Civic FC5 CVT şanzıman yağını ne zaman değiştirdiniz?

Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Videoda şanzıman yağı ve şanzıman yağ filtresinin değişimi uygulamalı şekilde anlatılmış. İzledikten sonra filtrenin de kesinlikle değişmesi gerektiğini düşünüyorum.

Videodaki işlem hatalarla dolu, bu şanzımanda iki tane tapa bulunur birisi üstte seviye tapası diğeri altta boşaltma tapası, "HCF-2 yi alttan boşaltalım da ölçelim de ne kadar boşalttıysak koyalım" şeklinde işlem yapmak şanzımanı elinize almanıza sebep olabilir, otomatik şanzıman yağı ısındıkça genleşip seviye arttırır soğuduğunda ise yoğunlaşıp seviyesi düşer. Bunu hesap edemezsiniz, eski kararmış yağ ile yeni yağın ortamdaki hacmi de aynı olmaz. CVT şanzıman içine doldurulan yağ seviyesine karşı inanılmaz hassastır.

doğru yöntem ise alttan boşaltma tapası ve şanzımanın yanındaki seviye tapası söküldükten sonra yağı alttan tamamen boşalttıktan sonra alttaki boşaltma tapası kapatılır seviye tapası açık iken yeni HCF-2 yi üstten doldurursunuz ve seviye tapasından yağ gelene kadar yağ doldurulması gerekir, seviye tapasından yağ gelmeye başladığı anda yağ doldurma işi sonlandırılır

Daha sonra bütün tapalar kapatılır ve vites D-R-N-P-S hepsine takılıp 20 saniye her viteste beklenir, daha sonra seviye tapası tekrar açılıp seviye tapasından yağ gelene kadar üstü tamamlanır. Yağ değişimi bu CVT de bu şekildedir.

CVT şanzımanın yağını değiştirmeden önce şanzıman sıcak olmalıdır, soğuk şanzımanda yağ değiştirirseniz dipte biriken bütün tortu ve kirli yağ içeride kalır ısındığı zaman yağ inceldiği için bu tortular aşağıdaki tapadan daha kolay dışarı çıkarlar, soğuk şanzımanda ise yağ değiştirmek biraz daha sağlıksız olur

HCF-2 zaten pahalı bir yağ, değiştirmek için 4-5 litre yağ alıp onu aşağıdan boşalttıkça temizlik amaçlı yukarıdan yeni yağ ile tamamlamak temizlesin diye aşağıdan akıtmak hiç mantıklı değil, çünki bu videodaki şekildeki yada yetkili servisteki CVT yağ değişimlerinde zaten CVT şanzıman üzerindeki tork konvertör, solenoidler ve CVT kasnak silindirlerinin içinde hareket veren eski yağ şanzımanın içinde hapsolup kalıyor ve bu yağ alttaki tapadan asla boşalmaz, alttaki tapadan boşalan sadece şanzımanın yağ haznesindeki yani karterinde biriken ve şanzıman çalışırken devirdaim olan yağdır, gerisini boşaltamazsınız, boşaltmak için riskli ve ekstra işlemler gerekir ki normalde bu şanzıman 6-7 litre yağ alır yağ değişiminde bunun sadece 3.5 - 4 litresi değişiyor. Motor çalıştırılıp vites D ye takılmadıkça bu diğer parçalar içerisindeki yağ orada hapsolur vites D ye veya R ye veya L-S ye takıldığında ise bu yağ şanzıman karterindeki yağ ile devirdaim olmaya başlar. Temiz ve eski yağ karışır o yüzden serviste yada videodakine benzer biçimde değiştirdiğiniz yağ değişimi işlemine bu yüzden tazeleme usülü derler,

CVT gibi yada planet dişli sistemi olan herhangi bir tam otomatik şanzımandaki yağı tamamen değiştirmek ise şanzımanın yağ soğutucusu sökülerek özel pompası olan bir makinaya bağlanıp yağın bir yandan vakumlandığı bir yandan yağ basıldığı için içerideki parçalarda hava boşluğu oluşturup şanzıman arızasına sebep olabileceğinden riskli ve tercih edilmemesi gereken bir yağ değişimi yöntemidir genelde bazı özel servisler yapar ben tavsiye etmem, CVT nin sık yağ değiştirme istemesinin bir başka sebebi de budur. yani tazeleme yapıldığı için tam bir yağ değişimi olmamasıdır.

