CVT Şanzıman - ANA KONU

Katılım
12 Mar 2018
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Yaş
46
Konum
kayseri
Fc5 kasa civic lerdeki cvt otomatik şanzıman ile ilgili problem yaşayan varmi sormak istedim. Devir saati dalgalanması, D den R ye geçişte sarsıntı yada direksiyonda kayma sağa veya sola çekme gibi

SM-N920C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
40bin'de de koparan var zinciri. Bunun olasılığı oldukça az. Belki 1/10.000 ama ihtimal olabilir. Sensör konusunda bir bilgim yok lakin burada servisten yana sabotaj şüpheniz varsa ayrı konu.

Bunun dışında sizin yapabilecekleriniz hususunda yetkili serviste 40bin km'de yapılması gereken şanzıman yağı bakımı yapılmadıysa, şanzımanın pek bir suçu yok. Bu konuda bilgi verirseniz iyi olur.
Hocam sizin kardeşin araba noldu şanzıman yeni mı takıldı yoksa tamir mi gördü

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
17 Kas 2018
Mesajlar
1,182
Tepki puanı
789
Konum
Ümraniye
Aracınız
Civic FC5 2020
Manuel ama yıne gidecem gibi gözüküyor servise acaba gitmesem mi bilmiyorum

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Hocam
Git git en azından faturan var belgen var satarken de mantıklı olur birde alacak kişiyide düşünmek gerekir onunda kafasında soru işareti olmaz


Hürmetler
 
Katılım
21 Kas 2019
Mesajlar
167
Tepki puanı
125
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2019
1. Honda Garanti Süresi

Honda garanti süresi, aracın teslim tarihinden itibaren başlar, 3 yıl veya 100.000 kilometredir ve ikisinden biri dolarsa garanti biter. Honda garanti süresi ile yasal garanti süresi farklıdır ve yasal garanti süresi, teslim tarihinden itibaren 2 yıl veya 60.000 kilometredir ve ikisinden biri dolarsa garanti sona erer. Tüketicinin Tüketicinin Korunması Hakkında Kanundan doğan, aracın ayıpsız misli ile değiştirilmesi, bedel iadesi ve ayıp oranında bedel indirimi gibi seçimlik hakları ise yasal garanti süresinde geçerlidir. Yasal garanti süresinden sonra, Honda garanti süresi sonuna kadar tüketicinin aşağıdaki şartlarda sadece onarım hakkı bulunur.

Honda garanti süresi; taksi, kiralık araç, sürücü kursu araçlarında ve ticari şirket araçlarında ise teslim tarihinden itibaren 2 yıl veya 60.000 kilometredir, ikisinden biri dolarsa garanti sona erer. Pert olan araçların garantisi ise pert olduğu tarih itibarıyla biter.

2. Garanti Kapsamı

Aracın bütün parçaları dahil olmak üzere tamamı belirtilen şartlar gereğince firmamızın garantisi kapsamındadır. Aracın garanti süresi içerisinde malzeme, işçilik veya montaj hatasından dolayı arızalanması halinde işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamiri yapılacaktır. Honda Yetkili Servisi tespiti doğrultusunda tamirat şeklinde veya tamiratın mümkün olmaması durumunda parça değişimi gerçekleştirilecektir. Garanti kapsamında tamir edilen ya da değiştirilen parçalar ise sadece aracın kalan garanti süresi içinde garanti kapsamına alınabilir. Çıkan parçalar, daha sonra firmamızın malı olur. Ek olarak araca üretim sonrasında takılan orijinal aksesuarlar aracın garantisi dışındadır.

Aracınıza Honda Yetkili Servislerince Honda Türkiye A.Ş. tarafından onaylanmış LPG sistemi montajının yapılması halinde, aracınızın garantisi devam edecektir. Ancak LPG sisteminden veya yakıtından dolayı aracınızda oluşacak arızalar ve LPG sistemi, garanti kapsamında değildir.

