FD6 çukularda gelen vurma sesi

krmmrt

0
Katılım
20 Nis 2016
Mesajlar
214
Tepki puanı
2
Aracınız
Arkadaşlar merhaba. 2011 civiclerin amortisör performansı nasıldır acaba? Sert çukurlarda çok ciddi çarpma sesi geliyor tekerlerden. Sanki tekerlek değil de jant çukura girmiş gibi baya sert. Hafif bozuk yollarda darbeyi emiyor o konuda sorun yok. Ama çukur sert olunca emmek şöyle dursun, altını vurmuşsunuz gibi bir ses oluyor. Sönümleme mekanızması mı zayıf yoksa aracın normal hali mi bu? çünkü bir sorun olsa 4 tekerde birden olması zor.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
2009 Civic Fd6 aracımda kutudan gelen burc sesini yaptırdım onunla ilgili bir ses olmamasına rağmen araba yolda giderken asfaltaki dalgalanmada tok bir ses çıkarıp durmaktadır.(özellikle yokuş aşağı inerken ön tarafa daha fazla yük geldiğinde daha belirgin olmaktadır.)Araç neredeyse hiç darbeyi sönümlememektedir. Bu sorunu yaşayan ve çözüm bulan arkadaşlar var mı?
Direksiyon kutusu tamiri öncesinde amortisörlerde-yaylarda hiç işlem yapıldı mı?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu konu ile ilgili kendi açımdan bir gelişme var :)(y)
Dün FD6 aracımı sattım ancak satıcıya söz verdiğim için ve bayramdan sonrada boşluğum olmayacağı için FD6nın ertelediğim parça değişimlerini yaptırdım.
Rotkolu-başı ve z rotları yan sanayi ile değiştirdim (Z rotlar piyasanın en bilinen parçası TEKNOROT, Rot başı ve kolu VOTTO yani ortalama ama uygun fiyatlı bir ürün)
Değişimden sonra ön takım çukurlarda inanılmaz sessizleşti, ufak tefek tümseklerde hissettiğim vurma sesleri tamamen gitti. Maliyeti de 300 tl civarında birşey çıktı, keşke kendim aracı ilk aldığımda yaptırsaydım dedim.
Özellikle Z rotları değiştirdikten sonra keskin ve küçük tümsek-çukurlardan geçişlerde ses kalmadı.
Eğer özellikle Z rotlar daha önce değişmedi ise değiştirmenizi tavsiye ederim, 2 Z rotun değişimi işçilikle 100 tl tutar tahminen.
Açıkçası FB7ninde Z rotlarını bayramdan sonra boşluk bulursam değiştirmeyi ciddi ciddi düşünüyorum.
Galiba alt takımdaki kauçuk geçiş parçaları titreşimleri zaman içinde olduğu gibi araç içine yansıtır hale geliyorlar.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
285
Tepki puanı
452
Konum
Karabük
Arkadaşlar FD6 ların arka amortisörlerin vurma sorunu için söyle birşey buldum gezinirken.
TRY 105.67 30% İndirim | 1 Pair Araba Amortisör Bahar Tampon Honda Civic 2006-2011 Accord Için Fit CRV HRV Şehir Caz Için Fiat 500 Punto Stilo Bravo
Daha önce kullanan yada bilgisi olan varmı?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaşlar FD6 ların arka amortisörlerin vurma sorunu için söyle birşey buldum gezinirken.
TRY 105.67 30% İndirim | 1 Pair Araba Amortisör Bahar Tampon Honda Civic 2006-2011 Accord Için Fit CRV HRV Şehir Caz Için Fiat 500 Punto Stilo Bravo
Daha önce kullanan yada bilgisi olan varmı?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Helezondaki her boğumun arasına konulursa olabilir aslında :unsure:
Bunun haricinde ankara Şaşmazda Yılmaz Honda isimli yerde arka helezonun üstüne 2 cm. kalınlığında üst helezon lastiğinin oturacağı bir ek parçası yapmışlar ve 250 tlye montaj dahil satıyorlar diye hatırlıyorum.
Eki takınca aracın arka yüksekliği normale dönüyor ve aracın arkası vurmuyor diye iddialılardı ancak bu ek parça aracın süspansiyon hareketini ne kadar etkileneceğini kestiremediğimden yanaşmamıştım.
 

Dragon

0
Katılım
6 Şub 2018
Mesajlar
166
Tepki puanı
57
Konum
ankara
Aracınız
Bu konu ile ilgili kendi açımdan bir gelişme var :)(y)
Dün FD6 aracımı sattım ancak satıcıya söz verdiğim için ve bayramdan sonrada boşluğum olmayacağı için FD6nın ertelediğim parça değişimlerini yaptırdım.
Ön rot kolları, ön rotlar ve z rotları yan sanayi ile değiştirdim (Marka piyasanın en bilinen parçası TEKNOROT, yani ortalama ama uygun fiyatlı bir ürün.
Değişimden sonra ön takım çukurlarda inanılmaz sessizleşti, ufak tefek tümseklerde hissettiğim vurma sesleri tamamen gitti. Maliyeti de 300 tl civarında birşey çıktı, keşke kendim aracı ilk aldığımda yaptırsaydım dedim.
Özellikle Z rotları değiştirdikten sonra keskin ve küçük tümsek-çukurlardan geçişlerde ses kalmadı.
Eğer özellikle Z rotlar daha önce değişmedi ise değiştirmenizi tavsiye ederim, 2 Z rotun değişimi işçilikle 100 tl tutar tahminen.
Açıkçası FB7ninde Z rotlarını bayramdan sonra boşluk bulursam değiştirmeyi ciddi ciddi düşünüyorum.
Galiba alt takımdaki kauçuk geçiş parçaları titreşimleri zaman içinde olduğu gibi araç içine yansıtır hale geliyorlar.

Ustadim fd6 ayni sikintilar bende de var bu parcalari nereden temin ettiniz parca fiyati ve iscilik ayri ayri kaca maloldu acaba. Ben parcalari uygun fiyatli kalitesi ortalama bi parca alip sanayide ortalama bir ustaya taktirmayi dusunuyorum pursaklar oto sanayinde. Aydinlatabilirseniz sevinirim :)


2008 FD6 Otomatik Lpg
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Ustadim fd6 ayni sikintilar bende de var bu parcalari nereden temin ettiniz parca fiyati ve iscilik ayri ayri kaca maloldu acaba. Ben parcalari uygun fiyatli kalitesi ortalama bi parca alip sanayide ortalama bir ustaya taktirmayi dusunuyorum pursaklar oto sanayinde. Aydinlatabilirseniz sevinirim :)


2008 FD6 Otomatik Lpg
Hocam TEKNOROT marka Şaşmazdaki nerdeyse bütün japon parçacılarda var, zaten yerli malı ve uygun fiyatlı.
Ben şaşmazdaki ilk ışıklardaki göbeğe en yakın japon parçacı Emir aras isimli bir yerden z rotları tanesi 35 tlden aldım, çifti 70 tlye geldi. Yol üstü olduğu için ordan aldım yoksa hiçbir bilgim yada tanışıklığım yok.
Ayrıca ellerinde 555 marka japon üretimi Z rotta olduğunu da söylediler ama fiyatı 80 tl üstü idi, kalite olarak daha iyi olduğunu belirttiler.
Ben Z rotun bu kadar fark ettireceğini düşünmediğimden önemsememiştim.
Uzun vadeli kullanımlarda onu tercih etmek daha mantıklı aslında, 555 Subaru'nun yedek parça üreticilerinden biri olarak hatırlıyorum.
Açıkçası ben Z Rot'un bu kadar önden gelen sesleri keseceğini hiç düşünmezdim, özellikle amortisörden geldiğini düşündüğüm bam-bum sesleri bir anda kesildi, çok şaşırdım ve sevindim.
Eğer şimdiye kadar ön Z Rotlar hiç değişmemişse çift olarak değiştirmenizi kesinlikle tavsiye ederim.
Ayrıca araçta virajlarda ve yüksek hızda sallanma varsa ve aracın rot başları yan sanayi ise 40-50bin km.de bir değiştirmenizi tavsiye ederim.
Genelde piyasada ucuz ve iş görür olduğu için VOTTO marka rot tercih ediliyor, ben rot başı ve kolunu takım olarak arkadaşa aldırmıştım ona da 200 tl ödemiştim.
 

