Civic FC5 Dizelci arkadaslar buraya

S

Silinen üye 20336

Guest
En fazla bir vites fark eder aradaki fıyat farkına şahsım adına deymez... dizel in devri bitiyor hatta Honda Toyota dizeli bitirdi artik dizel motor uretılmeyecek dizel motor dpf ,yakıt filtreleri bakım vs malıyetleri cok Yuksek fırmalar dızel motor uretımını bıraktıkca bu malıyetler dahada artacak..madem karavan cekcen al bi tane jip dağa bayıra çık
emoji846.png


BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Ne oluo sanki dizel 6 ile cıksın benzin 5 ile cıksın Türkiye nın bir ucundan dıger ucuna yarıs yapsan dahı aradaki fark kaç olacak ki ? ıki aracın 0 100 sn i kaç. ? 300 tork olsun isterse 500 olsun her kısa mesafe de dpf temızlıgı yapmak mazot fıltrelerıne gereksiz fazla maddıyat vs vs dizelin devrı bıtti kabul edelım benim öğretmenim dizel alacaksanız traktör alın araba alıcaksanız benzın lı alın demıstı kendisi otomotiv sektöründe prof doçent Dr..

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

? En fazla bir vites fark eder ifadesi 1.6 atmosferik benzinli motorla 1.6 turbo dizel bir motor arasındaki çekiş farkını anlatmak için yeterli değil hocam.
1.6 atmosferik benzinliyle rampanın ortasında durup hızlanmaya başlayın tepe noktaya geldiğinizde hızınıza bakın sonra aynı yerde turbo dizelle durup hızlanmaya başlayın ve tepe noktada hızınıza bakın bir de sesli denilen dizel motorla benzinliye göre ne kadar da sessiz tırmandığınıza bakın farkları göreceksiniz...

Atmosferik benzinli motorlu aracın düz yolda ve rampa yukarı ulaşacağı azami hız farkı daha fazla olur ve rampada hızlanma süresi de daha fazla uzar turbo dizel motorluya göre...

Yüksek süratli uzun yol seyahatlerinde turbo dizelle azami 3000 devirde aracın markasına göre 160-200 hız aralığında yol alırken 1.6 atmosferikle bu hızlara ulaştığınızda devir 4000’i çoktan geçmiş olur ve uzun yolda yüksek devir çeviren motorun sesi güzel bile olsa bir süre sonra rahatsız etmeye başlar.

Dizel motordaki düşük devirle yüksek hıza ulaşabilme avantajı aynı hızda yapılan seyahatlerde 1.6 atmosferik benzinli motora göre yakıt avantajı da sağlar.

Velhasıl bence dizelin yakıt ekonomisinden önce torku cezbediyor sürücüsünü. Ve yüksek hızlarda düşük devire bağlı düşük motor sesi ile hızlandıkça düşük torkluya göre daha az artan yakıt tüketimi... ??

Yüksek torka alışan mecburiyet yoksa dizelin kış aylarındaki dezavantajlarına, dizel aracın yüksek fiyatına, ilave bakım masraflarına, yüksek km’lerde satışındaki yavaşlamaya, rölanti sesine, nefes kesen egzoz dumanına v.b.‘ye rağmen kolay kolay vazgeçmez...

Örnek ben 182 hp 220 nm torku olan 8 sn’de 0’dan 100’e ulaşan turbo benzinli aracımda 250-270-300 nm torku olan dizel araçların o çekiş hissiyatını bulamıyorum. Çünkü her ne kadar 182 hp’siyle daha hızlı bir araç olsa da herhangi bir hızda ilerlerken gaza yüklenince vites küçültme ihtiyacı daha erken başlıyor torku daha yüksek olan dizellere göre.

Bu yazıyı yazma sebebim sizin dizele ne gerek var Lpg’li araç varken düşüncenizin kişiden kişiye değişebildiğini bunun asıl sebebinin de öncelikle tork olduğunu ifade etmeye çalışmak istememdir.

Öğretmeniniz size kaç yılında söylemişti traktör alacaksan dizel araba alacaksan benzinli diye hocam? Dizel motor teknolojisinin son 10-15 yılda ne kadar geliştiğini ihmal ediyorsunuz gibi geliyor bana... ☺️
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
""Bu yazıyı yazma sebebim sizin dizele ne gerek var Lpg’li araç varken düşüncenizin kişiden kişiye değişebildiğini bunun asıl sebebinin de öncelikle tork olduğunu ifade etmeye çalışmak istememdir.

Öğretmeniniz size kaç yılında söylemişti traktör alacaksan dizel araba alacaksan benzinli diye hocam? Dizel motor teknolojisinin son 10-15 yılda ne kadar geliştiğini ihmal ediyorsunuz gibi geliyor bana... ""



Ben LPG li arac varken dizele ne gerek var diye bişi demedim sadece gereksiz dedim dizel için ...

Dizel teknoloji si gelişmiş olabılır fakat raftann kaldırıldi sizde bunu anlamıyor sunuz bu lafını 10 sene önce demısti hocam hatta elektrik teknoloji sının cok ilerliyecegını solemişti nitekımde soledıkleri çıkıyor şuan Toyota vs bir çok firma dizeli raftann kaldırdı iş makineleri kamyonlar da traktorlerde tork a ihtiyaç vardır arabada öle bir seye iş makınelerının duydugu ihtiyaç kadar yok tork iyi bir seydir fakat zararı kârından daha fazla oldugunu anlatmaya çalışıyorum dizelin ... Eger amacınız tork ise elektrik lı araba teknolojisi takıp edin yakın zamanda elektrikli araclar dizelinn yerini alacak Tesla cybertruck 30 bin dolardan satışa sunuldu türk lirası na cevirsen 6 TL diyelım dolar 180 bin yapar vs vs ilerleyen senelerde bana hak vereceksiniz bu yazıları kaydedin..

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Son düzenleme:

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,689
Çözümler
6
Tepki puanı
8,750
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
@honda_Civic_ bu konu dizel kullanan araç sahipleri için açılmış. Yakıt tüketimi, bakımlar, problemler vs. Burada kullanıcılar şuanda zaten dizel kullanıyorlar. Şimdi lpg'yi öne çıkarıp dizeli eleştirmeye gerek yok. Hoşta olmaz zaten. Onun için farklı konuda lpg dizel karşılaştırması yapılabilir. Artıları ve eksileri ile yorumlamalar ilede belirtebiliriz.
> Artık internet çağındayız. Herkez alacağı aracı iyice araştırıyor. Test sürüşü yapılıyor. Bakım masrafları, yakıt hesaplamaları, kronik problemler, önceden kullanan sürücülerin yorumları vs. vs.
> Sürüş beklentisine göre benim araç bastınmı koltuğa yapıştırsın, aracı tıka basa doldurduğum halde bile rampada falan bayılmasın ve sürüş performansını etkilemesin ve çok uzun yol yapanlar için dizel araçlar rahatlıkla seçilebilir.
> Dikkat edilecek hususlar. Dizel motorlar hassastır. Kısa mesafeyi sevmezler. Devamlı düşük deviri sevmezler. İlk marş ve son marşa dikkat etmeliler. Temiz ve sıkıntılı yakıtı hemen belli ederler. Dpf hakında bilgi sahibi olunmalıdır!
> Türkiye'de dizelin rafa kaldrılması ise hemen olmaz çok uzun süre sonra alınır diye düşünüyorum. Bu yüzden isteyen istediği araca zevkle binsin evhama hiç gerek yok.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
S

Silinen üye 20336

Guest
""Bu yazıyı yazma sebebim sizin dizele ne gerek var Lpg’li araç varken düşüncenizin kişiden kişiye değişebildiğini bunun asıl sebebinin de öncelikle tork olduğunu ifade etmeye çalışmak istememdir.

Öğretmeniniz size kaç yılında söylemişti traktör alacaksan dizel araba alacaksan benzinli diye hocam? Dizel motor teknolojisinin son 10-15 yılda ne kadar geliştiğini ihmal ediyorsunuz gibi geliyor bana... ""



Ben LPG li arac varken dizele ne gerek var diye bişi demedim sadece gereksiz dedim dizel için ...

