Civic FD6 FD6 Arka helezon sorunu

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Uzun süredir gözlemlerimle emin olduğum üzere, FD6 serisi bütün Civiclerin arka helezonları ağırlık kaldırma özelliğini kaybetmeye başlamış durumda. Kendi kullanımımdaki araçta da bu durumu gözlemliyorum. Merak edenler incelerse özellikle sol arka helezon yay yüksüz halde bile oldukça çökük duruyor. İşin tuhafı da uzun süredir arka helezon yayı arıyorum ama FD6 için serviste orjinali ve eibach tarzı spor yaylar dışında kaliteli bir yay satılmıyor. Mazuki marka Türk üretimi yaylar ama bana güven vermediler. Amerikada orjinali 28 dolara satılıyor, Rusyada OBK marka alternatif japon malı yay çifti 55 dolara satılıyor ama ülkemizde bu konuda parça sıkıntısı var. Servis orjinalinin tanesine 320 tl civarı fiyat istedi bu arada
Aracın bütün amortisörleri KYB marka, kodları da belli ve internette bile bolca bulunuyor ama helezon yaylarını kimin ürettiğini bulamadım. 2005 vtec kasaya kadar yaylarda KYB marka ve rahatça bulunabiliyor ama FD6dan itibaren KYBnin listesinde görünmüyor.
Acaba vtec kasa ile FD6nın arka helezon yayları aynımıdır?
Bu konuda bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşların yardımlarını bekliyorum.
 
Çözüm
Evet arkadaşlar, sorunumu enteresan bir şekilde tatmin edici derecede çözdüm :)
Şunu da iyice anladım, Hondayı Amerikanlar dayanıklılığına göre parçası cidden ucuz kaldığı için seviyorlar. Artık birçok parçanın fiyatını Amazon üzerinden inceleyerek hareket ediyorum.
Ankara Honda Boranın 300 tl fiyat verdiği FD6 civic arka helezon yayını Amazonda kampanyalı yakaladım ve 1 haftada geldi. :)
Ve sadece 16 dolara aldım (y) ancak Amerikadan parça getirtmenin en kötü yönü işin kargo ücreti, kargo ücreti 23 dolar tuttu, kredi kartı komisyonuyla bana 170 tl ye mal oldu ancak her halikarda daha ucuza geldi.

Amazonda uzun süre beklemiş bazı tek kalan parçalar oldukça düşük fiyatla satılabiliyor, ben böyle bir fırsat yakaladım.
İşin güzeli sol...
Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
30
Tepki puanı
20
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2011
Hocam sizin yaylara soğuk pres yapmışlar büyük ihtimalle. Arka tekerlek ve çamurluk arasına en az 2 parmak girmesi lazım en az.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Eger oyle iste ne yapmak gerekir? Yaylari komple degismelimi? Yoksa 2-3 cm lik plastikmi kaucukmu bilemiyorum yay takozlari var ondan mi taksam. Hem daha az maliyetli olur hemde araci eski yuksekligine kavusturmus olurum. Suspansiyon orjinal yay gibi esnek olmasada en azindan alcakliktan kaynakli sorunlari cozmus olur. Zaten amacim eski suspansiyona geri donmesinden cok yukteyken sorun cikarmamasi. Yoksa sert suspansiyon cok onemli degil.

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
285
Tepki puanı
452
Konum
Karabük
Eger oyle iste ne yapmak gerekir? Yaylari komple degismelimi? Yoksa 2-3 cm lik plastikmi kaucukmu bilemiyorum yay takozlari var ondan mi taksam. Hem daha az maliyetli olur hemde araci eski yuksekligine kavusturmus olurum. Suspansiyon orjinal yay gibi esnek olmasada en azindan alcakliktan kaynakli sorunlari cozmus olur. Zaten amacim eski suspansiyona geri donmesinden cok yukteyken sorun cikarmamasi. Yoksa sert suspansiyon cok onemli degil.

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam takoz ile istediğiniz sonucu alamayabilirsiniz.Çünkü yaylar gerektiği kadar sönümleme yapamıyacak tine takoza vuracaktır.Yanlızca biraz daha az sesli ve çok az daha yumuşak vuracaktır.
Eğer satmayıp binmeyi düşünüyorsanız çıkma da olabilir,orj yay edinmeniz.
Tabiki benim söylediklerim yanlızca tahmin.Siz bir ustaya gösterin yinede.
 
Katılım
29 Ara 2019
Mesajlar
222
Tepki puanı
140
Konum
darıca/Kocaeli
Aracınız
Civic FD6 2010
Katılım
10 Haz 2019
Mesajlar
35
Tepki puanı
34
Konum
TR
Aracınız
Civic FD6 2010
orjinal arka yaylar zamanla çöküyor. ben arkalara 5cm spor yay taktım ve görüntü neredeyse eskisiyle aynı. tek yapılabilen takoz koydurup yükseltmek ama ne kadar sağlıklı olacağını iyi bir ustaya danışmalı.
 
Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
30
Tepki puanı
20
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2011
Tesekkur ederim. Evet on ve arkadaki bosluk ayni oranda. Araciniz lpg limi? Bende lpg var ama agirligi ne kadar etkiler bilemiyorum. Full lpg depoyla 45kg gaz ve 25kg depo agirligi ile 70kg maksimum arkada fazladan agirlik oluyor. Stepne olsa kac kg agirlik kaplardi acaba? Bence kafa kafaya gelmese bile en az yarisi agirligi gelir. Lpg Depo yari olsa yedek stepne ile dolasiyormusum gibi olur yani lpg siz stepneli aracla arada fark yok lpg li aracin. Yine is yaylara kaliyor. On degilde arka yaylari degisicem buyuk ihtimal. Cunku arka agirlasinca sorun yasiyorum. Air falan takmis birinden orjinal yaylari temin etmek mantikli gorunuyor. Yan sanayi ile ayni fiyata orjinal takmis olurum. Yardiminiz icin tekrar tesekkur ederim.
Simdi baktim on arka 2 parmak rahat giriyo. Agirlik olarak sadece yarim depo benzin var. 2010 model orjinal yaylari.Ekli dosyayı görüntüle 257608

SM-A320F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
30
Tepki puanı
20
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2011
Cikma orjinal yay taksak tam verimli olmazmi cikma cokuk mu olur diyorsunuz? Cikma yay ve takoz taksak ancak normale doner o zaman. Yad Sifir Yan sanayi alacaz. Orjinalde ne kadar bilmiyorum pahalidir diye dusunuyorum.
orjinal arka yaylar zamanla çöküyor. ben arkalara 5cm spor yay taktım ve görüntü neredeyse eskisiyle aynı. tek yapılabilen takoz koydurup yükseltmek ama ne kadar sağlıklı olacağını iyi bir ustaya danışmalı.

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
29 Ara 2019
Mesajlar
222
Tepki puanı
140
Konum
darıca/Kocaeli
Aracınız
Civic FD6 2010
Tesekkur ederim. Evet on ve arkadaki bosluk ayni oranda. Araciniz lpg limi? Bende lpg var ama agirligi ne kadar etkiler bilemiyorum. Full lpg depoyla 45kg gaz ve 25kg depo agirligi ile 70kg maksimum arkada fazladan agirlik oluyor. Stepne olsa kac kg agirlik kaplardi acaba? Bence kafa kafaya gelmese bile en az yarisi agirligi gelir. Lpg Depo yari olsa yedek stepne ile dolasiyormusum gibi olur yani lpg siz stepneli aracla arada fark yok lpg li aracin. Yine is yaylara kaliyor. On degilde arka yaylari degisicem buyuk ihtimal. Cunku arka agirlasinca sorun yasiyorum. Air falan takmis birinden orjinal yaylari temin etmek mantikli gorunuyor. Yan sanayi ile ayni fiyata orjinal takmis olurum. Yardiminiz icin tekrar tesekkur ederim.

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Lpg yok aracimda sitepne yerinde duruyo ve sadece ekstra yarim depo yakit var baska agirlik yok. Zemin duz onuda belirteyim

SM-A320F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
16 Kas 2016
Mesajlar
903
Tepki puanı
1,391
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2020
Isıtma veya Kesme uygulaması olmuşsa direk yaylar çöp malesef ve bir an önce degistirmeniz lazım ciddi tehlikeli iki uygulamada.
Soğuk pres uygulanmış ise yay eski haline geri dönderilir.
Ancak önemli olan kaç kez bu işleme maruz kaldığı. Yani bir kere preslenip orjinale dönülmüş, sonra şu an ki haline yeniden basılmışsa düzelttirmenizi pek tavsiye etmem. Çünkü yay bu sefer ki düzeltme işleminde yapısını kaybedip sürüş tehlikesi doğuracaktır.
Bir kez soğuk pres uygulanmış o da bu haliyse düzelttirip kullanmaya devam edebilirsiniz.
İşlemin kaç kez uygulandığından haberiniz yoksa orjinal yay temin etmeniz mantıklı olacaktır.
Takoz vb. İşlere girmemenizi öneririm her ay veya her yıl yapılan işlem değil zaten :)

'?? ??? ???. (??????)
'?? ??? ???. ?-???? ??-? (?????)
'?? ??? ???. ?-???? (Ş??????? ?????)
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Merhaba arkadaslar. Adim evren. 2011 elegance sahibiyim. Aracimi 6 ay ince aldim. Forumda baktim ama benzer bir sorun goremedim. Herkes aracini yere yaklastirma derdinde ben ise yukseltmek istiyorum. Ama normalde yuksek degil orjinal kendi yuksekligine ulastirmak istiyorum cunku aracin alcaltildigini dusunuyorum. 1 hafta once araca 4 kisi ve dolu bagaj binip 3 saatlik yol gittik. Bos bagajla 5 kisi olarakta dusunulebilir. Bu zamana kadar 2 kisiden fazla pek binilmedi. Seyahat esnasinda Kasislerde alt surmesini cok yasadim. Cukurlarda arkada otururanlar asiri sertlikten dolayi cok sikayet ediyorlar. Sanki arkada hic amortisor yokmus gibi en kucuk cukur hissediliyor buyuk cukurlards kut kut vuruyor.
Aldigimda body kit falan vardi alcaltiyor diye sokmustum. Acaba yay falanmi kestiler diye dusunuyorum. Arac bosken On teker ile camurluk arasinda ancak isaret parmagim girebiliyor. Arka teker ile camurluk arasina hic parmak girmiyor. Camurluk bitiyor teker basliyor. Baska civiclere baktim 3 parmak fark var. Hatta baska marka araclarda 5-6 parmak olanlarda var. Ben olmasi gereken 3 parmaklik mesafeye raziyim.
Arac lpg li. Lpg deposuda biraz alcaltir diyorlar. Hadi 1 parmak alcaltsa 2 parmak daha mesafe olmasi gerekir.
Simdi bu aracin normal kastik ve camurluk mesafesi nedir?
Yayin kesdigini yada preslendigini nasil anlariz?
Kesme yada presleme varsa orjinal yay kullanmasak sorun olur mu?
Yayin altina yada ustune takoz falan koyuluyormus yukseltme yapmak icin. Boyle bir takoz koysam sorunum cozulurmu?
Yardimlariniz icin tesekkurler.

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Forumda detaylı araştırma yapmamışsınız bence :)
Arka yay konusu kronik bir durum, bu konu ile ilgili mesajlarınızı daha önce açılmış konuya aktardım, mevcut konuyu baştan itibaren incelemenizi tavsiye ederim.
Çözüm olarakta en kalıcı çözüm Honda Civic Si'nin arka yaylarını almak.
Bu yaylar orjinallere göre çok daha dirençli ve sert yapıda, orjinal yaylardan alıp taksanız da bu çöküklük durumu bir süre düzelir ancak 1-2 yıla eski haline döner muhtemelen.
 
Geri
Üst