CVT Şanzıman - ANA KONU

Katılım
12 Mar 2018
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Yaş
46
Konum
kayseri
Fc5 kasa civic lerdeki cvt otomatik şanzıman ile ilgili problem yaşayan varmi sormak istedim. Devir saati dalgalanması, D den R ye geçişte sarsıntı yada direksiyonda kayma sağa veya sola çekme gibi

SM-N920C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Aynen garantiden yapıldı.lpg sistemi tamamen devre dışı bırakıldı.titremeninde şanzıman kaynaklı olduğunu söylediler.zaten şanzıman ısındıktan sonra yapıyordu.Ama iş büyüyecek gibiydi.sattım aracı sattığım arkadaşla görüşüyorum titreme devam ediyor fakat benim için sıkıntı değil diyor.1.5 senedir sürüyor oda.
Bana da pek sıkıntı gelmiyor, LPGli kullanımda şanzıman yağı değişiminden 5bin km sonrasında vites değişimi çok düşük devirde gerçekleştiği zaman dikkat edersem hissediyorum.
Her halikarda olası arızada bile tamiri daha bilinir ve uygun maliyetli olduğu için klasik otomatik şanzımanlı araçlar bana daha mantıklı geliyor.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Uymama ihtimali çok yüksek montaj yapılabilir dahi sorun yaşatabilir bu sanzimani çalışması vs çok farklı kontrol üniteleri farklı motorun düşük devirde ki tork ve güç farklı. Bizdeki araç 1700 le hizlanabiliyor aynı devirde atmosferik hızlandırılmaya kalkilirsa çok vasat olur.
Dogrudur başkan ama kalıbrasyon ile olabilir. Ama sen desen Rs e 125 in cvt tak he o olmaz işte .

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Öncelikle çok geçmiş olsun. Üzücü bir durum. Hep söylediğimi tekrar söyleme gereği hissettim. Araçlarımızı garantiden çıkarmışsak bile, şanzıman yağını kesinlikle yetkili servisde ve peryodik bakımda belirtildiği aralıklarda bakımının yapılması gerekli... Burada 4 bakım atlatılmış, ne oldugu belli değil, belkide şanzıman yağı hiç değişmedi 45 bin km den sonra. Belkide değişti ama yan sanayi kullanıldı, bilemiyoruz. İşte bu sebepten motor yağını pekmezde kullansan olur ama şanzıman olayı çok önemli.... Yapılacak bir şey kalmamış, servis bu garanti bu konuda sizi kurtaramaz. Tavsiyem 2. el komple şanzıman bulup takmanız..
Arac sahıbıne sormak gerekir.


Arac sahıbı aracın şanzıman yagı değişti mi hocam ? Ve kacıncı km lerde ve hangı yag ıle değişti bunları biliyor musunuz ?

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

akif

0
Katılım
5 Haz 2018
Mesajlar
570
Tepki puanı
836
Yaş
35
Konum
izmir
Aracınız
Aynen klasik. Hatta ben ilk 30 k da degistirdigimde yagini gercekten hic hosuma gitmemisti.
38 k da tekrar degistirdim bu sefer filitresi ile beraber sonra 47 de serviste orijinal yag ile degisim yaptirdim. Su an 55 k olmak uzere inanin icim cok rahat. Fakat bu FC5 iyi guzel ama benim aklimda hep bir soru isareti olusturuyordu. Honda da calistigim donem 10 15 bin koyup bir ara aklimdan gecti acaba HB alsammi diye hem o zaman sunroof olmadigi icin hemde CVT hakkinda bilgim olmadigindan bulasma bosver dedim kendi kendime.

FB7 uzerinde gelistirici proje yapacagim ilerleyen zamanlarda yalitim beraberinde orijinal slot bozmadanbosee muzik sistemi kablosuz sarj otomatik bagaj vs vs gibi ufak dokunuslar. donanin anlaminda tek eksigi aslinda Elegance olmasindan oturu bagaj dugmesi olmayisi. 2016 modellerin yarisi eski yarisi yeni kasa olarak cikmisti. isimi goruyor ama FC5 gorunum ve imaj olarak gercekten iyi bir araba..


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
2016 model Fb7'mi aradığım tek konu şanzımanı hocam onun haricinde fb7'nin ön göğüs çok uzun olmasından ötürü yaşam alanı dar yalıtım ve yol tutuş daha kötü birde kışın yanal rüzgarlardan çok etkileniyor. Genel kullanım için fc5 bu konularda daha iyi. Yalnız olduğum sürüşlerde Fb7 ile vsa ışığını sürekli yakıyordum fc5 ile aynı yollarda henüz yakamadım lastiklerin çok yeni olmasından ötürü de olabilir ama şasi hissedilir derece de daha gergin. Şanzıman konusunda tereddüt ettim ve fc5'in makyaj geçirmesini bekledim makyajla birde paddle shift geldiğinden bir nebze cvt tat veriyor manuel kullanımda hatta 2.viteste bayağı güçlü bile hissettiriyor ama fb7 şanzımanının 6 ileri olanını neden ama neden yapmadın honda diyorum :) Birde sorun çıkartan parçaları makyajla güncellemişlerdir diye düşünerek almıştım ki forumda yazılan kronik sorunları yaşamadım. Fb7'nin camları sanırım daha ince hocam çünkü yanımdan kamyon tır gibi yüksek motorlu araçlar geçtiğinde camlardan biri açık mı kaldı acaba diyordum ama Fc5'de bu durumu yaşamadım sonuç olarak cvt şanzımana rağmen tavsiye ederim hocam. Yazmadan edemedim ama konuyu da dağıttım sanki şimdiden affola. 2020-12-01%2021.26.44.jpeg

SM-N910C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Aynen garantiden yapıldı.lpg sistemi tamamen devre dışı bırakıldı.titremeninde şanzıman kaynaklı olduğunu söylediler.zaten şanzıman ısındıktan sonra yapıyordu.Ama iş büyüyecek gibiydi.sattım aracı sattığım arkadaşla görüşüyorum titreme devam ediyor fakat benim için sıkıntı değil diyor.1.5 senedir sürüyor oda.
P de iken aracı cekerlerse kırılır tabi .. kolay kırılacak bir parca değil ama malzememınınde mekanık muaynesi önemlı tabii

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
29 Kas 2019
Mesajlar
39
Tepki puanı
55
Konum
Ankara
Ad Soyad
Mehmet Çağrı
Yaş
29
Aracınız
Civic FC5 2020
Hicbi kitapcikta yazmayabilir ama arkadasimin scirocco su arizalandi dsg kac yil once 7 bin tl vermisti. Servis park ederken dsg kullanim hatasindan oldugunu dogru seklin el frenini cek n de ayak frenini birak geri bas p ye seklinde anlatmisti.yuk el freninde jalsin demisti.

Hocam aşağıda paylaştığım resimi FD6 için kullanım kılavuzundan aldım. Kılavuzda da P ye almadan önce el freni çekilmesi gerektiği yazmaktadır.
1606890122939.png1606890094597.png
 
Katılım
4 Haz 2020
Mesajlar
49
Tepki puanı
69
Konum
Suşehri
Aracınız
Civic FC5 2020
El freni çekmeden aracı park etme konusunda yanlış bilgilendirmeyi bırakalım derim.Benim aracım 1.5 turbo prestige paket.Aracımı park edeceğim zaman ayağım frende iken vites kolunu (N)ye alıp,el frenini çekiyorum.Sonrasında vites kolunu P ye alıp aracı stop ediyorum.(Anahtarsız giriş düğmesine basarak).Kapıyı açıp araçtan iniyorum.Bu şekilde değilde başka şekilde aracı park ettiğimde, arabanın kapısını açtığımda emniyet kemeri bağlı olmadığındakine benzer şekilde uyarı sesi veriyor.Tekrar çalıştırıp doğru şekilde park vitesine almadığım sürece bu uyarı sesi kesilmiyor.Diyeceğim şu ki,eğer doğru park şekli bu olmasaydı bu uyarı sesi olmazdı.Tabi isderseniz emniyet kemerini bağlamadan arabanızı kullanacağınız gibi,el frenini çekmeden de arabanızı park edebilirsiniz.Emniyet kemerini bağlamadan kaza yapdığınızda yaralanma yada ölme olasılığı ne kadar artıyorsa,el freni çekmeden arabayı park vitesine alma durumunda da okadar fazla şanzıman arızası olasılığı olacağını düşünüyorum.

