Fd6 2010 Çekiş Düşüklüğü

Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
142
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Fd6 2010 160binde otomatik aracım. Araçla ilgili performans sorunlarım var. 4. ve 5. viteslerde özellikle çok zayıf. Düz yolda hızlanmadıgı oluyor. 3'e düşüp istediğim hıza yaklaşıp öyle 5'e alıyorum. Yokuş vs hiç bahsetmiyorum zaten.

2 kişi %7-8 yokuşta 30-35 arası hızda 2. Vitesten 1.vitese çekmek zorunda kaldım.

Subap ayarı yapıldı araca. 3 4 bin km oldu.
Bu arabanın normali mi bu yoksa benim arabada mı sorun var anlayamıyorum. Düz yolda 2 kişi 5.viteste 165 falan max gördüğüm hız.

Alırken exper raporunda 105beygir çıkmıştı araç.
Bu performansı toparlamak ya da daha iyi hale getirmek için ne yapabilirim.

Hava filtresini yeni değiştirdim. İyi gelir performans artae diyenler olmuş yorumlarda ama bende bi fark göremedim.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu önemli bir ayrıntı, deneyeceğim hocam. Hava filtresini çıkartıp denesem mi? Ne dersiniz. Filtre yeni daha 15 günlük man marka.
Aman hocam sakın filtreyi falan çıkarmayın, gaz kelebeğinden motora bir pislik girerse sonuçları çok ağır olabilir. Aman diyim :)
Honda motorları yüksek devir sever, vitesi ne kadar yüksek devirde atabilirseniz o kadar iyi olur ama 6800 gibi zaten devir kesici giriyor, bilmeyen devir kesiciye girdiğinde araçta sorun varmış gibi sarsılmadan korkar :)
6500de vites atma kulakçığına bastığınızda zaten vites değişene kadar biraz daha devir artar.
Benzinde deneme yaparsanız yüksek devirlerde motora zarar verme riskinide minimize etmiş olursunuz.
Yanlız deneme yapacağınız bölgeye dikkat edin, eskiden Polo GTI sahibi bir arkadaşım Adana-Mersin otobanında 203 ile radara girmişti, bi de fotosunu göndermişlerdi adrese :)
Görünce çok gülmüştük, aracınla emniyete çok yakışıklı poz vermişsin diye :LOL:
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
142
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Aman hocam sakın filtreyi falan çıkarmayın, gaz kelebeğinden motora bir pislik girerse sonuçları çok ağır olabilir. Aman diyim :)
Honda motorları yüksek devir sever, vitesi ne kadar yüksek devirde atabilirseniz o kadar iyi olur ama 6800 gibi zaten devir kesici giriyor, bilmeyen devir kesiciye girdiğinde araçta sorun varmış gibi sarsılmadan korkar :)
6500de vites atma kulakçığına bastığınızda zaten vites değişene kadar biraz daha devir artar.
Benzinde deneme yaparsanız yüksek devirlerde motora zarar verme riskinide minimize etmiş olursunuz.
Yanlız deneme yapacağınız bölgeye dikkat edin, eskiden Polo GTI sahibi bir arkadaşım Adana-Mersin otobanında 203 ile radara girmişti, bi de fotosunu göndermişlerdi adrese :)
Görünce çok gülmüştük, aracınla emniyete çok yakışıklı poz vermişsin diye :LOL:

Mazallah hocam :) çeşme İzmir arasında ya da izmir Aydın arasında deneyeceğim. 4 radar cezasından sonra duruldum. Bayadir girmiyorum ? aklıma getirmişken bi kontrol edeyim.

Filtreyi ellemeyeyim o halde. Geçenlerde filtreyi taktıktan sonra bişi için tekrar söktüm akşamdan baktım. Sabah arabaya bindim VSA, Sarı Uyarı lambasi ve motor arıza lambası yanıyor. Anlamadım neden olduğunu. Araba 3500 devirden sonra kesiciye girmeye başladı. Neyse 20km gittim öyle. Geçer diye baktım olmadı. Sonra aklıma geldi. Kaputu bı kaldırdım hava filtresinin soketini takmayı unutmuşum. Onu takınca söndü ışıklar. Motor ariza ışığı kaldı. Bı sure sonra o da söndü. Başımdan geçenleri bi yere yazayım belki denk gelen olur diye düşünüyordum, buraya nasipmiş.
 
Katılım
9 Ağu 2015
Mesajlar
423
Tepki puanı
92
@m2hamid teşekkürler hocam . Hor kullanmadan sakin sürüşle subap ayarı ortalama kaç bin km gider (fd6 manuel 305 bindeyim.)
 
Moderatörün son düzenlenenleri:

Ltf

Katılım
22 Ara 2018
Mesajlar
374
Tepki puanı
318
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2016
yaz günü sıcak motorun kaputunu açıp ta kendinizi üzmeyin:) hararet göstergesi problem var demiyorsa soğutma sisteminiz düzgün çalışıyorsa hiçbirşey olmaz merak etmeyin.
Hava filtresinin soketini benden başka takmayı unutan var mıdır diyordum buldum bir tane hem de hemşeri:)
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
@m2hamid teşekkürler hocam . Hor kullanmadan sakin sürüşle sibop ayarı ortalama kaç bin km gider (fd6 manuel 305 bindeyim.)
@Hakan_1453 hocamın aracında gözlemlediği 10binde bile subap ayarı bozulmaya başlıyor.
Ben eski FD6mda 30bin km.den sonra çekişte düşüş ve yakıtta artışı bariz hissediyordum. Bence 35-40bini geçirmemek gerekli (y)
Sizin araca da maşallah diyeyim 305bin km için :)
 
Katılım
9 Ağu 2015
Mesajlar
423
Tepki puanı
92
Sibop ayarı yapılali 35 bin km falan oldu performansta ve yakıtta bı fark yok @m2hamid sağolasın hocam cümlemizin malını canını Allahu Teala korusun ?
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,148
Çözümler
4
Tepki puanı
3,274
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
@Hakan_1453 hocamın aracında gözlemlediği 10binde bile subap ayarı bozulmaya başlıyor.
Ben eski FD6mda 30bin km.den sonra çekişte düşüş ve yakıtta artışı bariz hissediyordum. Bence 35-40bini geçirmemek gerekli (y)
Sizin araca da maşallah diyeyim 305bin km için :)
Km. ilerledikçe artık daha çabuk mu bozuluyor bilmiyorum ama 10 bin km.de aracı yeri geldiģinde çok fazla sıkıştırdığım. Lpg de de buyuk ihtimal fakir karışıma düştüğümü tahmin ediyorum onunla birlikte subaplar sıkılaştı sanırım. Lpg ayarı ve kullanım tarzı subap ayarı periyodunu etkileyen en önemli hususlar ?
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,148
Çözümler
4
Tepki puanı
3,274
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Mazallah hocam :) çeşme İzmir arasında ya da izmir Aydın arasında deneyeceğim. 4 radar cezasından sonra duruldum. Bayadir girmiyorum ? aklıma getirmişken bi kontrol edeyim.

Filtreyi ellemeyeyim o halde. Geçenlerde filtreyi taktıktan sonra bişi için tekrar söktüm akşamdan baktım. Sabah arabaya bindim VSA, Sarı Uyarı lambasi ve motor arıza lambası yanıyor. Anlamadım neden olduğunu. Araba 3500 devirden sonra kesiciye girmeye başladı. Neyse 20km gittim öyle. Geçer diye baktım olmadı. Sonra aklıma geldi. Kaputu bı kaldırdım hava filtresinin soketini takmayı unutmuşum. Onu takınca söndü ışıklar. Motor ariza ışığı kaldı. Bı sure sonra o da söndü. Başımdan geçenleri bi yere yazayım belki denk gelen olur diye düşünüyordum, buraya nasipmiş.
Soketi takmadığınızda araç zor çalışır ve çalıştığında da sürekli gaz vermeniz gerekir. Gazdan ayağınızı çeker çekmez araç stop eder. Kısacası traktör gibi çalışır. Ben de bir keresinde denemiştim. ?
 
Geri
Üst