Dizel teknoloji si gelişmiş olabılır fakat raftann kaldırıldi sizde bunu anlamıyor sunuz bu lafını 10 sene önce demısti hocam hatta elektrik teknoloji sının cok ilerliyecegını solemişti nitekımde soledıkleri çıkıyor şuan Toyota vs bir çok firma dizeli raftann kaldırdı iş makineleri kamyonlar da traktorlerde tork a ihtiyaç vardır arabada öle bir seye iş makınelerının duydugu ihtiyaç kadar yok tork iyi bir seydir fakat zararı kârından daha fazla oldugunu anlatmaya çalışıyorum dizelin ... Eger amacınız tork ise elektrik lı araba teknolojisi takıp edin yakın zamanda elektrikli araclar dizelinn yerini alacak Tesla cybertruck 30 bin dolardan satışa sunuldu türk lirası na cevirsen 6 TL diyelım dolar 180 bin yapar vs vs ilerleyen senelerde bana hak vereceksiniz bu yazıları kaydedin..

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Dizel gereksiz demekle LPG varken dizele ne gerek var arasında alternatif seçeneğin sınırlı olması nedeniyle pek bir fark yok sanki. ?

Peki o zaman siz dizel almayı düşünenlere aynı yakıt ekonomisini sağlayabilecekleri, aynı fiyatlara alabilecekleri ve aynı servis ağına sahip hangi yakıtla çalışan bir araç almalarını öneriyorsunuz?
Elektrikle çalışan araç almayı öneriyorsanız o alternatif maalesef henüz dizele rakip olacak bir kullanılabilirliğe ulaşmadığı gibi yine maalesef dizelden daha pahalı... Ayrıca siz aracınızı yeni almış olmanıza rağmen elektrikli tercih etmeyip 1.6 atmosferik benzinli LPG’li tercih etmişsiniz... Bütün bunlar bu iki cümlenin aslında aynı şeyi anlattığını ifade etmeye yetiyor... ??

Ben de sizin gibi elektrikli araç teknolojisini beğeniyle takip ediyorum... ???
Önceki mesajımda elektrikli araç teknolojisi ile ilgili olumlu yada olumsuz bir ifadem olmadığını özellikle belirtmek isterim hocam.
Sadece size turbo dizel ile 1.6 atmosferik benzinli araç arasındaki bazı farklardan söz etmeye çalışmıştım.

Dizel araç teknolojisi raftan henüz kaldırılmadı. Sadece kullanımı azalmaya başladı. Avrupa’da bazı şehirlere dizelin son teknoloji çevre şartlarını karşılayamayan modellerinin girmesi yasak. Ancak bu bir süreç...
Bir çok marka dizel motorlu otomobil ve arazi aracı üretmeye ve satmaya devam ediyor.

Bugünden itibaren dizel motor üretimi bitse bile kullanımdan kalkması bir çok ülkede 20 yılı aşacaktır... Yaşadığımız zamanda insanların kaç yılda bir araç değiştirdiğine bakılırsa da 20 yıla kadar 4 kez araç değiştirecek olanların sayısının hiç de az olmadığını hesaplayabiliyoruz. Bu da demek oluyor ki yakıt tüketim ekonomisi açısından bugün LPG’li araçlara alternatif olarak gösterilebilecek olanlar hala dizel motorlu araçlardır. Bu varsayım değil realitedir!
Keşke elektrikli araçlar da aynı yaygın kullanıma ulaşmış olsa da telefon gibi şarj edip şarj edip kullanabilsek...

Tork hususunda ihtiyaçla keyfi birbirine karıştırmayalım evet iş makinasında tork sizinde söylediğiniz gibi ihtiyaçtır.
Otomobilde yüksek torkun aktarma organlarına aşırı yük bindirerek aktarma organı parçalarının amortismanlarını yükselttiğini biliyoruz. Ancak sürücüsüne sağladığı avantajları ve hissettirdikleri de işin keyif kısmıdır. Ben de bir çok insan gibi yüksek torklu araç kullanmayı seviyorum. Size göre gereksiz olmasına saygı duyarım siz de torku sevenlere saygı duyabilirsiniz... ?

