CVT Şanzıman - ANA KONU

Katılım
12 Mar 2018
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Yaş
46
Konum
kayseri
Fc5 kasa civic lerdeki cvt otomatik şanzıman ile ilgili problem yaşayan varmi sormak istedim. Devir saati dalgalanması, D den R ye geçişte sarsıntı yada direksiyonda kayma sağa veya sola çekme gibi

SM-N920C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,942
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016

kayhanbozkus

0
Yönetici
Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
2,335
Tepki puanı
1,100
Yaş
35
Konum
Ankara
Bu sadece CVT icin degil tum otomatik vitesler icin gecerli aslinda ama bunu yapiyor muyuz ? Cogumuz unutuyoruz. Bir ara aliskanlik yapmistim ama yine eski duzen devam ediyoruz. Sanzimani elimize alip canimiz cebimiz yaninca akillanacagiz sanirim.
Haydaa önce N ye alıp sonra P den sonra şimdi de vitese alınca el frenini çekme olayı çıktı bak

Kardeşimin rahmetli şanzımanın hiç alışık olmadığı hareketler bunlar

ES7 2004
FB7 2013
FC5 2017
TUCSON 2015
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,942
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Bu sadece CVT icin degil tum otomatik vitesler icin gecerli aslinda ama bunu yapiyor muyuz ? Cogumuz unutuyoruz. Bir ara aliskanlik yapmistim ama yine eski duzen devam ediyoruz. Sanzimani elimize alip canimiz cebimiz yaninca akillanacagiz sanirim.

ES7 2004
FB7 2013
FC5 2017
TUCSON 2015
Ben yapıyorum. Hem dsg araç kullanıyorum 240bin e dayanmış bir passat, hem mevcut aracım hem de hangi araca binersem bineyim. Bu benim yaşam tarzım?
 
Katılım
31 Ağu 2019
Mesajlar
169
Tepki puanı
158
Konum
Van
Aracınız
Civic FC5 2019
arkadaslar bu adam resmen Gabi seviyesinde anlatmis. Ilk otomatik aracimi 1 yil once aldim. Hic kimseye sormadim arastirmadim da ama ilk aldigim gunden beri bu sekilde yapiyorum tesadufen youtube de karsima cikti paylasmak istedim mantik olarak da dogru hareket bu olmasi lazim diye dusunuyorum.

Diger bir konuda yazilanlari surekli takip ediyorum ve bazen saskinlikla izliyorum olaylari, her zman soylerim elektronik ve mekanik tum urunler sans-kader isidir.

2012 fb7 manul benzinli aracimi 4 yil kullandim o kadar takintiliydim ki benzini dahi 1 kere bile BP disinda bir yerden almadim. Bozuk yollarda cukurlardan bir gecisim vardi arkadaslar dalga gecerdi arabayi sirtina al oyle gec diye, baski balatayi yemesin diye nerdeyse debriyaja basmiyordum Neyse ilk sansiman yagi degiminin 5bin km sonrasi sanziman ariza verdi. Baski balata debriyaj ust merkezi vites kutusunun tammen degismesi gerekiyordu bu kdar nazik kullanilan ve cok saglam olan bir urun nasil olduda bu sekilde ariza vermisti sasirmistim. O saglam bu kronik diye bir durum yok her arabanin ve markanin basina gelebilecek bir sorunlar bunlar.


SM-G920F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
yabancı videoları izledim, üretimde oluşan ufak hatalar CVT şanzımanda zamanla sıkıntılara sebep olabiliyor gibi, Jatco nun şanzımanlarını hiç sevmiyorlar, bozuluyor diyorlar halbuki Jatco Japon menşeili bir aktarma ünitesi üreticisi, subaru toyota nissan mazda vs. vs. alayının şanzımanı aisin yada jatco yada zf gibi markaların üretimidir diyorlar ama honda kendisi üretiyor ve en iyisidir diyorlar,

