Honda servis indirimi hakkında

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

NoFeaR

0
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,037
Çözümler
4
Tepki puanı
3,492
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2016
@erenuzel41 Subap ayarı için motor kapağı sökülmüş, ayar yapılıp kapak takılırken conta yenisi ile değiştirilmiş bu normal bir durum, yağ kaçağı ve terleme olmaması için kapak açılınca her zaman conta yenisi ile değiştirilir , faturada bulunan parçanın kod karşılığı için linke bakabilirsiniz ;)

 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
eğer lpg li civic lere 40000km de honda nın direttiği gibi supap ayarı yapılması bakım periyodunda var ise ki bildiğim kadarıyla var ve supap ayarı yapmak için 40000km de ki lpg li bir civic in külbütör açıp sonra supaplarda hiçbir sorun görmeden kapatmaları ilginç geldi acaba yılda kaç tane civic bu şekilde gereksiz işlem görüyor? yani gereksiz işlemden kasıtım şu supap ayarı bozulmuyor demekki, o zaman ne gerek var 40000km de supap ayarına diyor insan ister istemez, çünki lpg kullanmayan benzinli motor 120000km gibi bir supap ayarı bakım periyoduna tabi tutulmuş honda da kullanılan supaplar bildiğim kadarıyla birçok uzakdoğu markasında olduğu gibi çelik alaşımlıdır yani şuradan örnek vereyim: lpg li opel kullananlar bunu bilir magnezyum supaplar ayar iyi tutturulmazsa lpg li opellerde ciddi sorunlar çıkarabiliyor çünki eriyorlar, ancak civic opel gibi magnezyum supap değil magnezyum supap hafiftir az yaktırır ekzantrik tarafından çelik supaplara göre daha kolay ve hızlı açılıp kapanır motoru yormaz yakıt tasarrufu ve daha fazla performans sağlar ancak lpg nin yüksek ısılarında erimesi durumu vardır magnezyum metal elementi çelikten yumuşaktır sık sık ayar ister performans ve tasarrufludur ancak çok dayanıklı değillerdir, Çelik supaplara kolay kolay hiçbirşey olmaz.


faturadaki görünenden harici bir işlem yapılmadıysa mesela supap ayarı yapılmış ama faturada yazmıyor olabilir mi?
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
@erenuzel41 Subap ayarı için motor kapağı sökülmüş, ayar yapılıp kapak takılırken conta yenisi ile değiştirilmiş bu normal bir durum, yağ kaçağı ve terleme olmaması için kapak açılınca her zaman conta yenisi ile değiştirilir , faturada bulunan parçanın kod karşılığı için linke bakabilirsiniz ;)

Eyvallah sayın yöneticim:) her gün sürekli birşeyler öğreniyoruz çok şükür sağolun:)
 

NoFeaR

0
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,037
Çözümler
4
Tepki puanı
3,492
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
39
Aracınız
Civic FC5 2016
@erenuzel41 Bence subap ayarı fatura da işçilik olarak gözüküyor, subap ayarının karşılığı zaten işçilik harcanan bir malzeme vs. yok.
 
Katılım
1 Kas 2018
Mesajlar
526
Tepki puanı
616
Yaş
35
Konum
İzmir
Aracınız
Honda CRV
Aslında subab ayarını şikayet uzerıne yapsalar daha mantıklı ama honda yetkılı servısı işi garantıye alıyor. Müşterının tekleme sıkıntısı başladıysa subab ayarı yapılır ama honda beklemıyor 40 bın de yapıyor
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
eğer lpg li civic lere 40000km de honda nın direttiği gibi supap ayarı yapılması bakım periyodunda var ise ki bildiğim kadarıyla var ve supap ayarı yapmak için 40000km de ki lpg li bir civic in külbütör açıp sonra supaplarda hiçbir sorun görmeden kapatmaları ilginç geldi acaba yılda kaç tane civic bu şekilde gereksiz işlem görüyor? yani gereksiz işlemden kasıtım şu supap ayarı bozulmuyor demekki, o zaman ne gerek var 40000km de supap ayarına diyor insan ister istemez, çünki lpg kullanmayan benzinli motor 120000km gibi bir supap ayarı bakım periyoduna tabi tutulmuş honda da kullanılan supaplar bildiğim kadarıyla birçok uzakdoğu markasında olduğu gibi çelik alaşımlıdır yani şuradan örnek vereyim: lpg li opel kullananlar bunu bilir magnezyum supaplar ayar iyi tutturulmazsa lpg li opellerde ciddi sorunlar çıkarabiliyor çünki eriyorlar, ancak civic opel gibi magnezyum supap değil magnezyum supap hafiftir az yaktırır ekzantrik tarafından çelik supaplara göre daha kolay ve hızlı açılıp kapanır motoru yormaz yakıt tasarrufu ve daha fazla performans sağlar ancak lpg nin yüksek ısılarında erimesi durumu vardır magnezyum metal elementi çelikten yumuşaktır sık sık ayar ister performans ve tasarrufludur ancak çok dayanıklı değillerdir, Çelik supaplara kolay kolay hiçbirşey olmaz.


faturadaki görünenden harici bir işlem yapılmadıysa mesela supap ayarı yapılmış ama faturada yazmıyor olabilir mi?
Kapak açıldığı zaman o conta değişir.

Ayrıca verdiğiniz örneklerde hata var. Opeller subap ayarını yağ basıncıyla otomatik olarak yapar. Yani subap ayarı ile subap ömrünün bir alakası yok. Kullanılan malzeme konusunda haklısınız ancak şöyle bir durum var ki bunun sebebini ben hala anlayabilmiş değilim. Opel markası ülkemizde bu magnezyum alaşım subaplı araçları satarken, avrupa ülkelerinde lpg uyumlu çelik subaplı modelinide fiyat farkıyla satışa sunmuştu. Ülkemize bu seçenek hiç gelmedi.

Honda konusunda zaten subap ayarı başlı başına bir saçmalık. Ancak servisler bakım yapar ve bu bakımların amacıda tamirat yapmamak veya süreyi uzatmaktır. O yüzden tamir gerektirecek bir sorun ortaya çıkmadan bakım yapmak en iyi ve tasaruflu yöntemdir.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,169
Çözümler
10
Tepki puanı
12,964
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Eğer araç LPGli ise subap ayarının manuel yapılması bence çok önemli, Civiclere LPG uyumlu denmesinin bir nedeni de bu (y)
Benzinli kullanımda subap ayarı sorun oluşturmaz ancak LPGde işler değişiyor. LPG subap ayarlarını benzinli kullanıma göre çok hızlı ve düzensiz bozuyor.
Eğer kendi ayarını yapan motorlarda subap ayarını kendi yapamaz ise zaman içinde subaplara zarar vermeye başlar ve kullanıcı bu durumu araçta arıza oluşmadan kolay kolay anlamaz.
Piyasada 200bin km.lere gelip LPG zarar verdi, subap yaktı muhabbetinin bir nedeni de bu.
Civic motoru benzinli kullanımda zaten 100bin km.de bir subap ayarı ihtiyacı duyar ama LPG ile bu süre çok kısalıyor.
Sattığım FD6da 135binde subap ayarı yaptırmıştım, 170binde bile soğuk çalışmada motorun sesi değişmeye başlamıştı, çekişteki düşmeyi çok rahat hissediyordum.
Subap ayarı sonrası araç kendine gelmişti (y)
Bence LPGli Civicte 40bin km. subap ayarı ideal bir aralık diyebilirim (y)
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Kapak açıldığı zaman o conta değişir.

Ayrıca verdiğiniz örneklerde hata var. Opeller subap ayarını yağ basıncıyla otomatik olarak yapar. Yani subap ayarı ile subap ömrünün bir alakası yok. Kullanılan malzeme konusunda haklısınız ancak şöyle bir durum var ki bunun sebebini ben hala anlayabilmiş değilim. Opel markası ülkemizde bu magnezyum alaşım subaplı araçları satarken, avrupa ülkelerinde lpg uyumlu çelik subaplı modelinide fiyat farkıyla satışa sunmuştu. Ülkemize bu seçenek hiç gelmedi.

Honda konusunda zaten subap ayarı başlı başına bir saçmalık. Ancak servisler bakım yapar ve bu bakımların amacıda tamirat yapmamak veya süreyi uzatmaktır. O yüzden tamir gerektirecek bir sorun ortaya çıkmadan bakım yapmak en iyi ve tasaruflu yöntemdir.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Haklısınız(y) külbütör contasının yağ kaçırma riski sebebiyle her açıp kapamada değiştirilmesi bunları okuyunca mantıklı geldi:) evet honda yı bu yüzden eleştirenler var en ucuz hyundai ve kia modellerinde bile otomatik supap ayarı yapan lifterlar var honda da elle ayar yapılıyor yinede sıkıntı yok bence:). Türkiye de Opel lerin supaplarını sonradan çelik supaplar ile değiştiren bazı kullanıcılar olduğunu duydum, ama durduk yere üst kapağın sökülmesi kötü genellikle supap yakanlar yapar bu işi:( tabi yerli firmalar supsan falan var yan sanayi haliyle, orjinal gibi güzel olmayabilir.

hyundai de geçirgenliği kötü yan sanayi yağ filtresi yada uygunsuz yağ kullanımı sonucu otomatik supap ayarı lifter ı bozan çok fazla kişi var, filtre yüzünden yada kalın yağ sebebiyle yağ basıncı kötü olunca zamanında yukarı ulaşamayan yağ lifterları bozuyor sıkıştırıp yaylı hidrolik mekanizmasını kilitliyor külbütör kapağı üzerinden şiddetli tık tık patırtı sesi yapmaya başlıyor.

her güzelin bir huyu oluyor işte:) elle ayar yapılan supap ta otomatik ayar yapan supap ta olumlu olumsuz yönlere sahip:)
 
Katılım
12 Mar 2019
Mesajlar
180
Tepki puanı
126
Konum
Türkiye
Aracınız
Civic FD6 2008
+1
2017 fc5 aldım yeni garantisi delşnmwsin diyorum ama yıllık bakımda dahi özel servis 400 _ 450 TL derken yetkili servis 1150 diyor. Daha bunun şanzumanyağı, balata, buji değişimleri eklenirse işin tadı kaçıyor. Garantiyi demeyi düşünüyorum
Bence garanti olayı tamamen tuzak. Şanzıman yağı hariç yetkili servis e girmeyi düşünmüyorum ben şahsen.insallah gerek duymayiz

Redmi S2 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Kas 2018
Mesajlar
526
Tepki puanı
616
Yaş
35
Konum
İzmir
Aracınız
Honda CRV
Servisler oyle Garantı muhabbetıne 6 yıl sömüyor :D :ROFLMAO: 120 tl lık yaga 350 400 tl yazar 50 tl lık polen fıltresıne 300 yazar 40 tl lık hava fıltresıne 150 yazar bı bakmıssın total 1700 tl olmus standart bakım iste! Yag hava polen fıltresı Halbukı bunları ınternet temın edıp dısarda takılsa max 350 tl :) En kral 5w30 yag 150 tl degıl mı ya
Şöyle de bişey var bakarsın kullanım kıtapcıgına km geldı mı degısırsın bujını antıfrınızı sanzıman yagını Servıs de bılgısayardan bakıyor otomatık Bilgisayara plakanı km nı gırıyor otomatık ne degıscek cıkıyor yetkılının karşısına. Az bıraz arastırıp kitapcıktan ne nezaman degıscek ögrenıp not almak lazım
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst