Civic FD6 FD6 motor ömrü (lpg'li) nekadardır ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan anil711
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
arkadaşlar lpg'nin motor ömrünü kısalttığına dair bilimsel bir veri yok. aksine benzin motorda kurum bırakır ama lpg'de böyle birşey söz konusu değil. benim bildiğim lpg'nin motora verdiği bir zarar yok ancak sübapları daha erken yer. firmalar bunu bildikleri için artık çelik sübap takıyorlar. ki sübaplar pahalı değil. yine de içiniz rahat etsin istiyorsanız aracınızı belirli periyotlarda ara sıra sadece benzinli kullanın derim. sürçü lisan ettiysek affola. herkese kazasız belasız sürüşler..

SM-A605F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Ltf değeriniz +5 ila -5 arasında olursa problem olmaz. Sıkıntı zengin ve fakir karışımda kalan motorun ömrüde erken biter. Başka yerlerede zarar verir. (oksijen sensörleri, katalizör gibi.) Gazın biraz ısısı fazla olduğu için subapları erkenden sıkıyor. Bakımları aksatma lpgye uygun yağ kullan hepsi bu.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Konudaki motor ömründen kasıt ne tam olarak bilmiyorum ama 1 milyon mil (1.6 milyon kilometre) yapmış honda accord görmüştüm Amerika'da. Tv'ye çıkmıştı ve Honda yeni accord'dan hediye etmişti adama. Arcın değişmeyen tek noktası motor bloğuydu.
500 bin - 250bin gibi rakamların neyi ifade ettiğini ben anlayamadım konuda. Yani bloğundansa kasıt, onun ömrü o kadar kısa değil... Ancak silindir,piston, segman, piston kolu, krank mili vs. dahil olarak motoru oluşturan parçalara bence ayrı bir parantez açmak lazım.

R16A2 ya da fb7 ve fc5'teki R16B motor aşağı yukarı hep aynı. Atmosferik basit bir motor. Atmosfer basıncıyla motora hava alınıp yakıt - hava karışımı sağlanıyor tabi bu silindirde yine sıkıştırılıyor ancak turbo motorlardaki gibi bir sıkıştırılmış havayla besleme olmadığından aynı hacimde daha az güç alınıyor. İşte bu aynı hacimdeki daha az güç ve basitliğin bize geri dönüşü; daha uzun dayanım, daha kolay ve daha ekonomik bir onarım oluyor. Normal bir kullanım ve rutin bakımlarla bu araçların belli başlı parçaları değiştirilerek milyon devirebileceği bence aşikar.
 
Konudaki motor ömründen kasıt ne tam olarak bilmiyorum ama 1 milyon mil (1.6 milyon kilometre) yapmış honda accord görmüştüm Amerika'da. Tv'ye çıkmıştı ve Honda yeni accord'dan hediye etmişti adama. Arcın değişmeyen tek noktası motor bloğuydu.
500 bin - 250bin gibi rakamların neyi ifade ettiğini ben anlayamadım konuda. Yani bloğundansa kasıt, onun ömrü o kadar kısa değil... Ancak silindir,piston, segman, piston kolu, krank mili vs. dahil olarak motoru oluşturan parçalara bence ayrı bir parantez açmak lazım.

R16A2 ya da fb7 ve fc5'teki R16B motor aşağı yukarı hep aynı. Atmosferik basit bir motor. Atmosfer basıncıyla motora hava alınıp yakıt - hava karışımı sağlanıyor tabi bu silindirde yine sıkıştırılıyor ancak turbo motorlardaki gibi bir sıkıştırılmış havayla besleme olmadığından aynı hacimde daha az güç alınıyor. İşte bu aynı hacimdeki daha az güç ve basitliğin bize geri dönüşü; daha uzun dayanım, daha kolay ve daha ekonomik bir onarım oluyor. Normal bir kullanım ve rutin bakımlarla bu araçların belli başlı parçaları değiştirilerek milyon devirebileceği bence aşikar.

Bencede, çünkü zaten yapısı gereği yüksek basınçta çalışmıyor motor ee birde buna honda’nın motor kalitesi eklenince


Milliyetçilik, milleti olmayanlar için faşizmdir. - Hüseyin Nihal Atsız
 
198 binde 2011 premium aldım. Senelik asgari 20 bin yapıyorum. İnşaallah kaza bela olmazsa bu başlığı ara ara güncelleriz. :)
 
4 kasadır Honda kullanıyorum( 14 yıl) 2014 model fabrikasyon lpgli aracımı (ov)yeni sattım , sıfır almıştım. Satarken expertizde motor yüzde seksen çıktı daha 62 bin km’de idi. Çok şaşırdım. Çok itinayla kullanırım oysa ki arabayı. LPG ye bağladım durumu


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
4 kasadır Honda kullanıyorum( 14 yıl) 2014 model fabrikasyon lpgli aracımı (ov)yeni sattım , sıfır almıştım. Satarken expertizde motor yüzde seksen çıktı daha 62 bin km’de idi. Çok şaşırdım. Çok itinayla kullanırım oysa ki arabayı. LPG ye bağladım durumu


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
expertizde otomatik araçların motor manuellere göre daha az cıkıyor.otomatik vitesteki güç kaybından dolayı.aracımı satarken öğrenmiştim.
 
4 kasadır Honda kullanıyorum( 14 yıl) 2014 model fabrikasyon lpgli aracımı (ov)yeni sattım , sıfır almıştım. Satarken expertizde motor yüzde seksen çıktı daha 62 bin km’de idi. Çok şaşırdım. Çok itinayla kullanırım oysa ki arabayı. LPG ye bağladım durumu


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Bana expertizdeki motor yüzdeleri pek inandırıcı gelmiyor. Bir keresinde bir expertizci istesem ben bunu %100 çıkartırım tarzında bişey söylemişti.


Kün feyekün..
 
Geri
Üst