Civic 10. nesilde hangi marka şanzıman var bilmiyorum bakmak lazım,

CVT şanzımanda en ufak bir kayış kaçırması durumu daha sonra kısa süre içinde kayışın parçalanmasına kasnakların eğilip mahvolmasına sebep oluyor, kayış kaçırmazsa, bakım ve kulanımda dikkat edilirse belki 600-700000km de en fazla takırtı sesi yapmaya ve titreme yapmaya başlar ve o zaman revizyon kurtarabilir halde şanzıman indirilip çok daha kolay tamir de edilebilir belki.

daha önceden öbür konuda yazmıştım sanırım, biraz değiştirerek şöyle yazayım ilk kalkıştan önce D ye yada R ye taktığınızda ayağınız bir süre frende olursa şanzıman harekete başlamadan önce iyice yağlanır ve aşınma bozulma riski minimuma iner, birde ilk harekette veya durduğunuz yerden harekete geçerken her zaman ilk önce gaza az basarak tekerlekler dönmeye başladıktan bir süre sonra gazı kökleyeceksiniz tabi buna ihtiyacınız varsa eğer yoksa sakin sürün, bakımları da düzgün yaptırırsanız zor bozulur gibime geliyor,

gaza ani bastığınızda tork konvertör yani bizdeki CVT otomatik şanzımanın kavrama sistemi gücü şanzımana iletmeden önce dolduruşa yani enerji depolamaya başlıyor devrini yakalayınca da bam diye kayışların olduğu bölüme gücü iletiyor, hani gaza ani bastığınızda devir birden arttıktan bir süre sonra araç hızlanıyor ya... işte ondan bahsediyorum o hareketi ne kadar az yaparsanız o kadar iyi, bu hareketi yapmadan da çok iyi hızlanma süreleri ve top speed değerlerini yakalamanız mümkün.

70-80km hızla giderkende artık vitesi R ye P ye falan takmayın N ye da takmayın N ye alırsanız şanzımanın yağlaması kesiliyor, tork konvertörün bir görevi yağı sıkıştırarak kavrama yapması bir diğer görevi de yağ basıncı üreterek şanzımanın bazı bölümlerini yağlamasıdır. Hızla ilerlerken R ye yada P ye takarsanız bazı araçlarda kendini korumaya alır vites geçmez derler ama bunu kimse denemek istemez zaten, bu hareket şanzımanı anında bozar.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
arkadaslar bu adam resmen Gabi seviyesinde anlatmis. Ilk otomatik aracimi 1 yil once aldim. Hic kimseye sormadim arastirmadim da ama ilk aldigim gunden beri bu sekilde yapiyorum tesadufen youtube de karsima cikti paylasmak istedim mantik olarak da dogru hareket bu olmasi lazim diye dusunuyorum.

Diger bir konuda yazilanlari surekli takip ediyorum ve bazen saskinlikla izliyorum olaylari, her zman soylerim elektronik ve mekanik tum urunler sans-kader isidir.

2012 fb7 manul benzinli aracimi 4 yil kullandim o kadar takintiliydim ki benzini dahi 1 kere bile BP disinda bir yerden almadim. Bozuk yollarda cukurlardan bir gecisim vardi arkadaslar dalga gecerdi arabayi sirtina al oyle gec diye, baski balatayi yemesin diye nerdeyse debriyaja basmiyordum Neyse ilk sansiman yagi degiminin 5bin km sonrasi sanziman ariza verdi. Baski balata debriyaj ust merkezi vites kutusunun tammen degismesi gerekiyordu bu kdar nazik kullanilan ve cok saglam olan bir urun nasil olduda bu sekilde ariza vermisti sasirmistim. O saglam bu kronik diye bir durum yok her arabanin ve markanin basina gelebilecek bir sorunlar bunlar.


SM-G920F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
İlyas salmanın bir filmi var sari Mercedes diye orada bir sahnede arabanın pazartesi ve cuma gunu üretim olanı istemediğini soyluyor galerici neden diye sorduğunda işçiler o günler işlerine tam olarak yoğunlaşamadıgından bahsediyor aslına bakarsanız komedi ama kesinlikle dogruluk payı var

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Yukarıda yazdığım onlarca dikkat edilmesi hususun hiçbirisi CVT kayışı koparanların ağzından çıkan laflarla örtüşmüyor bunlara dikkat ettim diyen birisi yok.

Bana deseler ki: R ye takınca hayatta bir mm bile ileri kaydırmadım D de iken bir mm bile geri kaydırmadım, rampada durduğum yerde arabada 4-5 kişi varken hiç dipgaz kalkış yapmadım, şanzıman yağını zamanı gelmeden birkaç ay yada bir 8-10000km evvelinde değiştirdim. Yüksek devirde giderken kompresyon freni yaptırmadım, düz yolda akıp gitsin diye hareket halinde N ye takmadım, motoru çalıştırır çalıştırmaz motor ısınmadan vitesi D ye takıp 4-5 saniye durarak ısınıp yağlanmasını beklemeden gaza basmadım, modifiye yazılım pedal box vs. asla yaptırmadım buna rağmen bu çelik kayış koptu dese diyeceğim ki Honda ne kadar dandik bir şanzıman yapmış? ama mevzu öyle değil gibi ha?

Asıl sıkıntı yaratan şey şanzımanın tamirinin olmaması, komple ünitenin de şaka gibi bir rakama satılması. Aslında diğer şeyleri boşuna tartışıyoruz yok bakımlara dikkat edelim yok efendim kullanırken dikkat edelim diye...., Honda ya kalabalık halde toplanıp yazı yazıp bu şanzıman neden bu kadar pahalı ? sadece şanzımanın garantisi 10 yıl gibi bir süre ile uzatılabilir mi ? yada daha ucuza sıfır sandık şanzıman elde edilebilir mi diye müşteri olarak talepte bulunulsa belki birşeyler olabilir. Bu durumda Honda dan bu konuda destek isteyecek kadar evham yapmamızın bir kıymeti var mıdır? yoksa CVT kayışı kopartanlar gerçekten sürücü koltuğuna geçince tek tük nadir görülen bir agresif sürüş stiline sahip bireylerden ibaret olup kullanıcıların büyük çoğunluğunun onlar gibi olmadığı için hiçbir şekilde evham yapmaması mı gerekir? bilinmeyen şeyler bunlar.

Birde bazı yerlerde sıklıkla gördüğüm bir yanlışı dile getirmek istiyorum, tork konvertör bir kavrama sistemidir şanzıman tipi değildir bazıları tam otomatik planet dişlili şanzımanı anlatırken sadece tork konvertörlü tip şanzıman diyor özellikle youtube yorumlarında donanım haber veya ekşi sözlük vs.. gibi yerlerde görüyorum bu eksik bir tanım olarak yanlıştır, tam otomatik şanzımanlarda manuel viteslideki debriyaj balatası ve baskı yerine benzer görevi yapan tork konvertör bulunur şanzıman ise ayrıcadır, CVT de yada klasik tam otomatik denilen planet dişli tipi olan şanzımanlarda tork konvertör de bulunabilir kuru tip debriyaj balatalı kavrama da bulunabilir bunların ikisinin birden olduğu karma sistemler vardır eski Renault larda vardı mesela. Örnek vermek gerekirse Civic teki CVT şanzımanda tork konvertörlü kavrama vardır ama şanzıman kayış aktarmalı CVT dir, dizel modelindeki ZF nin ürettiği 9 ileri ünite ise planet dişlili sistemdir onda da tork konvertör kavrama vardır. Tork konvertörlü kelimesi her zaman planet dişlili klasik en sorunsuz şanzımanı anlatmaya yetmez tamam kavrama yağlı tip yani tork konvertörlü ama şanzıman ney?
 
