Civic FB7 Dik yokuşta VSA devreye girmesi?

Katılım
9 Tem 2019
Mesajlar
39
Tepki puanı
14
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2014
Arkadaşlar merhaba. Daha önce yazıldıysa ya da konuşulduysa konuyu bulamadım kusura bakmayın. 2014 Civic Premium Otomatik sahibiyim. İlk defa otomatik ve ilk defa Honda kullanıyorum. Hanım alışsın diye genelde hafta sonu gezmelerinde ona kullandırıyorum aracı. Cumartesi günü baya dik bir rampaya, yavaş bir şekilde çıkmaya çalıştı. Araç bir anda yavaşladı ve VSA işaretini gördüm ekranda. Gaza bas dememle araba bir gaz verip bir kesiyor, bir gaz verip geri kesiyor gibi bir durum yaşadık. Düze çıkınca her hangi bir problem olmadı. Daha sonra kendim aynı yokuş benzerinden biraz daha hızlı girerek çıkmayı denedim her hangi bir problem olmadı. Sorum şu ki VSA bu mudur? Yani patinaj önleme amaçlı mı devreye girdi? Çok yavaş çıkmaya çalıştık bu sebepten mi devreye girdi? Ya da daha açık bir şekilde devreye giren VSA mıydı? :) Konu hakkında bilgisi olan varsa cevaplarsa sevinirim. Ayrıca araca bir zararı olmuştur, her hangi birşey yapmam gerekir mi? Cevaplarınız için teşekkürler.
 
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,928
Tepki puanı
2,189
Yaş
32
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
31
Aracınız
Civic FC5 2017
vsa ile ilgili şöyle bir konu bulunmakta. muhtemelen TCS devreye girmiş, zemin kaygansa ve lastik tutunmuyorsa patinajı önlemek için.

 
Katılım
9 Tem 2019
Mesajlar
39
Tepki puanı
14
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2014
Ön tekerlerin tutunması zayıf olduğu için devreye girmiş olabilir. VSA iptal edip deneyin, patinaj yaparsa dediğim gibi zayıf tutunma..
Zayıf tutunma yoldan kaynaklı da daolabilir.
Tekerler çok eski değil, yol bildiğimiz asfalt yol ama VSA'yı kapatıp tekrar deneyeceğim. Ben çok düşük hızda çıkmaya çalıştığımız için olmuş olabilir diye düşündüm. Cevabınız için teşekkür ederim..
 
Katılım
9 Tem 2019
Mesajlar
39
Tepki puanı
14
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2014
vsa ile ilgili şöyle bir konu bulunmakta. muhtemelen TCS devreye girmiş, zemin kaygansa ve lastik tutunmuyorsa patinajı önlemek için.

TCS'yı şu anda sizden duydum. Aşağıdaki şekilde bir bilgi mevcut. Sanırım patinaj yapmaması için devreye girdi. Cevabınız için teşekkür ederim..
1568023994558.png
 
Katılım
3 Mar 2018
Mesajlar
435
Çözümler
1
Tepki puanı
337
Yaş
38
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2013
Gaza bas dememle araba bir gaz verip bir kesiyor, bir gaz verip geri kesiyor gibi bir durum yaşadık

Sistem görevini yapmaya çalışmış yani patinaj olmaması için devreye girmiş dengeyi sağlamaya çalışmış sizin o anki gaz pedalına müdahalenizle de böyle olmuş bu durumlarda stabil kullanmaya devam edin paniğe gerek yok vsa sistemi araca ayar veriyor .
Vsa olmasa o an patinaj olur araç sağa sola kayar,çizgiden çıkar vs
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Arkadaşlar merhaba. Daha önce yazıldıysa ya da konuşulduysa konuyu bulamadım kusura bakmayın. 2014 Civic Premium Otomatik sahibiyim. İlk defa otomatik ve ilk defa Honda kullanıyorum. Hanım alışsın diye genelde hafta sonu gezmelerinde ona kullandırıyorum aracı. Cumartesi günü baya dik bir rampaya, yavaş bir şekilde çıkmaya çalıştı. Araç bir anda yavaşladı ve VSA işaretini gördüm ekranda. Gaza bas dememle araba bir gaz verip bir kesiyor, bir gaz verip geri kesiyor gibi bir durum yaşadık. Düze çıkınca her hangi bir problem olmadı. Daha sonra kendim aynı yokuş benzerinden biraz daha hızlı girerek çıkmayı denedim her hangi bir problem olmadı. Sorum şu ki VSA bu mudur? Yani patinaj önleme amaçlı mı devreye girdi? Çok yavaş çıkmaya çalıştık bu sebepten mi devreye girdi? Ya da daha açık bir şekilde devreye giren VSA mıydı? :) Konu hakkında bilgisi olan varsa cevaplarsa sevinirim. Ayrıca araca bir zararı olmuştur, her hangi birşey yapmam gerekir mi? Cevaplarınız için teşekkürler.
Kaynak neden; Çekiş(ön) lastiklerinin zayıf tutunması durumu. Ben de @kipermufit ve @gkhnbkkl ile aynı görüşteyim.

