Ezber Bozan Motor Rodajı

(2020 civic eco elegance cvt)

1)İlk 150-200 km, 100 km hız sınırını geçmeden drive modunda eco devre dışı ve benzinde 70-80-90-100 km hızlar arası hız artırılıp azaltılarak

***(ilk yağ ve yağ filtre değişimi)

2)200-1.000 km şehir içi-şehir dışı, eco devredışı ve benzinde drive modunda sakin bir şekilde dalgalı 70/80/90-100 arası hız artırılıp azaltılarak

***(ikinci yağ ve yağ filtre değişimi)

3)Spor Mod pedal shift ile manuel kullanım ve 120 km hız sınırını geçmeyecek şekilde;

a)1.000-1.500km arası S mod 3.000 devir;
b)1.500-2.000 km arası S mod 3.500 devir
c)2.000-2.500 km arası S mod 4.000 devir
d)2.500-3.000 km arası S mod 4.500 devir
e)3.000-3.500 km arası S mod 5.000 devir

(İlk 2 vites 1.500-2.000 devir; 3-4-5-6-7. viteslerde artırımlı devirler)

4)3.500-4.000 km arası haftada bir kereyi geçmemek üzere 80 km hızdan 120 km’ye dipgaz alıştırması yapmak

***(Üçüncü yağ ve yağ filtre deşimi)

Rodaj süresince edilmesi gereken hususlar:

1. Motor ısınmadan kesinlikle yola çıkılmamalı,
2. Dipgaz yapılmamalı

Maliyet:

1) 2 aylık bir zaman
2) 3 yağ-yağ filtre değişimi (500+500+500:1.500 TL)
3) 5.000 km benzin sarfiyatı

Zor, sabır isteyen meşakkatli bir iş...

Rodaj ve Yağ değişimleri gereksizdir diyenlerin, yapılan bu işlemlerden sonra aynı model ve aynı km de bir araçla test ve mukayese etmelerinde fayda vardır.

Yağ değişimlerinde, yağ filtresine tutunan kristalize metal tozlarının yeniden yağa karışarak çizik ve çapakların önüne geçilerek kompresyon zaafının önüne geçilmiştir.

Yapılan bu rodaj işleminden sonra gaz tepkilerinin gecikmeli ve 2-3 saniye tutukluk yapıp bağırdığını söyleyenler seri bir sürüş, tutukluk ve bağrışın olmadığını göreceklerdir

Deneyimlediğim bu süreci sizlerle paylaşmak istedim. Bu süreçte desteklerini esirgemeyen ileri sürüş teknikleri uzmanı Fırat Kaçar ve Can Akbulut’a teşekkür ediyorum.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Merhaba, öncelikle rodaj süresince harcadığınız sabır takdire şayan Yalnız şunu merak ettim, verdiğiniz bilgiler ile uyguladığınız rodaj yöntemi, kulaktan dolma bilgiler mi? Yoksa onaylanmış bir teknik dökümandan mı alındı? Otomotivde onbeş yılı deviren bir üretimci olarak böyle bir rodaj sürecini açıkçası duymadım.

Teşekkür ederim ilginiz için
İleri Sürüş Teknikleri Uzmanı, Honda Motor çalışanı, emekli rallici bir dostum ve yurt dışında motor teknolojileri alanında çalışan bir arkadaşımın katkılarıyla bölük pörçük rodaj süreci sistemli bir çalışma haline gelmiş oldu.

Üretici ve yetkili servisler böyle bir rodaj sürecini önermezler, sorunsuz bir motor ve şanzıman onlara iş çıkarmaz ekmek yedirmez

Bayiden aldığı aracı (Octavia) rodaj yapmadan hız denemeleri yapan, yüksek hızlara çıkan arkadaşım blok çatlattı 28 bin TL’lik bir faturayla karşılaştı (Rodaj yoktur diyen çokbilmişler başkalarının günahına giriyorlar)

Kulaktan dolma bilgiler, malından da canından eder Allah korusun.
5.000 km’de ciddi anlamda performans ve konfor iyileşmeleri gördüm
Rodajı süreci 10.000 km ye kadar devam edecek (120 km hız sınırını aşmamak gibi)
1 milyon km garantisi veren motorlar neden 200 bin km’de biter ?
Bu sorunun cevabı bulunabilirse...
Bana göre cevap: Rodaj, rodaja uygun kullanım ve düzenli yağ bakımlarıdır


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Teşekkür ederim ilginiz için
İleri Sürüş Teknikleri Uzmanı, Honda Motor çalışanı, emekli rallici bir dostum ve yurt dışında motor teknolojileri alanında çalışan bir arkadaşımın katkılarıyla bölük pörçük rodaj süreci sistemli bir çalışma haline gelmiş oldu.

