Bu arada belki bilmeyenler vardir, ayak gazdayken vites degistirmeyin yaziyor kilavuzda. Ben buna kendim haric dikkat eden gormedim. Cat cat S'den D'ye ya da tersine atmamak lazim.
Hizliyken L'ye de almamak lazim. Zaten L cok islevsiz, sirf motor freni yapsin diye atiyorum S'den bir farki yok yokus iniste.
Cvt kolay kolay bozulmaz, cunku bozulacak parcasi yok. Bunu yillardir milyon tane motosiklete takti honda.
Motosikleti sokup baktigimda da gormustum basit bir sistem oldugunu.
Diger yari otomatikler karmasik sistemlerden olusuyor, bir tane robot debriyaja basarak vites degistiriyor cogunda.
Mesela dsg durgun trafikte yarim debriyaj gitmek zorunda kaldigi icin bozuluyor. Hic bozulmasa bu davranisi yuzunden balatasi bitiyor.
Cvt'de boyle dertler yok. Cok dusuk hizlarda keyfi yerinde gidiyor.
Zaten boyle kronik sorunlar olsa duyardik simdiye kadar(istisnalari saymiyorum).
Kapi kumasinin soyulma sorununu bile biliyoruz sikayetlerden.
Ben otomatikten yillarca uzak durdum, apaçi arkadasim hondayi bozamayinca ben de gidip bir tane aldim.