CVT Şanzıman - ANA KONU

Katılım
12 Mar 2018
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Yaş
46
Konum
kayseri
Fc5 kasa civic lerdeki cvt otomatik şanzıman ile ilgili problem yaşayan varmi sormak istedim. Devir saati dalgalanması, D den R ye geçişte sarsıntı yada direksiyonda kayma sağa veya sola çekme gibi

SM-N920C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

akif

0
Katılım
5 Haz 2018
Mesajlar
570
Tepki puanı
836
Yaş
35
Konum
izmir
Aracınız
Gelenler gidenler
Yüzünde gül kokan günler
Hani şimdi nerdesiniz
Sohbetinizi özledim

Diyor şair(değerli arkadaşlar bence manuel alın bütün sorunsallardan kurtulun)
Yeni çıkan her üründen, her teknolojiden uzak durmak lazım. Biraz kumara giriyor açıkçası. Aracımıza yeni prins technomaxdan taktırmıştık 3 sene önce ama araca uymamış rezil olmuştuk. Manuele devam.
Otomatik vites yeni bir teknoloji değil ki hocam 1960 yıllarından beri kullanılıyor. Bakımlarını düzgün yapmadığımız her mekanik parça bozulabilir. Arkadaşımda 2000 model düz vites bir civic vardı arabasına bindiğimde geri inince üzerimi çırpardım kahkaha atardı sende çok titiz adamsın diye :) Neyse bir gün uzun yol yaparken baskı balatası tamamen bitmiş yolda kalmış daha diyor ki düz viteste bozulur muymuş... Sonuç olarak Honda'larımız iyi araçlar bizde iyi olanı nasıl en iyi şekilde koruruz onun bilgi alışverişini yapıyoruz saygılar.

SM-N910C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
8 Eyl 2017
Mesajlar
569
Tepki puanı
279
Konum
izmir
Aracınız
Otomatik vites yeni bir teknoloji değil ki hocam 1960 yıllarından beri kullanılıyor. Bakımlarını düzgün yapmadığımız her mekanik parça bozulabilir. Arkadaşımda 2000 model düz vites bir civic vardı arabasına bindiğimde geri inince üzerimi çırpardım kahkaha atardı sende çok titiz adamsın diye :) Neyse bir gün uzun yol yaparken baskı balatası tamamen bitmiş yolda kalmış daha diyor ki düz viteste bozulur muymuş... Sonuç olarak Honda'larımız iyi araçlar bizde iyi olanı nasıl en iyi şekilde koruruz onun bilgi alışverişini yapıyoruz saygılar.

SM-N910C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Lpg kiti de yeni teknoloji değil, prins de yılların markası, hatta sektörde en iyisi olarak gösteriliyor ama o zaman taktırdığımız technomax kiti çıkalı bi kaç ay olmuştu(yeni ecu) . belki de civicler arasında ilk bizimkine takılmıştır. :) ne olursa olsun cvt, otomatik şanzımanlar için yeni bence. Arıza olur illa ama kayış kopardığı vakit çıkma arayacağınızı yada komple şanzıman yenilemek gerektiğini, alırken kimse bilmiyordu. Bilse zaten bir çok kişi almazdı baştan. Düz viteste baskı balata bitince değişmesi gerektiğini arabalara ilgi duyan herkes biliyordur :)
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
el frenini çekmeden p'ye alınca direkt şanzımana yük bindirmiyor, ama p'nin bağlı olduğu bir dişli var ona biniyor.
şuraya örnek resmi koyayım

1*IG8AjSmvimN6lvh28POZJw.png

o dişlinin de az dişi olduğu için diş temas edene kadar araç salınıp sonra temas sağlanınca sert vuruyor.
amerikan dizilerinde dikkat edin hep p'ye alıp inerler araç yerinden zıplar inerken özellikle breaking bad dizisinde evlerinin önündeki eğimli yere park ederken görürsünüz bu sahneyi :)

ben bu salınımı sevmediğim için önce n sonra el freni yaparım hep.
birinde de arkadaşın araçta çocuğu oturttuk, araç el freni çekili p modunda.
kontak anahtarı olmadığından kafamız rahat.