Dragon

0
Katılım
6 Şub 2018
Mesajlar
166
Tepki puanı
57
Konum
ankara
Aracınız
Hocam TEKNOROT marka Şaşmazdaki nerdeyse bütün japon parçacılarda var, zaten yerli malı ve uygun fiyatlı.
Ben şaşmazdaki ilk ışıklardaki göbeğe en yakın japon parçacı Emir aras yedek parça denen bir yerden z rotları tanesi 35 tlden aldım, çifti 70 tlye geldi. Yol üstü olduğu için ordan aldım yoksa hiçbir bilgim yada tanışıklığım yok.
Ayrıca ellerinde 555 marka japon üretimi Z rotta olduğunu da söylediler ama fiyatı 80 tl üstü idi, kalite olarak daha iyi olduğunu belirttiler.
Ben Z rotun bu kadar fark ettireceğini düşünmediğimden önemsememiştim.
Uzun vadeli kullanımlarda onu tercih etmek daha mantıklı aslında, 555 Subaru'nun yedek parça üreticilerinden biri olarak hatırlıyorum.
Açıkçası ben Z Rot'un bu kadar önden gelen sesleri keseceğini hiç düşünmezdim, özellikle amortisörden geldiğini düşündüğüm bam-bum sesleri bir anda kesildi, çok şaşırdım ve sevindim.
Eğer şimdiye kadar ön Z Rotlar hiç değişmemişse çift olarak değiştirmenizi kesinlikle tavsiye ederim.
Ayrıca araçta virajlarda ve yüksek hızda sallanma varsa ve aracın rot başları yan sanayi ise 40-50bin km.de bir değiştirmenizi tavsiye ederim.
Genelde piyasada ucuz ve iş görür olduğu için VOTTO marka rot tercih ediliyor, ben rot başı ve milini takım olarak arkadaşa aldırmıştım ona da 200 tl ödemiştim.

Ayrintili aciklamalariniz icin cok tesekkurler ustadim. Aynen on takimlar surekli takir tukur 135 binde hic degismedi ne z rotu ne de rot baslari. Belirttiginiz markalari cifter alip takacagim soylediginiz gibi. Cok tesekkurler tekrardan.


2008 FD6 Otomatik Lpg
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Ayrintili aciklamalariniz icin cok tesekkurler ustadim. Aynen on takimlar surekli takir tukur 135 binde hic degismedi ne z rotu ne de rot baslari. Belirttiginiz markalari cifter alip takacagim soylediginiz gibi. Cok tesekkurler tekrardan.


2008 FD6 Otomatik Lpg
Eğer aracı uzun vadeli kullanmayı düşünüyorsanız marka olarak BLUEPRINT veya 555 gibi 1. kalite yan sanayileri tercih etmenizi tavsiye ederim (y)
Ama Teknorot'ta bile beklediğimden çok daha fazla iyileşme elde ettim (y)
 

Ahank

0
Katılım
12 Eki 2017
Mesajlar
84
Tepki puanı
46
Konum
Gebze
Aracınız
S.a bu Z rot ve rot başını değişim işine kim bakar rot balanscimi parçaları japoncudan alsam.kime degistirmem lazım ve değişimi zor ve kapsamlı mi her rot balansci yaparmi

Redmi Note 6 Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst