40 bindeki araca 10w40 kullanmak pek mantikli degil hocam yaga verecekleri 70 lira kar daha fazla yakit tuketerek ayni yere hatta daha fazlasina gelir. 0w20 itibaren viskozite arttikca tuketimde artar. %3 degisse 4000tl nin %3 u 120 tl yapar. Ki 0w20 ile 10w40 arasinda %3 den daha fazla yakit tuketimi olabilir.
iPhone cihazından
CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Motor yağlarının üzerinde yazan sayı ve harflerle ilgili olarak;
10W-40 ifadesinde;
W:Winter’dır. Yağın soğuk hava koşullarındaki viskozitesiyle ilgili bilgi verecek olan sayının yanına eklenir.
10 ise yağın soğuk hava koşullarındaki akışkanlık derecesini gösterir. Bu sayı ne kadar küçükse yağın soğuk hava koşullarındaki akışkanlığı o kadar yüksek olacaktır. Viskozitesi ise düşüktür.
40 ise sıcak hava koşullarında yağın yağlama işlemine yeterli ve verimli bir şekilde devam edebilmesi için haddinden fazla incelmeye karşı göstereceği direnci ifade eder. Yani bu değer yükseldikçe sıcak havalarda motor yağı daha kalın olarak kalabilecektir.
Yüksek performanslı araçlarda bu değeri yüksek olan yağlar tercih edilir.
Söz konusu viskozite değerlerinin karşılık geldiği sıcaklık değerlerini bilmiyorum ancak Antalya’da ve Erzurum’da kullanılan aynı model ve km’deki Civic’lere aynı özelliklerdeki motor yağının kullanılmıyor olması gerekir diye düşünüyorum.
Çünkü motor yağı sıcak havalarda incelen soğuk havalarda kalınlaşan yapıdadır. Yazın Antalya’da özellikle de yoğun trafikte dur kalk ve yavaş seyreden araçlarda anormal derecede yüksek sıcaklıklara maruz kalan motor Erzurumda ise anormal derecede düşük sıcaklıklarda maruz kalır. Özellikle de sabah ilk çalıştırmada motorun kolay çalışması ve motorda yaşanacak aşınmaları azaltmak için ince kalabilme yeteneği yüksek olan yağ kullanımı uygun olmalı.
**[Erzurum’daki Civic’in yağı 0-20 veya 0-30 ise Antalya’daki 10-40 veya 20-50 olabilir. Verdiğim değerler örnekleme içindir. Viskozite değerlerinin karşılık geldiği sıcaklıkları bilmiyorum.]**
Diğer bir husus da bu değerler arasındaki farkın artması yağ içindeki katkı maddesi miktarının da arttığını gösterir ve yağın saflık derecesi azalır.
Bu bilgiye göre; garanti olsun ben en geniş aralıklı yağı kullanayım her ortamda üzerine düşeni yapsın düşüncesi de çok doğru olmuyor.
En iyi seçim sıcak ve soğuk koşulların yağa olan etkilerini yeterli/gerekli düzeyde azaltan en dar aralıktaki viskozite değerlerine sahip yağ oluyor.
Bu değerlerin karşılık geldiği sıcaklık değerlerini bilen bir üyemiz varsa hepimiz öğrenmiş oluruz ve yaşadığımız iklim koşullarına göre en doğru yağı seçebiliriz.
Bu konuyla ilgili benim dikkatimi çeken yetkili servis uygulaması iklim koşulları farklı olan bölgelerde farklı viskozite değerlerine sahip yağları kullanmıyor oldukları. Tabi bu hususta genel bir iddiam yok. Gördüğüm bir kaç örnekle bu yorumu yaptım.
Son olarak yeni bir motorla kilometresi yüksek bir motordaki aşınma miktarları farklı olacağı için yağ seçiminde iklim koşullarının yanında bu hususun da değerlendirilmeye alınması gerekir.
Bu durum genel olarak eski teknoloji ile yeni teknoloji araçlar için de geçerlidir. Teknoloji ilerledikçe mekanik işçiliğinin hassasiyetleri de gelişiyor ve daha az boşluklu motorlar yapılıyor.
Teknolojiyle birlikte gelişen yüksek dayanımlı malzemeler sayesinde daha uzun km’ler boyunca ilk hallerini koruyan ve daha geç aşınan motorlar üretilebilmektedir. Model yılı 1990 olan bir aracın motorunda 200 bin km’deki aşınma ile ilk hali arasındaki fark 2015 model bir araca göre daha fazla olacaktır diye düşünüyorum.
Motor yağının yakıt tüketimine belirttiğiniz oranlarda etkisi olduğunu bilmiyordum. Aşınmış motorda güç kayıpları olacağı kesin tabi bu tüketim miktarını da artıracaktır.
Yeni motor için seçilen yağın tüketime etkisi olacağını düşünmemiştim. Aslında motordaki aşınmayı artıran sebeplerin tamamı tüketimi artırıyor olmalı haklısınız... Bunu araştıracağım. Bilgilendirme için teşekkür ederim.
Yazı boyunca bir çok yerde yorumlar yaptım. Yanlış bildiklerim olabilir. Düzeltirseniz minnettar olurum.
Herkese esenlikler dilerim...
iPhone cihazından
CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.