18.08.2015 tarihinde HONDA ÇAMKIRAN YETKİLİ Servisinden aldığım araç 20.06.2015 tarihinde kazaya karışmış olup 10.000 tl hasar kaydı çıkmaktadır. Aracın ekspertiz raporlarında bütün parçalar orjinal servis kayıtlarında ise tampon boyalı olarak görünmektedir. Bu bedeli karşılamak için nasıl bir yol izlemeliyim. Lütfen yardımcı olun.
SM-G950F cihazından
CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Merhabalar,
Belirttiğiniz uyuşmazlık, Tüketici Hukukunun konusunu oluşturmaktadır. Bahsettiğiniz şekilde, bu araç AYIPLI bir araçtır.
Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda, internet portalında ya da reklam ve ilanlarında yer
alan özelliklerinden bir veya birden fazlasını taşımayan; satıcı tarafından bildirilen veya teknik düzenlemesinde tespit edilen niteliğe aykırı olan; muadili olan malların kullanım amacını karşılamayan, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da ayıplı olarak kabul edilir.
Satıcı ayıplardan sorumludur. Bu ayıp niteliği itibariyle satış bedelinde indirimi gerektiren bir ayıptır.
Araçtaki bu 10.000-TL'lik hasar kaydının araç bedelinde ne miktarda indirimi gerektirdiği bilirkişi incelemesi ile anlaşılacaktır. Bunun tespiti için de bulunduğunuz yerdeki Tüketici Hakem Heyetlerine başvurabilirsiniz.
Diğer yorumlardaki bilgilerin aksine, alıcıların, araç hakkında herhangi bir inceleme yaptırma yükümlülükleri söz konusu değildir. Herhangi bir sorgulama yapmasa dahi alıcı, satın aldığı araçta bir ayıp gördüğünde haklarını kullanabilir.
Detaylı bilgi için tarafımızla iletişime de geçebilirsiniz.
Saygılarımızla.
www.akahukuk.com.tr