HONDA CİVİC FK8 TYPER --- VW GOLF R MK 7.5

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
935
Tepki puanı
1,044
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
Golf 125 kg daha ağır ve 4 çeker şanzımanında etkisiyle 0-100 değeri daha hızlı ayrıca tork bandıda daha geniş. Drag yarısı yapsalardı type r ın şansı yoktu aslında :) Benim tercihim golf olurdu ama yinede ikiside çok güzel arabalar.
 
Katılım
16 Mar 2019
Mesajlar
102
Çözümler
1
Tepki puanı
126
Konum
Afyon/Ankara
Aracınız
Civic Type R
Golf 125 kg daha ağır ve 4 çeker şanzımanında etkisiyle 0-100 değeri daha hızlı ayrıca tork bandıda daha geniş. Drag yarısı yapsalardı type r ın şansı yoktu aslında :) Benim tercihim golf olurdu ama yinede ikiside çok güzel arabalar.
Klasman olarak Type-R ayrı bir seviyede aslında.
Golf R için hızlı golf diyebiliriz.
Type-R ise tamamen sürüş dinamiğine odaklanan bir pist canavarı.
 

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
935
Tepki puanı
1,044
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
Klasman olarak Type-R ayrı bir seviyede aslında.
Golf R için hızlı golf diyebiliriz.
Type-R ise tamamen sürüş dinamiğine odaklanan bir pist canavarı.
Önden çekiş spor araba bana çok çekici gelmiyor açıkçası, tabi kullanma şansım olsaydı belki fikrimi değiştirilebilirdi.
 
Katılım
16 Mar 2019
Mesajlar
102
Çözümler
1
Tepki puanı
126
Konum
Afyon/Ankara
Aracınız
Civic Type R
Önden çekiş spor araba bana çok çekici gelmiyor açıkçası, tabi kullanma şansım olsaydı belki fikrimi değiştirilebilirdi.
2009-2015 arasında FN2 sürerken açıkcası 200 220 hp üstünün önden çekişli bir araba için haram olduğunu bende düşünüyordum ; lakin 2015 de FK2 satın aldığımda teknoloji sayesinde işin şeklinin çok farklı boyutlara taşındığını anladım , açıkcası önden çekişli arabaları kurtaran sistem LSD ( sınırlı kaymalı diferansiyel kilidi) ve torque steer yönetiminin gelişmiş süspansiyon sistemiyle dizginlenmesi olmuştur.
Type-R'ın ise bu konuda çığır açtığını rahatlıkla söyliyebilirim , örneğin FK2 den önce hiç bir önden çekişli arabada bagaj üstü spoiler kullanılmamıştı , Negatif sürtünme kuvveti oluşturulmamıştı.
Tabi bununla birlikte Olumsuz yönleride var örneğin FK2'nin normal Civic Hb'lere göre torsiyon çubuğu tam olarak %200 daha sert olarak üretiliyor. işin ilginç kısmı ise Torsiyon çubuğunun bu kadar sert olması sonucunda arkada viraj denge çubuğuna ihtiyaç kalmayıp koyulmamasını söyleyebilirim.
(Yaklaşık 2 sene önce kampüsün düzgün olmayan toprak yolundan yokuş yukarı çıkarken arka tekerlerin yolla bağlantısının 5-6 cm civarı kesilip havada asılı kalmasını ve o şekilde çıkmamı tüm kampüs şaşkın bakışlarla izlemişti)
Not olarak: 8.000 kmde lastikleri ön arka yapıyorum 12.000 de ise 4 lastiğide değiştirmek zorunda kalıyorum ?
 
Son düzenleme:
Geri
Üst