fd6 rampada bayılma

Katılım
22 Şub 2020
Mesajlar
175
Tepki puanı
22
Konum
ANKARA
Aracınız
Civic FD6 2011
beyler hayırlı ramazanlar fd6 otomatik aracımda bugün il kez baya dik bir rampada d modunda çıktım düşük devirde çıktım devrini bir türlü ayarlayamadım aracın bayıldı rampada sonra yavaş yavaş hız kazandı , kafama takıldı benimde motoru yıprattım mı acaba diye bi sıkıntı olmaz değilmi
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,172
Çözümler
9
Tepki puanı
12,976
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
@m2hamid hocam bugun arac ısındıktan sonra 1.viteste kalktım ve kesiciye girmeye yakin 2 ye attım cidden aracı tanıyamadım. :ROFLMAO: bu zamana kadar aracı zorlamamak adina boyle birsey yapmamistim. 1.viteste 4000 devirde giderken dip gaz yapinca adeta turbodan da öte bir his verdi. :) "d" konumunda araç cok hantal kaliyor. Performansli kullanimda 1 ve d2 nin onemini simdi daha iyi anlamis oldum. :)
Hocam honda keyfi boşuna 4000den sonra başlamıyor, bence bunu yaşamak için çok geç kalmışsınız :)
Viteslerin maximum hızlarına dikkat ederek çekiş lazım olan durumlarda affetmeden kullanın (y)
Kulakçıklı modellerde eğer güvenli vites aralığına girmemişse vites küçültmeye izin vermiyor ancak bizim Dream’larda manuel gibi veriyor :) özellikle D3ten biraz dikkatsizlikle 2 ye almak kolay olabiliyor, dikkatli olmanızı tavsiye ederim, dikkatsizlikle şanzımanı kucağa alma riski de var biraz :D
Bunu dikkatsizlikle 105te 2 ye atan biri olarak söylüyorum (devir 6000di) :D
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,182
Çözümler
4
Tepki puanı
3,301
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Hocam honda keyfi boşuna 4000den sonra başlamıyor, bence bunu yaşamak için çok geç kalmışsınız :)
Viteslerin maximum hızlarına dikkat ederek çekiş lazım olan durumlarda affetmeden kullanın (y)
Kulakçıklı modellerde eğer güvenli vites aralığına girmemişse vites küçültmeye izin vermiyor ancak bizim Dream’larda manuel gibi veriyor :) özellikle D3ten biraz dikkatsizlikle 2 ye almak kolay olabiliyor, dikkatli olmanızı tavsiye ederim, dikkatsizlikle şanzımanı kucağa alma riski de var biraz :D
Bunu dikkatsizlikle 105te 2 ye atan biri olarak söylüyorum (devir 6000di) :D
Gercekten biraz gec oldu 4 yil olacak yeni uyguluyoruz :) hizi yeteri kadar azalttiktan sonra d3 ten d2 ye gecmek zarar vermez diye dusunuyorum. D ile d3 arasinda mandalsiz gecis yapilabiliyor fakat d2.den d3e mandalsiz gecilmiyor.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,172
Çözümler
9
Tepki puanı
12,976
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Gercekten biraz gec oldu 4 yil olacak yeni uyguluyoruz :) hizi yeteri kadar azalttiktan sonra d3 ten d2 ye gecmek zarar vermez diye dusunuyorum. D ile d3 arasinda mandalsiz gecis yapilabiliyor fakat d2.den d3e mandalsiz gecilmiyor.
90 km ve altındaki hızlarda 2ye geçerseniz sorun olmaz hocam, deneyimim bu yönde :)
90 km 5500li devirlere denk geliyor ve sonrasında yokuş türüne bakmaksızın nerdeyse her koşulda 90dan 100-110a tırmanıp 6500 deviri bitirebilirsiniz :D
Sonrası vitesi değiştirmezseniz devir kesicinin kabini sarsması ve sesi(y)
 
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
95
Tepki puanı
91
Konum
Adana
Bugün yine denedim, maalesef dediğiniz gibi olmuyor, frene basmama rağmen freni bırakınca araç hızlanmaya devam ediyor.
Otomatikte yokuş inerken ve araç d konumundayken frene dokunduğunuzda araç vites küçültüp kompresyon ile aracın hızlanmasını engellemeye çalışır. Kısaca motor freni diyebiliriz. Kulakçıklarla oynamaya gerek yok yani. Frene basmazsanız araç hızlanır ve vites yükseltir.
 
Katılım
9 Tem 2015
Mesajlar
489
Tepki puanı
436
Aracınız
Dik köy ve yayla yokuşlarında 1. vites motor freni yapmıyor, sadece bağırıyor ve hızlanıyor. Japonya'da da baya dağ var aslında, ama sanırım belli bir eğimi aşmıyorlar ve bu yüzden pek fren dertleri olmuyor.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,172
Çözümler
9
Tepki puanı
12,976
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Cok dik rampalarda elbette hizlaniyo. Ama normal rampali yollarda motor fireni devrede ayrica cok dikse monuel kullanmak daha avantajli olur yari fren yari motor fireni inis daha vunenli olur

SM-A320F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Zaten devir yükseldikçe motorun frene verebileceği güçte daha yüksek olur (y)
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,172
Çözümler
9
Tepki puanı
12,976
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Dik köy ve yayla yokuşlarında 1. vites motor freni yapmıyor, sadece bağırıyor ve hızlanıyor. Japonya'da da baya dağ var aslında, ama sanırım belli bir eğimi aşmıyorlar ve bu yüzden pek fren dertleri olmuyor.
Motor freninin yetersiz geleceği şekilde dik bir eğimse araç hızlanabilir ancak vitesi manuel modda 1. viteste aracı tutarsanız 1. vitesin max hızı olan 65 km.yi geçmeyecektir.
 
Katılım
9 Tem 2015
Mesajlar
489
Tepki puanı
436
Aracınız
Motor freninin yetersiz geleceği şekilde dik bir eğimse araç hızlanabilir ancak vitesi manuel modda 1. viteste aracı tutarsanız 1. vitesin max hızı olan 65 km.yi geçmeyecektir.
Bizim köy ve yayla yolları hem dik hem de sürekli u dönüşü. Seyir hızı 20 km civarı. 65 ile o yoldan tommi makkinen bile inemez. ?
 
Geri
Üst