Civic FC5 CVT Şanzıman - ANA KONU

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan skayfc5
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
12 Mar 2018
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Yaş
47
Konum
kayseri
Fc5 kasa civic lerdeki cvt otomatik şanzıman ile ilgili problem yaşayan varmi sormak istedim. Devir saati dalgalanması, D den R ye geçişte sarsıntı yada direksiyonda kayma sağa veya sola çekme gibi

SM-N920C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Eyvah bende 170 binde aldım 1100 e yag bakimi yapılmamış sanjiman yag degisecek şimdi bide bunlari okudum arabadan soğudum şimdi zincir kıracak diye mi beklemem nerden aldım napacaz şimdi satma da satılmaz 2 günlük araba morl sifir alirken çok iyi demişlerdi
Şanzuman yağını değiştirince çıkan yağa baktırın homojen mi diye ufak metal parçaları gözüküyor mu. Arabadan ses gelmiyorsa ve sürüş esnasında gariplik yoksa kalkışta geç kavramıyorsa vs sorun yoktur. En son basınç testi yaptırın serviste direkt bozulan bir şanzuman değil hasar varsa kontrolle bir miktar öngörü oluşabilir. Filtresi içinde ona bakılırsa daha net belli olabilir.
 
Eyvallah hocam sanjiman ve yag bakimi için p.tesi randevu aldım.fakat gideceğim yer özel yetkili servis. Anlamadığım yetkili servis cvt yag değişiminde filitreyi degistirmiyoruz diyor.sadece yag koyuluyormus.ozel serviste öyle dedi sanjimanci birini aradım oda değiştiriyoruz fikitre için sanjiman inmesi gerekli diyor oda 35 bini bulur dedi.bu nasılsın filitre anlamadım daha hevesimi almadan başıma ağrılar girdi
 
Vites geçişlerinde sorun yok gibi herhangi bir ses de yok ustaya gostermistim.cekisi gidişi iyi demisti inşallah sorun çıkmaz
 
Ben ışıklarda beklerken n ye alıyorum yanında d ye alıyorum. Birde bayır yukarı ve aşağı inerken L var onunla gitmek lazım değil mi s le mi inelik
 
Eyvallah hocam sanjiman ve yag bakimi için p.tesi randevu aldım.fakat gideceğim yer özel yetkili servis. Anlamadığım yetkili servis cvt yag değişiminde filitreyi degistirmiyoruz diyor.sadece yag koyuluyormus.ozel serviste öyle dedi sanjimanci birini aradım oda değiştiriyoruz fikitre için sanjiman inmesi gerekli diyor oda 35 bini bulur dedi.bu nasılsın filitre anlamadım daha hevesimi almadan başıma ağrılar girdi
Çünkü filtre sanzumanın içinde kalıyor ondan değişmiyorlar sürekli yağ değiştiriyorlar iki senede bir. Özel serviste yağı servisten alıyordur. Başka yağ sakın koydurmayın. Yağ bakımı dışarda olsada benim düşünceme göre şanzumana serviste baktırmak daha iyi. Cunku başka yağ olmuyor. Koyacaksada koydurtmayın.
 
Vites geçişlerinde sorun yok gibi herhangi bir ses de yok ustaya gostermistim.cekisi gidişi iyi demisti inşallah sorun çıkmaz
çok hor kullanılmadıysa sanmam sıkıntı olsun cvt için önemli olan kalkışta çok abanmamak. Yokuşta durduğunda gaza bas çek yaparak arabayı salındırmamak. Yokuştan inerken ve çıkarken gaza çok oturmamak lazım uzun ömür için. Bilginiz olsun sağlam bir şanzumandır. Korkulcak bir şey yok baktırın yeni almışsınız kafanız rahat etsin :)
 
Eyvah bende 170 binde aldım 1100 e yag bakimi yapılmamış sanjiman yag degisecek şimdi bide bunlari okudum arabadan soğudum şimdi zincir kıracak diye mi beklemem nerden aldım napacaz şimdi satma da satılmaz 2 günlük araba morl sifir alirken çok iyi demişlerdi
panik yapma hocam, zincirde sıkıntı varsa zaten aracın çekişinde de sıkıntı olur, anlaşılır yani.
sadece yağ değişeceksin, 4000 lira, bir de işçilik ücreti olur 1000-2000 lira.
 
Ben ışıklarda beklerken n ye alıyorum yanında d ye alıyorum. Birde bayır yukarı ve aşağı inerken L var onunla gitmek lazım değil mi s le mi inelik
hayır hocam, bunlar nerden çıktı?
aracı hiçbir zaman boşa alma. L dediği Low (düşük vites), yani motorun yüksek devirde çalışmasına izin verir, daha fazla tork sağlar, özellikle ağır yük taşınıyorsa bu kullanılabilir.
S dediği Sport, aracı yine yüksek devirde tutar, ama hızlanma ve dinamik sürüş için.

bana ustanın dediği, özellikle ani kalkışlar yapmamak, hele bir yerden dönüş yaparken bir ileri bir geri, seri şekilde hareket etmek zarar verebilir demişti.
 
sagolun hocam moralim yerine geldi .perşembeye sırayı aldim hemen yag degisecem
Yağı mutlaka HCF2 olarak serviste yada servisten alarak değişin.
Değişim yaparken tapadan seviye kontrolünü muhakkak yaptirin. Fazla yağ da halat için zararlı.

Aracı boşa almayın,
Seyir halinde L ye geçiş yapmayin.
L modunu dik rampa çıkarken yada inerken kullanın.

Yağ boşaltıldıktan sonra tedbir amaçlı şanzıman karterini söktürüp içerisini bir kontrol ettirin. İçerisindeki miknatislarda çok miktarda çapak var mı yok mu bir bakılsın.

Hava filtresi kabini bölgesinde yağ soğutucu içerisinde bir filtre vardır. Bunu değiştirmekte fayda var.

Bir de şanzıman içerisinde filtre var. (Genellikle değişmez)
 
Geri
Üst