Benzer tavrı 1.5Turbo benzinli araçlarına LPG montajı yaptıranlara da gösterdiğinizi hatırlıyorum.
RS’nin gençlere uygun olduğunu belirtmişsiniz ancak bu da yine göreceli bir durum ve güçlü aracı gençler kullanmalı yada güçlü araç kullanan pahalıya yol almalı diye şartlar da yok!
Siz de istemez misiniz 1.5T gibi güçlü ve LPG ile sorunsuz çalışabilen bir aracınız olsun...?
Bu araç sahipleri belli ölçüde riskler alıp dünyaca bilinen LPG markalarının bayilerinde montaj yaptırmışlar. Ve deniyorlar... Uzun dönem kullanımda da İnşaALLAH olumlu sonuç alırlar...

Elektrikli araçlar piyasaya hakim olana kadar dizelle, LPG’yle ve benzinle idare etmek zorundayız. “Yoktan yonga kopmaz”.
Elektrikli araç servis ve şarj istasyonları yeterli yaygınlığa kavuşunca ve fiyatları da makul seviyelere gelince fosil yakıtla çalışan araç kullanımı da insanların elektrikli araç alım gücüne bağlı olarak zamanla azalıp son bulacaktır...
O zaman da doğada hala tükenmemiş olursa fosil yakıt fiyatları ucuzlar belki kullanılmaya devam edilsin diye... ? Her ihtimale karşı 6, 8 veya 12 silindirli benzinli motoru olan bir otomobil alıp bir kenarda muhafaza etmek lazım. Benzin ucuzlarsa bineriz ucuzlamazsa da antika bir aracımız olmuş olur. ☺️
 

Azo

0
Katılım
19 Eyl 2018
Mesajlar
66
Tepki puanı
93
Konum
Adana
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Arkadaşım günümüz değişken ekonomi fiyatlar ortada maliyet de aynı şekilde
Ben aracı aldığımda 182 bin TL idi dizel otomatik hatchback şu an sedanı 230 bin bilmem kac

Şu an sıfır km benzinli otomatik hatchback 194 bin lira o zaman 140 bin civarındaydı

Ki ikisi arasındaki özellikleri kiyaslamiyorum bile derisi şarjı falani filani

Aracım 13 binde bugün satsam ve aldigim fiyatı istesem bir çok kişi talip olur kim isterki daha fazla vermek

Siz benzinli alın bu tercih meselesi bu konuya da değinmiş arkadaşlar

Elektrikli araçtan bahsetmişsiniz servis bir fiyat koysa siz ne yaparsınız sanayide hangi ustaya goturursunuz ? Varsa tabi
İstediği parayı paşa paşa verirsiniz ki TL değil net bir şekilde Euro ve dolar olarak fiyat koyarlar. Sizde ödersiniz Varsa yoksa branda kapa üzerine

Birisi bahsetmişti izledim bilmem kaç bin dolara aldım 40 bin bindim bakımı 700 euro şu kırıldı çekici ile götürdüm bilmem kaç bin Euro felan bunlar maliyet ödeme imkanınız varsa zaten yanlış aracı kullanıyorsunuz vede yanlış forumdasiniz.

Yurt dışından araç almaktan bahsetmişsiniz ordaki fiyattan
Bugün Audi A7 sportback full bir araç 1 milyon TL den fazla
Yurt dışında 55 bin euro aynı araç ve benzinli hibrit seçeneği bu arada ikiside 0 km

Bahsettiğiniz araç 30 bin dolar KDV ÖTV anası danası siz hesaplayın ben bişe söylemiyorum

Raftan kalktı Demişsiniz bugün Audi Mercedes BMW vw Fiat Hyundai Honda halen üretiyor ki başka satıcı kalmadı raf dediğin Toyota kaldırdı bu lokomotif etkisi yapabilir ama piyasanın öncü firması değil Toyota
Ha bu kalkmicagi anlamına gelmez elbet kaldırılacak ama henüz zemin hazır değil ve maliyetli kabul etmek lazım Türkiye hazır değil elektrikli ve hibrit araçlara

Diğer arkadaşlar zaten güç kuvvet anlamında tork ve diğer ayrıntılardan bahsetmiş bu konu üzerinde de durmaya gerek yok kendimce

Ki sizin dışınızda benzinli ile dizeli kiyaslayip şu eksik bu fazla diyerek kimse dizeli yada benzinli arabayı karalamamis

Bende 10 yıldır benzinli kullanırken dizele geçtim pişman olmadım tam tersi memnun kaldım