çocuk yana geçmek için el freninin indirmemizi istedi. bizde p modunda olduğundan saldık tabi.
artık nasıl bir temasta kaldıysa raç çok fazla geriye gitti, ayak ezecek kadar yer değiştirdi sonra dişli yerine oturdu(araç honda değildi)

o günden sonra bu sıraya daha çok dikkat etmeye başladım yeri gelir 5cm kayma bile sıkıntı verebilir.
Bunları hep biliyorum, birçoğumuz bu sistemi biliyordur, burada asıl mevzu park halinde iken Park vitesine takıldığı zaman araç ön tekerleklerden sabitlendiğinde şanzımana yük binme mevzusu değil, sorun tek başına bu değil, o park vitesinden illaki çıkacaksınız, işte park vitesinden çıkarken ön tekerlekler şanzıman takozları ile araç ağırlığından dolayı esnediği için vitesi P den çıkarttığınızda şanzıman sarsılıyor, P den sonra boşa taksanızda bir sarsıntı oluyor zarar o esnada oluşuyor, park vitesinde iken sorun yok, güç aktaran CVT kayışı, planet dişlili sistemlerde ise güneş dişlisi ve diğer dişliler ani bir kuvvet çarpması ile karşılaşıyor bu olay sıklıkla tekrarlanırsan dişlilerde yada CVT kayışı üzerinde çizikler ezilmeler oluşuyor, ufak tefek çapaklar ortaya çıkıyor bu şanzımana uzun vadede bu şekilde kullanılırsa zarar veriyor, bununla beraber şanzıman ve motor takozlarının ömründen götürür. Bir şanzıman takozu ve motor takozunun kulağını 10-15 yıl kullanacağınıza 6-7 senede bozabilirsiniz. Tam düz zeminde tekerleklere hiçbir yük binmiyorsa ancak o zaman park vitesinde bırakmakla bir sorun olmaz.
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
Bunları hep biliyorum, birçoğumuz bu sistemi biliyordur, burada asıl mevzu park halinde iken Park vitesine takıldığı zaman araç ön tekerleklerden sabitlendiğinde şanzımana yük binme mevzusu değil, sorun tek başına bu değil, o park vitesinden illaki çıkacaksınız, işte park vitesinden çıkarken ön tekerlekler şanzıman takozları ile araç ağırlığından dolayı esnediği için vitesi P den çıkarttığınızda şanzıman sarsılıyor, P den sonra boşa taksanızda bir sarsıntı oluyor zarar o esnada oluşuyor, park vitesinde iken sorun yok, güç aktaran CVT kayışı, planet dişlili sistemlerde ise güneş dişlisi ve diğer dişliler ani bir kuvvet çarpması ile karşılaşıyor bu olay sıklıkla tekrarlanırsan dişlilerde yada CVT kayışı üzerinde çizikler ezilmeler oluşuyor, ufak tefek çapaklar ortaya çıkıyor bu şanzımana uzun vadede bu şekilde kullanılırsa zarar veriyor, bununla beraber şanzıman ve motor takozlarının ömründen götürür. Bir şanzıman takozu ve motor takozunun kulağını 10-15 yıl kullanacağınıza 6-7 senede bozabilirsiniz. Tam düz zeminde tekerleklere hiçbir yük binmiyorsa ancak o zaman park vitesinde bırakmakla bir sorun olmaz.
Hocam takozlara yük binmesini anlarımda o sarsintidan zarar görecek çizilecek sanziman o halde ulkemiz yollarında hiç durmadan sarsılıyor zarar mı görüyor sizce?
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
Arkadaşlar cvt eski değilki kaç yıldır hrv ve jazz araçlarda kullanılıyor arkadaşımda 2005 mi 4 mu hrv var 300k km de ve 4 çeker aracı jip gibi yağmur çamur batak heryerde sürüyor cvt halen saat gibi. Acaba bu cvt leri bizim 125 ler kaldırmadı mi gücünü nedir
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
O zaman araçlarda neden el freni var? Hangi araçta yok mesela?
Saab in arabasında yoktu birde joh Deere traktör de el freni yok şanzıman da park kilidi mevcut idi

Kasmayın fazla bayırda el freni cek sonra p ye tak gec

Boşa al sonra öle yap böle yapa gerek yok .

