CVT Şanzıman - ANA KONU

Katılım
12 Mar 2018
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Yaş
46
Konum
kayseri
Fc5 kasa civic lerdeki cvt otomatik şanzıman ile ilgili problem yaşayan varmi sormak istedim. Devir saati dalgalanması, D den R ye geçişte sarsıntı yada direksiyonda kayma sağa veya sola çekme gibi

SM-N920C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Bende 2018 te bir hevesle passat aldım 100000 de mekatronik arizasi verdi yolda kaldım. Kavramada değişecekti mekatronipgi yaptırıp sattım geçen yıl sıfır fc5 aldım. Kafam rahat fakat fiyatları görünce insanın içi urperiyor 70000 tl çok fahiş bir fiyat. Arkadaslar tamamen servis bakımlı araç yaşasa bu sorunugaranti tamamını karşılıyor mu?

Etab5 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
garanti kurallarına uyuldu ise yani servis bakımları eksiksiz yapıldıysa ve üreticinin önermediği modifiyeler aracınızda yoksa mutlaka garantiye girecektir şanzıman, komple yenisi ile değiştirilecektir, Allah kimseye göstermesin derim nerden baksanız öyle bir araç en az bir hafta 10 gün kadar serviste yatabilir.

Biraz araştırırsanız garantiden şanzıman değiştiren tek tük kullanıcılar var Civic FC5 te
 
Katılım
17 Kas 2018
Mesajlar
1,182
Tepki puanı
789
Konum
Ümraniye
Aracınız
Civic FC5 2020
Arkadaşlar
Servis bakımını zamanında istenilen şekilde yapıldıktan sonra neden KORKUYORUZ o zaman KAYIŞ kopmasından 70bin TL masraftan onu anlayamadım ben tam olarak o zaman VAG grubuna kimse binmez di bence sorun şu biz 40-50 bin km’den sonra servislere BAKIM YAPTIRMAKTAN korkuyoruz
Garanti içine konuluyorsa onlar düşünsün F-1 i koyarken S modunu koyarken düşünmüşlerdir herhalde çünkü ani hızlanma yapma yokuş yukarı hızlı gitme koparır dendi bu konuda.
Amcam 300 bin de Hrv var ne kayış koptu ne de bir sıkıntı yaşadı LPGLİ inanın eşek niyeti girip çıkmadığı yer yok
Düzgün serviste bakımını yaptır bak yoluna
Bence aman aman öyle çokta korkacak bir şey yok biraz abartıyoruz
Bilirsiniz biz Türk milleti olarak severiz biraz



Hürmetler
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,942
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Ben 5. Yılında tüm bakımları tam, 140bin vb. kilometrelerde bozulacak bir cvt şanzımanı Honda’nın garanti kapsamına alıp değişeceğini sanmıyorum. Eğer Honda ile bu durumu tecrübe etmiş ve pozitif sonuç alan varsa, görebilirsem mutlu olurum.

Ben şahsen aşınan, kullancı hatası olarak kolayca nitelendirilebilecek bu donanımın bu süre ve kilometrelerde garanti kapsamında Türkiye’de değiştirileceğini düşünmüyorum. Umarım da yanılırım ve bu senaryoda değişim olur.
 

kayhanbozkus

0
Yönetici
Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
2,335
Tepki puanı
1,100
Yaş
35
Konum
Ankara
H-RV'de CVT şanzıman mı kullanıldı ? 300 bin km'deyse eski modeldir. Cvt sanziman FC5 kasa sonrasi kullanilan bir sanziman modelidir. Zaten kimse eski kasalarda bulunan sanziman ile sorunu yoktu. Cvt'de yasanan sorunda 1000'de belkide 10000'de 1 yasanan bir sorun gibi gozukuyor. Ayrica S moduna alma F1'i kullanma ani hizlanma yapma gibi uyarilarda sacmalik ben mi arabaya binecegim araba mi bana binecek :) demem o ki eski kasalarla kiyaslamak eski sanziman modelleri ile kiyaslamak yanlis ...
Arkadaşlar
Servis bakımını zamanında istenilen şekilde yapıldıktan sonra neden KORKUYORUZ o zaman KAYIŞ kopmasından 70bin TL masraftan onu anlayamadım ben tam olarak o zaman VAG grubuna kimse binmez di bence sorun şu biz 40-50 bin km’den sonra servislere BAKIM YAPTIRMAKTAN korkuyoruz
Garanti içine konuluyorsa onlar düşünsün F-1 i koyarken S modunu koyarken düşünmüşlerdir herhalde çünkü ani hızlanma yapma yokuş yukarı hızlı gitme koparır dendi bu konuda.
Amcam 300 bin de Hrv var ne kayış koptu ne de bir sıkıntı yaşadı LPGLİ inanın eşek niyeti girip çıkmadığı yer yok
Düzgün serviste bakımını yaptır bak yoluna
Bence aman aman öyle çokta korkacak bir şey yok biraz abartıyoruz
Bilirsiniz biz Türk milleti olarak severiz biraz



Hürmetler

ES7 2004
FB7 2013
FC5 2017
TUCSON 2015
 

kayhanbozkus

0
Yönetici
Katılım
11 Mar 2015
Mesajlar
2,335
Tepki puanı
1,100
Yaş
35
Konum
Ankara
Herseyi kullanici hatasina baglayan firma bence de sanzimani degistirmez. Istemiyorum kimsenin bu sorunu yasamasini fakat park ederken kurallara uyan sakin kullanan ve bakimlarini serviste yaptirmis bir kullanici bu sorunu yasarsa servislerin gercek yuzunu aci bir sekilde goreceklerdir. Araba dedigin yeri geldiginde sert kullanimi da kaldirabilmelidir. Oyuncak arabaya mi biniyoruz ki aman yavas sureyim aman S moda almayim dikkatli sureyim diyelim. 250-300 bine araba satiyorlar sonuc itibariyle ve tum kullanici tipine uygun uretmeliler diye dusunuyorum. Bu araci genci de kullaniyor yaslisi da ...
Ben 5. Yılında tüm bakımları tam, 140bin vb. kilometrelerde bozulacak bir cvt şanzımanı Honda’nın garanti kapsamına alıp değişeceğini sanmıyorum. Eğer Honda ile bu durumu tecrübe etmiş ve pozitif sonuç alan varsa, görebilirsem mutlu olurum.

