CVT Şanzıman - ANA KONU

Katılım
12 Mar 2018
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Yaş
46
Konum
kayseri
Fc5 kasa civic lerdeki cvt otomatik şanzıman ile ilgili problem yaşayan varmi sormak istedim. Devir saati dalgalanması, D den R ye geçişte sarsıntı yada direksiyonda kayma sağa veya sola çekme gibi

SM-N920C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Rs sanzimani uyar mı ne alaka?
Ayrıca akuyu sakın tekrar değiştirmeye kalkmasın çakallar. İyice bi şarj ettir bir elektrikçi de.
Neden uymasınnkı blok a uyum saglar ise sıkıntı olmaz sadece 182 beygırlik şanzımanı 125 beygir kullanır..

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
12 Haz 2020
Mesajlar
171
Tepki puanı
149
Konum
Ankara
Aracınız
Civic aracım yok
Arkadaşlar birseyler eklemek istiyorum.

1. Turbo araçlarda ki cvt sanziman ile atmosferik lerde kullanılan tamamen farklı sanziman. Hatta turbo daki yaklaşık 2 tonluk 192 hp crv de de kullanılmakta.

2.Araci stop ederken önce n ye sonra... yapmayın gözünüzü seveyim :) araçlar p ye alındığında sanzimana kayisa disliye yük binmez park pimi var sanziman kilitler yük ona biner trak diye yerine oturur. Vites zaten boşta dır. Aracı tutan pimdir. Gereksiz strese girmeyin. P ye alın stop edip çıkın. Dik Bi yokuş ise el frenini de çekin.
Yani N ye alıp elfrenini çekmeden Direk P ye al stop edilmelimi diyorsunuz ?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Km.ler yükseldikçe yeni araçlarında kronik sorunları kendini göstermeye başlar ve FC5lerdeki bu CVT sorunlarının sayısı gün geçtikçe azda olsa artmaya başladı :unsure: Halbuki önceki klasik otomatik şanzımanlı kasalarda bu hususla nerdeyse hiç karşılaşmamıştık :unsure:
 
Son düzenleme:

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaşlar birseyler eklemek istiyorum.

1. Turbo araçlarda ki cvt sanziman ile atmosferik lerde kullanılan tamamen farklı sanziman. Hatta turbo daki yaklaşık 2 tonluk 192 hp crv de de kullanılmakta.

2.Araci stop ederken önce n ye sonra... yapmayın gözünüzü seveyim :) araçlar p ye alındığında sanzimana kayisa disliye yük binmez park pimi var sanziman kilitler yük ona biner trak diye yerine oturur. Vites zaten boşta dır. Aracı tutan pimdir. Gereksiz strese girmeyin. P ye alın stop edip çıkın. Dik Bi yokuş ise el frenini de çekin.
2. Maddede bahsettiğiniz park pimi hususu bence sadece sizin FC5lerde geçerli olabilir.
FD6&FB7lerdeki klasik otomatik şanzımanlarda o bahsettiğiniz parça bence yok. Çünkü Nye alıp el frenine yük bindirdikten sonra tekrar vites kumanda hareketleri sessiz ve akıcı yapılabilirken, bu hususa dikkat edilmeden direk Pye alınıp bırakıldığında sonraki çalıştırma sonrası vites kumandası Pden çıkarılırken kumanda ciddi kasılıyor, rahatsız edici vuruntu ve sürtme sesleri meydana gelebiliyor.
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,674
Çözümler
2
Tepki puanı
2,971
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
2. Maddede bahsettiğiniz park pimi hususu bence sadece sizin FC5lerde geçerli olabilir.
FD6&FB7lerdeki klasik otomatik şanzımanlarda o bahsettiğiniz parça bence yok. Çünkü Nye alıp el frenine yük bindirdikten sonra tekrar vites kumanda hareketleri sessiz ve akıcı yapılabilirken, bu hususa dikkat edilmeden direk Pye alınıp bırakıldığında sonraki çalıştırma sonrası vites kumandası Pden çıkarılırken kumanda ciddi kasılıyor, rahatsız edici vuruntu ve sürtme sesleri meydana gelebiliyor.
Fc5'de de aynı kasıntı var hocam. Her zaman önce N sonra P'ye almak en sağlıklısı.
@ugurozer hocam söylediğinize göre dik yokuş olmadığı sürece el freni bile çekmeye gerek yok. Peki araçta el freni mevcut iken, görevi aracı sabitleme olmayan park pimine neden bütün yükü bindirelim? Biraz abes değil mi? Otomatik şanzımanlarda P modu, aracı sabitlemek için değil, araçta debriyaj olmadığı için ilk çalıştırmada motor ve şanzımanı birbirinden ayırmak için kullanılır. Size tavsiyem önce N'ye sonra P'ye alın ve el freninizi kullanın ??
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Araç 2 yaşında, yaklaşık 90000kmde. Son 4 bakımdır servise gitmiyor.

Şanzuman yağı en son ne zaman ve nerede değişti?

Siz bilerek ve isteyerek aracı garanti dışı bırakmışsınız, burada çokta yapılacak birşey yok.

Geçmiş olsun.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
Neden uymasınnkı blok a uyum saglar ise sıkıntı olmaz sadece 182 beygırlik şanzımanı 125 beygir kullanır..

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Uymama ihtimali çok yüksek montaj yapılabilir dahi sorun yaşatabilir bu sanzimani çalışması vs çok farklı kontrol üniteleri farklı motorun düşük devirde ki tork ve güç farklı. Bizdeki araç 1700 le hizlanabiliyor aynı devirde atmosferik hızlandırılmaya kalkilirsa çok vasat olur.
 
Geri
Üst