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
El freni çekmeden aracı park etme konusunda yanlış bilgilendirmeyi bırakalım derim.Benim aracım 1.5 turbo prestige paket.Aracımı park edeceğim zaman ayağım frende iken vites kolunu (N)ye alıp,el frenini çekiyorum.Sonrasında vites kolunu P ye alıp aracı stop ediyorum.(Anahtarsız giriş düğmesine basarak).Kapıyı açıp araçtan iniyorum.Bu şekilde değilde başka şekilde aracı park ettiğimde, arabanın kapısını açtığımda emniyet kemeri bağlı olmadığındakine benzer şekilde uyarı sesi veriyor.Tekrar çalıştırıp doğru şekilde park vitesine almadığım sürece bu uyarı sesi kesilmiyor.Diyeceğim şu ki,eğer doğru park şekli bu olmasaydı bu uyarı sesi olmazdı.Tabi isderseniz emniyet kemerini bağlamadan arabanızı kullanacağınız gibi,el frenini çekmeden de arabanızı park edebilirsiniz.Emniyet kemerini bağlamadan kaza yapdığınızda yaralanma yada ölme olasılığı ne kadar artıyorsa,el freni çekmeden arabayı park vitesine alma durumunda da okadar fazla şanzıman arızası olasılığı olacağını düşünüyorum.

Arabamın uyarısını yapan ses,bizim el freni dediğimiz şeye,Park freni diyor.Yanlış hatırlamıyorsam kullanım kitabında da park freni diyor.O halde bunu kullanmayalım mı?

El frenini çekilmeden vites kolu P ye alındığında,vites kolunu P den çıkarmak zorlaşıyor.El freninin çekilmemesinin arızalara yol açabileceği bu durumdan açık şekikde anlaşılıyor.Belli ki arabanın tüm ağırlığı şanzımana biniyor.

Eğimli olan yere arabanızı park ederken el freni çekmeyi tavsiye ediyorsunuz da,düz yerde niye el frenini çekmeyin diyorsunuz?Düz yerde arabanızı park ettiğinizde arabanın ağırlığı şanzımana değilde başka bir şeye mi biniyor.?Düz yerde park halindeki arabanıza birisi gelip çarpacak olursa veya arabanızın önüne yada arkasına park eden birisi arabanızın tamponuna bindirerek arabanızı ileri geri yerinden oynattıracak olursa şanzımanınız zarar görmeyecek mi?Savunduğunuz şey azıcık mantıklı olsun derim.
Düz yer de araba ilerliyor mu ???????

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,167
Çözümler
10
Tepki puanı
12,961
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Saygıdeğer forumdaşlar, vites'i Nye alıp almama hususunun biraz gereksiz yere uzadığını düşünüyorum, konuda ikili cevaplardan ziyade herkesin kendi tercihini ve düşüncesini ifade etmesi yeterli olacaktır, esas konunun başlığına uygun olarak CVT sistemdeki arızalara odaklanmamızın daha faydalı olacağı kanaatindeyim.
Keyifli forumlar :)
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
En güzeli çıkma temiz ve uygun fiyatlı bir şanzıman bulmanız gibi duruyor. 20-25'e hallolur inşallah. CVT nedeniyle bakıma sokuyorum her yıl. Manuel olsa idi servisin önünden dahi geçmezdim.
Manuel ama yıne gidecem gibi gözüküyor servise acaba gitmesem mi bilmiyorum

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

gunesec

Özel Üye
Katılım
11 Eyl 2019
Mesajlar
1,620
Tepki puanı
1,391
Konum
Ankara
Saygıdeğer forumdaşlar, vites'i Nye alıp almama hususunun biraz gereksiz yere uzadığını düşünüyorum, konuda ikili cevaplardan ziyade herkesin kendi tercihini ve düşüncesini ifade etmesi yeterli olacaktır, esas konunun başlığına uygun olarak CVT sistemdeki arızalara odaklanmamızın daha faydalı olacağı kanaatindeyim.
Keyifli forumlar :)

Tam itiraz edecektim, polemik çıkaracaktım.
Bu mesaj olmadı reis?
 
Geri
Üst