gkhnbkkl
+300hp
- Katılım
- 25 Ocak 2018
- Mesajlar
- 2,018
- Tepki puanı
- 2,309
- Yaş
- 33
- Konum
- Aydın
- Ad Soyad
- Gökhan Bakkal
- Yaş
- 33
- Aracınız
- Civic FC5 2017
Dediğiniz gibi biz VSA yı kapatınca aslında VSA tamamen devre dışı kalmıyor.Kaynak neden; Çekiş(ön) lastiklerinin zayıf tutunması durumu. Ben de @kipermufit ve @gkhnbkkl ile aynı görüşteyim.
Çok dik bir rampa olduğunu belirtmişsiniz. Dik rampayı çıkarken aracın ağırlığı arkaya doğru kayarak ön kısım hafifler ve ön tekerleklerin zeminle temasından kaynaklanan sürtünme kuvveti de azalır. Bu sebepten gaza basma anlarında patinaja düşmemesi için elektronik çekiş kontrol sistemi devreye girerek gücün tekerleklere daha soft aktarımını sağlar.
Benim bildiğim kadarıyla bu işi yapan sistemin adı Japon araçlarında TCS. En azından Mazda’da öyleydi.
Aracınızın elektronik çekiş kontrol sisteminin sorunsuz çalıştığını test etmişsiniz. Lastiklerinizin patinaja düşerek fazladan aşınmasına da mani olmuş sistem. ??☺
@gkhnbkkl hocamın paylaştığı linkte görüldüğü üzere VSA diğer bütün sistemleri kapsıyor. Ve sistem kapatılırken VSA devre dışı bırakılınca diğerleri de devreden çıkıyor olmalı eğer kademeli kapatma seçeneği yoksa. Kademeli kapatma seçeneği olan bildiğim bir marka var ancak Honda’da var mı bilemiyorum...?
Karlı yollarda araç bir yere saplanırsa veya ilk kalkışı yapamıyorsa aracın gücünü yere kesintisiz aktarabilmesi için sistemin devreden çıkarılması gerekli olabiliyor... ??
Tabi VSA’nın devreden çıkarılması aracın hareket halindeki olası kaymalarda savunmasız kalmasına neden olacağı için aracı harekete geçirir geçirmez yeniden devreye almak gerekir. ??
Tamamen devre dışı bırakmak için videodaki adımları uygulamak gerekiyor. Bu kadar zor yapmalarının sebebi bence işi bilmeyen tamamen devre dışı bırakamasın diye.