Üretici ve yetkili servisler böyle bir rodaj sürecini önermezler, sorunsuz bir motor ve şanzıman onlara iş çıkarmaz ekmek yedirmez

Bayiden aldığı aracı (Octavia) rodaj yapmadan hız denemeleri yapan, yüksek hızlara çıkan arkadaşım blok çatlattı 28 bin TL’lik bir faturayla karşılaştı (Rodaj yoktur diyen çokbilmişler başkalarının günahına giriyorlar)

Kulaktan dolma bilgiler, malından da canından eder Allah korusun.
5.000 km’de ciddi anlamda performans ve konfor iyileşmeleri gördüm
Rodajı süreci 10.000 km ye kadar devam edecek (120 km hız sınırını aşmamak gibi)
1 milyon km garantisi veren motorlar neden 200 bin km’de biter ?
Bu sorunun cevabı bulunabilirse...
Bana göre cevap: Rodaj, rodaja uygun kullanım ve düzenli yağ bakımlarıdır


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Profesyonel test sonuçları olmadan rodaj yoktur-vardır gibi net konuşmak yanlış olur. Tabiiki aracın ilk kilometreleri motoru fazla zorlamadan kullanılmalı. Ancak sizin yöntem, motor ömrünü ne kadar uzatır, performansını ne kadar etkiler, detaylı testler sonucu belirlenebilir. Siz mutluysanız problem yok. Uygulamak isteyenlerde bu bilgilerden faydalanıp uygulayabilir. Verdiğiniz bilgilerin hiçbir zararı yok. Uyguladığınız rodaj yöntemi, umarım aracınızı uzun yıllar kullanmanıza sebep olur.
 
Profesyonel test sonuçları olmadan rodaj yoktur-vardır gibi net konuşmak yanlış olur. Tabiiki aracın ilk kilometreleri motoru fazla zorlamadan kullanılmalı. Ancak sizin yöntem, motor ömrünü ne kadar uzatır, performansını ne kadar etkiler, detaylı testler sonucu belirlenebilir. Siz mutluysanız problem yok. Uygulamak isteyenlerde bu bilgilerden faydalanıp uygulayabilir. Verdiğiniz bilgilerin hiçbir zararı yok. Uyguladığınız rodaj yöntemi, umarım aracınızı uzun yıllar kullanmanıza sebep olur.

Haklısınız, deneyimlerimi paylaştım öneri mahiyetinde
Kullanıcı olarak performans ve konfor iyileşmeleri gözlemledim
İlk ve sonraki 2 yağ değişimlerinde yağdaki renk değişimi, yoğunluğu ve yağ filtresinde biriken kristal parçaları gözlemleme imkanımız oldu
(Değişen yağ filtre ve yağdan numune alarak)


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
(2020 civic eco elegance cvt)

1)İlk 150-200 km, 100 km hız sınırını geçmeden drive modunda eco devre dışı ve benzinde 70-80-90-100 km hızlar arası hız artırılıp azaltılarak

***(ilk yağ ve yağ filtre değişimi)

2)200-1.000 km şehir içi-şehir dışı, eco devredışı ve benzinde drive modunda sakin bir şekilde dalgalı 70/80/90-100 arası hız artırılıp azaltılarak

***(ikinci yağ ve yağ filtre değişimi)

3)Spor Mod pedal shift ile manuel kullanım ve 120 km hız sınırını geçmeyecek şekilde;

a)1.000-1.500km arası S mod 3.000 devir;
b)1.500-2.000 km arası S mod 3.500 devir
c)2.000-2.500 km arası S mod 4.000 devir
d)2.500-3.000 km arası S mod 4.500 devir
e)3.000-3.500 km arası S mod 5.000 devir

(İlk 2 vites 1.500-2.000 devir; 3-4-5-6-7. viteslerde artırımlı devirler)

4)3.500-4.000 km arası haftada bir kereyi geçmemek üzere 80 km hızdan 120 km’ye dipgaz alıştırması yapmak

***(Üçüncü yağ ve yağ filtre deşimi)

Rodaj süresince edilmesi gereken hususlar:

1. Motor ısınmadan kesinlikle yola çıkılmamalı,
2. Dipgaz yapılmamalı

Maliyet:

1) 2 aylık bir zaman
2) 3 yağ-yağ filtre değişimi (500+500+500:1.500 TL)
3) 5.000 km benzin sarfiyatı

Zor, sabır isteyen meşakkatli bir iş...