Ben şahsen aşınan, kullancı hatası olarak kolayca nitelendirilebilecek bu donanımın bu süre ve kilometrelerde garanti kapsamında Türkiye’de değiştirileceğini düşünmüyorum. Umarım da yanılırım ve bu senaryoda değişim olur.

ES7 2004
FB7 2013
FC5 2017
TUCSON 2015
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,172
Çözümler
9
Tepki puanı
12,977
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Zaten garanti 3.yılından sonra nerdeyse sadece motor ve şanzımanı kapsıyor, bence araç full servis bakımlı ise Honda Türkiye'nin olası bir şanzıman arızasını mecburen garantiye sokacağını düşünüyorum, kendi deneyimim FB7de 6. yılına 3 ay kalmışken marş motorunu herhangi bir bedel istemeden söküp yağladılar (pek ümidim yoktu :) ), başka bir tanıdığımda 4. yılındaki araçta v kayış gergisini ses yaptığı için garanti kapsamında değiştirdiler. Sanki olası zamanla bozulabilecek parçaların farkındalar ve motor-şanzıman kısmında sorun olduğunda çok sorun etmeden değişimi sağlayacaklardır diye düşünüyorum.
 
Katılım
17 Kas 2018
Mesajlar
1,182
Tepki puanı
789
Konum
Ümraniye
Aracınız
Civic FC5 2020
H-RV'de CVT şanzıman mı kullanıldı ? 300 bin km'deyse eski modeldir. Cvt sanziman FC5 kasa sonrasi kullanilan bir sanziman modelidir. Zaten kimse eski kasalarda bulunan sanziman ile sorunu yoktu. Cvt'de yasanan sorunda 1000'de belkide 10000'de 1 yasanan bir sorun gibi gozukuyor. Ayrica S moduna alma F1'i kullanma ani hizlanma yapma gibi uyarilarda sacmalik ben mi arabaya binecegim araba mi bana binecek :) demem o ki eski kasalarla kiyaslamak eski sanziman modelleri ile kiyaslamak yanlis ...

ES7 2004
FB7 2013
FC5 2017
TUCSON 2015

Bizde ki hrv 2005 model Jazz city hrv ve bir çok markanın ve araçlarda var diye biliyorum benim bildiğim tarihçe olarak en eski aktarma organı 1500-1600 yıllarına dayanıyor.


Hürmetler
 
Moderatörün son düzenlenenleri:

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,676
Çözümler
2
Tepki puanı
2,971
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
Arkadaşlar merhaba, 1.6'larda cvt şanzımanın yağ soğutucusu olmadığı ile ilgili yazılar yazılmıştı. Kafama takıldığı için şanzımanda soğutucu olup olmadığına baktım, evet soğutucu var arkadaşlar. Ancak bizde ki soğutucu, tork konvertörlülerde ki yağ soğutucu radyatör şeklinde değil. Şanzıman üzerinde bir nevi eşanjör bulunmakta. Şanzıman yağı bu eşanjörün içerisinde radyatörden gelen soğuk sıvı ile soğuyor ve aynı sıvı motorun içerisine gidip oradan tekrar aracın radyatörüne dönüyor. Bu döngü termostat açık olduğu sürece sürekli devam ediyor. Yani soğutma sıvısı sayesinde motor sıcaklığı nasıl ki belli bir ısının üzerine çıkmıyorsa, şanzıman yağı da bu soğutma döngüsü devam ettiği sürece belirlenen limitlerin içerisinde kalacaktır.
IMG_20201212_152305.jpg
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,172
Çözümler
9
Tepki puanı
12,977
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaşlar merhaba, 1.6'larda cvt şanzımanın yağ soğutucusu olmadığı ile ilgili yazılar yazılmıştı. Kafama takıldığı için şanzımanda soğutucu olup olmadığına baktım, evet soğutucu var arkadaşlar. Ancak bizde ki soğutucu, tork konvertörlülerde ki yağ soğutucu radyatör şeklinde değil. Şanzıman üzerinde bir nevi eşanjör bulunmakta. Şanzıman yağı bu eşanjörün içerisinde radyatörden gelen soğuk sıvı ile soğuyor ve aynı sıvı motorun içerisine gidip oradan tekrar aracın radyatörüne dönüyor. Bu döngü termostat açık olduğu sürece sürekli devam ediyor. Yani soğutma sıvısı sayesinde motor sıcaklığı nasıl ki belli bir ısının üzerine çıkmıyorsa, şanzıman yağı da bu soğutma döngüsü devam ettiği sürece belirlenen limitlerin içerisinde kalacaktır.
Ekli dosyayı görüntüle 263207
Hocam soğutucu yok düşüncesi bana aitti çünkü 1.5 Turbolardaki gibi şanzıman radyatörü yok diye biliyorum.
Anladığım kadarı ile bu açıdan sizde teyit ediyorunuz, şanzıman için ek bir radyatör soğutucu yok ancak aracın soğutmada aracın kendi motor soğutmasından mı sağlıyor?
 
Geri
Üst