Geçen gün 1000 KM kontrolü için servise gittiğimde periyodik bakım fiyatı ve değişimde hangi yağ kullanıldığı bilgilerini aldım.
ExePlus için ilk 10.000 KM bakımına 2750 TL fiyat verildi.
Yağ olarak Petrol Ofisi 0-20 kullanıyoruz denildi.
Bundan önceki araçlarımın tüm yağ değişimlerinde kendi yağımı servise götürmüşlüğüm var ( Motül ) hiçbir sorun da yaşanmadı.
Yetkili kişi " getirilen yağı iş emrinde belirtir bakımı yaparız ancak motorda bir sorun çıkarsa garanti dışı kalır" şeklinde konuşunca lafı daha fazla uzatma gereği duymadım.
Müşterinin gözünü korkutma maksatlı bu ifadeleri çok yersiz buluyorum.
Öncelikle aracımda yağ tercihim 0-20 değil 5-30 olur . Daha düşük emisyon oranı , daha az yakıt tüketimi , soğuk marşda daha kolay çalışma ve daha erken ısınma gibi avantajlarından dolayı 0-20 yağ önerilse de yaşadığım yerde bahar ve yaz mevsimiyle birlikte 0-20 nın ince kalacağını, devirli kullanımda 5-30 un 0-20 den daha iyi yağlama yapacağını düşünüyorum. Kaldı ki tüm soğuk marşlarda en az 2-3 dakika motorun ısınmasını bekleyen biriyim. Japon mühendis aracın kitapçığına kullanılabilecek yağ sınıflarını ve speklerini ( 0-20 , 0-30, 5-30 ACEA C2-C3-C5) belirtmişken servisin " 0-20 kullanılması gereken yağ" diye diretmesi de anlamsız kalıyor.
Tüketici olarak Petrol Ofisi yağına da olumlu bakmıyorum.
Orjinal kolisinde satın almış olduğum 5lt lik Elf Fulltech LLX 5w-30 ACEA C3 yağım var. Bakımlarda bu yağı kullanacağım.
FE1 yada önceki kasa için yağ değişimlerinde tercihiniz ne olmuştu? Önerileriniz ne olur?