Fb7 Akü Sorunu 2015

Katılım
3 Tem 2016
Mesajlar
11
Tepki puanı
3
Aracınız
Arkadaşlar merhaba 2015 model 45.500 km de fb7 sahibiyim. Park halinde yarım saat kadar müzik dinleyince araç çalışmıyor veya geçen gün araç ile bir yere gittim, park ettim 10 dk. sonra geldiğimde aracı çalıştıramadım. Arkdaşım sayesinde takviye kablosu ile işi hallettik. Araç altı yıl garantili. Akü garantiye girer mi ? Tavsiyeniz nedir? Şimdiden teşekkürler...

SM-J500FN cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Farları otomatik modda kullanıyorsanız kapatmak fayda sağlar. Akü geriliminin ölçülmesi gerek, akü satan işletmeler ya da oto elektrikçilerde ölçüm yaptırabilirsiniz. Avometre bulabilirseniz kendiniz de ölçebilirsiniz ancak yük altında ölçüm daha net bilgi verir, oto elektrikçilerde yük altında ölçüm yapan cihaz vardır. Akünün durumunu öğrenmek gerek. Araç çalışmıyor iken sağlıklı bir akü gerilimi en az 12.40 Volt civarındadır. Bu ölçümü araç bir süre çalışmadan bekledikten sonra yapmak daha sağlıklı olur. Akü gerilimi 12.20 Volt civarında ise aküde sülfatlaşma başlamıştır, redresöre ( Doğrultucu, şarj cihazı) bağlanıp 14Volt gerilimde 16 saatlik uzun süreli şarj ile belki kurtarılabilir. Daha da düşük gerilimler okunuyorsa muhtemelen akünün değişmesi gerekecek. Araç çalışırken ise akü gerilimi 14.3 - 14.4 Volt civarında olmalıdır, daha düşükse alternatörde veya doğrultucu diyotlarda bir sorun vardır. Aküyü garantiden değişmezler çünkü büyük ihtimalle akünün kendi garantisi ya 2 ya 3 yıldır. Ama şarj sisteminde bir sorun varsa onu servis garantiden karşılamak zorunda. İlk iş olarak akü ölçümü yaptırmak olmalı.

LG-D855 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Farları otomatik modda kullanıyorsanız kapatmak fayda sağlar. Akü geriliminin ölçülmesi gerek, akü satan işletmeler ya da oto elektrikçilerde ölçüm yaptırabilirsiniz. Avometre bulabilirseniz kendiniz de ölçebilirsiniz ancak yük altında ölçüm daha net bilgi verir, oto elektrikçilerde yük altında ölçüm yapan cihaz vardır. Akünün durumunu öğrenmek gerek. Araç çalışmıyor iken sağlıklı bir akü gerilimi en az 12.40 Volt civarındadır. Bu ölçümü araç bir süre çalışmadan bekledikten sonra yapmak daha sağlıklı olur. Akü gerilimi 12.20 Volt civarında ise aküde sülfatlaşma başlamıştır, redresöre ( Doğrultucu, şarj cihazı) bağlanıp 14Volt gerilimde 16 saatlik uzun süreli şarj ile belki kurtarılabilir. Daha da düşük gerilimler okunuyorsa muhtemelen akünün değişmesi gerekecek. Araç çalışırken ise akü gerilimi 14.3 - 14.4 Volt civarında olmalıdır, daha düşükse alternatörde veya doğrultucu diyotlarda bir sorun vardır. Aküyü garantiden değişmezler çünkü büyük ihtimalle akünün kendi garantisi ya 2 ya 3 yıldır. Ama şarj sisteminde bir sorun varsa onu servis garantiden karşılamak zorunda. İlk iş olarak akü ölçümü yaptırmak olmalı.

LG-D855 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Evet farları sürekli otamatik modda kullanıyorum. Yarın ilk işim akü ölçümünü yaptırmak olacak. Çok teşekkür ederim.

Sent from my SM-J500FN using CivicTR Forum mobile app
 
https://urun.gittigidiyor.com/otomo...-obd2-bluetooth-ariza-tespit-cihazi-391199453

Toyota yaris aracımda sizinki gibi sorunlar yaşıyordum. Aküyü garantiye sokmadılar. Neyse daha sonra yeni aküyü cep telefonum üzerinden takip ettim.

Yukarıdaki linkteki gibi bir ürünü alıp sizde takibini yapabilirsiniz.
Sağlıklı akü akımı genelde 13 - 14 aralığında oluyor

SM-N960F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Akü gerilimi (akımı değil) araç çalışırken 14 Volt civarlarında olur. Çalışmaz iken 12.40-12.60 civarındadır. Kontak kapatır kapatmaz, farlar da kapalı iken gerilim ölçümü yaparsanız akünün yüzey gerilimini ölçersiniz o da normal olduğundan biraz yüksek görünür. Yanıltır. Bir süre bekleyip ya da kontak kapattıktan sonra 5-10 saniye farları çalıştırıp-kapatıp ölçerseniz daha sağlıklı ölçüm yapmış olursunuz.

LG-D855 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Akü gerilimi (akımı değil) araç çalışırken 14 Volt civarlarında olur. Çalışmaz iken 12.40-12.60 civarındadır. Kontak kapatır kapatmaz, farlar da kapalı iken gerilim ölçümü yaparsanız akünün yüzey gerilimini ölçersiniz o da normal olduğundan biraz yüksek görünür. Yanıltır. Bir süre bekleyip ya da kontak kapattıktan sonra 5-10 saniye farları çalıştırıp-kapatıp ölçerseniz daha sağlıklı ölçüm yapmış olursunuz.

LG-D855 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
https://www.mutlu.com.tr/olcme

LG-D855 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst