CVT Şanzıman - ANA KONU

Katılım
12 Mar 2018
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Yaş
46
Konum
kayseri
Fc5 kasa civic lerdeki cvt otomatik şanzıman ile ilgili problem yaşayan varmi sormak istedim. Devir saati dalgalanması, D den R ye geçişte sarsıntı yada direksiyonda kayma sağa veya sola çekme gibi

SM-N920C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
10.nesil Civic de araç hızla ilerlerken (misal 100km/h) vites kolunu R ye alsanız dahi araç geri vitese geçme eğiliminde bulunmaz vites kolu R konumuna gelir ekranda geri vites kamerası açılır lakin şanzıman geri vitese geçmez. O şekilde yavaşlamaya başladınız 10 km/h(15 de olabilir tam hatırlamıyorum) a düşünce geçer geri vitese. Kesin bilgi ?
youtube da ford focus u o şekilde yapan birisi vardı aynı öyle oluyordu.
 
Katılım
19 Kas 2019
Mesajlar
162
Çözümler
1
Tepki puanı
435
Konum
KOCAELİ
Aracınız
Civic FD6 2010
Tabiki denemeyin ama sizin yerinize bunları deneyenler var. Emniyet sistemleri sürekli test edilir. İleri harekette geri vites selenoidi enerjilenmez güvenlik amacıyla.
Tabiki denememek lazım ama bunuda bilmek lazım yanlışlıkla da olsa veya siz frene basarken çoluk çocuk vitesi r ye alsa geçmez. Levye geçer ama fiziki olarak geri vitese geçmez.
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
Vites kolu geçsede sanziman r ye geçmiyor Honda larda adamlar önlem almış bizim Bi arkadaşta çocuk tekmeledi birsey olmadı. Ama buna tabiki güvenmemek lazım. Geçenlerde 320i ed sahibi olan kuzenim yavaş ilerlerken dışarıdan bir ses geldi acaba arabanın altından mı geliyor diye şoför kapısını araladı aman allahim zf8 sanziman kendini araç giderken kapı açılınca parka aldı caaarrrt diye bir inanılmaz bir ses ama neyseki halen sorun yok. :)
 
Katılım
19 Kas 2019
Mesajlar
162
Çözümler
1
Tepki puanı
435
Konum
KOCAELİ
Aracınız
Civic FD6 2010
Hondanin cvt sini konuşmak için bence daha erken. Şanzımandan L konumunu kaldırmalarınin bir sebebi vardır herhalde diye düşünüyorum. L konumunda bir çok kişi devirsiz kullandı problem yaşandı bu bir gerçek. Lakin genel manada cvt sorunludur demek haksızlık olur. Jazz da ve city de bir kaç nesil boyunca cvt şanzıman kullanildi böyle problemler duyulmadı.
Genel olarak cvt ye gelecek olursak bir çok marka modelde kullanılan bir sanziman. Japonlar çok seviyor subarudan toyotaya nissandan hondaya her japon kullandı hala daha kullanıyor. Hatta Mercedes b serisinde de kullandı. Mitsubishide Lancer 1.8 ler var tr de bu şanzımanı yazılımla iyileştirmeler hatta ve hatta motoru turbolayip şanzımana ekstra yağ soğutucu ekleyip kullananlar var Türkiye'de. Bakalım hondanınki nasıl olacak ilerliyen zamanlarda göreceğiz.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,172
Çözümler
9
Tepki puanı
12,976
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
@m2hamid hocam güzel şanzımanların hepsi neredeyse dediğiniz gibi baskı balata sistemine sahip bildiğim kadarıyla ama bu değişim ücretleri en son 10 bin civarındaydı
Bizim fc5 lere 70-80 binden bahsediliyor fahiş rakamlar bunlar. Araba kaç para ki alan adam buna 80 bin versin değiştirsin?
Şimdi çıkma diyeceksiniz ama ben bu zamana kadar hiç bir zaman çıkma bir parçaya güvenip almadım, evveliyatı ne acaba ? Sorusuna kimse güvenilir bir cevap veremiyor.

Yine diğer firmalar iyi niyet garantisi vs adı altında yardımcı oluyor
Bizim Honda garantisi gibi yalvartmıyor insanları


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam tam olarak bahsettiğiniz hususu anlamadım. Civiclerde kullanılan i-shift harici otomatiklerde şimdiye kadar kalkışlar için hep tork konvertörü sistemi mevcuttu, çift kavramalardaki gibi baskı balata yok, kalkışlarda da ilk pürüzsüz kalkışı sağlayan zaten bu parçadır.
CVTlerin 70-80 bin komple şanzıman fiyatı, tamir parçaları ülkemizde olmadığı için uçuk fiyatlar bahsediliyor ancak DSG gibi arızası standart bir ürün olsaydı onunda tamircileri yaygınlaşmaya başlardı ancak daha yeni yeni kendini gösteren bir şanzıman, normalde iç parça fiyatlarının Honda'nın diğer şanzıman parçalarından daha pahalı olduğunu sanmıyorum ama Honda Türkiye'nin ülkemizde herkesin bildiği fahiş bir yedek parça politikası var, bu nedenle özellikle CVTye has parçaların ülkemizde yaygınlaşması zaman alabilir.
İyi niyet garantisi veren VAG firmalarda bu iyiniyet garantisi bile 5 yıldan uzun değil ve sürekli servis bakımlı olma şartı var, Honda'da ise zaten sürekli servis bakımlı ise 6 yıl standart garantiyi veriyor.
Ek olarak şanzıman tarmircilerinin CVT şanzımanları sevmemesinin temel nedeni Nissan grubunun şanzımanlarıdır, Nissan'larda bu şanzıman hususunda cidden çok sorun yaşayan oldu.
 
Son düzenleme:

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,172
Çözümler
9
Tepki puanı
12,976
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Yanlız foruma yeni gelen biri konu başlığı ve mesaj sayısına bakarak içeriği hiç okumadan direk "FC5 CVT sorunlu ki bu kadar muhabbeti olmuş" diye düşünebilir ?
En iyisi konuya daha makul bir isim bulalım ? Önerilere açığım :)
 
Katılım
19 Kas 2019
Mesajlar
162
Çözümler
1
Tepki puanı
435
Konum
KOCAELİ
Aracınız
Civic FD6 2010
Yanlız foruma yeni gelen biri konu başlığı ve mesaj sayısına bakarak içeriği hiç okumadan direk "FC5 CVT sorunlu ki bu kadar muhabbeti olmuş" diye düşünebilir ?
En iyisi konuya daha makul bir isim bulalım ?
Katılıyorum hocam.ürkütücü bir başlık ama varsayım ve bilgi paylaşımı gibi oluyor. Zaten vagcılar hondayi mimlemeye yer arıyor ??
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,172
Çözümler
9
Tepki puanı
12,976
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Katılıyorum hocam.ürkütücü bir başlık ama varsayım ve bilgi paylaşımı gibi oluyor. Zaten vagcılar hondayi mimlemeye yer arıyor ??
Aynen, bir ara donanımhaber'deki buradaki konuları okuyup "bak Honda şöyle böyle kötü" başlıkları bile açmaya başlamışlardı ?
 
Geri
Üst