Rodaj ve Yağ değişimleri gereksizdir diyenlerin, yapılan bu işlemlerden sonra aynı model ve aynı km de bir araçla test ve mukayese etmelerinde fayda vardır.

Yağ değişimlerinde, yağ filtresine tutunan kristalize metal tozlarının yeniden yağa karışarak çizik ve çapakların önüne geçilerek kompresyon zaafının önüne geçilmiştir.

Yapılan bu rodaj işleminden sonra gaz tepkilerinin gecikmeli ve 2-3 saniye tutukluk yapıp bağırdığını söyleyenler seri bir sürüş, tutukluk ve bağrışın olmadığını göreceklerdir

Deneyimlediğim bu süreci sizlerle paylaşmak istedim. Bu süreçte desteklerini esirgemeyen ileri sürüş teknikleri uzmanı Fırat Kaçar ve Can Akbulut’a teşekkür ediyorum.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Yıl olmuş 2021, şimdi mi söylenir bu..2020 nerdeydin
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Bir keresinde bir honda bayisinde showroomda gezerken , adı bende kalsın :) başka bir müşteriyle satış danışmanı konuşurken demişti ki bu araçlar fabrikadan rodajlı çıkıyor demişti... acayip gülmüştüm içimden :D
 
@siviq Kısmen öyle aslında. Eskisi gibi değil ki rodaj olayı. 1000km ya da 10-20 saatlik sürüş periyotları yeterli oluyor günümüzde. Normal şehiriçi sakin kullanımda rodajı tamamlanıyor motorun. Rodaj'da kilit nokta tamamen piston segmanlarının, motorun silindirlerine alışmasından ibaret. Yeni üretilmiş silindir duvarları tamamen pürüssüz halde olmaz. Mikron düzeyindeki girintili çıkıntılı yapısı vardır. Motor çalıştıkça, pistonlar silindir içinde hareket ettikçe bu girinti çıkıntılar aşınarak pürüssüz hale gelerek, segmanlar ve silindir duvarları arasında sızdırmazlık oluşur. Bu sızdırmazlık olmazsa yağ yakma meydana gelir zaten bildiğiniz gibi. Motorlarda kullanılan malzemeler de geliştirildi epey bu sebeple gerek tasarımsal gerek malzeme anlamında ilerleme olduğundan rodajın önemi aslında eskisi kadar pek yok. Mikron düzeyindeki malzemeler de filtrelense de sistemden kısa sürede çıkarılması elbette abrazif aşınmayı önler.

Bunun dışında çoğu eksantrik mili de keza iyi toleranslarda imal edilip, çalışmaya hazır halde araçlara takıldığından sıkıntı yaratmazlar normal bir kullanım seyrinde. Konu sahibinin ilk mesajında dediği gibi motor soğukken basmamak gerek ancak motor ısınsın diye de rölantide aracı 5dk'dan fazla da bekletmemeli de kullanıcı. Bunu da belirtmek gerek.

Öte yandan motor bloğunda dökümden kalan bir porozite veya kılcal çatlak vb. hatalar varsa rodaj ne kadar iyi olursa olsun o hatadan dolayı çatlak yavaş yavaş ilerler ve kaçınılmaz son meydana gelir.

Sonuç olarak rodaj olayını düşünerek hareket etmek gayet iyidir ancak mucize ya da felaket senaryoları da üretmemek gerekir.
 
Meşakkatli bir iş gerçekten. Keşke bunları yapan ve yapmayan karşılaştırması olsa da önemli mi ne kadar gerekli vs verilerle karşılaştırabilsek.
 
valla iyi sabır sizinki hiç sıfır aracım olmadı ama olsaydı da sizin kadar sabırlı olmazdım. ben sadece motor sogukken hemen aracı kıpırdatmamaya birde fazla devir çevirmemeye dikkat ederim ama motor ısındıktan sonra artık Allah ne verdiyse :D kazasız belasız günlerde kullanın aracınızı
 
valla iyi sabır sizinki hiç sıfır aracım olmadı ama olsaydı da sizin kadar sabırlı olmazdım. ben sadece motor sogukken hemen aracı kıpırdatmamaya birde fazla devir çevirmemeye dikkat ederim ama motor ısındıktan sonra artık Allah ne verdiyse :D kazasız belasız günlerde kullanın aracınızı

Teşekkür ederim Allah daha iyisini, daha güzelini sizlere nasip eder inşallah :)


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst