Civic FB7 Fb7 yağ lambası

Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
603
Çözümler
2
Tepki puanı
552
Konum
Türkiye
Ad Soyad
Mustafa
Yaş
34
Aracınız
Civic FB7 2013
Geçenlerde forumda konuşuldu, yağ seviye sensörü düşük yağ miktarı düşük yağ basıncı ile uyarı verip lambayı yakıyor ama yüksek yağ seviyesi de uyarı lambası yakabilir şeklinde bir teori var idi çünki bakımdan sonra yağ lambası yanması ile alakalı olarak genelde FK7 kullanıcıları bu sorunla çok karşılaşmıştı, bakımdan sonra bu sorunla karşılaşmak 0w-20 type 2.0 yağın 4 litre olması ve motorun 3,5 litre yağ alması ancak servisteki mekanikerin 4 litre yağı komple motora doldurması gibi teoriler üretilmiş idi.

Sizin söylemiş olduğunuz yağı, ekte faturada göstermiş olduğum gibi bakımda benim fb7 aracıma 4lt olarak koymuşlar.

Bir de düşünüyorum öyle bir durum olsa yağ değişiminden kısa bir süre sonra uyarı lambası yanardı halbuki bakım yaptırdıktan yaklaşık 6 ay sonra yandı.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Sizin söylemiş olduğunuz yağı, ekte faturada göstermiş olduğum gibi bakımda benim fb7 aracıma 4lt olarak koymuşlar.

Bir de düşünüyorum öyle bir durum olsa yağ değişiminden kısa bir süre sonra uyarı lambası yanardı halbuki bakım yaptırdıktan yaklaşık 6 ay sonra yandı.
karter içerisindeki yağ sürüş esnasında virajlarda vs. çalkalanma ile ve motorun ısınması ile genleşerek incelip motorun karterinden üst noktada bulunan sensörü aktif ederek yağ uyarısı vermesine sebep oluyor olabilir.

kısacası farzedelim ki mesela sallıyorum civic te üç tane yağ sensörü olsa, birincisi yağ seviyesi azaldığı zaman uyarı verdiren karterin alt konumundaki sensör, ikinci sensör ise yağ pompası çıkışında olsa yani yağ basıncı düşer ve motor yağlama yapmaz ise uyarı vermesi için olabilir bu, son olarak ta yağ seviyesi yüksek olduğu zaman uyarı vermesi için karterin içerisine 4-4,5 litre yağ konulduğu zamanki seviyeye denk gelen bir noktada motorda bir sensör daha olabilir ve bu sensör nedense hep bakımdan sonra uyarı veriyor?? değil mi?.

Bu teori yetkili servisler hakkında ciddi şüpheye kapılmamıza sebep olacaktır ve yetkili servise bu durumu izah edebilmenin ve bunun hakkında bilgi almanın çok çok zor olacağını düşünüyorum.

yakın zamanda bakıma gideceğim ve aklımda birçok soru var ancak servis alanı öyle kötü bir ortam ki müşteriye dinazor muamelesi yapılıyor zannedersiniz, bu sebeple soracağım da varsa soramıyorum. Bakım alanına otomobilinin yanına yaklaşma diye fırça atan görevli var. Yağ filtresi çıkan parçaların arasına koyulmamış yağlıymış elimiz yağ olurmuş pislenirmiş bilmemne. Servis alanına iniyorum frenlerim gacır gacır ötüyor bir insan evladıda çıkıp demiyor frenleriniz ses yapıyor kontrol edelim? öyle dese bunu bana önerse bile istemeyeceğim bu işlemi zaten fren arasıra öter normal diyeceğim. Herhangi bir şikayetiniz oldu mu diye soran yok ezbere hareketler yaparak bakımı tamamlayıp kenara çekerler arabayı. İşçilik güzel ama müşteri ile iletişim yok. Ödeme yaparken görevli bayan arkadaşa benim arabaya Type 2.0 yağ dolduruldu mu? pek göremedim başka yağ koymasınlar diye ufaktan pek ciddi olmayan tavırla şakavari sözler sarf ettim, bayan görevli bana: görseydiniz beyfendi şeklinde oldukça kaba bir söz sarfetti, bunlara cevap veremiyorsan çalışma o serviste istifa et git kardeşim hayret birşey. Yine de telefonla arayıp hizmet kalitesi sorduklarında 10 üzerinden 10 verdim ama bunun sebebi değerlendirirken onların kendi yetkili servis kurallarına göre davranmamdan ve bakımdan sonra gözlemlerimi uzun süre tecrübe etmemiş olmamdan dolayı oldu, en azından kazasız belasız sıkıntısız yaptırdık çıktık dedim:) ne servisler gördüm yine Honda iyidir.

Hadi bu mesajımı keşke Honda Türkiye yetkilileri okusa da bana dönüş yapsalar??? otomobilim serviste bakım yapılırken mekaniker tekniker usta vs. bu insanlar ile iletişim kurmak bakım yapılan bölgeye giriş yapmak istiyorum ben, ayrıca bakım yapılırken yakından takip etmek istiyorum, çünki Türkiye de insan babasına bile güvenemiyor ayrıca yüksek meblağlarda para ödüyoruz bu işlemlere ve yetkili servislerin yaptığı işlemler hakkında tüketici memnuniyetsizliği dedikodularının ardı arkası kesilmiyor. Derdim para falan değil kaç para ise veririz yeterki güvenilir ve layıkı ile hizmet görelim. Neyse ki Honda yetkili servisleri diğer markalara göre daha kalifiye ve yetenekli insanlardan oluşuyor hizmet kalitesi daha iyi ama Japon felsefesine yakışmayan halleri var.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
FC5 ve FK7 lerde RS modelinde sıklıkla yaşanan yağ uyarısı gerçekte kadranda alt kısımdaki yağ lambasını yakmıyor sadece LCD ekranda bulunan yağ uyarı sembolü çıkıyor öyle değil mi?

Kontak açıldığı zaman motoru çalıştırmadan önce bu altta bulunan kırmızı küçük yağ uyarısı yanıyor halbuki. O zaman düşük yağ basıncı veya düşük yağ seviyesi olduğu zaman demekki ampül bazlı uyarı lambası olan bu alttaki küçük lambanın yanması lazım mantıken, ancak bu yanmaz da sadece LCD ekranda yada bilgi panelinde yağ uyarısı çıkarsa bunun anlamı illa ki farklı birşey olabilir.

Buradan yola çıkarsak FB7 modelinde de benzer mantık olabileceğini düşünsek üstteki mesajıma istinaden karterden fazla olan yağı ezbere olarak yani yağ çubuğundan bağımsız biçimde şırınga ve akvaryum hortumu ile motordan bir 300-400 mililitre kadar yağı çekip temiz bir kaba aktarıp yağ seviyesini azıcık azaltarak deneme yaparsanız belki de yağ uyarısı vermeyecektir. Yağ çubuğunda ciddi azalma olacağını zannetmiyorum en fazla 2-3 milimetre oynayabilir.
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
603
Çözümler
2
Tepki puanı
552
Konum
Türkiye
Ad Soyad
Mustafa
Yaş
34
Aracınız
Civic FB7 2013
@erenuzel41 hocam verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Anlatmış olduğunuz olay belkide dediğiniz şekilde gerçekleşiyor olabilir, birkaç gün daha gözlemleyim bakalım ne gösterecek sonuç.. Takdir edersiniz ki sensörlerin arızalanması durumundan kat kat daha iyi bir çözüm olacaktır mutlaka..
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
@erenuzel41 hocam verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Anlatmış olduğunuz olay belkide dediğiniz şekilde gerçekleşiyor olabilir, birkaç gün daha gözlemleyim bakalım ne gösterecek sonuç.. Takdir edersiniz ki sensörlerin arızalanması durumundan kat kat daha iyi bir çözüm olacaktır mutlaka..
kasap belgeli yetkili servis ustası sebebiyle şırınga ile yağ çekenler kervanına sizde katılın :) sorununuz düzelebilir. Gördüğüm birçok kullanıcı var her bakımdan sonra yağ çubuğu deliğinden yağı çekip azaltarak yağ seviyesi ayarlama yapan:) tabi onlar honda kullanıcısı değiller:) bunların amacı şu: motora gereğinden fazla yağ doldurmak motoru yorar, fazla yakıt harcatır ve motordaki yağ sızdırmazlık elemanlarının conta, oring, keçe vs. ömrünü kısaltır yağ seviyesi bu sebeple önemlidir.

Ustalara bunu sorduğumuz zaman aman abi birşey olmaz yauw fazla yağı atar motor diyorlar ama sıkıntı oluyor işte.