Şanzıman yağ filtresini kafanıza göre değiştirelim iyidir hoştur diye her yağ değişiminde değiştirmenize gerek yok, servis bülteni her iki şanzıman yağı değişiminde bir kez yani dört yıl yada 40000km de bir şanzıman yağ filtresi değiştirmenizi belirtir 20000km de sadece yağ değişiyor normalde bu rakam 40000km ancak her 10000km de servise gidilir ve Civic kullanıcıları genelde bir yılda 5000 ila 7500km yol yaparlar bunu da dikkate almalısınız senede iki kez motor yağı değiştirip 40000km de şanzıman yağı değişim periyodu yakalayan kullanıcı pek azdır,

Videoda yine hatalı biçimde şanzıman yağ filtre kapağı torklanmadan alelade sıkılıyor, bu kapak üzerinde duran iki tane boru yağ soğutucuya gider orada basınçlı bir düzen var yağ hızlı biçimde devirdaim oluyor, eğer bu kapağı tork anahtarı yada herhangi bir aparat ile düzgün torklamazsanız elle normal lokma takımı ile de iyi sıkamazsanız kolayca patlar ve yağ kaçırır.

17000km sonunda çıkan şanzıman yağını görmüşsünüzdür:) hala ben ağır şartlarda kullanmıyorum diyorsanız, yada iki yılda bir otomatik şanzıman yağı mı değişirmiş? diyorsanız tekrar bakın o yağa. Bu tasarım her türlü eleştiri götürür, benzer şanzımanları kullanan diğer markalar 60-70-90000km şanzıman yağı değiştirilmesini gereksiz buluyor 100000km de yağı değiştirilen tam otomatik şanzıman var, o yüzden eleştiri götürür, pek normal birşey değil 17000km de kapkara olmuş CVT yağı. Kim tasarladı bu icadı bu şekilde çok merak ediyorum. Şimdi gelde her 2 yılda bir değiştirme, kafalar çorba.

CVT nin ülkemizde diğer otomatik şanzımanlar gibi uygun fiyatlı bir onarımı tamiri ve revizyonu yok, birkaç tane CVT bozan kullanıcı var ve servis sıfır sandık şanzımana 73000 lira fiyat çıkarıyor, videodaki gibi şanzıman yağı değiştirip o filtre kapağından yağ kaçarsa, yağ seviyesi tutturulamadığı için kayış kırarsa video sahibi bu masrafları karşılarsa bizde böyle değiştirelim CVT yağını:)

Lakin şu var, zaten güvenilir olsun diye orjinal HCF-2 ye 700-800 lira vereceksiniz ki bu yağ zaten gereksiz düzeyde pahalı satılıyor o zaman yetkili serviste işçilik saati de 200 küsür lira, yani yağın fiyatı nere? işçilik fiyatı nere? yağa 800 lira veren bu risklere girmez serviste pek ala değiştirebilir.

Honda yı bu yaklaşımından ötürü elbette eleştiriyorum bu sıklıkla değiştirilen bir şanzıman yağı bu fiyatta olmamalı, yada daha uzun periyotta değiştirilen bir kimyada tasarlanabilir miydi? bazen içine düştüğümüz şu mevzu bu sebeplerle rezalet görünüyor,

Uzun uzun yazdım ama şu da var ki bir motor yağını değiştirmek bu anlattığım otomatik şanzıman yağı değiştirmek kadar çetrefilli bir iş değil. Hata yapma riskiniz çok daha az.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2019
Mesajlar
101
Tepki puanı
70
Konum
Merzifon
Aracınız
Civic FC5 2018
Üstad anlatım çok iyi eklemek istediğim bir nokta var filtre kapağının üstünde iki adet küçük ve büyük olmak üzere o ring var onlarında değişmesi gerekiyor bu kdar zahmete girip filtre değiştiriyorsan o ringler değişip 3 tane civata da torklanması gerekiyor

SM-A520F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
21 May 2020
Mesajlar
20
Tepki puanı
5
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
ARKADAŞLAR BU CVT YAĞININ 2 YIL KONUSU İLE İLGİLİ NET BİLGİSİ OLAN VAR MI?

