Civic FB7 Fb7 Marş Sorunu

mertk

0
Katılım
18 Nis 2016
Mesajlar
117
Tepki puanı
46
Aracınız
Merhaba arkadaşlar,
Ben marşa ilk bastığımda araç sanki çalışmayacakmış gibi marş almayacakmış gibi yapıyor 500 devirde filan ibre takılıyor 1-2 snlik gecikmeden sonra marş alıyor. Soğuk hava sıcak hava fark etmiyor. Her zaman ilk çalıştırdığımda bunu yapıyor. 10-15 çalıştıktan sonra stop edip tekrar marşa bastığımda yapmıyor.

Akü değişeli yaklaşık 10 bin km takriben 1,5 yıl oldu. 55 Ah İnci akü.
Araç 2013 model Fb7 Eco Elegance OV.
Şuan 77.000 civarında.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,692
Çözümler
6
Tepki puanı
8,752
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Sorun hala devam ediyor arkadaşlar video aşağıdaki linkte, yüklemekte geç kaldım kusra bakmayın.


Geçmiş olsun.
> Araç çalışırken zorlandığı açıkca görünüyor.
> Alternatör (şarj dinomosu) lambası anlık yanıp sönüyor. Tamda sıkıntının olduğu devirde. Aküden alternatöre geçişte, hafif sıkıntı var gibi duruyor.
> Ayrıca arıza lambanız yanıyor. Hangi kod biliyormusunuz?

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
 
Katılım
12 Mar 2019
Mesajlar
193
Tepki puanı
233
Konum
Bitlis
Ad Soyad
sef gngr
Yaş
32
Aracınız
Civic FC5 2019
Fd6 da vardı tam olarak böyle bir durum.. akü 10 yıllıkmış. Fabrikada takılan aküymüş. Akü değişti , sübap ayarı yapıldı lpg ayarı yapıldı düzeldi.

bir vurgun bu sevda
 

mertk

0
Katılım
18 Nis 2016
Mesajlar
117
Tepki puanı
46
Aracınız
Videodaki çalıştırmada 500 devir sonrası gaza bastınızmı ?

LPG enjektör yada diyaframı motoru stop sonrası motora gaz kaçırıyorve bu da ilk çalışmada arabanın boğulmuş gibi çalışmasına neden olabiliyor. Eğer ilk marş sonrası tekrar stop edip tekrar marşa bastığınızda yine devir videodaki gibi 500 de anlık takılıyorsa sorun lpg olayı değildir.

Aracın sesinden akü zayıf gibi geldi bana ,amaemin değilim.

Benim aracımda tam böyle olmasada benzer ilk çalışmada tutarsızlık vardı, subap ayarı sonrası düzelmişti. (Ondaki bariz davranış aracın marş sonrası devrini tekrar kaybetmesi hatta stop etmesi idi)




Çalıştırma sonrası gaza basmadım. Genelde motor soğuk olduğunda ısıtmak için rölantide 1.500 devirlerde çalışıyor.

Marşa bastığımda ölçümde 12.0 V gösterdi cihaz.

Elektrikçi araç soğukken sabah 07.00 da 1,5 dakika içerisinde 3 defa marşa basıp stop ettirdi. Her defasında daha fazla şiddetlendi.

Subap ayarı yaptıralı 10-15bin km. oldu o konuda sıkıntı olacağını düşünmüyorum.

Lpg ile ilgili hiçbir fikrim yok bulunduğum ile baktıracak ustada yok açıkçası.
 

mertk

0
Katılım
18 Nis 2016
Mesajlar
117
Tepki puanı
46
Aracınız
Geçmiş olsun.
> Araç çalışırken zorlandığı açıkca görünüyor.
> Alternatör (şarj dinomosu) lambası anlık yanıp sönüyor. Tamda sıkıntının olduğu devirde. Aküden alternatöre geçişte, hafif sıkıntı var gibi duruyor.
> Ayrıca arıza lambanız yanıyor. Hangi kod biliyormusunuz?

Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...



Fakir karışım kodu 0412 idi zannedersem. Bazen soketi takıp söndürüyorum bazen umursamıyorum yanıyor kalıcı çözüm bulamadım.
 

mertk

0
Katılım
18 Nis 2016
Mesajlar
117
Tepki puanı
46
Aracınız
2 gün önce Sabah saat 07.00 gibi araç iyice soğukken elektrikçi geldi aküde ölçüm yaptı stop haldeyken
On - 11.9V
Start - 10.2 V
Çıktı.
Bu defa ilk seferde hissedilemeyecek kadar küçük takılma yaptı. 1,5 dakika da 3 defa çalıştırıp stop ettirdi her defasında takılma şiddetlendi.
(Ancak 5 dakika çalıştırdıktan sonra stop edip marş basınca herangi bir sorun olmuyor. )

Elektrikçi direkt marş motoru aküde sorun yok dedi. Söküp temizleyip takılması gerektiğini söyledi ancak 22 yaşında tecrübesiz bir arkadaş olduğu için tam güvenemedim.

