsak bile kısa sürede olsa boşu boşuna vitesi R ye alıyoruz çünkü R ye uğramadan P ye alınmıyor yani kısaca ;
1- duruyorum
2- ayak frenden boşa alıyorum
3- stop ediyorum
4- el freni çekiyorum
5- ayağımı frenden kaldırıyorum
6- Vitesi P ye alıyorum
Bunu yapmasak zarar gören sadece Pim olsa bile şanzıman indirmeden o yapılır mı? Boşuna riske atmamak lazım diye düşünüyorum. Bir de cart diye çıkan o ses çok moral bozucu.
R de 1 saniye beklemediğiniz sürece sanziman kendini r ye almadan direkt d den P ye alacaktır. Siz stop ettikten sonra kontağı acmiyorsaniz aracı aslında P ye almıyorsunuz sadece vites kolu P de oluyor. Daha sonra arabayı cakistirdigimizda kontak ışığı yanar yanmaz araç kendini P ye alıyor ve bu sırada soğuk havalarda akü voltajı 12 ve altında olabilir mars basma esnasında olabilir. Sanziman lar 14 v a göre çalışıyor.
 
Katılım
4 Haz 2020
Mesajlar
49
Tepki puanı
69
Konum
Suşehri
Aracınız
Civic FC5 2020
Dün babamın 97 model Toyota Corollanın bakımını yaptırdım. Japon ustası bir abimiz ailecekte görüştüğümüz bir insandır. Nasıl otomatikle aran diye sormadı mı? Sanki CivicTR ailesine üye ve bu konuyu takip ediyor gibi. Valla abi kendimden çok ona dikkat ediyorum dedim. ‘Genel anlamda otomatik şanzımanlarda çok dikkat etmen gereken bir husus Vites D de iken aracı geriye, R de iken ileriye kaçırmaktan sakın’ dedi. Böyle bir yorumu alan varmiydi daha önce.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Bu çok önemli.Yokuş kalkış desteği denilen şey kısa süreli.Frenden ayağını çektikten sonra kısa sürede gaza basıp araç hareket ettirilmezse araç geri kaçabiliyor..Bu da şanzımana zarar veriyor diye biliyorum.Aracımı teslim alırken tanıtım yapan servis yetkilisi buna dikkat et demişti.
 
Katılım
4 Haz 2020
Mesajlar
49
Tepki puanı
69
Konum
Suşehri
Aracınız
Civic FC5 2020
Arkadaşlar birseyler eklemek istiyorum.

1. Turbo araçlarda ki cvt sanziman ile atmosferik lerde kullanılan tamamen farklı sanziman. Hatta turbo daki yaklaşık 2 tonluk 192 hp crv de de kullanılmakta.

2.Araci stop ederken önce n ye sonra... yapmayın gözünüzü seveyim :) araçlar p ye alındığında sanzimana kayisa disliye yük binmez park pimi var sanziman kilitler yük ona biner trak diye yerine oturur. Vites zaten boşta dır. Aracı tutan pimdir. Gereksiz strese girmeyin. P ye alın stop edip çıkın. Dik Bi yokuş ise el frenini de çeki


Yani N ye alıp elfrenini çekmeden Direk P ye al stop edilmelimi diyorsunuz ?


Hayır bu durumda hiçbir şekilde araçtan çıkamazsın.Araba ikaz sesi veriyor.Doğru yordamla istop edince ancak arabanın kapısını açınca ikaz sesi almıyorsun.El frenini çekmeden de arabadan inemiyorsun.İkaz sesi ancak el freni çekildikten sonra olmuyor.Doğrusu bu olmasaydı herhalde öyle ayarlanmaz dı?
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Katılım
12 Haz 2020
Mesajlar
171
Tepki puanı
149
Konum
Ankara
Aracınız
Civic aracım yok
Hayır bu durumda hiçbir şekilde araçtan çıkamazsın.Araba ikaz sesi veriyor.Doğru yordamla istop edince ancak arabanın kapısını açınca ikaz sesi almıyorsun.El frenini çekmeden de arabadan inemiyorsun.İkaz sesi ancak el freni çekildikten sonra olmuyor.Doğrusu bu olmasaydı herhalde öyle ayarlanmaz dı?
:) Karar verin ya biri olur diyor biri olmaz diyor... Ben fren basılı N konumuna alıp el frenini çekiyorum sonra ayaktan freni bırakıp P konumuna alıyorum. Sanırım doğru olan bu. Kitapçıkta da böyle yazıyordu sanırım . Kitapçığı bir daha inceleyim .
 
Geri
Üst