Katılım
19 Kas 2019
Mesajlar
162
Çözümler
1
Tepki puanı
435
Konum
KOCAELİ
Aracınız
Civic FD6 2010
yabancı videoları izledim, üretimde oluşan ufak hatalar CVT şanzımanda zamanla sıkıntılara sebep olabiliyor gibi, Jatco nun şanzımanlarını hiç sevmiyorlar, bozuluyor diyorlar halbuki Jatco Japon menşeili bir aktarma ünitesi üreticisi, subaru toyota nissan mazda vs. vs. alayının şanzımanı aisin yada jatco yada zf gibi markaların üretimidir diyorlar ama honda kendisi üretiyor ve en iyisidir diyorlar,

Civic 10. nesilde hangi marka şanzıman var bilmiyorum bakmak lazım,

CVT şanzımanda en ufak bir kayış kaçırması durumu daha sonra kısa süre içinde kayışın parçalanmasına kasnakların eğilip mahvolmasına sebep oluyor, kayış kaçırmazsa, bakım ve kulanımda dikkat edilirse belki 600-700000km de en fazla takırtı sesi yapmaya ve titreme yapmaya başlar ve o zaman revizyon kurtarabilir halde şanzıman indirilip çok daha kolay tamir de edilebilir belki.

daha önceden öbür konuda yazmıştım sanırım, biraz değiştirerek şöyle yazayım ilk kalkıştan önce D ye yada R ye taktığınızda ayağınız bir süre frende olursa şanzıman harekete başlamadan önce iyice yağlanır ve aşınma bozulma riski minimuma iner, birde ilk harekette veya durduğunuz yerden harekete geçerken her zaman ilk önce gaza az basarak tekerlekler dönmeye başladıktan bir süre sonra gazı kökleyeceksiniz tabi buna ihtiyacınız varsa eğer yoksa sakin sürün, bakımları da düzgün yaptırırsanız zor bozulur gibime geliyor,

gaza ani bastığınızda tork konvertör yani bizdeki CVT otomatik şanzımanın kavrama sistemi gücü şanzımana iletmeden önce dolduruşa yani enerji depolamaya başlıyor devrini yakalayınca da bam diye kayışların olduğu bölüme gücü iletiyor, hani gaza ani bastığınızda devir birden arttıktan bir süre sonra araç hızlanıyor ya... işte ondan bahsediyorum o hareketi ne kadar az yaparsanız o kadar iyi, bu hareketi yapmadan da çok iyi hızlanma süreleri ve top speed değerlerini yakalamanız mümkün.

70-80km hızla giderkende artık vitesi R ye P ye falan takmayın N ye da takmayın N ye alırsanız şanzımanın yağlaması kesiliyor, tork konvertörün bir görevi yağı sıkıştırarak kavrama yapması bir diğer görevi de yağ basıncı üreterek şanzımanın bazı bölümlerini yağlamasıdır. Hızla ilerlerken R ye yada P ye takarsanız bazı araçlarda kendini korumaya alır vites geçmez derler ama bunu kimse denemek istemez zaten, bu hareket şanzımanı anında bozar.
10.nesil Civic de araç hızla ilerlerken (misal 100km/h) vites kolunu R ye alsanız dahi araç geri vitese geçme eğiliminde bulunmaz vites kolu R konumuna gelir ekranda geri vites kamerası açılır lakin şanzıman geri vitese geçmez. O şekilde yavaşlamaya başladınız 10 km/h(15 de olabilir tam hatırlamıyorum) a düşünce geçer geri vitese. Kesin bilgi ?
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
10.nesil Civic de araç hızla ilerlerken (misal 100km/h) vites kolunu R ye alsanız dahi araç geri vitese geçme eğiliminde bulunmaz vites kolu R konumuna gelir ekranda geri vites kamerası açılır lakin şanzıman geri vitese geçmez. O şekilde yavaşlamaya başladınız 10 km/h(15 de olabilir tam hatırlamıyorum) a düşünce geçer geri vitese. Kesin bilgi
Vıtesi r ye takamazsin kilit var dıye biliyorum ?????

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Vıtesi r ye takamazsin kilit var dıye biliyorum ?????

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
yüksek hızda ileriye doğru sürüş yaparken kilidi açacak düzeyde ama arabayı durduramayacak kadar hafif frene basarak spiral kablonun tırnağını vites kolundan kurtarırsanız ve vites kolundaki mandala basıp kolu iterseniz vites kolu geriye yani R ye geçer ama şanzıman solenoidi R komutunu uygulamaması lazımdır fail safe illa vardır, ama belli olmaz çok fena şeyler de olabilir. Kimseye önermem kendim de denemem.
 
Geri
Üst