Yani gerçekten özelliğini kaybediyor mu yoksa biraz şehir efsanesi (servis efsanesi mi :)
 
Katılım
6 May 2019
Mesajlar
42
Tepki puanı
30
Konum
Konya
Aracınız
Civic FC5 2017
Sıfır cvt şanzımanın (rs, fk7) fiyatı 66 bin TL. Hcf 2 nin teknik verilerini bilemem ama pratikte fk7 kullanıcısı olarak 2sefer şanzıman yağı değiştirdim. Birincisi ilk aldigimda 11 binde yılını doldurduğu için.arac 2017 ve kullanım kılavuzuna göre ben aldığımda yani 2019 da değiştirdim.ilkinde dikkat etmedim. Ancak 2020 nin sonunda arac 53 binde iken ikinci değişimi yaptım.ve şunu diyebilirim bu 42 bin km nin 25 bin oldukça agresif bir sürüştü.şanzımandan katran gibi simsiyah yanık bir yağ çıkmasını beklerken koyu kahve nisbeten şeffaflığını ve yogunlugunu kaybetmemiş bir yağ çıktı. Kendimce sakin bir kullanımda 7 8 bin daha gidermiş dedim. Amma agresif sürüşte şanzıman ısındıgı zaman gecikmeler sacmalamalar başlamıştı. Pratik tecrübemdeki sonuç eğer sakin sürüyorsanız yoğun trafik yoksa 3 yıl 50 bin km son limit olabilir.

GM 9 Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
6 May 2019
Mesajlar
42
Tepki puanı
30
Konum
Konya
Aracınız
Civic FC5 2017
Fk7 lerde şanzıman soğutucu radyatör sol camurlugun içinde . Tam kapanmadan özel servise gittim balata disk değiştirmeye. Bitane fk7 var neyi var dedim . Şanzıman dediler. Sıfırı 66 bin dediler. 25 bine çıkma şanzıman bulduk bekliyoruz dediler. Aracın hikayesi ise araç sol tekeri kaldırıma çıkıyor vuruyor ve davlumbazın içindeki şanzıman radyatörü deliniyor ve şanzıman yağı bitiyor ve bu vaziyette yaklaşık 20 km biniliyor ve sonuç cvt pert.eger soldan hafif bir kaza yapsak dahi sol çamurluk tan yağ sızıntısı varsa hemen çekici çağırıyoruz. Çünkü sızan o yağ hcf-2.


GM 9 Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
6 May 2019
Mesajlar
42
Tepki puanı
30
Konum
Konya
Aracınız
Civic FC5 2017
Vakitte biraz geç oldu ama... Cvt yi yeni kullananlar ve alışmaya çalışanlar için naçizane fikrim hassas ve konfor odaklı bir şanzıman. Tork konvertörlüler gibi gaz pedalına hızlı tepki vermiyor. Ben az yakacam düşük devirde gidecem diyor.ara hizlanmalarda yokuşlarda agresif şürüslerde gaz pedalına dokunmadan önce sol kulakçıga bir iki tık dokunmak gerekiyor. Şanzımanı zorlamayız böylece.ben fazlaca tıklıyorum. Korkmayın hiç bı sey olmuyor hem daha iyi gidiyor. Yani DSG ler gibi manuel de sacmalayan ısınınca sapıtan bı şanzıman değil.tek kural hatalı kullanımla bu şanzımanı zorlamayacan.f1,paddle shift, kulakçık nedersek diyelim bunları sık sık kullanacaz.özellikle sol kulakçık. Ha çoğumuzun az yakacaz diye (haklı olarak- benzin birkaç haftaya 8 i geçer.) Kullanmadığı malum.ama o şanzımanlar hatalı kullanımdan ötürü 250 binden sonra çelik kayışı pert edecek tahminimce...

GM 9 Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
Sol kulaklığı kullanmak yada kullanmamak sanzimani zorlamak veya zorlamamak anlamına gelmez sadece size hızlanmak için önceden devri yükselterek zaman kazandırır. Ayrıca aracı hizlanmaktan vazgeçerseniz tekrar otm moda sağ kulaklığa basılı tutarak alabikirsiniz
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Sıfır cvt şanzımanın (rs, fk7) fiyatı 66 bin TL. Hcf 2 nin teknik verilerini bilemem ama pratikte fk7 kullanıcısı olarak 2sefer şanzıman yağı değiştirdim. Birincisi ilk aldigimda 11 binde yılını doldurduğu için.arac 2017 ve kullanım kılavuzuna göre ben aldığımda yani 2019 da değiştirdim.ilkinde dikkat etmedim. Ancak 2020 nin sonunda arac 53 binde iken ikinci değişimi yaptım.ve şunu diyebilirim bu 42 bin km nin 25 bin oldukça agresif bir sürüştü.şanzımandan katran gibi simsiyah yanık bir yağ çıkmasını beklerken koyu kahve nisbeten şeffaflığını ve yogunlugunu kaybetmemiş bir yağ çıktı. Kendimce sakin bir kullanımda 7 8 bin daha gidermiş dedim. Amma agresif sürüşte şanzıman ısındıgı zaman gecikmeler sacmalamalar başlamıştı. Pratik tecrübemdeki sonuç eğer sakin sürüyorsanız yoğun trafik yoksa 3 yıl 50 bin km son limit olabilir.

