fd6 rampada bayılma

Katılım
22 Şub 2020
Mesajlar
175
Tepki puanı
22
Konum
ANKARA
Aracınız
Civic FD6 2011
beyler hayırlı ramazanlar fd6 otomatik aracımda bugün il kez baya dik bir rampada d modunda çıktım düşük devirde çıktım devrini bir türlü ayarlayamadım aracın bayıldı rampada sonra yavaş yavaş hız kazandı , kafama takıldı benimde motoru yıprattım mı acaba diye bi sıkıntı olmaz değilmi
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,182
Çözümler
4
Tepki puanı
3,301
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Ekli dosyayı görüntüle 259278
Dream'de vites durumları şöyle, D3'ü en fazla 3. vitese çıkabilme ile sınırlandırılmış D konumu olarak düşünebilirsiniz. araç ilk 3 vitesini kullanıyor yani en fazla 3. viteste gidiyor, 4. vitese atmıyor. Araç yavaşladığı zamanda 1. ve 2. viteslere düşebiliyor ama bu işlevini D konumundan daha yüksek devirlerde gerçekleştiriyor.

Önceki mesajımda vites konumlarını yanlış yazmıştım, şimdi düzelttim, dikkat ederseniz D3'ün altında D2 yazmaz, 2 yazar yani araç sadece 2. vitestedir. 1de ise sadece 1.vitesi kullanır. 1 ve 2 konumlarını D3 gibi düşünmeyin (y) Manuel vites gibi düşünebilirsiniz.
Günlük kullanımda performans gerekli olduğu durumlarda süratiniz 150 km altındaysa güvenle D3e vitesi alabilirsiniz.
Ben 2ye 90 km. hızın, 1.e ise 40 km hızın altında yüksek performans ihtiyacım olduğu zaman alıyordum ve gerektiği zaman performans konusunda üzüldüğümü söyleyemem(y)
Ama unutmayın, 2. viteste hızınız azaldığı zaman 1e veya D3 almazsanız ciddi devir kaybı yaşarsınız.
Yetiyordu yani :)
Zaman ayirip bilgilendirdiginiz icin tesekkur ederim hocam.
 
Katılım
29 Ara 2019
Mesajlar
222
Tepki puanı
140
Konum
darıca/Kocaeli
Aracınız
Civic FD6 2010
beyler hayırlı ramazanlar fd6 otomatik aracımda bugün il kez baya dik bir rampada d modunda çıktım düşük devirde çıktım devrini bir türlü ayarlayamadım aracın bayıldı rampada sonra yavaş yavaş hız kazandı , kafama takıldı benimde motoru yıprattım mı acaba diye bi sıkıntı olmaz değilmi
Cok dik rampalarda normal durum. Cikmicakmis gibi oluyo ama devir yukseltmeden aheste aheste cikiyor. Sanki karli rampalari cikar gibi. Sikinti yok

SM-A320F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
95
Tepki puanı
91
Konum
Adana
Peki rampa inişlerini nasıl yapıyorsunuz arkadaşlar? Benim aracın (fb7 2015) kitapçığında D konumunda rampa aşağı gaza basılmadığı durumda aracın hız arttırmayacağı yazıyor yanlış hatırlamıyorsam, bana mantıklı gelmemişti okuduğumda, ki yaptığım denemede araç gayet güzel hızlanıyor rampa aşağı gaza basmamama rağmen, o durumda ben de D konumundayken kulakçıktan vites düşürüyorum S'ye almadan S'ye geçiyor belli bir süre sonra D'ye geçiyor otomatik olarak ya da vitesten S'ye alıyorum. Hangisi yapmak daha sağlıklıdır şanzuman açısından, siz rampa aşağı nasıl kullanıyorsunuz vitesi?
Otomatik ilk arabam bu sıkışık trafikte müthiş rahatlık ama bazen manueli özlemiyor değilim yalan yok. ?
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Otomatikte yokuş inerken ve araç d konumundayken frene dokunduğunuzda araç vites küçültüp kompresyon ile aracın hızlanmasını engellemeye çalışır. Kısaca motor freni diyebiliriz. Kulakçıklarla oynamaya gerek yok yani. Frene basmazsanız araç hızlanır ve vites yükseltir.
 
