Farları otomatik modda kullanıyorsanız kapatmak fayda sağlar. Akü geriliminin ölçülmesi gerek, akü satan işletmeler ya da oto elektrikçilerde ölçüm yaptırabilirsiniz. Avometre bulabilirseniz kendiniz de ölçebilirsiniz ancak yük altında ölçüm daha net bilgi verir, oto elektrikçilerde yük altında ölçüm yapan cihaz vardır. Akünün durumunu öğrenmek gerek. Araç çalışmıyor iken sağlıklı bir akü gerilimi en az 12.40 Volt civarındadır. Bu ölçümü araç bir süre çalışmadan bekledikten sonra yapmak daha sağlıklı olur. Akü gerilimi 12.20 Volt civarında ise aküde sülfatlaşma başlamıştır, redresöre ( Doğrultucu, şarj cihazı) bağlanıp 14Volt gerilimde 16 saatlik uzun süreli şarj ile belki kurtarılabilir. Daha da düşük gerilimler okunuyorsa muhtemelen akünün değişmesi gerekecek. Araç çalışırken ise akü gerilimi 14.3 - 14.4 Volt civarında olmalıdır, daha düşükse alternatörde veya doğrultucu diyotlarda bir sorun vardır. Aküyü garantiden değişmezler çünkü büyük ihtimalle akünün kendi garantisi ya 2 ya 3 yıldır. Ama şarj sisteminde bir sorun varsa onu servis garantiden karşılamak zorunda. İlk iş olarak akü ölçümü yaptırmak olmalı.
LG-D855 cihazından
CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.