GM 9 Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
73000 liraydı bu şanzıman ucuzlamış 66000 liraya düşmüş bu iyi:) çamurluk içindeki radyatörü biliyordum ancak motor yağı soğutucusu mu yoksa şanzıman yağı soğutucu radyatörü mü tam bulamamıştım bu dediğiniz iyi oldu, demekki o şanzıman yağı soğutucusu

demekki arabayı yıkarken lastiklere arap sabunu sürerek parlatmak gibi gereksiz işler yerine o radyatörün çamurluk davlumbazına bakan ızgara boşluklarından içeriye su sıkıp peteklerine bulaşan çamur toz pisliği arındırmak şanzıman soğutucusunun verimini arttırmak ve sağlığını korumak adına iyi birşeymiş ben genelde arabayı yıkarken oraya su basıyorum ama tazyikli su değil bahçe hortumu ile.

Dediğiniz şanzımanın saçmalama davranışı da doğru bu sene yoğun kar yağdığında sürüşler yaptım ve manuel modunda ciddi gecikmeli vites değiştiriyordu ısınana kadar ısındıktan sonra düzeliyor ama -5 -10 derece gibi soğuk havalarda çok geç ısınıyor şanzıman yağı, aşırı ısındığı zaman zaten sesinden de belli ediyor diferansiyel sesine benzer ses gelmeye başlıyor o sesi duyduktan sonra zaten fazla sıkıştırmayıp rahat bırakıyorum. Şehir içi şartlarda şehirler arası yola göre daha fazla hırpalanıyor ve ısınıyor bu CVT şanzıman.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Şanzıman yağının dış ortamla etkileşimi olmadığı için zamanla özelliğini yitirmesi uzun süreler alır. 2 yıl kısa bir zamandır.
ARKADAŞLAR BU CVT YAĞININ 2 YIL KONUSU İLE İLGİLİ NET BİLGİSİ OLAN VAR MI?

Yani gerçekten özelliğini kaybediyor mu yoksa biraz şehir efsanesi (servis efsanesi mi :)
Şehir efsanesi aslında kısmen. Yağ kapalı haznede olduğu için havayla ya da başka bir şeyle aslında etkileşime girecek değil. Ancak çok uzun süreler kullanılmadan kalan aracın şanzıman yağı katkıları da dibe çökeceği için kısmen de bir bozulma olabiliyor. Katkıların birikim yapabileceği noktaları tam bilemiyorum ancak yılda düşük kilometreler yapan ve belli periyotlarda aracını çalıştıranlar için kilometre değişim periyodu baz alınabilir "zamana bağlı değişimden" ziyade. Tabi bu senaryoda aracın garanti durumunu ihmal etmekteyiz.
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
Şanzıman yağının dış ortamla etkileşimi olmadığı için zamanla özelliğini yitirmesi uzun süreler alır. 2 yıl kısa bir zamandır.

Şehir efsanesi aslında kısmen. Yağ kapalı haznede olduğu için havayla ya da başka bir şeyle aslında etkileşime girecek değil. Ancak çok uzun süreler kullanılmadan kalan aracın şanzıman yağı katkıları da dibe çökeceği için kısmen de bir bozulma olabiliyor. Katkıların birikim yapabileceği noktaları tam bilemiyorum ancak yılda düşük kilometreler yapan ve belli periyotlarda aracını çalıştıranlar için kilometre değişim periyodu baz alınabilir "zamana bağlı değişimden" ziyade. Tabi bu senaryoda aracın garanti durumunu ihmal etmekteyiz.
Aynen bende böyle düşünüyorum. 2 sene dolmak üzere diye 10bin km de sanziman yağını değiştiren ve 800 TL fazla para alan servis aklıma geldikçe halen içim cız ediyor. Hadi dedik birsey varsa çıkana kadar garantiyi bozmayalım. Haftada en kötü ihtimal en az 100 km kullandığım için 40 binden aşağı 4 sene de geçse değiştirmem artık.
 
Geri
Üst