Katılım
9 Tem 2015
Mesajlar
489
Tepki puanı
436
Aracınız
Aracı ilk aldığımda ben de rampa performansını merak ediyordum. Çok dik bir rampada yaklaşık 100 km hızla giderken gaza yüklenip 4000 deviri geçtiğimde (dip gaz yapmadan) seri bir şekilde 130'a çıktı. Benim emektar 94 model civicte dip gaz yapınca bile bu kadar hızlanmıyordu. :))
 
Katılım
22 Şub 2020
Mesajlar
175
Tepki puanı
22
Konum
ANKARA
Aracınız
Civic FD6 2011
birde araç rampada hız kazanmaya başladığında sanki direksiyon sağa sola çekiyo hissi verdi normalde böyle bir durum olmuyodu , yolda çukur vs olduğu için eğim mi algılıyo acaba direksiyon
 
Katılım
8 Eyl 2017
Mesajlar
571
Tepki puanı
282
Konum
izmir
Aracınız
birde araç rampada hız kazanmaya başladığında sanki direksiyon sağa sola çekiyo hissi verdi normalde böyle bir durum olmuyodu , yolda çukur vs olduğu için eğim mi algılıyo acaba direksiyon
Kilitli diferansiyel olmayan arabalarda normal sağa sola çekmesi, her arabada olur.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,172
Çözümler
9
Tepki puanı
12,977
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Peki rampa inişlerini nasıl yapıyorsunuz arkadaşlar? Benim aracın (fb7 2015) kitapçığında D konumunda rampa aşağı gaza basılmadığı durumda aracın hız arttırmayacağı yazıyor yanlış hatırlamıyorsam, bana mantıklı gelmemişti okuduğumda, ki yaptığım denemede araç gayet güzel hızlanıyor rampa aşağı gaza basmamama rağmen, o durumda ben de D konumundayken kulakçıktan vites düşürüyorum S'ye almadan S'ye geçiyor belli bir süre sonra D'ye geçiyor otomatik olarak ya da vitesten S'ye alıyorum. Hangisi yapmak daha sağlıklıdır şanzuman açısından, siz rampa aşağı nasıl kullanıyorsunuz vitesi?
Otomatik ilk arabam bu sıkışık trafikte müthiş rahatlık ama bazen manueli özlemiyor değilim yalan yok. ?
Uygulamanızda bir sorun yok bence doğru, D konumunda vites küçültürseniz geçici vites değişimi olur, eğer eğim fazla ve gaza basmıyorsanız araç Dde kontrolü kendi aldığında zaten sizin düşürdüğünüz viteste kalacaktır. Daha da yavaşlamasını istiyorsanız tam manuel konum olan S konumuna geçip kulakçıklarla kontrol edersiniz (y)
Özellikle 100 km hızın altında inilmek istenen dik yokuşlarda Sye alıp 2. viteste çok rampa indiğimi hatırlamıyorum ve fren pedalına ufak dokunuşlar harici pek müdahale etmeden ilerleyebiliyorum.
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,182
Çözümler
4
Tepki puanı
3,301
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
@m2hamid hocam bugun arac ısındıktan sonra 1.viteste kalktım ve kesiciye girmeye yakin 2 ye attım cidden aracı tanıyamadım. :ROFLMAO: bu zamana kadar aracı zorlamamak adina boyle birsey yapmamistim. 1.viteste 4000 devirde giderken dip gaz yapinca adeta turbodan da öte bir his verdi. :) "d" konumunda araç cok hantal kaliyor. Performansli kullanimda 1 ve d2 nin onemini simdi daha iyi anlamis oldum. :)
 
Geri
Üst