(2020 civic eco elegance cvt)
1)İlk 150-200 km, 100 km hız sınırını geçmeden drive modunda eco devre dışı ve benzinde 70-80-90-100 km hızlar arası hız artırılıp azaltılarak
***(ilk yağ ve yağ filtre değişimi)
2)200-1.000 km şehir içi-şehir dışı, eco devredışı ve benzinde drive modunda sakin bir şekilde dalgalı 70/80/90-100 arası hız artırılıp azaltılarak
***(ikinci yağ ve yağ filtre değişimi)
3)Spor Mod pedal shift ile manuel kullanım ve 120 km hız sınırını geçmeyecek şekilde;
a)1.000-1.500km arası S mod 3.000 devir;
b)1.500-2.000 km arası S mod 3.500 devir
c)2.000-2.500 km arası S mod 4.000 devir
d)2.500-3.000 km arası S mod 4.500 devir
e)3.000-3.500 km arası S mod 5.000 devir
(İlk 2 vites 1.500-2.000 devir; 3-4-5-6-7. viteslerde artırımlı devirler)
4)3.500-4.000 km arası haftada bir kereyi geçmemek üzere 80 km hızdan 120 km’ye dipgaz alıştırması yapmak
***(Üçüncü yağ ve yağ filtre deşimi)
Rodaj süresince edilmesi gereken hususlar:
1. Motor ısınmadan kesinlikle yola çıkılmamalı,
2. Dipgaz yapılmamalı
Maliyet:
1) 2 aylık bir zaman
2) 3 yağ-yağ filtre değişimi (500+500+500:1.500 TL)
3) 5.000 km benzin sarfiyatı
Zor, sabır isteyen meşakkatli bir iş...
Rodaj ve Yağ değişimleri gereksizdir diyenlerin, yapılan bu işlemlerden sonra aynı model ve aynı km de bir araçla test ve mukayese etmelerinde fayda vardır.
Yağ değişimlerinde, yağ filtresine tutunan kristalize metal tozlarının yeniden yağa karışarak çizik ve çapakların önüne geçilerek kompresyon zaafının önüne geçilmiştir.
Yapılan bu rodaj işleminden sonra gaz tepkilerinin gecikmeli ve 2-3 saniye tutukluk yapıp bağırdığını söyleyenler seri bir sürüş, tutukluk ve bağrışın olmadığını göreceklerdir
Deneyimlediğim bu süreci sizlerle paylaşmak istedim. Bu süreçte desteklerini esirgemeyen ileri sürüş teknikleri uzmanı Fırat Kaçar ve Can Akbulut’a teşekkür ediyorum.
iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
1)İlk 150-200 km, 100 km hız sınırını geçmeden drive modunda eco devre dışı ve benzinde 70-80-90-100 km hızlar arası hız artırılıp azaltılarak
***(ilk yağ ve yağ filtre değişimi)
2)200-1.000 km şehir içi-şehir dışı, eco devredışı ve benzinde drive modunda sakin bir şekilde dalgalı 70/80/90-100 arası hız artırılıp azaltılarak
***(ikinci yağ ve yağ filtre değişimi)
3)Spor Mod pedal shift ile manuel kullanım ve 120 km hız sınırını geçmeyecek şekilde;
a)1.000-1.500km arası S mod 3.000 devir;
b)1.500-2.000 km arası S mod 3.500 devir
c)2.000-2.500 km arası S mod 4.000 devir
d)2.500-3.000 km arası S mod 4.500 devir
e)3.000-3.500 km arası S mod 5.000 devir
(İlk 2 vites 1.500-2.000 devir; 3-4-5-6-7. viteslerde artırımlı devirler)
4)3.500-4.000 km arası haftada bir kereyi geçmemek üzere 80 km hızdan 120 km’ye dipgaz alıştırması yapmak
***(Üçüncü yağ ve yağ filtre deşimi)
Rodaj süresince edilmesi gereken hususlar:
1. Motor ısınmadan kesinlikle yola çıkılmamalı,
2. Dipgaz yapılmamalı
Maliyet:
1) 2 aylık bir zaman
2) 3 yağ-yağ filtre değişimi (500+500+500:1.500 TL)
3) 5.000 km benzin sarfiyatı
Zor, sabır isteyen meşakkatli bir iş...
Rodaj ve Yağ değişimleri gereksizdir diyenlerin, yapılan bu işlemlerden sonra aynı model ve aynı km de bir araçla test ve mukayese etmelerinde fayda vardır.
Yağ değişimlerinde, yağ filtresine tutunan kristalize metal tozlarının yeniden yağa karışarak çizik ve çapakların önüne geçilerek kompresyon zaafının önüne geçilmiştir.
Yapılan bu rodaj işleminden sonra gaz tepkilerinin gecikmeli ve 2-3 saniye tutukluk yapıp bağırdığını söyleyenler seri bir sürüş, tutukluk ve bağrışın olmadığını göreceklerdir
Deneyimlediğim bu süreci sizlerle paylaşmak istedim. Bu süreçte desteklerini esirgemeyen ileri sürüş teknikleri uzmanı Fırat Kaçar ve Can Akbulut’a teşekkür ediyorum.
iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.