Fd6 bozuk yol konfor sorunu

Katılım
4 May 2024
Mesajlar
55
Tepki puanı
16
Konum
Mersin
Ad Soyad
onur sayar
Yaş
25
Aracınız
Civic FD6 2011
Merhaba fd6 elegance 2011 model otomatik vites sahibiyim araç 182bin kmde alalı 6 ay oldu aracım bozuk yoldan geçerken ön taraftan tıkırtılar yapıyordu gazı bırakıp yeniden basıncada bi boşluk sesi geliyordu sorunu baya araştırdım çoğunluk direksiyon kutusundan bahsediyordu bende ondan şüphe ediyordum fakat, geçenlerde yetkili serviste subap ayarı yaptırdım, yapan usta test sürüşüne çıkmış, aracı akşam teslim almaya gittiğimde sizin aracın alt tabla burçlarının değişmesi gerekiyor tıkırtı yapıyor dediler bende saolun kafamı kurcalayan sorunu buldunuz deyip değişim için randevu aldım. Yarın randevum var burçlar değişecek fakat bu tıkırtı sesi gitse bile onu haricinde sanki aracın amortisörleri sesli çalışıyor, inanın tofaş bile bozuk yolda giderken bu kadar ses çıkarmıyor alt tarafta lokurtular var sadece öndede değil arka taraftanda geliyor. Tek başıma o yoldan geçerken (yol çok bozuk değil) çok ufak çukurlar veya dolgular var yolda bunların üstünden geçerken geliyor. Aracı aldığımdan beri Lpg regülatörü değişimi filtreler subap ayarı bogaz kelebeği temizliği adaptasyonu buji değişimi ve bu alt tabla burcuna 20 bin lira harcadım (Yetkili servis olduğu için bu kadar yüksek meblağ) sıra anca alt takıma geldi yakın zamanda rot balansçıya gidip alt takımı kontrol ettireceğim fakat size şunu sormak istiyorum özelliklede bu aracı 0 almış olan, çok düşük kmdelerde almış olan veya alt takımı komple elden geçiren olduysa eğer, bu araba gerçekten bozuk yolda sesli giden bir araç mı yoksa alt takım bakımıyla 0 ses seviyesine ulaşabiliyor mu? bu aracı kullanmış ve hala kullanmaya devam eden 2 kişiye sordum bir tanesi (10 yıldır biniyor) bunun amortisörler sesli çalışıyor sesi kesemezsin dedi diğeri ise benimkide bozuk yolda ses yapıyordu dedi. 2001 model 1.6 ies satıp aldım konforu daha iyi ama bu lokurtu sesleri beni rahatsız ediyor araca biri binince utanıyorum desem yeridir.
 
Aynı araca sahip ve çok yakında aynı sorunu tecrübe etmiş bir üye olarak yardımcı olayım. Haftada bir çıktığım köy yolları bir hayli bozuk olduğu için ön takım dayanmıyor, hemen her on bin bakımında ön takımda parça değiştirmek zorunda kalıyorum. Bu konuda Toyota'ya çok imreniyorum.

En son bakım biraz gecikince (13 bin oldu) bozuk yollarda arabanın ön takımından aşırı tıkırtı sesleri gelmeye başladı. Neredeyse bazı parçalar yerinden çıkacak hissi uyandırıyordu. Bakım zamanı lifte kaldırınca sol rot kolu, sağ rot başı, viraj lastikleri, amörtisör takozları şeklinde bir liste çıktı. Bu değişimler yapılınca tıkırtı sesleri tamamen kesildi.

Arabamın 5. yılı ve 65 bin km yaptım. Ön takımının oldukça nazik olduğunu söyleyebilirim. Bozuk yollarda çok temkinli kullanmak gerekiyor.
 
@münzevi Hocam bu parçaları dışardan mı alıyorsunuz yetkili servisten mi? Sanayideki parçalar dandik olduğu için yetkili servisten temin ediyorum parçalarımı her zaman fakat maliyet çok yüksek, eğer yetkili servisten aldınız parçalarla 10 binde alt takımı bitiyorsa ben ayvayı yedim. Salıncak burcu denen parmak kadar parçanın tane fiyatı 800 lira serviste komple alt takıma girişmem sadece parça olarak 20 bin TL alır zaten, sorun değil veririm o parayı fakat bu paralara rahat 40 bin km götürmesi lazım 10 bin km cep düşmanı resmen.
 
Son düzenleme:
Yetkili serviste orijinal parçalar ile bakımı yapın ses kesilecektir fd6 lar artık yaşlı arabalar bakıma ihtiyaçları var siz parça parça yaptırın bitçeniz nezdinde yavaş yavaş toparlamış olursunuz

SM-A715F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@münzevi Hocam bu parçaları dışardan mı alıyorsunuz yetkili servisten mi? Sanayideki parçalar dandik olduğu için yetkili servisten temin ediyorum parçalarımı her zaman fakat maliyet çok yüksek, eğer yetkili servisten aldınız parçalarla 10 binde alt takımı bitiyorsa ben ayvayı yedim. Salıncak burcu denen parmak kadar parçanın tane fiyatı 800 lira serviste komple alt takıma girişmem sadece parça olarak 20 bin TL alır zaten, sorun değil veririm o parayı fakat bu paralara rahat 40 bin km götürmesi lazım 10 bin km cep düşmanı resmen.
On binde bir aynı parçalar değişmiyor tabi ki, ama artık yağ bakımının bir parçası oldu resmen ön takım. :) Parçaları Ankara'daki Honda Otomotiv'den alıyorum.
 
@münzevi :) genellikle ilk bozulan parçalar hangileri peki hocam ilk onların değişiminden başlayayım. Z rot, rot kolları ve başları falan mı ilk yıprananlar
 
@münzevi :) genellikle ilk bozulan parçalar hangileri peki hocam ilk onların değişiminden başlayayım. Z rot, rot kolları ve başları falan mı ilk yıprananlar?

Evet, bende ilk bozunlar rot kolu ve başları oldu. Ancak amortisör takozları da çok ses yapmaya başlamıştı. Direksiyon körüğünü de mutlaka kontrol ettirin.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
@münzevi takoz değişimi şart mı hocam? birkaç yerde fd6 takozlarının çok sağlam olduğunu okumuştum, bilyalar bu takozun içinde değil mi yağlama yapsak kurtarmaz mı?
 
Bunlar amortisör takozu, üst tabla diye de geçiyor, bilya ile alakası yok. İyi bir ustaya detaylı kontrol ettirirseniz size tam liste verir.

Bir de bu ömürlük olayına değinmek istiyorum. Genelde gelişmiş ülkelerde araçların ekonomik kullanım ömrü 10 yıl olduğu için bazı parçaların değişimi gerekmiyor. 2011 model araç sahibi olarak bu ekonomik ömrü dolduralı epey bir vakit geçmiş. 10 sene veya 200 bin km'den sonra her parça arıza verme potansiyeline sahiptir.
 
Geri
Üst