Aracınızı sürekli kısa mesafede ve düşük devirde kullanırsanız DPF çabuk dolar.bu devirde kullanmak bence ilerde bizim araçlarda partikül filtre sıkıntısı yapar diye düşünüyorum ben 700 km bile görmedim daha 645 650 menzil mesafesi 6,6 yakıyor benim araç
Dpf de biriken kurumların yakılması için egzosun belirli bir sıcaklığın üstüne çıkması lazım. Bu da ancak yüksek devirle ya da şehirlerarası araç kullanmakla elde edilebilir.
Araç 6. Viteste 120km/s hızla seyrederken 2000 devir çeviriyor. 132 km/s ile giderken de 2200-2300devir çeviriyor. Bu da Dpf de kurum oluşmasını engellemek için uygun bir devir.
Aracımı 2018 Mart sonunda dizeller ilk çıktığında aldım. Aracım Elegance manuel. Şu an 1650 km'de. Sadece bir defa pasif rejenerasyon yaptığını hissettim. Onda da kışın 1 ay boyunca sürekli şehir içi 3-5 km mesafelerde kullanmıştım. DPF ile ilgili herhangi bir uyarı ışığı yakmadı. Ama ben yine de garanti olsun diye çevre yoluna çıkıp 3. Vites 2500 devirde 10 dakika kullanıp öyle stop ettim aracımı.
Dpf sıkıntı yaratma potansiyeli yüksek olan bir parça. Fakat durumu kabus gibi de düşünmemek lazım. Aracı boğmamak yani düşük devirde hızlandırmaya çalışmamak gerekiyor. Dpfyi en çok yoran şeylerden biri de bu. Dizel araç torkun yüksek olduğu devirleri sever. Bizim araçlar da maksimum torku 2000 devirde veriyor. Bu devirin altlarına çok fazla düşmezseniz Dpf nin dolma olasılığı çok düşük bence.