Devir

Katılım
5 Eyl 2018
Mesajlar
59
Tepki puanı
12
Yaş
26
Konum
istanbuk
Öncelikle merhabalar bugün çok dikkatimi çekti ufak bir araştırma yaptım ve istediğim net yanıtı bulamadım soluğu burada aldım. Maksimum tork ve maksimum beygiri aldığım devirlerin bana ne gibi bi faydası olabilir? maksimum torku alabileceğim devirde ilerlememim arabaya az yakıt yaktırcağını söyleyen bile olmuş. bu konu hakkında bilgisi olan varsa bi aydınlatabilir mi beni?Screenshot_20190426-183815_sahibindencom-01.jpeg

SM-C7100 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
6 Eki 2014
Mesajlar
21
Tepki puanı
5
Yaş
2023
Konum
Eskişehir
Öncelikle; maksimum tork yakıt tüketiminizi minimum yapmaz. Yakıt sarfiyatını enjeksiyon zamanlayıcısı, onun ayarı, vites oranları vs. gibi başka parametreler belirler. Dizel ve benzinli motorların minimum yakıt sarfiyat az çok aralıkları bellidir. O gördüğünüz genellikle VAG grubu için denir çünkü VAG minimum devirde maksimum ivmelenmeyi vermek istiyor, daha az efor(yakıtla) daha kolay hızlanabilmek için. Honda'nın böyle bir kaygısı yok.

Maksimum tork demek aracın birim zamanda yapacağı en yüksek ivmelenme demek yani 3800-4000rpm arası hızınız 5kmh artacakken 4000-4200rpm arası 9kmh hızlanacaksınız gibi. Maksimum beygir devri, aracın sağlıklı bir şekilde maksimum hıza çıkacağı devir demek. Bu devirden sonra biraz daha yüksek hızlara çıkarsınız ama çok değil çünkü araç sürtünme kuvvetini daha da geçecek bir tork bulamaz. Beygirgücü son sürat, torksa o sürata ne kadar çabuk çıkacağınızı gösterir gibi aklınızda kalabilir.
 
Katılım
5 Eyl 2018
Mesajlar
59
Tepki puanı
12
Yaş
26
Konum
istanbuk
Öncelikle; maksimum tork yakıt tüketiminizi minimum yapmaz. Yakıt sarfiyatını enjeksiyon zamanlayıcısı, onun ayarı, vites oranları vs. gibi başka parametreler belirler. Dizel ve benzinli motorların minimum yakıt sarfiyat az çok aralıkları bellidir. O gördüğünüz genellikle VAG grubu için denir çünkü VAG minimum devirde maksimum ivmelenmeyi vermek istiyor, daha az efor(yakıtla) daha kolay hızlanabilmek için. Honda'nın böyle bir kaygısı yok.

Maksimum tork demek aracın birim zamanda yapacağı en yüksek ivmelenme demek yani 3800-4000rpm arası hızınız 5kmh artacakken 4000-4200rpm arası 9kmh hızlanacaksınız gibi. Maksimum beygir devri, aracın sağlıklı bir şekilde maksimum hıza çıkacağı devir demek. Bu devirden sonra biraz daha yüksek hızlara çıkarsınız ama çok değil çünkü araç sürtünme kuvvetini daha da geçecek bir tork bulamaz. Beygirgücü son sürat, torksa o sürata ne kadar çabuk çıkacağınızı gösterir gibi aklınızda kalabilir.
o zaman 1.6 i vtec motor için 6500 devirde vites atılması ani ivmelenme açısından yeterli . örnek veriyim 140 km hıza ulaşmak istiyorum 1.2. viteslerde 6500 devir çevirsem en hızlı şekilde ulaşıyor olucam hedeflediğim hıza. doğru mı anladım acaba

SM-C7100 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
5 Eyl 2018
Mesajlar
59
Tepki puanı
12
Yaş
26
Konum
istanbuk

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,700
Çözümler
7
Tepki puanı
8,760
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Max torku rampa çıkarken dikkate alırsınız. Hondanın atmosferik motorlarında torkun bittiği yerde devir çevirerek güç almaya devam edilir.
Düz yolda iyi hızlanmak için redline girmeden vites değiştirilir. Ara hızlanma için vites düşürülüp gaza yüklenilir. Bu işlemlerde şöförlük esas noktadır!

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Geri
Üst