Arabamın uyarısını yapan ses,bizim el freni dediğimiz şeye,Park freni diyor.Yanlış hatırlamıyorsam kullanım kitabında da park freni diyor.O halde bunu kullanmayalım mı?

El frenini çekilmeden vites kolu P ye alındığında,vites kolunu P den çıkarmak zorlaşıyor.El freninin çekilmemesinin arızalara yol açabileceği bu durumdan açık şekikde anlaşılıyor.Belli ki arabanın tüm ağırlığı şanzımana biniyor.

Eğimli olan yere arabanızı park ederken el freni çekmeyi tavsiye ediyorsunuz da,düz yerde niye el frenini çekmeyin diyorsunuz?Düz yerde arabanızı park ettiğinizde arabanın ağırlığı şanzımana değilde başka bir şeye mi biniyor.?Düz yerde park halindeki arabanıza birisi gelip çarpacak olursa veya arabanızın önüne yada arkasına park eden birisi arabanızın tamponuna bindirerek arabanızı ileri geri yerinden oynattıracak olursa şanzımanınız zarar görmeyecek mi?Savunduğunuz şey azıcık mantıklı olsun derim.
 
Katılım
17 Kas 2018
Mesajlar
1,182
Tepki puanı
789
Konum
Ümraniye
Aracınız
Civic FC5 2020
El freni çekmeden aracı park etme konusunda yanlış bilgilendirmeyi bırakalım derim.Benim aracım 1.5 turbo prestige paket.Aracımı park edeceğim zaman ayağım frende iken vites kolunu (N)ye alıp,el frenini çekiyorum.Sonrasında vites kolunu P ye alıp aracı stop ediyorum.(Anahtarsız giriş düğmesine basarak).Kapıyı açıp araçtan iniyorum.Bu şekilde değilde başka şekilde aracı park ettiğimde, arabanın kapısını açtığımda emniyet kemeri bağlı olmadığındakine benzer şekilde uyarı sesi veriyor.Tekrar çalıştırıp doğru şekilde park vitesine almadığım sürece bu uyarı sesi kesilmiyor.Diyeceğim şu ki,eğer doğru park şekli bu olmasaydı bu uyarı sesi olmazdı.Tabi isderseniz emniyet kemerini bağlamadan arabanızı kullanacağınız gibi,el frenini çekmeden de arabanızı park edebilirsiniz.Emniyet kemerini bağlamadan kaza yapdığınızda yaralanma yada ölme olasılığı ne kadar artıyorsa,el freni çekmeden arabayı park vitesine alma durumunda da okadar fazla şanzıman arızası olasılığı olacağını düşünüyorum.

Arabamın uyarısını yapan ses,bizim el freni dediğimiz şeye,Park freni diyor.Yanlış hatırlamıyorsam kullanım kitabında da park freni diyor.O halde bunu kullanmayalım mı?

El frenini çekilmeden vites kolu P ye alındığında,vites kolunu P den çıkarmak zorlaşıyor.El freninin çekilmemesinin arızalara yol açabileceği bu durumdan açık şekikde anlaşılıyor.Belli ki arabanın tüm ağırlığı şanzımana biniyor.

Eğimli olan yere arabanızı park ederken el freni çekmeyi tavsiye ediyorsunuz da,düz yerde niye el frenini çekmeyin diyorsunuz?Düz yerde arabanızı park ettiğinizde arabanın ağırlığı şanzımana değilde başka bir şeye mi biniyor.?Düz yerde park halindeki arabanıza birisi gelip çarpacak olursa veya arabanızın önüne yada arkasına park eden birisi arabanızın tamponuna bindirerek arabanızı ileri geri yerinden oynattıracak olursa şanzımanınız zarar görmeyecek mi?Savunduğunuz şey azıcık mantıklı olsun derim.

Hocam
Son Kısımda verilen örneklemeler çok başarılı bende iki aracımda fc5 ve micra da aynı işlemi yaparak park ediyorum ve çalıştırma esnasında giderken hiç zorlanmadan sarsıntı yapmadan yola çıkıyor araç bu da gösteriyor ki doğru olan bu


Hürmetler
 
Geri
Üst