Fb7 yol tutuş sorunu

Katılım
24 Eyl 2019
Mesajlar
14
Tepki puanı
12
Konum
afyon
Aracınız
Civic FC5 2018
2016 model eco executive fb7 aracım var fb7 lerde ma eps denen bir sistem var harekete duyarli direksiyon olarak geçiyor. Bir türlü alışamadım araba yolda gezip duruyor az önce yağmurlu bir yolculuk yaptım uzun yol. Araba ufak bir ıslaklıkta altımdan kayıp gitti sonra da kendi kendine toparladı ben hicbirsey yapmadım honda arabaya yol tutmayı değil bir miktar yol şartlarına ayak uydurarak durumu toparlamayi öğretmis tamam araba kaza yaptırmıyor birseyler yapıp sizi yolda kalmanızi sağlıyor ama içindeki yolcuların tedirginliği ne olacak belki yaptıkları mühendislik harikası bir sistemdir. Çünkü birşeye ne kadar mukavemet uygularsan o kadar kırılgan hale gelir. Honda mühendisleri arabaya yol tutmakta ısrarcı olmak yerine bir miktar yola göre hareket edip sonra toplama emri vermişler yani mukavemeti azaltıp verimliliği artırmışlar. Hatta bu sistem sürücüye doğru direksiyon hareketi yaptırıyor yolun durumu önceden direksiyona müdahalede bulunarak. Ama neden Biz yolcular olarak bu tedirginligi yaşayalım ki. Korkumda yolun geri kalanını 90 ile gittim yağmur bitti hizlanamadim o kadar korkunctu
 

cagdasozkan

Özel Üye
Katılım
15 Kas 2019
Mesajlar
367
Tepki puanı
579
Konum
Bursa
Aracınız
Civic FC5 2019
Çok ilginç, geçmiş olsun. Ben de her türlü hava şartlarında uzun yol yaptım, kimi gayet yüksek hızlardaydi, hiç başıma gelmedi. Aklıma gelebilen sorun lastik oldu. Lastikleriniz ne durumda acaba? Tarih, diş derinliği, marka, hava şartlarına uyumluluğu yerinde mi? Örneğin benim yazlık lastikler aşırı sıcakta ve kaygan asfaltta (özellikle şehir içindeki göbekler vs) habire kaydiriyor. Ama sıcak havada kisliklar daha da kötüydü. Ikisi de özenle seçilerek, paraya kıyarak alınmış lastikler olmasına rağmen doğru yerde kullanılmadığında yanlış sonuçlar veriyorlar.

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
24 Eyl 2019
Mesajlar
14
Tepki puanı
12
Konum
afyon
Aracınız
Civic FC5 2018
2018 model pirelli p7 aslında bu sorunu yaşamamin asıl nedeni lastikcinin ön tekerlere 36 psi basması. ArAbayi benzinlige çekip olctugumde 36 basınç olduğunu gördüm sağ arka teker 28 di sol arka teker 31 di umarım tekrar yasamam
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,692
Çözümler
6
Tepki puanı
8,752
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
2016 model eco executive fb7 aracım var fb7 lerde ma eps denen bir sistem var harekete duyarli direksiyon olarak geçiyor. Bir türlü alışamadım araba yolda gezip duruyor az önce yağmurlu bir yolculuk yaptım uzun yol. Araba ufak bir ıslaklıkta altımdan kayıp gitti sonra da kendi kendine toparladı ben hicbirsey yapmadım honda arabaya yol tutmayı değil bir miktar yol şartlarına ayak uydurarak durumu toparlamayi öğretmis tamam araba kaza yaptırmıyor birseyler yapıp sizi yolda kalmanızi sağlıyor ama içindeki yolcuların tedirginliği ne olacak belki yaptıkları mühendislik harikası bir sistemdir. Çünkü birşeye ne kadar mukavemet uygularsan o kadar kırılgan hale gelir. Honda mühendisleri arabaya yol tutmakta ısrarcı olmak yerine bir miktar yola göre hareket edip sonra toplama emri vermişler yani mukavemeti azaltıp verimliliği artırmışlar. Hatta bu sistem sürücüye doğru direksiyon hareketi yaptırıyor yolun durumu önceden direksiyona müdahalede bulunarak. Ama neden Biz yolcular olarak bu tedirginligi yaşayalım ki. Korkumda yolun geri kalanını 90 ile gittim yağmur bitti hizlanamadim o kadar korkunctu
Geçmiş olsun. Aracınız kızaklama yapmış. Genel olarak anlamı lastik su tahliye kanalları dolunca kalan fazla suyu atamaz ve bu yüzden suda kayma gözükür. Yani yolda buz varmış gibi olur. Korku verende bu oluyor. Lastik ne zaman bu durumdan kurtulur ise yola tutunup devam eder. Benim araç sizinkinden çok daha eski, uzun yolda ciddi oranda karşıdan karşıya akan su girişlerinde biraz yavaşlama ve su sesinden başka birşey yaşamadım. Çizgisinden sapmadan devam ediyor. Sadece tedbir olarak direksiyonu iki elle sıkı tutarım ve frenede basmam. Lakin benim lastikler daha bir senelik. Kendi lastiklerinizin diş derinliği ve çatlama var mı kontrol edebilirsiniz.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Sorun araç ve sisteminde değil, lastiklerde... Lastikleriniz eski ve kötü. Basınçları da dengesizmiş. Altınızdaki araç ne olursa olsun sizi yol ile bağlı tutan lastikleriniz kötü olduktan sonra benzer olayları her araçla yaşarsınız. Mühendisler şunu bunu istemiş değil. Bu sistemlerin çalışma şekli ve prensipleri bellidir. Yeni ve iyi lastik alın, isteseniz de bu sorunları yaşamazsınız. Denemenizi öneririm.
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,266
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Ben 180 190 km hızlarla viraja giriyorum direksiyonun hafifliği var ama lastiklerimi secerken yol tutuş performansına göre seçtim. Ne yakıt ne ses seviyesi benim için ön plandaydı. Volvo XC90 bile fabrika çıkış aynı lastikleri kullanıyor. Continental Premium Contach 6
Bende 2.5 yıldır bu lastikleri kullanıyorum hatta bir problem oldu iki kez çivi girdi lastiğime gittim sıfırlarını aldım taktırdım 4 takım. Yol tutmayan bir araba değil Honda. Ford focus ve Honda cıvıc yarışır C segmentinde yol tutuş konusunsa.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
2016 model eco executive fb7 aracım var fb7 lerde ma eps denen bir sistem var harekete duyarli direksiyon olarak geçiyor. Bir türlü alışamadım araba yolda gezip duruyor az önce yağmurlu bir yolculuk yaptım uzun yol. Araba ufak bir ıslaklıkta altımdan kayıp gitti sonra da kendi kendine toparladı ben hicbirsey yapmadım honda arabaya yol tutmayı değil bir miktar yol şartlarına ayak uydurarak durumu toparlamayi öğretmis tamam araba kaza yaptırmıyor birseyler yapıp sizi yolda kalmanızi sağlıyor ama içindeki yolcuların tedirginliği ne olacak belki yaptıkları mühendislik harikası bir sistemdir. Çünkü birşeye ne kadar mukavemet uygularsan o kadar kırılgan hale gelir. Honda mühendisleri arabaya yol tutmakta ısrarcı olmak yerine bir miktar yola göre hareket edip sonra toplama emri vermişler yani mukavemeti azaltıp verimliliği artırmışlar. Hatta bu sistem sürücüye doğru direksiyon hareketi yaptırıyor yolun durumu önceden direksiyona müdahalede bulunarak. Ama neden Biz yolcular olarak bu tedirginligi yaşayalım ki. Korkumda yolun geri kalanını 90 ile gittim yağmur bitti hizlanamadim o kadar korkunctu
FB7lerde şasi ayarı olarak hız virajı dönmek için yüksekse aracın önü değil arkasını bırakmaya meyillidir, bu şekilde aracın arkası kademeli açılarak sürücünün en azından viraja aracın burnunu doğru hizada sokarak arkayı toparlaması düşünülür (genelde pist kullanımlarında da bu istenir), anlatımınıza göre direksiyonda bu yönde VSA ile senkronize ayarlanmış görünüyor.
Açıkçası bu tip kullanım hoşunuza gitmiyorsa FB7nin yol tutuş karakteri sürüş tarzınıza pek uygun değil demektir.
Zaten genel Avrupa tüketici alışkanlığı olarak arkası daha hareket eden araçları sevmediği için özellikle Alman araçları buna göre ayarlanır (özellikle VAG grubu), kayma arkadan değil önden başlar ve genelde aracın arkasının önünü aynen takip edilmesi istenir, amaçta sürücünün buna göre de hızını azaltmasıdır. Honda FC5 Civicte de aracın şasisinde bu yönde ayarlamalar yapmıştır, FC5in arkası önceki kasalara göre çok daha fazla ön kısmı takip eder yapıdadır.
 
Geri
Üst