3. Tamir Süresi

Garanti kapsamında onarım yapılması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir. Aracın tamir süresi en fazla 45 iş günüdür. Bu süre, araca ilişkin arızanın servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda aracın satıcısı, bayii, acentası, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısından birisine bildirim tarihinden itibaren başlar. Garanti onarımlarında, aracın arızasının 10 iş günü içerisinde giderilmemesi halinde imalatçı veya ithalatçı, aracın tamiri tamamlanıncaya kadar benzer özelliklere sahip başka bir aracı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.

Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen aracın;

A. Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra bu arızaların araçtan yararlanamamayı sürekli kılması,

B. Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,

C. Firmanın servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı, bayii, acentası, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısından birinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün olmadığının belirlenmesi durumlarında, aracın teslim tarihinden itibaren 2 yıl geçerse veya 60.000 kilometre kat edilirse biten yasal garanti süresi içerisinde tüketici; aracın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesini veya ayıp oranında bedel indirimini talep edebilir.

Bakım ve onarımlarda orijinal parça kullanılmaması sebebi ile oluşan sorun, uyumsuzluk ve arızalar, bu parçaları uygulayan kurum ve kişilerin sorumluluğunda olup garanti kapsamında değildir.

Araç Kullanım Kılavuzu’nda yer alan hususlara aykırı kullanımdan kaynaklanan arızalar garanti kapsamı dışındadır.