Zaten petrolumuz olsa zengin ekonomimiz olsa kim istemez V8 benzinli bilmem kaç bin motor benzinli arabaya binmek
Yada bilmem kaç bin motor hayvanı dizel araçlara truck lara

Sizin yaptığınız salyangoz satmak şu anda almışsınız bir araç keyfinize bakın kullanın beğenmezseniz satın değerinde begeniosaniz hayırlı olsun yanlış forumda yanlış yorum yapıyorsunuz
Sizinde olduğu gibi bizimde hakkımız yok kırıcı yada üzücü cümleler kullanarak sayfayı kirletmeye.

Ben benzinli LPG li araçtan dizele geçtim isterse aynı yaksın hiç umrumda değil hiç yoktan performans kaybim yok vuruntu yok pislik geldisi yok titremesi yok bu da bı bakış açısı

Kırıcı olduysam da herkesten özür dilerim arkadaşlar kusuruma bakmayın ama burda amaç bilgi paylaşmak bu yorumları yapmak değil.

Lenovo K53a48 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Tamam arkadaşlar sakin olun ben sadece düşüncemi bahsettim abartmaya gerek yok .. bu yukarda bahsettiğim cumlelerı bazı arkadaşlar yanlıs anlamıs elektrik teknoloji si hemen bugün yada yarın olacak kolay bi iş değil elbette 15 seneyi bulacak benim solemek istedıgım bu 15 20 sene içinde elektrik teknoloji li arabalar ne kadar cok piyasaya ya gırdıkçe dizel teknoloji si o kadar azalacak bu arada ben elektrik tüketimli aracların tamir malıyetınden de bahsettmedim ! Sadece yurt dışında halka sunulan satıs bedelınden bahsettım... Konuyu soledıklerımden harıç başka bir yere getirmeye lim..

Rs 23 benzınlı turbo motora LPG teknolojisi keşke fabrika desteklı olsa ama olmuyacak dua ya amın demem ben ..

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
22 Şub 2019
Mesajlar
201
Tepki puanı
162
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2018
En fazla bir vites fark eder aradaki fıyat farkına şahsım adına deymez... dizel in devri bitiyor hatta Honda Toyota dizeli bitirdi artik dizel motor uretılmeyecek dizel motor dpf ,yakıt filtreleri bakım vs malıyetleri cok Yuksek fırmalar dızel motor uretımını bıraktıkca bu malıyetler dahada artacak..madem karavan cekcen al bi tane jip dağa bayıra çık

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Karavanı senenin 20 günü çeekceğimi düşünürseniz,bunun için jip almaya gerek yok.
Ek olarak arkaya bağladığınız karavan jipin arkasından dağa bayıra çıkamıyor ki,
4x4 of road tutkusu başka karavan tutkusu başkadır. Karavan çekmek için jep almaya gerek yoktur, torku yüksek (dizel veya benzinli) bir araç işimizi görecektir.
Ek oalrak karavanı bırakıp gittiğin yeri gezmek civic ile daha kolay olacağını düşünüyorum. Tatil dışında 160-200 km/h ile gitmeyide sevdiğim için dizel civic çok güzel bir tercih oldğunu düşünüyorum.
Aradaki fark daha iyi anlamak için iki aracıda aynı yollarda kullanmak gerekir(kullandım)
 
Katılım
18 Eyl 2019
Mesajlar
11
Tepki puanı
0
Konum
zonguldak
Aracınız
Civic FC5 2018
Arkadaşlar 2018 Civic Elegance İDTEC aracımın 30.000 bakımı geldi, servisler genelde 1200 ila 1400 TL arası fiyat çekiyorlar+ yakıt filtresi de değişeceğini belirterek 1800 TL ücret istiyorlar. 30.000 bakımında yakıt filtresinin değişmesi gerekli mi bilmiyorum. Yakın zamanda 30.000 bakımı yapan arkadaşlar varsa bilgilendirirlerse memnun olurum. Birde araç daha 6. ayda 20.000 bakımına girdi yani bakım yaptıralı 6 ay oldu daha, kilometreyi baz almadan yılı doldurduğumda bakıma getirsem servise sıkıntı yaparlar mı.
 
Geri
Üst