Çok dik bir rampa olduğunu belirtmişsiniz. Dik rampayı çıkarken aracın ağırlığı arkaya doğru kayarak ön kısım hafifler ve ön tekerleklerin zeminle temasından kaynaklanan sürtünme kuvveti de azalır. Bu sebepten gaza basma anlarında patinaja düşmemesi için elektronik çekiş kontrol sistemi devreye girerek gücün tekerleklere daha soft aktarımını sağlar.

Benim bildiğim kadarıyla bu işi yapan sistemin adı Japon araçlarında TCS. En azından Mazda’da öyleydi.

Aracınızın elektronik çekiş kontrol sisteminin sorunsuz çalıştığını test etmişsiniz. Lastiklerinizin patinaja düşerek fazladan aşınmasına da mani olmuş sistem. ??☺️

@gkhnbkkl hocamın paylaştığı linkte görüldüğü üzere VSA diğer bütün sistemleri kapsıyor. Ve sistem kapatılırken VSA devre dışı bırakılınca diğerleri de devreden çıkıyor olmalı eğer kademeli kapatma seçeneği yoksa. Kademeli kapatma seçeneği olan bildiğim bir marka var ancak Honda’da var mı bilemiyorum...?

Karlı yollarda araç bir yere saplanırsa veya ilk kalkışı yapamıyorsa aracın gücünü yere kesintisiz aktarabilmesi için sistemin devreden çıkarılması gerekli olabiliyor... ??
Tabi VSA’nın devreden çıkarılması aracın hareket halindeki olası kaymalarda savunmasız kalmasına neden olacağı için aracı harekete geçirir geçirmez yeniden devreye almak gerekir. ??
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Katılım
9 Tem 2019
Mesajlar
39
Tepki puanı
14
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2014
Gaza bas dememle araba bir gaz verip bir kesiyor, bir gaz verip geri kesiyor gibi bir durum yaşadık

Sistem görevini yapmaya çalışmış yani patinaj olmaması için devreye girmiş dengeyi sağlamaya çalışmış sizin o anki gaz pedalına müdahalenizle de böyle olmuş bu durumlarda stabil kullanmaya devam edin paniğe gerek yok vsa sistemi araca ayar veriyor .
Vsa olmasa o an patinaj olur araç sağa sola kayar,çizgiden çıkar vs
Cevabınız ve tavsiyeniz için teşekkürler..
 
Katılım
9 Tem 2019
Mesajlar
39
Tepki puanı
14
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2014
Kaynak neden; Çekiş(ön) lastiklerinin zayıf tutunması durumu. Ben de @kipermufit ve @gkhnbkkl ile aynı görüşteyim.

Çok dik bir rampa olduğunu belirtmişsiniz. Dik rampayı çıkarken aracın ağırlığı arkaya doğru kayarak ön kısım hafifler ve ön tekerleklerin zeminle temasından kaynaklanan sürtünme kuvveti de azalır. Bu sebepten gaza basma anlarında patinaja düşmemesi için elektronik çekiş kontrol sistemi devreye girerek gücün tekerleklere daha soft aktarımını sağlar.

Benim bildiğim kadarıyla bu işi yapan sistemin adı Japon araçlarında TCS. En azından Mazda’da öyleydi.

Aracınızın elektronik çekiş kontrol sisteminin sorunsuz çalıştığını test etmişsiniz. Lastiklerinizin patinaja düşerek fazladan aşınmasına da mani olmuş sistem. ??☺

@gkhnbkkl hocamın paylaştığı linkte görüldüğü üzere VSA diğer bütün sistemleri kapsıyor. Ve sistem kapatılırken VSA devre dışı bırakılınca diğerleri de devreden çıkıyor olmalı eğer kademeli kapatma seçeneği yoksa. Kademeli kapatma seçeneği olan bildiğim bir marka var ancak Honda’da var mı bilemiyorum...?

Karlı yollarda araç bir yere saplanırsa veya ilk kalkışı yapamıyorsa aracın gücünü yere kesintisiz aktarabilmesi için sistemin devreden çıkarılması gerekli olabiliyor... ??
Tabi VSA’nın devreden çıkarılması aracın hareket halindeki olası kaymalarda savunmasız kalmasına neden olacağı için aracı harekete geçirir geçirmez yeniden devreye almak gerekir. ??
Cevabınız için teşekkürler..
"Aracınızın elektronik çekiş kontrol sisteminin sorunsuz çalıştığını test etmişsiniz. Lastiklerinizin patinaja düşerek fazladan aşınmasına da mani olmuş sistem. ??☺ " Denemiş görmüş olduk :)
 
Katılım
29 Haz 2019
Mesajlar
398
Tepki puanı
289
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2014
Benim aracimdada evimin cikisinda dik rampada hizli cikarsam ayni ayni basliktaki arkadasin dedigi gibi bosa donen teker oldugunda gazi kesiyor.. gayet normal bir durum.. teker patinaja duserse,veya denge kaybolup tekerin biri bosa dustugu an gazi keser..yani normal bir durum..
 
Geri
Üst