Dik yokuşta VSA devreye girmesi?

gkhnbkkl

Özel Üye
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
778
Tepki puanı
656
Konum
Aydın
Aracınız
Civic FC5 2017
Kaynak neden; Çekiş(ön) lastiklerinin zayıf tutunması durumu. Ben de @kipermufit ve @gkhnbkkl ile aynı görüşteyim.

Çok dik bir rampa olduğunu belirtmişsiniz. Dik rampayı çıkarken aracın ağırlığı arkaya doğru kayarak ön kısım hafifler ve ön tekerleklerin zeminle temasından kaynaklanan sürtünme kuvveti de azalır. Bu sebepten gaza basma anlarında patinaja düşmemesi için elektronik çekiş kontrol sistemi devreye girerek gücün tekerleklere daha soft aktarımını sağlar.

Benim bildiğim kadarıyla bu işi yapan sistemin adı Japon araçlarında TCS. En azından Mazda’da öyleydi.

Aracınızın elektronik çekiş kontrol sisteminin sorunsuz çalıştığını test etmişsiniz. Lastiklerinizin patinaja düşerek fazladan aşınmasına da mani olmuş sistem. 👍🏻☺

@gkhnbkkl hocamın paylaştığı linkte görüldüğü üzere VSA diğer bütün sistemleri kapsıyor. Ve sistem kapatılırken VSA devre dışı bırakılınca diğerleri de devreden çıkıyor olmalı eğer kademeli kapatma seçeneği yoksa. Kademeli kapatma seçeneği olan bildiğim bir marka var ancak Honda’da var mı bilemiyorum...🤔

Karlı yollarda araç bir yere saplanırsa veya ilk kalkışı yapamıyorsa aracın gücünü yere kesintisiz aktarabilmesi için sistemin devreden çıkarılması gerekli olabiliyor... 👍🏻
Tabi VSA’nın devreden çıkarılması aracın hareket halindeki olası kaymalarda savunmasız kalmasına neden olacağı için aracı harekete geçirir geçirmez yeniden devreye almak gerekir. 👍🏻
Dediğiniz gibi biz VSA yı kapatınca aslında VSA tamamen devre dışı kalmıyor.

Tamamen devre dışı bırakmak için videodaki adımları uygulamak gerekiyor. Bu kadar zor yapmalarının sebebi bence işi bilmeyen tamamen devre dışı bırakamasın diye.

 

RS23

Moderator
Yönetici
Katılım
24 Ara 2018
Mesajlar
501
Tepki puanı
699
Konum
Balıkesir
Aracınız
Civic FC5 2018
Dediğiniz gibi biz VSA yı kapatınca aslında VSA tamamen devre dışı kalmıyor.

Tamamen devre dışı bırakmak için videodaki adımları uygulamak gerekiyor. Bu kadar zor yapmalarının sebebi bence işi bilmeyen tamamen devre dışı bırakamasın diye.

Güzel videoymuş insanın içini açıyor güzel güzel otomobiller bir arada... ☺👍🏻

Bilgilendirme için çok teşekkür ederim Hocam...
EyvaALLAH öğrenmiş olduk. Sağolasın... 🙏🏻
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
326
Tepki puanı
615
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
VSA yı şehir içi 30-50km hızlarda kapatıyorum aksi taktirde patinaja düşünce araba yürümüyor:( bugün fark ettim vites D de iken VSA kapattım patinaj yaptığımda VSA devreye girdi ama vites S de iken patinaj yaparsa VSA patinajı engellemiyor zannedersem, çünki genellikle kırmızı ışıkta ön sırada beklerken VSA kapatıp vitesi S ye takıyorum brake hold u açıp gaz pedalının üzerinde yeşili beklerim yeşil yanınca daha beni geçen olmadı:) 250cc lik motorsiklet hariç:). VSA yı kapatıp az miktarda patinaja izin vermek bazen iyi oluyor çünki VSA açıkken patinaj yaparsa VSA ışığı sönsün diye psikolojik olarak gaz kesiyoruz illa ki sonra bir miktar turbo lag yaratıyor VSA hemen bırakmıyor iyice geciktiriyor yada VSA açık halde çabuk hızlanırken VSA ışığını kafaya takmadan gazlamaya devam edersek bu sefer araba geri kalıyor hızlanma performansı çok düşüyor tabi bahsettiğim olayda patinaj yapsın diye de kasıtlı olarak gaza sonuna kadar basmıyorum çabuk hızlanması için gaza biraz fazla basıldığı zaman zaten illa az yada çok patinaj yapıyor.

işin kötü bir yanı daha var sanırım VSA patinaj önlemek için çekiş kontrolünü ön tekerleklere fren yaptırarak sağlıyor ki ön fren balata ömründen yiyor, frenlerin yerine lastiklerin aşınması benim için daha hayırlı olurdu. Traction Control System in çeşitleri var motorun gazını kesen, ateşlemeyi kesen, fren yaptıran, kavramayı açan vs. vs. bunların genelde en basiti olanı ve gündelik binek otomobillerde TCS nin fren yaptıran tipteki sistemi kullanılıyor. ESP yani VSA sistemine entegre edilmesi üretici açısından çok daha ekonomik ve basit çünki. VSA sağa sola kaymalarda bile dört tekerleğe ayrı ayrı fren yaptırıp arabayı her daim hafif önden kayan ama arkası savurup spin atmayan araba vaziyetine sokuyor.

fakat VSA kapalıyken patinajlı kalkışlar zor oluyor düz yolda direksiyonu nerdeyse çeyrek tur çevirdiğim oluyor sağa sola kaçmasın diye çünki lastiğin bastığı zemine göre patinaj yaparken sağa sola çok kaçıyor.

Videoyu da izledim artık şehir içinde yavaş giderken bu şekilde komple kapatırım. Virajlarda savurursa toparlasın diye 50km hızı geçince yani hızlanınca geri açıyorum VSA yı.

Birde civic lerin genel huyuymuş çok fazla zemin ve asfalt seçiyorlar sert ve dayanıklı süspansiyon yapısı sebebiyle, yani sıcak asfalt, soğuk asfalt, stabilize asfalt gibi farklı zeminlerde sürüşler arasında çok çok yol tutuş farkları oluyor çekiş olsun frenleme olsun viraj dönüşü olsun ummadığım yerde kayıyor ummadığım yerde yola yapışıyor, bu olay tipik sert süspansiyon karakteri, lastikleri değiştirdiğim zaman iyice tecrübe edeceğim bunu inşallah.

VSA açık halde yıllarca kullanırsam o VSA lambası birgün bozulup patlayacak boyuna yanıp sönüyor.

Bu arabaya pilot sport 4 ler potenza s001 ler falken azenis ler dururken michelin prymacy 3 gibi bir memur makam arabası lastiği takan firmanın da kulaklarını çınlatmak lazım, Geçen gün gördüm birisinin FK7 sinde de continental premium contact vardı yazıklar olsun dedim, sport contact dururken fabrika çıkışı bunu takmışlar. Bu şekilde VSA ışığı hayatta sönmez en sonunda patlar o lamba sürekli yanıp sönüyor yanıp sönüyor.
 

m2hamid

Super Moderator
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
3,878
Tepki puanı
3,528
Konum
Türkiye
Aracınız
Civic FB7 2013
Dediğiniz gibi biz VSA yı kapatınca aslında VSA tamamen devre dışı kalmıyor.

Tamamen devre dışı bırakmak için videodaki adımları uygulamak gerekiyor. Bu kadar zor yapmalarının sebebi bence işi bilmeyen tamamen devre dışı bırakamasın diye.

FB7lerde VSAyı normal kapattığınız da tamamen devredışı kalıyor :) Aracın arkasını kasten birkaç kez attığımda VSA hiçbir tepki vermemişti :D
 
Üst