Bugünde Araç 2 gündür çalışmıyordu öğlen hava 25 derece gösterirken aracı çalıştırdım hiç bir takılma olmadı.

Bulunduğum ilde pek usta seçeneği yok sanayide 3 ustaya gittim. Biri bobin veya benzin pompası olabilir, biri akü, biri marş motoru dedi.

Kurcalatmamakta haklıyım galiba :)
 
Katılım
17 Ocak 2018
Mesajlar
676
Çözümler
2
Tepki puanı
611
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2015
2 gün önce Sabah saat 07.00 gibi araç iyice soğukken elektrikçi geldi aküde ölçüm yaptı stop haldeyken
On - 11.9V
Start - 10.2 V
Çıktı.
Bu defa ilk seferde hissedilemeyecek kadar küçük takılma yaptı. 1,5 dakika da 3 defa çalıştırıp stop ettirdi her defasında takılma şiddetlendi.
(Ancak 5 dakika çalıştırdıktan sonra stop edip marş basınca herangi bir sorun olmuyor. )

Elektrikçi direkt marş motoru aküde sorun yok dedi. Söküp temizleyip takılması gerektiğini söyledi ancak 22 yaşında tecrübesiz bir arkadaş olduğu için tam güvenemedim.

Bugünde Araç 2 gündür çalışmıyordu öğlen hava 25 derece gösterirken aracı çalıştırdım hiç bir takılma olmadı.

Bulunduğum ilde pek usta seçeneği yok sanayide 3 ustaya gittim. Biri bobin veya benzin pompası olabilir, biri akü, biri marş motoru dedi.

Kurcalatmamakta haklıyım galiba :)

Sorun aküde bence hava sıcakken düzgün çalışıyor sonuçta.

Bobin ve benzin pompası arızalarında sürüş sırasında da sorunun devam etmesi lazım .

Hava sıcakken takılma olmadığını söylemişsiniz o zaman marş motorunuzda da sıkıntı yok.

Tam şarjlı bir akünün voltajı 12.7v tur.
Araç çalışırken akü voltajına bakıp yaklaşık 14 volt alternetörün şarj ettiğinden emin olduğunuzda. Sorunun aküden kaynaklandığı ortaya çıkar.(Ama kısa sürede akü bu hale nasıl gelmiş anlam veremedim.)



iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
1,401
Çözümler
1
Tepki puanı
1,221
Aracınız
Akü 10V altı olsa tamamdı ama sorun aküde değil.
Subap ayarı veya öncelikle yeniden lpg kalibrasyonu yapılmalı bence.
Subap ayarı gerektirmese bile zamanla sıkılaştıkları için regülatör basıncı yeniden ayar isteyebiliyor. Başıma geldi çünkü.

SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
17 Ocak 2018
Mesajlar
676
Çözümler
2
Tepki puanı
611
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2015
Akü 10V altı olsa tamamdı ama sorun aküde değil.
Subap ayarı veya öncelikle yeniden lpg kalibrasyonu yapılmalı bence.
Subap ayarı gerektirmese bile zamanla sıkılaştıkları için regülatör basıncı yeniden ayar isteyebiliyor. Başıma geldi çünkü.

SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

12v altında soğukta marş sırasında da benzer durumlar oluyor. Dedikleriniz de olabilir.En iyisi iyi bir ustanın bakması.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,692
Çözümler
6
Tepki puanı
8,752
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Fakir karışım kodu 0412 idi zannedersem. Bazen soketi takıp söndürüyorum bazen umursamıyorum yanıyor kalıcı çözüm bulamadım.
> Fakir karışım kodu P0171. Probleminiz yanlış lpg ayarı veya montaj hatasıdır. Fakir sürmek katalizörü eritir, subap ayarını erken bozar, performans düşer.
> Güzel bir ayar için önce subap ayarı ardından benzinde 50 km. yol alınır. Sonra lpg ayarı yapılır. Afr ayarı yaptırsanız daha iyi olur.
> Asıl sorunuza gelirsek. Marş motoru problemi soğuklarda kronik olabiliyor. Belki ses başlangıçtır. İlgili konuyu ekliyorum.


Faaliyet Ayn-ı Lezzettir...
 
Geri
Üst