Motordan yağ çekmeye kalkışırsanız motor soğuk olması lazım buz gibi. Yağ çubuğu deliğine gönderilen hortum erirse sıkıntı büyük olur.
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
603
Çözümler
2
Tepki puanı
552
Konum
Türkiye
Ad Soyad
Mustafa
Yaş
34
Aracınız
Civic FB7 2013
kasap belgeli yetkili servis ustası sebebiyle şırınga ile yağ çekenler kervanına sizde katılın :) sorununuz düzelebilir. Gördüğüm birçok kullanıcı var her bakımdan sonra yağ çubuğu deliğinden yağı çekip azaltarak yağ seviyesi ayarlama yapan:) tabi onlar honda kullanıcısı değiller:) bunların amacı şu: motora gereğinden fazla yağ doldurmak motoru yorar, fazla yakıt harcatır ve motordaki yağ sızdırmazlık elemanlarının conta, oring, keçe vs. ömrünü kısaltır yağ seviyesi bu sebeple önemlidir.

Ustalara bunu sorduğumuz zaman aman abi birşey olmaz yauw fazla yağı atar motor diyorlar ama sıkıntı oluyor işte.

Motordan yağ çekmeye kalkışırsanız motor soğuk olması lazım buz gibi. Yağ çubuğu deliğine gönderilen hortum erirse sıkıntı büyük olur.

Yok hocam o işlere girmem ben zaten, konu aracın motoruysa kendim dahil kimseye müdahele ettirmem.. Öncelikle şu servisle bir görüşeyim bakalım ne diyecekler, duruma göre bir çare bulunur inşallah bakalım. Teşekkürler :)
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
@efsane190789 hocam motordan yağ çekmek zor değil, bence 200-300 ml. alarak bir deneyin, en azından yağ seviyesi hususunu teyit etmiş olursunuz (y)
Normalde R16B motorlar yağ filtresi dahil 3.7 lt. yağ kapasitesi vardır, 0.3 lt. fazlanın motora zarar vermemesi lazım. Yarım litreden fazlası sorun yaratmaya başlayabilir.
Tabi uzun vadeli birşey diyemem :unsure:
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
603
Çözümler
2
Tepki puanı
552
Konum
Türkiye
Ad Soyad
Mustafa
Yaş
34
Aracınız
Civic FB7 2013
@efsane190789 hocam motordan yağ çekmek zor değil, bence 200-300 ml. alarak bir deneyin, en azından yağ seviyesi hususunu teyit etmiş olursunuz (y)
Normalde R16B motorlar yağ filtresi dahil 3.7 lt. yağ kapasitesi vardır, 0.3 lt. fazlanın motora zarar vermemesi lazım. Yarım litreden fazlası sorun yaratmaya başlayabilir.
Tabi uzun vadeli birşey diyemem :unsure:
Bakıyım hocam o an ki ruh halime bağlı :LOL:(y)
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
603
Çözümler
2
Tepki puanı
552
Konum
Türkiye
Ad Soyad
Mustafa
Yaş
34
Aracınız
Civic FB7 2013
Arkadaşlar randevu alıp bugün servise gittim durumu anlattım, istisnasız araç çalıştıktan 3-4 km sonra yağ seviye ikazı yanıyor yağ seviyesi tam, bakımları tam, garantisinin bitmesine yaklaşık bir ay var (ruhsatta aralık 2013 yazıyor) araç 85.000km de dedim, kaydı açtılar.. Sonrasında gerekli kontrolleri yapmışlar test sürüşüne çıkmışlar 3-4 km sonra ikaz lambası yanmış. Bana söyledikleri şey; yağı boşaltır sensörü çıkartır temizliğini yapar takarız fakat bunun garantisini vermeyiz ileriye dönük tekrar ikaz verebilir onun için sizin garanti süresinin zamanı çok az kaldığı için öncelikli olarak garanti kapsamına girmesi için yazı yazalım eğer ki red cevabı gelirse ilk dediğimiz şekilde temizlik yaparız bunun içinde zaten bakıma geldiğiniz zaman yaparız yağ değişimi sırasında yağı boşaltacağımız için ekstra işçilik alınmaz sadece temizlik spreyi ücreti alınır dedi. Bu arada bilgisayara bağladıklarında arıza kodu çıkmamış bu da ilginç bir durum, gerekli fotoğraflamaları yaptık o şekilde gönderdik dediler.
Durum bundan ibaret, yani parçayı Honda'nın garanti kapsamına alıp almayacağını bekliyorum açıkcası pek umudum da yok. Sensörün güncel fiyatı 3700 TL imiş

@erenuzel41 @m2hamid @NoFeaR
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Arkadaşlar randevu alıp bugün servise gittim durumu anlattım, istisnasız araç çalıştıktan 3-4 km sonra yağ seviye ikazı yanıyor yağ seviyesi tam, bakımları tam, garantisinin bitmesine yaklaşık bir ay var (ruhsatta aralık 2013 yazıyor) araç 85.000km de dedim, kaydı açtılar.. Sonrasında gerekli kontrolleri yapmışlar test sürüşüne çıkmışlar 3-4 km sonra ikaz lambası yanmış. Bana söyledikleri şey; yağı boşaltır sensörü çıkartır temizliğini yapar takarız fakat bunun garantisini vermeyiz ileriye dönük tekrar ikaz verebilir onun için sizin garanti süresinin zamanı çok az kaldığı için öncelikli olarak garanti kapsamına girmesi için yazı yazalım eğer ki red cevabı gelirse ilk dediğimiz şekilde temizlik yaparız bunun içinde zaten bakıma geldiğiniz zaman yaparız yağ değişimi sırasında yağı boşaltacağımız için ekstra işçilik alınmaz sadece temizlik spreyi ücreti alınır dedi. Bu arada bilgisayara bağladıklarında arıza kodu çıkmamış bu da ilginç bir durum, gerekli fotoğraflamaları yaptık o şekilde gönderdik dediler.
Durum bundan ibaret, yani parçayı Honda'nın garanti kapsamına alıp almayacağını bekliyorum açıkcası pek umudum da yok. Sensörün güncel fiyatı 3700 TL imiş

@erenuzel41 @m2hamid @NoFeaR
Bu servisleri ne yapmalı bilmiyorum. Şikayet var com da FK7 sahiplerinden birisinin şanzımanı uyarı vermiş adam iki aydır şanzıman tamiri bekliyor ve yetkili servis çözemiyor. Belki bir akü değiştirme ile çözülecek ama bu kişiye dedikleri şey parça değiştire değiştire deneye deneye ilerleyeceğiz arızayı bulana kadar... şeklinde. Böyle yetkili servis olur mu? :) Yetkili servis kalifiye ve eğitimli elemanları ile en nadide arızayı bile çat diye bulması lazım. İlerisi için yine aynı arıza çıkarsa diye garanti vermemesi doğal karşılanabilir ancak arızayı düzgün tespit edebilmesi gerekiyor bu insanların. Sensörü spreyle temizleyip geri takmak çok amatörce bir yaklaşım. Bu hiç hoş değil.

Honda lar genellikle fazla arıza çıkarmadıkları için ara sıra tek tük çıkan arızalarla karşılaşan yetkili servislerin bu seyrek görülen arızalar konusunda çok bilgisiz ve tecrübesiz olduklarını düşünüyorum. Benzer mevzular diğer pek çok markanın yetkili servislerinde var. Bir hyundai i30 un elektrikli direksiyon motoru modülünü değiştirtene kadar göbeğimiz çatlamıştı 2014 senesinde o zamanlar iyi tanınan hyundai yetkili servisi olan bir serviste yapmadıkları cambazlık kalmamıştı direksiyon kutusu sökmeler yağlama defalarca rot ayarı yazılım değiştirme vs. EPS ünitesi bozuk diyorum yok diyor arıza ışığı yakmamış:) arıza ışığı yakacak bir arıza değildi çünki:)

3700 liralık sensör de baştan savma bir cevap olarak söylenmiş bence müşteriyi korkutma ve bezdirme başından savma amaçlı gibi. Versinler sensörün parça kodunu araştıralım bakalım neymiş ne değilmiş. Sensör 3700 lira demekle öyle olsa keşke. Yani sprey ile temizlemek istemeselerdi eğer o zaman da: bu sprey çok özel bir sprey, fiyatı da 2500 lira spreyin... diyecekleri gibi bir cevap verme potansiyelleri var sanki.

Motordaki sensör gibi bir parçanın ECU da arıza kaydı oluşturmaması da sensörün arızalı değil başka bir mevzudan uyarı verdiği şüphesini yaratmıyor değil.

Sorması ayıp:) Yağ seviyesini azaltıp o şekilde denediniz mi?
 
Geri
Üst