4. Garanti Kapsamına Girmeyen Durumlar

  • Honda boya standartları içerisindeki boya kalınlığı üretim hatası olarak değerlendirilemez. Ürünün bölgesel olarak boya kalınlıklarında farklılıklar bulunur ve bu farklar üretim hatası olarak değerlendirilemez. Honda araçlarda boya kalınlığı standardı 300 mikron’a kadardır. Aracın gövde plastik parçaları olan tamponlar, çıtalar, kapı kolları, aynalar ve benzeri parçalar ile metal parçaları arasında boya ton farkı olabilir. Bu durum üretim hatası olarak değerlendirilemez.
  • Firmamızın dağıtımını ve/veya üretimini yapmadığı araçlardaki arızalar,
  • Garanti süresinden sonra oluşan arızalar,
  • Kullanım Kılavuzu’nda tavsiye edilen günlük bakım, periyodik bakımlar, parçaların periyodik değişimi ve diğerlerinin yapılmamış olması veya firmamız tarafından belirlenmiş yetkili bayi servis merkezleri dışındaki yerlerde bakım, ayar ya da tamir görmesi sonucu oluşabilecek arızalar,
  • Kullanım Kılavuzu’nda belirtilen nitelikte olmayan yağ, yakıt, hidrolik, motor yağı, şanzıman yağı, diferansiyel yağı, fren hidroliği ve radyatör sıvısı gibi sıvıların kullanımından kaynaklanan arızalar,
  • Firmamızın onaylamadığı modifikasyonlar ve aksesuarlar,
  • Akülerin, periyodik bakımların eksik olması sebebi ile test edilmemesi durumları,
  • Yarışma veya ralli gibi nedenlerden ötürü aracın aşırı zorlanması, uygun olmayan yol şartlarında kullanılması,
  • Deprem, fırtına, sel, dolu, çığ, heyelan, yangın gibi doğal afetlerden kaynaklanan sorunlar,
  • Duman, kimyasal sıvılar, asit yağmurları, ilaçlar, kuş pislikleri, böcek ölüsü, hayvan kanı, deniz suyu ve tuzu ile yol tuzlarından kaynaklanan boya ve nikelaj sorunları,
  • Aracın boya veya nikelaj kaplı kısımlarının uzun süre temizlenmemesi ya da toz, çamur, egzoz gazı vb. etmenler neticesinde oluşan boya bozulması, sararma, paslanma ve oksitlenmeler,
  • Üreticinin uygun gördüğü standart üretim dışında ilave olarak talep edilebilecek donanım, parça, boya, cila, yalıtım vb. gibi ek işlemler,
  • Sürüş sırasında aracın üzerine gelen sert yabancı materyallerin oluşturduğu cam kırılması, boya atması, radyatör veya kondansatör delinmesi; far camı, sinyal camı ve sis camı kırılması gibi hasarlar,
  • Kullanıcının günlük bakımları uygulamaması sonucunda yağ, soğutucu, hidrolik seviyelerinin normal düzeyde olmamasından kaynaklanan arızalar,
  • Kaporta, cam, plastik aksamda dış etken ile oluşan çatlak, kırık, çizilme, ezilme vb. hasarlar,
  • Kaza, taş çarpması, çizilme, ezik, kasise çarpma, çukura düşme ve yol bozukluğu gibi harici etkiler ile oluşabilecek bozulma ve yıpranmalar;
  • Ön ve arka düzen parçaları,
  • Lastik,
  • Düşük lastik basıncı ile sürüş,
  • Süspansiyon geometrisi arıza ve ayarsızlıkları,
  • Aracın uygun olmayan oto şampuanı, kimyasal temizleyiciler veya fırça ve bezlerle yıkanması neticesinde oluşan boya ve kaporta problemleri,
  • Aşırı basınçlı, aşırı sıcak veya soğuk su gibi sıvılarla yapılan yıkamalar nedeniyle boyada deformasyon, kaplamanın kalkması veya deforme olması ve fitil veya contaların deformasyonu gibi arızalar,
  • Parlatıcı, koruyucu, koku giderici gibi amaçlarla kullanılan silikon, parfüm vb. maddelerin kullanımından kaynaklanan;
  • Aracın kumaş veya iç kaplamalarındaki yüzey bozulmaları,
  • Deri veya vinil yüzey ve kaplamalarda çatlak, kırık ve deformasyonlar,
  • Renk değişimi, buruşma, kabarma, soyulma, deformasyon vb,
  • Yakıt kaynaklı olarak motor, yakıt hatları, filtreler, şamandıralar, yakıt pompası, egzoz sistemi, katalitik konvertör veya sensör arızaları,
  • Sürücü ihmal ve kusurundan kaynaklanan arızalar,
  • Aracın hatalı kullanılması sonucu oluşabilecek arızalar,
  • Debriyaj baskı ve balatası; seyir halinde sürekli debriyaja basmak veya ayağı sürekli debriyaj pedalı üzerinde tutmak, kar ve çamurda veya yokuşta zorlama, patinaj çekmek, sürüş esnasında el freni çekmek, sık sık vites değişikliği şeklinde aracın zorlanması sonucu oluşan arızalar,
  • Sarf malzemeler,
  • Kornanın uzun süreli basılı tutulması ile oluşan arızalar,
  • Motor yağı, motor soğutma suyu, şanzıman, diferansiyel yağı ve yakıta her türlü katkı maddeleri ilave edilmesi sonucu oluşan arızalar,
  • Aracın alışma periyodu olan ilk 1000 km içerisinde fren, motor gibi aksamların aşırı zorlanmasından kaynaklanan arızalar,
  • Kilometre sayacının değiştirilerek gerekli kaydın yapılmadığı veya gerçek kilometrenin belirlenemediği araçlar,
  • Aracın çalışmasına bağlı gürültü ve titreşimler garanti kapsamında değildir
 
Katılım
21 Kas 2019
Mesajlar
167
Tepki puanı
125
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2019
5. Karşılanmayan Masraflar

  • Normal kullanım sonucu zamanla aşınan parçalar, periyodik bakımlara ait parça ve işçilik giderleri ile sarf malzemeleri ve temizlik masrafları; debriyaj, baskı ve balatalar, fren diskleri ve balataları, tüm filtreler, kayışlar, akışkanlar, yağlar, bujiler, silecekler, lastikler, akü, bilyalar ya da rulmanlar, ampuller ve diğer parçalar,
  • Yetkili Honda servisleri dışında yapılan tamiratlara ait ücretler,
  • Kullanımdan kaynaklanan, klima gazı, yağ ve hidroliklerin değiştirilmesi veya ilave edilmesi için gerekli masraflar,
  • Aracın uzun süreli kullanılmamasından veya kısa mesafelerde kullanılmasından kaynaklanan lastik ve akü gibi parçalarda oluşan problemler,
  • Garanti süresi dolduktan sonra ortaya çıkan arızalar,
  • Bozuk yollarda kullanım sonucu ortaya çıkan ses gibi şikayetler, garanti kapsamında değerlendirilmez.
  • Lastik sorunları ise lastik üreticisi/temsilcisi firma tarafından incelenir ve firmanın tespitine göre garanti değerlendirmesi yapılır.
6. Kullanıcının Uyması Gereken Kurallar

Rahat ve güvenli bir sürüş için aracınızı kullanım kılavuzunda belirtildiği şekilde kullanın. Kullanım kılavuzunda tavsiye edilen günlük bakım ve periyodik bakımları mutlaka yapın/ yaptırın.

Aracınıza aşırı yük yüklemeyin. Kullanım kılavuzu ya da uygunluk belgesinde belirtilen yükleme sınırlamalarını aşmayın. Aşırı yükleme durumunda oluşabilecek sorunlar garanti

kapsamında değildir.

7. Garanti Sınırları

Türkiye sınırları içerisinde satılan ve kullanılan araçlar için geçerlidir.

8. Ürünün Ekonomik Ömrü

10 yıldır.

9. Üretim Değişiklikleri

Honda Türkiye A.Ş. önceden üretilen ve/veya satılan araçlarda aynı veya benzer değişiklikleri yapma zorunluluğuna maruz kalmadan değişiklik yapma hakkını saklı tutar. Broşürler, web sayfası ve internette belirtilen ürün, model, donanım vb. görsel aksesuarlar ile teslim edilen araç arasında değişiklikler ve farklılıklar olabilir.
Her iki mesajımında referansı Honda.com.tr'dir.
 
Katılım
11 Tem 2014
Mesajlar
674
Tepki puanı
197
Yaş
54
Arkadaşlar cvt eski değilki kaç yıldır hrv ve jazz araçlarda kullanılıyor arkadaşımda 2005 mi 4 mu hrv var 300k km de ve 4 çeker aracı jip gibi yağmur çamur batak heryerde sürüyor cvt halen saat gibi. Acaba bu cvt leri bizim 125 ler kaldırmadı mi gücünü nedir

300 bine kadar yapilan cvt masraflari ne kadar acaba?merak ettim.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
İlk sahibi inanılmaz hor kullanıyordu yağ değişimi yaptı mı bilmiyoruz kendi de uzun süredir kullanıyor birkac defa söylememe rağmen yağ değişimi yapmadı ve şanzıman halen pürüzsüz :)
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
İlk sahibi inanılmaz hor kullanıyordu yağ değişimi yaptı mı bilmiyoruz kendi de uzun süredir kullanıyor birkac defa söylememe rağmen yağ değişimi yapmadı ve şanzıman halen pürüzsüz :)
Zaten genelde pinpirikli olan kısılerin araclarına birşeyler olur böle umursamaz gamsız adamların araclarına bir sey olmaz

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,266
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Bende garaja koyarken el freni teli yipranmasin diye cekmiyorum duz yer zaten :D kafam rahat yakinda araba usumesin diye petek baglatmayi bile dusunuyorum 9 dereceydi oda sicakligi disarisi 6 :)))))) saka bir yana gercekten disari koyuyorsaniz muhakak cekin el freninizi arkadaslar. Sadece P konumuna takmak amerikalilarin yaptigi bir sey.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,942
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Hocam sizin kardeşin araba noldu şanzıman yeni mı takıldı yoksa tamir mi gördü

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam onu sattı 160'a, satın alan arkadaş da zincir taktırdı. Takan usta tekrar nüksedebilir aynı durum diye söylemiş ama O'da "o zamana kadar idare ederim tekrar koparırsa çıkma ile değiştiririm" dedi. Takılan zincir orjinal değil bu arada.
 
Geri
Üst